תפריט עמוד

קרואטיה וסלובניה – מסלולי טיול ברכב

קרואטיה וסלובניה הן יעד אידיאלי לטיולים ברכב, דרך נופים יפים כמו גלוית נוף, עם עיירות קטנטנות והרבה מים. שני מסלולי טיול, האחד בדרום קרואטיה והשני בצפון-מערב סלובניה, יאפשרו לכם טעימה מהיופי הנופי המסחרר

מערכות הכבישים הנוחות יחסית בקרואטיה ובסלובניה, השילוט מסביר הפנים ויותר מכל – דרכי הנוף המפעימות, כל אלה מהווים סיבה מצוינת לצאת לטיול ברכב בטבע היפהפה של שתי המדינות השכנות. לפניכם הצעות לשני מסלולי רכב בסלובניה ובקרואטיה שיגרמו לכם להנאה רבה. רק היזהרו שהנוף המדהים לא יגרום לכם לאבד שליטה על ההגה…

מסלול טיול בקרואטיה: מדוברובניק לקורצ'ולה
דוברובניק, עיר יפהפייה ועתירת אטרקציות בפני עצמה, משמשת נקודת מוצא אידאלית לטיולים בדרום קרואטיה. זהו אזור המשובץ בחופים יפים, איים מרשימים וערים עתיקות. צאו מדוברובניק בכיוון צפון וסעו בכביש מס' 2. מהחלון ישתקפו אליכם חופי תכלת שלווים, מפרצים, מבנים עתיקים המשמרים את מורשת העבר ולצדם בניינים מודרניים לכל דבר. המשיכו בנסיעה עד שתגיעו לטרסטנו (Trsteno), עיירה שלווה המתגאה, ובצדק, בגנים בוטניים יפהפיים שהקמתם החלה במאה ה-15 והם העתיקים באזור. בגנים תמצאו אוסף מקיף של צמחים מרחבי הגלובוס.

טרסטנו, שבתיה הטובלים בצמחייה יורדים אל המפרץ המקסים

מטרסטנו ממשיכים בנסיעה לכיוון חצי האי פליישץ' (
Peljesac). מבעד לחלון יחייך אליכם קוקטייל נופים מרהיב: לשון יבשה ארוכה וצרה המשובצת במפרצים ציוריים, חופים חוליים, צוקים דרמטיים, כרמים, מטעי זיתים וחורשות אלונים. בפתח חצי האי, במרחק לא רב מכביש מס' 2, כביש החוף הראשי, תגיעו אל העיירה סטון (Ston). העיירה, אשר ניזוקה ברעידת אדמה קשה לפני כשני עשורים, השתקמה במהירות מפתיעה. נעים לשוטט ברובע העתיק של סטון עם סמטאות צרות, צמחייה עשירה וקסם עתיק יומין המורגש בכל פינותיו.

חצי האי פליישץ'/ קוקטייל נופים מרהיב

האזור בו ממוקמת העיירה סטון היה מיושב עוד מימי קדם והיא זכתה להגנה בדמות חומה מרשימה ביותר, אשר משתרעת על פני חמישה קילומטרים וחצי. מטרת הקמתה של החומה הייתה הגנה על המלח – האוצר הטבעי של העיירה, אשר נחשב בעבר לענף התעשייה העיקרי שלה ומהווה חלק בלתי נפרד ממנה גם בעידן המודרני. חומת העיר שרדה את כל תהפוכות ההיסטוריה באופן מרשים למדי וסיור רגלי לאורכה יאפשר לכם לחוש, יותר מכל, את טעמם של ימים שהיו ואינם עוד.

החומה העתיקה של סטון משתרעת לאורך של יותר מחמישה קילומטרים

מהעיירה סטון ממשיכים בנסיעה בכביש החוצה את חצי האי עד לעיירה אורביץ (Orebic) הממוקמת בכניסה המזרחית לתעלת PELJESAC. העיירה החביבה ושטופת השמש היוותה בעבר מרכז ימי בעל חשיבות מרובה ובמהלך המאה ה-19 אף החזיקה במספנות הגדולות בעולם באותה התקופה.

