תפריט עמוד

שופינג באיטליה

איטליה היא מעצמת קניות, בין אם אתם מתעניינים באופנה עילית, פריטים עיצוביים לבית או אוכל משובח. מדריך מקוצר לקניות באיטליה

איטליה היא גן עדן לאוהבי הקניות, ושופינג הוא חלק בלתי נפרד מהנאת הטיול. איטליה היא כמעט שם נרדף לאופנה עילית, לעיצוב ולטוב טעם, וגם כל אחד ימצא פה משהו כלבבו – תיקים, חפצים מעוצבים לבית, עבודות יד, מזכרות, מוצרי מזון ויינות משובחים. בנוסף לחנויות, שנמצאות בשפע במרכזי הערים, מי שמחפש מציאות יוכל למצוא אותן ברשת כפרי האאוטלט, הפזורים בכל רחבי איטליה. לא סתם קוראים להם כפרי אאוטלט – בניגוד לקניוני האאוטלט שרובנו מכירים, כפרי האאוטלט באמת מעוצבים ככפרים, עם רחובות המשובצים בבתים צבעוניים, כיכרות נאות ומזרקות, כשבמבנים ניתן למצוא חנויות של מותגים איטלקיים ובינלאומיים, כולל חנויות של מעצבי על במחירים מוזלים, עם הנחות שנעות לרוב בין 30% ל-70% ממה שניתן למצוא בחנויות הרגילות.

חווית קניות מיוחדת מצפה גם בשווקים שבועיים, שמתקיימים כמעט בכל עיירה באיטליה. תענוג לבקר בשווקים האלה, גם אם אתם לא קונים דבר. בשווקים אפשר למצוא מוצרים זולים בהרבה ממה שנמכר בחנויות, בעיקר מוצרי מזון. כאן תוכלו  לקנות גבינות, נקניקים, יינות מקומיים ועוד – והכל במחירים הזולים באופן משמעותי מאלה שבמעדניות היוקרה. בחלק מהשווקים מוכרים בגדים, עבודות יד, כלי בית ופיצ'פקעס למיניהם במחירים מצחיקים.

ועוד טיפ: לחובבי קניות מושבעים, כאלה שחלק ניכר מן החופשה שלהם סובב סביב שופינג, מומלץ לתכנן את הנסיעה לאיטליה בתקופת הסיילים (המכונה כאן Saldi). הסיילים הגדולים מתקיימים לרוב בשבוע הראשון של ינואר ובשבוע השני של יולי, אז המחירים בחנויות צונחים בעשרות אחוזים, לרוב בין 30% ל-50%, ולעיתים אפילו ב-80% מהמחיר המקורי. 

חנות של ורסצ'ה בוונציה. המעצב האיטלקי, שהחל את דרכו במילאנו, הפך לאחד המעצבים המצליחים בעולם

מה כדאי לקנות איפה?
בערים הגדולות תוכלו כמובן למצוא את כל סוגי החנויות והשווקים, אבל כדאי לדעת, שלכל אזור באיטליה יש תחום ההתמחות שלו בכל הנוגע לקניות. 
מילאנו, למשל, היא בירת האופנה והעיצוב של איטליה ובה אפשר למצוא בגדים של מעצבי על, לצד תיקים, נעליים, תכשיטים וגם ריהוט. ונציה, פחות מצטיינת באופנה, אבל אין מתאימה ממנה לקנייה של עבודות זכוכית המיוצרות באי מוראנו ועבודות תחרה שמיוצרות באי בוראנו, שניהם סמוכים מאוד לעיר. גם מסיכות קרנבל ונציאניות יש כאן בשפע והן יכולות להוות מזכרת נפלאה מהטיול. פירנצה היא המקום לקנות בו פריטי אופנה מעור – תיקים, נעליים וארנקים וכן צעיפים, כפפות ומוצרי נייר. במחוז אמיליה רומאנה, הבירה הגסטרונומית של איטליה, אפשר לרכוש מוצרי מזון משובחים, כמו גבינת פרמזן אמיתית ופרושוטו שמיוצרים בעיר פארמה. טוסקנה היא המקום להצטייד בו ביינות – בחבל קיאנטי אל תוותרו על בקבוק של קיאנטי קלאסיקו, המעוטר בציור של תרנגול שחור. אזור אמלפי בדרום איטליה ידוע בלימונים המשובחים שלו, וזה המקום לקנות בו ליקר לימונצ'לו ומוצרים נוספים על בסיס לימון, כמו בשמים וסבונים. הנה עוד המלצות לשופינג בכמה יעדים נהדרים באיטליה:

