תפריט עמוד

שייט נהרות באירופה

שייט נהרות באירופה עובר בנתיבי מים מפורסמים דוגמת הדנובה או הריין, דרך כפרים קטנים וערים יפהפיות, לצד ארמונות ומצודות, כרמים ויערות. הספינה משמשת כמלון צף, עם כל הפינוקים, ארוחות גורמה, ערבי תרבות וסיורי חוף מרתקים

שייט נהרות באירופה הוא סגנון אחר של חופשה שמתאים למי שכבר טייל באירופה בעבר ורוצה לחוות אותה בדרך אחרת, בחופשה רגועה ומפנקת במיוחד. הספינה היא מעין מלון פאר צמוד ששט על המים, והחופשה כוללת אירוח על בסיס פנסיון מלא, תוכנית תרבותית עשירה הכוללת מופעי פולקלור, רסיטלים וערבי בידור וסיורי חוף בהדרכה מקצועית (יש גם סיורים עם מדריכים דוברי עברית, ראו למטה) במרכזי הערים, באתרים היסטוריים ובשמורות הטבע לאורך הדרך. למעשה, זוהי חבילה שלמה הכוללת הכל והנוסעים לא נדרשים לדאוג לדבר, מה שמבטיח חופשה שלווה ונטולת דאגות.


הספינה A-Rosa בנהר הדנובה

חופשת השייט מבטיחה שילוב אופטימלי של טיולים וביקורים באתרים ביחד עם מנוחה ובילוי. בזמן שהספינה שטה אפשר להתרווח בסיפון מול הנופים המרהיבים שנשקפים בדרך, להתרווח עם קוקטייל טוב בטרקלין, ליהנות מתכנים תרבותיים עשירים בערבים או פשוט לשוחח עם חברים למסע. הנה כמה מסלולים נהדרים לשייט נהרות באירופה:

מסלול בפרובאנס ובמזרח צרפת
מסלול השייט בפרובנס עובד דרך הכרמים, שדות הלבנדר והחמניות והנופים שטופי השמש הטיפוסיים לאזור פרובנס, אשר היוו השראה לציירים רבים, ובהם וינסנט ואן גוך. לצד אלה, מבקרים בכפרים הציוריים ובערים ההיסטוריות של האזור. בין היתר, מבקרים בעיר אביניון, שמפורסמת באתרי המורשת שבה, הכוללים כנסיות וארמונות, ובראשם ארמון האפיפיורים, ארמון גותי מבוצר שבו חיו שבעה אפיפיורים במהלך המאה ה-14. מדי שנה ביולי מתקיים בעיר פסטיבל תיאטרון גדול שנמשך ארבעה שבועות. בתקופה הזו העיר לובשת חג ורחובותיה הופכים לשוק צבעוני ומקסים עם דוכנים של תוצרת מקומית.


העיר שאלון בדרום-מזרח צרפת, אחד מיעדי השייט באזור

מכאן השייט ממשיך לאזור בורגונדי, וכולל ביקור במנזר שבעיר ההיסטורית מאקון שבחבל בורגונדי, ובדיז'ון, בירתו ההיסטורית של חבל בורגונדי, שמפורסמת בסיפורי הדוכסים והמלכים שלה. בדיג'ון אסור להחמיץ ביקור בארמון הדוכסים המרהיב, ביקור בכנסיית נוטרדאם ושיטוט רגלי ברחובות העיר העתיקה. מדיג'ון ממשיכים לליון, השנייה בגודלה בערי צרפת, ששוכנת בחיבור בין נהר הסן לנהר הרון. זוהי אחת הערים העתיקות והידועות בצרפת, והיא מפורסמת בתעשיית המשי והגסטרונומיה שלה ובעושרה הארכיטקטוני (עם בתים בסגנון הרנסאנס האיטלקי, מצודות ותיאטרון רומאי), שהעניק למרכז העיר העתיקה כולו תואר אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.


