תפריט עמוד

שייט תעלות באלזס

הנופים הירוקים, הכרמים והיקבים, העיירות העתיקות, הטירות המרשימות והשווקים המקומיים - כל אלה הופכים את שייט התעלות בחבל אלזס הצרפתי לחוויה נהדרת. המיקום של אלזס, סמוך לגבול עם גרמניה ושווייץ, מאפשר לשלב טיולים ביער השחור ובאזור באזל לפני או אחרי השייט

תארו לעצמכם את התמונה הבאה: אתם רובצים על סיפון הסירה, מתבוננים במים השלווים ובגבעות הירוקות, נטועות בכרמים, היורדות לעבר התעלה. עוד מעט תעצרו לפיקניק בלב כל הירוק הזה ואז תצאו לטיול אופניים בנופים הכפריים. בהמשך היום מחכה לכם ביקור בעיר עתיקה מלאת קסם עם מוזיאונים, בתי קפה ואוכל צרפתי משובח. כך נראים החיים הטובים בשייט עצמי בתעלות ונהרות של אלזס (Alsace), חבל ארץ קטן ויפה להפליא בצפון-מזרח צרפת. זהו יעד נפלא לשייט תעלות, עם איזון מושלם בין יופי כפרי לבילויים עירוניים, הרבה נופים ירוקים, ערים עתיקות, טירות מרשימות, יערות, אגמים וכפרים שכמו יצאו מתוך ספרי אגדות.

מסע דרך נתיבי המים של אלזס מאפשר טיול רגוע, נינוח, בקצב שלכם, עם עצירות לטיולי הליכה ורכיבה על אופניים, ביקור בכפרים ובערים, הצטיידות במוצרים טריים בשווקים מקומיים וארוחות ארוכות ונפלאות שתבשלו בעצמכם או שתאכלו במסעדות שבדרך. ועוד יתרון משמעותי יש לשייט תעלות באלזס: חבל הארץ הזה, שגובל בגרמניה ובשווייץ, מאפשר לשלב טיולים במדינות אלו לפני או אחרי השייט. בין אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי או בזוג, תמצאו שפע של אפשרויות לטיולים ובילויים מעבר לגבול. נתחיל בקסמיו של חבל אלזס הנגלים במהלך השייט ונסיים בהצעות טיולים לפני או אחרי השייט.


קסמיו של חבל אלזס ניכרים מכל עבר בעת שייט תעלות 

אחת התעלות היפות באלזס, תעלת מארן-ריין (Canal du la Marne au Rhin), נבנתה בראשית המאה ה-19 והיא מחברת בין שני נהרות – המארן והריין. השייט בה מאפשר לראות ולחוות את המיטב במנעמי האזור. אפשר לשוט במשך שבוע, למשל במסלול הסה-בופנצהיים (Boofzheim-Hesse), שעובר דרך שטרסבורג, או אם רוצים שייט קצר יותר, אפשר להסתפק בשלושה עד חמישה ימי הפלגה, במסלול מעגלי מהסה לסאברן ובחזרה להסה.

אחת החוויות הייחודיות של השייט בתעלת מארן-ריין היא מעלית הסירות בארצווילר, אשר מעלה את הסירה לגובה של 45 מטר! עוד תעברו דרך סאברן (Saverne),  עיר עתיקה יפהפה, שנחצית על ידי נהר הזורן ותעלת מארן-ריין ואשר בסמוך לה נמצא מעבר הרים סאברן בהרי הווז', אשר מהווה חיץ טבעי בין אלזס ללורן. שתי טירות מרשימות יש בסאברן – רואן (Château des Rohan) במרכז הרובע הימי ביניימי של העיר והוט-בר (Haut-Barr), הבנויה על שלושה סלעים עצומים החולשים על נוף מרהיב.


סאברן, עיר עתיקה הנחצית על ידי נהר תעלת מארן-ריין

שטרסבורג (Strasbourg), בירת אלזס, נמצאת על מסלול השייט בתעלת מארן-ריין, ומומלץ בחום להקדיש זמן לאתריה הרבים. שטרסבורג היא לא רק בירת אלזס אלא גם בירת האיחוד האירופי, ובה נמצאים הפרלמנט האירופי, המועצה האירופית ובית הדין האירופי לצדק. המרכז ההיסטורי של שטרסבורג הוכרז כולו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ותענוג לטייל ברחובותיו ולספוג את האווירה המיוחדת. כאן תראו את קתדרלת נוטרדאם המרשימה, שהיתה בעבר המבנה הגבוה ביותר באירופה. אסור להחמיץ טיול ברובע צרפת הקטנה הרומנטי להפליא, שבו בתים המעוטרים בקורות עץ שביניהם תעלות מים וגשרונים קטנים.


שטרסבורג, בירת אלזס. מומלץ בחום להקדיש זמן לאתריה היפים

תחנה נוספת על תעלת המארן-ריין היא העיירה לוצלבורג (Lutzelbourg) שבעמק המוזל. העיירה המקסימה הזו, אחת מהציוריות ביותר שתראו לאורך התעלה, מפורסמת הודות לשרידיה של טירת לוצלבורג הימי ביניימית המרשימה ששוכנת בגובה 300 מטר ומציעה תצפית מרהיבה על האזור.

חובבי האוכל הטוב יתענגו על הביקור בהוכפלדן (Hochfelden), שמהווה פנינה גסטרונומית אמיתית. כאן אפשר ליהנות מהמטבח האלזסי המשובח במגוון גדול של מסעדות מסורתיות, ברי יין וביסטרו, לצד מסעדות שמגישות מטבח בינלאומי.