חובבי גבינות יחגגו באיטליה, ובתום החופשה כדאי לקנות כמה גבינות ארוזות היטב כדי לקחת הביתה 

שופינג בוורונה והסביבה
ורונה היא עיר נהדרת לחובבי הסטייל והאופנה, ויש בה היצע גדול של חנויות של מעצבים ומותגי אופנה מובילים, כמו גוצ'י, ולנטינו ומקס מארה, לצד חנויות של מעצבים צעירים. גם נעליים כדאי לקנות בעיר, אשר מפורסמת בתעשיית העור שבה ובנעליים האיכותיות שאפשר להשיג פה. מי שמעדיף עתיקות ימצא גם מהן בשפע בעיר, וגם גרגרנים יבואו על סיפוקם, עם היצע גדול של מעדניות שבהן מציעים למכירה פסטות טריות, עשבי תיבול, נקניקים, גבינות ויינות. אזורי הקניות המרכזיים בוורונה נמצאים בלב האזור התיירותי, כך שלא תצטרכו להרחיק לכת.

אזורי הקניות הבולטים בוורונה
ויה מזיני (Via Mazzini) האלגנטי, שמקשר בין פיאצה ברה ופיאצה דל ארבה, הוא מדרחוב החנויות הראשי בעיר. כאן אפשר למצוא את כל מותגי האופנה המובילים בעיר, מבגדי מעצבים ועד למותגים עממיים יותר, לצד נעליים, תכשיטים ואקססוריז. בין היתר יש פה חנויות של לואי ויטון, פראדה, בנטון, גוצ'י, מקס מארה, סברובסקי, בולגרי ועוד. רחובות קניות בולטים נוספים הם קורסו פורטוני בורסארי, ויה רומא, ויה קאפלו ופיאצה דל ארבה, כולם במרכז העיר, ובכולם אפשר למצוא, בנוסף לאופנה, גם חנויות מוזיקה, ספרים, אלקטרוניקה, מוצרי קוסמטיקה ומזכרות.


ויה מזיני בוורונה. אזורי הקניות בוורונה נמצאים בלב האזור התיירותי | צילום: ScotchBroom

מרכזי קניות בוורונה ובסביבתה
בתוך העיר, מרכז הקניות הגדול והאטרקטיבי ביותר הוא קורטי ונטה (Le Corti Venete), במרחק 10 דקות נסיעה מהמרכז ההיסטורי של העיר. בקניון יש כשבעים חנויות של רשתות אופנה בינלאומיות כמו זארה ו-H&M, לצד חנויות נעליים, אקססוריז, אלקטרוניקה, קוסמטיקה ועוד. בנוסף יש בקניון בתי קפה ומסעדות.
 

מסביב לוורונה יש מרכזי קניות ואאוטלטים נוספים, חלקם נוחים מאוד גם לנופשים באגם גרדה. La Grande Mela שוכן ב-Lugagnano di Sona, במרחק נסיעה קצרה מהעיר, משתרע על שלוש קומות ובו למעלה מ-130 חנויות לצד מסעדות ובתי קולנוע. במרכז הקניות Grand'Affi הסמוך לוורונה, יש חנויות ביגוד, נעליים ומוצרי עור לצד תכשיטים וכלי בית. קרוב יותר לאגם גרדה, במנטובה, נמצא אאוטלט גדול עם כ-100 חנויות של ביגוד, נעליים, תכשיטים ותיקים. אאוטלט נוסף הוא Franciacorta Outlet Village, כפר אאוטלט שברחובות שלו תמצאו יותר מ-150 חנויות לצד מסעדות ובתי קפה.