שייט לעבר אביניון, אחת הערים המקסימות של פרובאנס

מסלול הדנובה הקלאסי
מסלול זה עובר בנהר הדנובה, השני בגודלו באירופה, ומשלב ביקור בארבע מדינות – גרמניה, סלובקיה, הונגריה ואוסטריה. המסלול מתחיל בעיר פסאו שבגרמניה, המכונה גם עיר שלושת הנהרות, בשל מיקומה על מפגש נהרות הדנובה, האין והאילץ. מפסאו ממשיך השייט על מימי הדנובה השלווים לכיוון העיר ברטיסלבה, בירת סלובקיה. ברטיסלאבה מתהדרת בעיר עתיקה יפהפייה עם ארמונות עתיקים וכנסיות מרשימות, ובהן קתדרלת סנט מרטין הגותית, בה נהגו בעבר להכתיר את מלכי ומלכות הונגריה מאמצע המאה ה-16 ועד ראשית המאה ה-19. מברטיסלאבה ממשיכים בשייט לבודפשט, מלכת הדנובה. הביקור בבודפשט כולל את כל אתרי החובה בעיר הרומנטית הזו – גבעת המצודה עם כנסיית מתיאש ומצודת הדייגים שמציעה תצפית נהדרת על העיר ועל הדנובה, בית הפרלמנט הניאו-גותי שנחשב לאחד מהגדולים בעולם, בית האופרה המפואר, כיכר הגיבורים של פשט ועוד.


מסלול שייט קלאסי בדנובה עובר דרך ערים קסומות דוגמת וינה, בודפשט, וברטיסלבה

מבודפשט ממשיכים בשייט לכיוון וינה המפוארת. הסיור בווינה כולל ביקור בכמה מהאתרים הבולטים בעיר, ובהם בית האופרה המפורסם, המוזיאונים המשובחים כמו מוזיאון האמנות ומוזיאון ההיסטוריה, ארמון בללודר הבארוקי שממנו נשקפת תצפית נהדרת על העיר, בית הפרלמנט, העירייה ובתיהם של כמה מהמלחינים והמשוררים המפורסמים המזוהים עם העיר. לאלה יש להוסיף ביקור בארמון שונברון היפהפה ש-1,441 חדריו מעוצבים בסגנון הרוקוקו. מווינה השייט ממשיך בעמק הוואכאו, שמפורסם בכל העולם בעיירות העתיקות שבו וביינותיו המשובחים, כולל ביקור במנזר הבנדיקטני שבעיר מלק, ומסתיים לבסוף בפסאו, נקודת ההתחלה של המסלול.

שייט בנתיב הריין
נהר הריין, הארוך במערב אירופה, משתרע לאורך 1,233 קילומטר בין הרי האלפים בשווייץ לבין הים הצפוני. השייט עובר בגרמניה, שווייץ וצרפת, ומשלב נופים מרהיבים, כפרים ציוריים, טירות עתיקות וערים היסטוריות. השייט, שמתקיים בספינה מפנקת במיוחד, עם ספא ובריכה חיצונית בסיפון העליון, מתיל בעיר קלן שבגרמניה, שמפורסמת בקתדרלה שלה, שהיא הגדולה ביותר בצפון אירופה. משם ממשיך השייט לעיירת היין בופרד שעל גדות הריין. בדרך עוברים ליד לורליי, גבעת סלע תלולה בגדה המזרחית של הריין, שמציעה נוף מרהיב והיוותה השראה לעשרות אגדות ושירים, המפורסם מכולם הוא של המשורר היהודי גרמני היינריך היינה.


נוף פסטורלי בנהר הריין

משם ממשיכים לבאדן באדן, עיירת המרחצאות והנופש שבצפון היער השחור. מבאדן באדן השייט ממשיך לכיוון חבל אלזס שבצרפת, שמפורסם בכפרי היין שבו. באלזס מבקרים בבירת החבל, שטרסבורג, עיר יפהפייה עם ארכיטקטורה מרשימה ותעלות מים יפות, בה נמצאת אחת מהקתדרלות המרשימות ביותר בצרפת כולה. לאחר הסיור בעיר ממשיכים בהפלגה לכיוון בזל שבשווייץ, מסיירים בעיר וממשיכים בנסיעה ללוצרן, היפה בערי שווייץ, שמפורסמת בגשרים העתיקים שבה ובנופים הדרמטיים שמקיפים אותה. ההפלגה ממשיכה לכיוון פרייבורג, בירת היער השחור, ומשם לעיר מיינץ, שלה עבר יהודי מפואר, ולקובלנץ, בה מתמזג נהר המוזל עם נהר הריין. השייט מסתיים בקלן, נקודת ההתחלה של המסלול.

להפלגה ממוסקבה לסנט פטרסבורג

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.