האזור מציע גם אטרקציות לכל המשפחה, אליהן תוכלו להגיע במהלך השhיט. למשל, פארק ההרפתקאות ברומט (Parc d'Aventures de Brumath‬), שנמצא בעיירה הנושאת את אותו שם, ובו גשרי חבלים, אומגות ומסלולי טיפוס בין העצים, פיינטבול, טרמפולינות, מלחמות לייזר, שייט בקאנו ועוד. אטרקציה נוספת היא מגלשות ההרים האלפיניות בארצווילר, מסלול מרגש ומקפיץ אדרנלין.

קולמר, בירת חבל היין האלזסי, עם תעלות מים שעוברות בין הבתים העתיקים המעוטרים באדניות פורחות

השיט באלזס לא יהיה שלם בלי ביקור בכפרים הציוריים ובעיירות מלאות הקסם שלאורך דרך היין האלזסית, שמתפתלת לאורך 170 קילומטר למרגלות הרי הווז'. הדרך מציעה נופים פסטורליים של כרמים וגבעות, יקבים משובחים ועיירות יין נהדרות. בירת חבל היין היא קולמר (Colmar), שבין בתיה העתיקים, המעוטרים בקורות עץ ובאדניות פורחות, זורמות תעלות שהעניקו לה את הכינוי "ונציה הקטנה".

חבל אלזס משובץ גם בטירות עתיקות, ואחת המרשימות שבהן היא טירת הוט קניגסבורג (Haut-Koenigsbourg), הרומנטית שנראית כאילו נלקחה מסיפור אגדה. הטירה מהמאה ה-12 (היא נהרסה במאה ה-17 אך נבנתה מחדש) מציעה תצפית נוף מרהיבה.

חבל אלזס משובץ בטירות וכדאי לבקר לפחות באחת מהן, למשל טירת הוט קניגסבורג המרשימה (בצילום)

לפני או אחרי השייט
שייט נהרות ותעלות יכול להיות חלק מחופשה גדולה יותר, הכוללת אטרקציות וטיולים נוספים לפני או אחרי השייט. אחד מהיתרונות הגדולים של השיט באלזס הוא מיקומו האידיאלי בין צרפת, גרמניה ושווייץ, כך שישנן אינספור אפשרויות לטיולים, המתאימים לכל סוגי המטיילים – ממשפחות ועד לזוגות בחופשה רומנטית. הנה כמה הצעות למקומות שתוכלו לשלב בחופשת השייט:

אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי, כדאי לכם לטייל באזור היער השחור, שנמצא מעבר לגבול בגרמניה, במרחק נסיעה קצרה מאלזס. האזור מציע נופים נפלאים של יערות, הרים ואגמים, לצד ערים עתיקות, כפרים מקסימים והמון אטרקציות לכל המשפחה. בירת היער השחור היא פרייבורג, עיר אוניברסיטאית מלאת חיים עם מרכז עתיק יפה הגדוש בבתי קפה, מסעדות וחנויות. מבין העיירות של היער השחור אל תחמיצו את טריברג היפה, בירת שעוני הקוקייה העולמית. האזור שופע אתרי טבע מקסימים, דוגמת אגם טיטיזה ואגם שלוכזה, מפלי טריברג, הגבוהים בגרמניה, הר פלדברג שמראשו יש תצפית נהדרת ועוד. לצד אלה, היער השחור מציע שפע של אטרקציות משפחתיות – פארקי חבלים, מגלשות הרים מסעירות, פארק ציפורים וקופים, מוזיאון פתוח וגולת הכותרת – אירופה פארק, פארק שעשועים נפלא, מהגדולים והטובים באירופה. 


בסיום השייט או לפניו אפשר לטייל בנופים הירוקים של דרום גרמניה, בין עיירות עתיקות, טירות וכרמים

זוגות רומנטיים יכולים להמשיך מאלזס אל הדרך הרומנטית שבדרום גרמניה, לטייל בין עיירות ימי ביניימיות מקסימות, טירות עתיקות (המפורסמת שבהן היא טירת נוישווינשטיין הגרנדיוזית), כרמים ויקבים.

אפשרות אחרת היא לחתום את הטיול בשווייץ הסמוכה, בין השאר בעיר באזל שמציעה מגוון רחב מאוד של מוזיאונים, ובאתרי הטבע הנפלאים שבסביבתה. בחופשה משפחתית לא תרצו להחמיץ את פארק המים Alpamare הסמוך לציריך, פארק המים הגדול באירופה. חוויה מומלצת במיוחד, שתהווה סיום הולם לחופשת השייט, היא טיול אופניים מתגלגל בשווייץ, לאורך נהר הריין. המסלול, בדרגת קושי קלה שמתאימה לכל המשפחה, משלב נופים מרהיבים וכולל גם ביקור במפלי הריין המפורסמים, מהגדולים באירופה.

 

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצרפת

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני
מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני

תרבותו של עם צומחת בעיקר מהסביבה הפיזית ומההיסטוריה שלו, מהאירועים שעברו עליו וההשפעות שהוא קיבל מאומות אחרות לאורך השנים. ביקור בחבלי הארץ של נורמנדי ובריטאני הוא ביקור בהיסטוריה של צרפת בזעיר אנפין, כמעט כל חלק ממנה מיוצג כאן ...