תפריט עמוד

שוק המכשפות בלה פאס

השווקים בדרום אמריקה ידועים במרכולתם הצבעונית וביכולתם לפתות תיירים בשלל סחורות שאפשר להשוויץ בהן עם החזרה לארץ, כמו סוודרים מצמר אלפקות, תכשיטים צבעוניים בעבודת יד, פסלונים שיקשטו את המדף ושאר מזכרות. שוק המכשפות של לה פאס (Mercado de las brujas) הוא יוצא דופן. לא בטוח שהסחורה שתקנו בו תעבור את הביקורת במכס, אבל הביקור בו הוא חובה לכל תייר שמתעניין באנתרופולוגיה, וגם לסתם אנשים עם לב שבור או כאלה שרוצים להבטיח שהמזל יאיר להם פנים.


דוכן בשוק המכשפות

השוק ממוקם במרכז העיר, בסמוך לכנסיית סן פרנסיסקו. דוכני השוק פזורים על פני שלושה רחובות ומאחוריהם עומדות מכשפות אמיתיות שמציעות למכירה, לצד אריגים צבעוניים, תיקים, תכשיטים, גילופי עץ ועבודות יד; גם צמחי מרפא, שלחלקם תפקיד חשוב בטקסים בוליביאניים, קמעות מכל הסוגים, שיקויי אהבה, תרופות עממיות, עלי קוקה, פוחלצים של חיות, עורות של חיות ועוד. מבין שלל המוצרים שנמכרים בשוק, עוברי הלמה המיובשים הם המפורסמים ביותר וגם המוזרים ביותר, לפחות לעיניים מערביות. עוברי הלמה נקברים מתחת ליסודות של בתים בוליביאניים רבים כמנחה לאלים, בתקווה שכך הם יגנו על הבית ויושביו. גם הצפרדעים המיובשות, שלהן מייחסים הצלחה כלכלית ושפע, זוכות לפופולריות בשוק, וכמותן גם גופות של ארמדיל, שתלייתן מעל לדלת הבית אמורה למנוע כניסת גנבים.


סחורה טיפוסית בשוק המכשפות

המוכרות בשוק, המכונות צ'ולות, הן אינדיאניות, שכמתבקש לבושות בשמלות צבעוניות, רחבות ומרובות שכבות. הן חובשות לראשיהן מגבעות שחורות ומגלות מומחיות רבה ברקיחת תרופות ושיקויים ובהכנת קמעות, ומתאימות לקונים בדיוק את מה שהם צריכים, בין אם מדובר במזל טוב, בריאות, פריון, אהבה, שפע, שיפור חיי המין ועוד ועוד. גם אם החיים שלכם מושלמים, או שפשוט אינכם מאמינים בקמעות ושיקויים, לא יזיק לקחת בקבוקון קטן ומלא כל טוב למזכרת. מדובר במזכרת נפלאה ואותנטית מבוליביה, וחוץ מזה, מה שבטוח – בטוח!

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.