במרחק שני קילומטרים וחצי מעבר לתעלה ממוקם האי קורצ'ולה (Korcula). יש שירות מעבורות רציף כל השנה בין מכיוון אורביץ לקורצ'ולה – ההפלגה אורכת כ-15 דקות וחושפת את הנוסעים ליופי הבראשיתי הטמון בנקודת הסיום של מסלול הנוף הזה.


האי קורצ'ולה, נקודת הסיום של המסלול בקרואטיה

למידע נוסף על השכרת רכב בקרואטיה לחצו כאן >>

צפון מערב סלובניה: מעבר הרים ורשיץ'
חלקה הצפוני-מערבי של סלובניה, בסביבות אגם בלד, ידוע בזכות נופיו הקסומים המתמזגים עם שרידי ההיסטוריה עתיקי היומין המאפיינים את האזור.

מעבר ההרים ורשיץ' (Vrsic pass) הממוקם באזור הוא אחת הדרכים המומלצות ביותר לחוויית נוף תמציתית ומרוכזת. זהו כביש מפותל ביותר, בעל חמישים סיבובים ממוספרים, המעפיל עד לגובה של 1,600 מטרים מעל לפני הים וחושף את הנוסעים בו, בכל עיקול מחדש, לנוף קסום ויפהפה שאין לו מתחרים רבים. המעבר הצר והמפותל, הנחשב למרשים ביותר ברכס היוליאני, ממוקם בין Kranjska Gora לבין Trenta. המעבר הינו הגבוה ביותר בכל רחבי סלובניה והוא מוקף בפסגות מרשימות המתנשאות לגובה 2,000 מטרים ויותר. במהלך הכביש יש כמה נקודות עצירה לתצפית או לכניסה לשבילי טיול באזור. הנסיעה אטית למדי, עוצרת נשימה וכמובן דורשת זהירות מקסימלית על ההגה. בהתחשב במרבד הנופים הססגוני הנשקף אליכם מכל כיוון, משימת הנהיגה עשויה להתברר כמורכבת במיוחד, אך שווה, ללא כל ספק, את המאמץ.

מנופי האלפים היוליאניים בצפון-מערב סלובניה. כמו לנהוג בתוך גלויית נוף

מצדו הדרומי של מעבר ההרים תמצאו בית קברות קטן, שריד לימי המלחמה העולמית הראשונה, וקאפלה רוסית. הסיפור השזור בקאפלה עצוב למדי ומנציח את זכרם של שבויים רוסים הקבורים במקום. בחורף 1916 עסקו שבויים רוסים בסלילת כביש שיחצה את מעבר ורשיץ'. סלילת הכביש הייתה יוזמה של הצבא האוסטרי ומטרתה הייתה לאפשר העברת אספקה לעורף. מפולת שלגים אימתנית שהתרחשה באזור קברה תחתיה מאות שבויים רוסים, שמספרם אינו ידוע במדויק, אך משוער בכ-300-170 שבויים לצד כ-70-10 שומרים אוסטרים ששאף הם מצאו את מותם באסון. השבויים אשר שרדו את המפולת הקימו את הקאפלה במטרה להנציח את זכר חבריהם.

העיירה קרניסקה גורה בלב האלפים היוליאניים

אם אתם כבר בסביבה – אל תפספסו את העיירה קרניסקה גורה (Kranjska Gora) אשר תשלים את חוויית הנסיעה במעבר ההרים. העיירה מצטיינת בשלל אטרקציות מלהיבות בתחום הספורט האתגרי ומזמינה את הילדים, כמו גם את כל המבוגרים שניחנו ברוח צעירה, לגלישה במגלשת הרים מדהימה. ההגעה לנקודת ההתחלה היא באמצעות רכבל והגלישה לאורך כקילומטר וחצי בנופים המדהימים המקיפים אתכם מכל עבר תספק לכם חוויה בלתי נשכחת.
למידע נוסף על השכרת רכב בסלובניה לחצו כאן >>

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.