שוק במרכז העתיק של ורונה. מקום מצוין לרכוש בו מזכרות

שווקים בוורונה
כמו בערים איטלקיות אחרות, גם בוורונה השווקים השכונתיים הם חלק בלתי נפרד מחוויית השופינג. בדוכנים שלהם אפשר למצוא מציאות רבות – ממצרכי מזון כמו גבינות, נקניקים, ירקות ופירות ועד לבגדים, חפצים לבית ומזכרות. השוק הגדול והפופולרי ביותר בוורונה נמצא בפיאצה דל ארבה (Piazza del Erbe),  ואפשר למצוא בו דוכני מזון, בגדים, תכשיטים, עבודות יד ועתיקות. בכל יום שבת השלישי בחודש כדאי להגיע אל פיאצה סן זנו (Piazza san Zeno), שם מתקיים שוק פשפשים ועתיקות שבו כ-50 דוכנים שבהם מוכרים שלל ענתיקות, ספרים ישנים, ציורים, עבודות יד ועוד.

שופינג ברומא
בכל הנוגע לשופינג, קשה להתחרות בבירת איטליה. כאן תוכלו למצוא כל מה שבו חשקה נפשכם, ממותגי אופנה מובילים ועד למעדנים מקומיים. מרבית החנויות ברומא מרוכזות במרכז העיר, ואין בעיר הרבה מרכזי קניות גדולים.

אזורי הקניות הבולטים ברומא
המדרגות הספרדיות וויה קונדוטי – ברחובות שסביב המדרגות הספרדיות אפשר למצוא חנויות של מעצבי על איטלקיים. רבים מהם החלו את דרכם ברומא וכאן ניתן למצוא את חנויות הדגל שלהם, בין השאר תמצאו כאן חנויות של פנדי, ולנטינו ובולגרי, לצד בוטיקים של מעצבים בינלאומיים דוגמת פראדה, ורסאצ'ה ורבים אחרים. מגוון חנויות המעצבים גדול במיוחד בוויה קונדוטי (Via condotti), עם חנויות של ארמני, הרמס, קרטייה ועוד שמות נוצצים. 

ויה דל קורסו – כאן תמצאו מותגים עממיים יותר ורשתות אופנה בינלאומיות כמו דיזל, זארה, בנטון וגאפ לצד בתי כלבו וחנויות נעליים.

טרסטוורה – רובע טרסטוורה פונה לקהל צעיר יותר, ויש בו חנויות של מעצבים צעירים, גלריות לאמנות, תכשיטים, עיצובים מיוחדים לבית, חנויות ספרים ומעדניות.


אזור המדרגות הספרדיות וויה קונדוטי ברומא משובץ בחנויות יוקרתיות של מעצבי על

שווקים ברומא
ברומא יש מגוון גדול של שווקים נהדרים. אם אתם בעניין של אוכל, אל תחמיצו את קמפו די פיורי. זהו השוק הוותיק ביותר ברומא, ובו פירות וירקות טריים, דגים, נקניקים, לחמים, תבלינים וגם כלי מטבח וצעצועים. חובבי שווקי הפשפשים והעתיקות ייהנו מאוד בפורטה פורטזה שברובע טרסטוורה. השוק פתוח בימי ראשון משעות הבוקר ועד 14:00 בצהריים, ואפשר למצוא בו בגדים חדשים ויד שניה, פריטים לבית, ענתיקות למיניהן ועוד. שוק פשפשים נוסף הואבורגטו פלמיניו הבסמוך לפיאצה דל פופולו. כאן תמצאו בגדי וינטג', משקפי שמש, תיקים, עבודות קריסטל וכסף, תכשיטים בעבודת יד ועוד. שוק מוצלח נוסף פועל בשכונת מונטי הטרנדית, ובו כ-30 דוכנים שבהם מציעים למכירה בגדים של מעצבים צעירים, בגדי וינטג', תכשיטים בעבודת יד, תקליטים ועוד. 


