תפריט עמוד

שביל סובב מכמנים – הר, נוף וגן יפני

טיול לאורך השביל המקיף את מצפה מכמנים מזמן תצפיות נוף נפלאות, מנוחה בפינות ישיבה ואפילו גן יפני קטן. וכדי להמתיק את הטיול עוד יותר אפשר לקנח בדבש ממכוורת מקומית

יפה הדרך המתפתלת מהעיר כרמיאל בואכה הר כמון. נוגעת בחורש הארץ ישראלי, לוטפת כיד ענוגה את רכסיו ואת נופיו של הגבוה בהרי הגליל התחתון. במעלה ההר, בין המצפים כמון ומכמנים ובין בתי הבדואים משבט הסוואעד שבכפר כמאנה, נצא לטיול בשביל נוף ידידותי הנושק לגן יפני ונקנח בתצפית ייחודית מראש הר.

"שביל סובב מכמנים", שנמצא על הרכס המערבי של הר כמון, נפרץ על ידי לוחמי יחידת מגלן לשם הנצחה של בן יחידתם יונתן הדסי, שנהרג במלחמת לבנון השנייה. השביל חובק את פאתי מצפה מכמנים מארבע רוחות השמים. זהו מסלול הליכה נוח ומשולט, המאפשר מנוחה בפינות ישיבה שהותקנו אל מול נופי הגליל התחתון. הגן היפני נמצא בצדו הדרומי-מערבי של השביל, בחצרה של משפחה, ואפשר ומומלץ להיכנס ולבקר בו. המעוניינים לקצר את המסלול יכולים לחזור מהגן היפני אל לב היישוב ומשם דרך הכביש עד נקודת ההתחלה.

מכאן נוסעים אל מצפה כמון השכן, ועל פי השלטים מגיעים אל מרפסת תצפית כמון שבאגפו הדרומי של היישוב, ברום של 602 מטר. כאן נותנים דרור לעין ושואפים את מלוא המרחב הגיאוגרפי ישר לריאות: הר חזון, הכנרת, הארבל, קרני חיטין, הר תורעאן, התבור ומלוא בקעת סכנין ונחל חילזון הפרושים מתחת. כל שנשאר הוא לשכוח מאין באתם ולזכור היכן אתם נמצאים.

מידע שימושי
כמה הולכים ברגל? המסלול המלא בשביל – ארבעה קילומטרים, המסלול הקצר – שני קילומטרים.

כמה זמן?
כשעה וחצי

עונה מומלצת: כל השנה, כל עונה ויופייה המיוחד

גישה לנכים:
לשביל אין, למרפסת התצפית בכמון יש

איך מגיעים?
לשביל – מאזור התעשייה של כרמיאל מטפסים למצפה מכמנים. בכניסה ליישוב פונים שמאלה בשביל הכורכר המסומן כחול. אחרי 250 מטר מגיעים לרחבה ומשאירים את הרכב. מכאן פונים ימינה וצועדים בשביל המסומן ירוק. לתצפית כמון – נכנסים למצפה כמון ונוסעים עד סוף הדרך הראשית (יש שלטים).

מה עוד בסביבה?

מכוורת מכמנים – חוות הדבורים של משפחת רק במצפה מכמנים. הביקור בתיאום מראש בטלפון: 052-2476768.

תצפית הר חזון
– נקודת מבט מדהימה אל מרחבי הגליל מראש מגדל שומר היערות. ממש לפני שער הכניסה למושב חזון פוגשים דרך עפר הפונה שמאלה ומובילה לראש ההר.

איפה אוכלים?
מאפיית לחם דגן – מאפייה ובית קפה, כשר. מעלה כמון 29, אזור תעשייה כרמיאל, טלפון: 04-9080876.

מפה טופוגרפית של איזור הר כמון

באדיבות המרכז למיפוי ועמוד ענן

באדיבות המרכז למיפוי ועמוד ענן

לחצו להגדלה
באדיבות המרכז למיפוי ישראל ועמוד ענן

בתמונה הראשית: הישוב הקהילתי מכמנים | צילום: נועם ערמון, CC BY-SA 3.0

אמנון גופר – טייל ומורה דרך המתמחה בגליל. ספרו האחרון, "חמש דקות מהצימר", יצא בהוצאת עם עובד

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.