תפריט עמוד

רכיבה אתגרית – אופניים בדרך המוות

רכיבת אופניים לאורכה של דרך המוות בבוליביה דורשת עצבי ברזל: ירידה תלולה להבהיל בדרך הנחשבת למסוכנת בעולם, ללא מעקה הגנה בין הרוכב לתהום האדירה שנפערת לצד הדרך. הדאון היל האולטימטיבי

לרוב אנחנו משתדלים לא לשפוט אנשים על הבחירות האישיות שלהם בחיים, ובכל זאת, יש פעילויות אתגריות שמעלות בנו תהיות מסוימות. למשל, רכיבה על אופניים בדרך המסוכנת ביותר בעולם – דרך יונגאס (Camino a los Yungas) בבוליביה, המוכרת יותר בשם דרך המוות. הדרך, שמתפתלת ברכס האנדים, יורדת בתלילות מבהילה אל העיר קורויקו (Coroico) הנמצאת 60 ק"מ צפונית לעיר הבירה לה פאס. עד לפני שנים אחדות זאת היתה הדרך היחידה לקורויקו, ותנועה ערה של מכוניות, אוטובוסים ומשאיות עברה בה. בשנת 2006, אחרי עשרים שנות עבודה, נפתח סוף סוף כביש מודרני בין לה פאס וקורויקו. הכביש הסלול – עם כמה נתיבים, גשרים, מעקות בטיחות ותעלות ניקוז – הביא לירידה במספר המכוניות הנוסעות בדרך המוות. אחרי שמכוניות רבות נטשו אותה, הדרך המסוכנת הפכה למסלול דאון היל פופולרי בקרב רוכבי אופניים הרפתקנים.


דרך המוות היא דרך צרה ולא סלולה, כשלושה מטרים רוחבה המקסימלי, והיא יורדת בתלילות רבה לאורך 64 ק"מ, ללא מעקה הגנה בינה לבין התהום האדירה הנפערת לצדה. אם לא די בכך, לעיתים קרובות עננים וערפל חוסמים את הראות, ולא נדיר להיתקל בקטעים מכוסים בבוץ עמוק או בגושי אדמה וסלעים שחוסמים את הדרך – תוצאה של סחף מהגשמים הרבים היורדים באזור. 13 רוכבים קיפחו כאן את חייהם בעשור האחרון, אולם נראה שדבר לא מרתיע את מחפשי הריגושים, ומספר רוכבי האופניים בדרך המוות רק עולה עם השנים.

עוד על דרך המוות תוכלו לקרוא בכתבה הבאה

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.