תפריט עמוד

רואן – בעקבותיה של ז'אן ד'ארק

רוּאָן, הנמצאת צפונית-מערבית לז'יברני, היא בירת נורמנדי העילית ואחת הערים העתיקות בצרפת. העיר התפרסמה בעולם הרחב בעיקר הודות לשתי דמויות: ז'אן ד'ארק וגוסטב פלובר

כיום חיים ברוּאָן (Rouen) יותר מ-100,000 תושבים. ניתן להגיע לרואן בקלות מפריז ברכבת (כשעה ורבע נסיעה), או במכונית, בכביש A13.

רואן התפרסמה בעולם הרחב בעיקר הודות לשתי דמויות: ז'אן ד'ארק, שהאמינה כי נשלחה להציל את צרפת מידי האנגלים והוּצאה להורג בעיר; וגוסטב פלובר, יליד רואן, שאת דעתו הלא בדיוק חיובית על החיים הבורגניים בעיר הפרובינציאלית ביטא ברומן "מאדם בובארי".

אבל למרות הביקורת של פלובר, ברואן יש גם יש מה לראות. כפי שכבר נרמז, רבים ממוקדי המשיכה של רואן קשורים בז'אן ד'ארק, ואחד החשובים שבהם נמצא בעיר העתיקה, שנפגעה קשות במלחמת העולם השנייה ושוחזרה בסגנון ימיביניימי. מדובר בכיכר השוק הישן, פּלָאס די וייה-מארשֶה (Place du Vieux-Marche). ב-30 במאי 1431 הועלתה כאן ז'אן ד'ארק על המוקד, לאחר שהורשעה בכפירה, והיא בת 19 בלבד. כיום מוצב בכיכר צלב ענק (עשרים מטר גובהו) לזכר הגיבורה-הקדושה. בכיכר נמצאים עוד שני אתרים המוקדשים לז'אן ד'ארק: הראשון הוא כנסיית ז'אן ד'ארק (Eglise Jeanne d'Arc), שנבנתה בין השנים 1969 ו-1979. בזמן הקמתה שולבו במבנה החדש ויטראז'ים מהמאה ה-16, שהוסרו מהכנסייה ששכנה במקום בעבר ונהרסה במלחמה. השני הוא מוזיאון ז'אן ד'ארק (Musee Jeanne d'Arc), שבחלק הדרומי של הכיכר.

בצפון העיר העתיקה נמצא מגדל ז'אן ד'ארק (Tour Jeanne d'Arc), השוכן ברחוב דוֹנז'וֹן (rue du Donjon). המגדל הזה הוא השריד היחיד מהטירה שהקים המלך פיליפ אוגוסט ב-1205, ולפי הגרסה העממית, בו נכלאה ז'אן ד'ארק לפני הוצאתה להורג.

בסמוך למגדל פועלים כמה מהמוזיאונים של רואן, ובהם המוזיאון לאמנויות יפות (Musee des Beaux Arts), מוזיאון הקרמיקה (Musee de la Ceramique) ומוזיאון העתיקות (Musee des Antiquites).

דרומה משם נמצאת קתדרלת נוטר דאם (Cathedrale de Notre Dame), השוכנת ברחוב סֶן-רוֹמאן (rue St-Romain). הקתדרלה הגותית, שנבנתה ברובה במאות ה-13 עד ה-16, נפגעה קשות במלחמת העולם השנייה, אך שוחזרה. היא כוללת את מגדל החמאה, טוּר די בֶּר (Tour de Beurre), שמאחוריו סיפור מעניין. לפי אמונה מקומית מוטעית, מומנה בניית המגדל מכספי נוצרים עשירים, שניאותו לתרום רק לאחר שאנשי הכנסייה העניקו להם היתר רשמי לאכול חמאה בימי צום קארֶם (Careme) – תענית בת 64 יום, שהיתה נהוגה לפני חג הפסחא, ושבמהלכה נאסר על המאמינים לאכול בשר, דגים, ביצים וחמאה.

את הביקור ברואן – שבה אתרים מעניינים רבים נוספים – נחתום במוזיאון פלובר ותולדות הרפואה (Musee Flaubert, et de l'Histoire de la Medicine), הנמצא בחלק המערבי של העיר, בבית החולים שברחוב לֶקָה. במבנה, שהוסב למוזיאון, התגורר בילדותו גוסטב פלובר, שאביו היה מנהל בית הספר לרפואה בעיר. גוסטב הקטן נהג לשוטט באופן חופשי בבית החולים ובחדר הנתיחות שלאחר המוות. את הידע הרפואי הרב שרכש פלובר במהלך השיטוטים כאן ניצל בזמן כתיבת "מדאם בובארי", שבעלהּ, שארל בובארי, היה כזכור רופא.
כתובת: 51 rue de Lecat.

מידע נוסף על רואן באתר התיירות של העיר

 

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מנורמנדי ובריטאני

מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני
מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני

תרבותו של עם צומחת בעיקר מהסביבה הפיזית ומההיסטוריה שלו, מהאירועים שעברו עליו וההשפעות שהוא קיבל מאומות אחרות לאורך השנים. ביקור בחבלי הארץ של נורמנדי ובריטאני הוא ביקור בהיסטוריה של צרפת בזעיר אנפין, כמעט כל חלק ממנה מיוצג כאן ...

שייט נהרות בנורמנדי: גיבורי תרבות, אמנות ושאנסונים
שייט נהרות בנורמנדי: גיבורי תרבות, אמנות ושאנסונים

מהחוף של דוביל, שם שאנל הלבישה לראשונה את נשות פריז בבגד ים, דרך שרידיו הרומנטיים של מנזר זומייז' ועד חבצלות המים של מונה בז'יברני - טיול שייט על נהר הסיין מהונפלר לפריז, עם הרבה אמנות, תרבות, שנסונים ושיק ...

מון סן מישל – המקום היפה בצרפת
מון סן מישל – המקום היפה בצרפת

בשעת הגאות מון סן מישל הופך לאי, וההמונים ממהרים להסתלק ממנו. דווקא אז כדאי להישאר, לספוג את הקסם הגותי ולחכות לשפל שיחשוף את מרחבי החול