ויה דל קורסו, אחד מרחובות הקניות הבולטים ברומא

מעדניות ברומא
רומא מציעה מגוון גדול של מעדניות וחנויות גורמה, שבהן אפשר להצטייד במזכרות טעימות הביתה. חנות המזון הגדולה ביותר היא eataly, חלק מרשת של חנויות גורמה, ששורשיה בטורינו והסניף הגדול ביותר שלה נמצא ברומא (כתובת: Piazzale XII Ottobre 1492). החנות משתרעת על פני ארבע קומות וכוללת מעין שוק אוכל ענק, מסעדות, פיצריה, מאפייה, בר יין ועוד. מבין המעדניות של העיר, כדאי לבקר ב-Franchi (כתובת: Via Cola di Rienzo 200), בה מציעים למכירה נקניקים וגבינות מכל רחבי איטליה לצד פסטות טריות, שמן זית, יינות ומעדני גורמה כמו פטריות כמהין וקוויאר. 


דוכני פירות וירקות בקמפו די פיורי ברומא

שופינג בסורנטו ואמלפי
אזור החוף, בין העיירות סורנטו לאמלפי, בדרום איטליה (כשלוש שעות נסיעה מרומא) אמנם לא מציע כמות מסחררת של חנויות כמו בערים הגדולות, אך עם זאת, יש כאן הרבה מה לקנות. מומלץ להתמקד בדברים הייחודיים לאזור, אבל גם מי שמחפש בגדים ונעליים מתוצרת איטליה, ימצא את מבוקשו ברחוב הראשי של סורנטו, קורסו איטליה. במרכז העיר העתיקה יש שפע של חנויות מזכרות, שבהן אפשר להצטייד במתנות נחמדות לנשארים בבית. 


לימונצ'לו, ליקר הלימונים המפורסם של סורנטו ואזור חוף אמלפי 

בסורנטו והסביבה מתמחים בעבודות יד שונות, בהן קופסאות תכשיטים מצוירות, לוחות שחמט ועבודות עץ נוספות. בחנויות המזכרות מככבות גם עבודות קרמיקה – ספלים, צלחות וקערות הצבועים בצבעים בהירים, רבים מהם מעוטרים בלימונים, הסמל של האזור והאחד הגידולים החקלאיים הבולטים בו. הלימון מככב במוצרים נוספים שתמצאו כאן, מסבונים ובשמים בריחות לימוניים ועד מעדנים מקומיים, דוגמת עוגת לימון ושקדים. במהלך החופשה בסורנטו ודאי תטעמו את הלימונצ'לו, ליקר הלימונים הטעים להפליא שמיוצר כאן. אל תסתפקו בכוסית בבית קפה המשקיף אל המפרץ, קנו בקבוק עבורכם או כמתנה לחבר יקר. כך תוכלו לשמר את הטעם המיוחד של החופשה האיטלקית גם אחרי שתחזרו הביתה.

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאיטליה

דרך פרנציסקוס הקדוש, איטליה: עלייה לרגל
דרך פרנציסקוס הקדוש, איטליה: עלייה לרגל

המסע לאורך דרך פרנציסקוס, אינו רק מסע בין כנסיות ואינו רק שיעור מאלף בהיסטוריה של איטליה בימי הבינים. זהו טיול על מורדות האפנינים המשלב נופים הרריים יפים, עם שטחים מעובדים. מרביתו של המסע עובר באומבריה, המכונה בפי אוהביה ...

צילום בפסטיבל הצ'רי בגוביו, איטליה
צילום בפסטיבל הצ'רי בגוביו, איטליה

הצלם ברוך גיאן ערך מסע צילום לפסטיבל הצ'רי בגוביו, אומבריה. עשרות מתופפים ומאות משתתפים כבר מילאו את העיר היפה והעתיקה הזו. למשמע קריאתו של ראש הטקס יצאה השיירה לדרכה כדי להעיר את תושבי העיר ליום הגדול

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...