תפריט עמוד

שיזוף בעירום? לא בצרפת

בארבעים השנים האחרונות נחשבו חופי צרפת לידידותיים ביותר עבור נשים הרוצות להשתזף בעירום או בעירום חלקי. לא עוד. סכנות בריאותיות וארגונים פמיניסטיים נוחלים הצלחה במאבקם נגד שיזוף בעירום.

בכל קיץ, מאז שנת 1968 מתחולל מאבק איתנים בצרפת. במשך עשרות שנים התפארה צרפת בכך שחופיה הם המתירנים ביותר והידידותיים ביותר עבור נשים שרוצות להשתזף ללא החלק העליון של הבקיני שלהן. בימים אלה מתפרסמות בעיתונות ובתקשורת הצרפתית כתבות שמסמנות את תנועתה הפוכה של המטוטלת.
נשים צעירות לא משתזפות עוד בעירום על חופי הים של דרום צרפת. הסיבות למהפך מורכבות: זו מודעות פמיניסטית חדשה לגבי גוף נשי ומהו יופי נשי, מודעות גבוהה יותר לגבי סכנות סרטן העור, מהן נטו נשות אירופה להתעלם כמעט לחלוטין בעשורים האחרונים, ומרד כנגד תרבות הגוף העירום כסמל לשחרור.
בשנות השבעים הועלו כמה הצעות לאסור את השיזוף בעירום על חופי הים, בעיקר מטעמי צניעות, אבל אלה נדחו בצרפת בבוז. המדינה התגאתה בתקופה זו בכך שהליברליות שלה מאפשרת לנשים לנהוג כרצונן.
המצב השתנה השנה בעיקר בקרב נשים צעירות. סקר שנערך בחופי סן טרופז בריביירה הצרפתית מצביע על כך שהנשים שעדיין מורידות את החלק העליון של הבקיני הן לרוב מבוגרות בסביבות גיל שישים. מסקנת הסקר היתה שמדובר בנשים שעבורן מהפיכת שנות השישים העליזות והסוערות עדיין לא חלפה. בקרב נשים צעירות הסתמנו אחוזים בודדים בלבד של נכונות או תשוקה להשתזף בעירום.
עורכי הסקר הסבירו שנשים צעירות רואות בשכר שווה ובאיזון כוח העבודה במשפחה נושאים חשובים יותר להאבק עליהם כדי להוכיח את שוויון הנשים.
ספר שפרסם סוציולוג וחוקר צרפתי בשם כריסטוף גרנייה מוקדש לנושא זה. הספר נקרא: "גופות בקיץ" והוא עוסק במחקר חברתי של הצגת הגוף על חופי הים בצרפת.
לדברי גרנייה בשנות השישים סימל העירום על החוף את היכולת של הנשים לעשות מה שהן רוצות בגופן. היום זה כבר לא כך לדבריו. כיום שיזוף בעירום מקרין ערכים אחרים, שמזוהים לדבריו לא עם שוויון אלא עם תשוקה, מיניות של הגוף ודרישה להצגת גוף מושלם.
שיזוף בעירום מסביר גרנייה במחקרו אינו מעיד על נשים שמפגינות חופשיות ונינוחות לגבי גופן. להיפך הוא מקושר לדרישה לשלמות של הגוף ששום פגם בו אינו נסבל בעיננו.
עובדה אחת ברורה לחלוטין – בחוף הים שנחנך כמו בכל שנה על גדת הסיין בפריס אסור בתכלית האיסור להוריד את החלק העליון של בגד הים. האיסור כה חמור עד שהובהר שהמשטרה העירונית לא תהסס להתערב במקרה שיופר.

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצרפת

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני
מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני

תרבותו של עם צומחת בעיקר מהסביבה הפיזית ומההיסטוריה שלו, מהאירועים שעברו עליו וההשפעות שהוא קיבל מאומות אחרות לאורך השנים. ביקור בחבלי הארץ של נורמנדי ובריטאני הוא ביקור בהיסטוריה של צרפת בזעיר אנפין, כמעט כל חלק ממנה מיוצג כאן ...