תפריט עמוד

קניות: שוק פורטובלו בלונדון

למרות שבשנים האחרונות הוא שינה את אופיו, שוק הפשפשים פורטובלו הוא עדיין מקום נפלא לשוטט בו, ויש סיכוי טוב שתגלו שאתם פשוט מוכרחים לקנות שעון קוקייה או מדים ממלחמת העולם הראשונה

 

זה לא ששוק פורטובלו התוסס בלונדון היה זקוק לפרסום נוסף, אבל הקומדיה הרומנטית "נוטיג היל" בכיכובם של ג'וליה רוברטס ויו גרנט, הפכה אותו לאתר עלייה לרגל פופולרי להפליא. אינספור תיירים מגיעים לא רק כדי לנבור בין הדוכנים ולקנות פיצ'פקס שונים ומשונים, אלא גם כדי לחפש את הדלת הכחולה שמאחוריה גר הגיבור השרמנטי או את חנות ספרי הנסיעות שאותה ניהל. שניהם לא קיימים במציאות, אבל הקסם הלונדוני ששרה על הסרט ושרק מעטים יכולים לעמוד בפניו נמצא כאן בשפע.

ההליכה הרגועה מתחנת נוטינג היל אל דרך פורטובלו (Portobello Road), עם הבתים הפסטורליים שחזיתותיהם צבעוניות, לא מרמזת על ההמולה הרבה שתכה במבקר בין רגע – יותר מ-2,000 חנויות ודוכנים לממכר עתיקות, מזכרות, חפצים משומשים, בגדי וינטג' ופריטי אופנה שיהפכו אתכם למסמר של כל מסיבה, כל אלה דחוסים זה לצד זה בערבוביה עליזה. יש פה גם דוכני מזון, בתי קפה, מסעדות אורגניות, מאפיות נפלאות ומה לא. ואם בעבר אפשר היה לפגוש בין הקונים והמוכרים נציגים של האצולה הבריטית המעונבת, היום סביר יותר להניח שתפגשו מהגרים מהקולוניות הבריטיות לשעבר.

אז אם אתם מחפשים מכנסי ג'ינס משומשים, שעון קוקייה עתיק, פסלונים מצועצעים למדף מעל האח, מחרוזות פלסטיק צבעוניות, צעיף נוצות או מכנסיים צבאיים מתקופת מלחמת העולם הראשונה – הגעתם למקום הנכון. רק קחו בחשבון שלמרות המילה "שוק", המחירים בחנויות העתיקות שמסביב ממש לא זולים, אם כי חווית השיטוט בהן מענגת ושווה כל רגע. וגם אם החלטתם לשמור על הכסף בכיס, אל תוותרו על עוגה אישית, cupcake, במאפיית המינגבירד Hummingbird Bakery. למזון מעט יותר מורכב ובריא, נסו את הסלטים הנפלאים באוטולנגי Ottolenghi.

דרך פורטבלו. בתים עם חזיתות בצבעי פסטל עליזים | צילום:


מידע מעשי
השוק נמצא על דרך פורטובלו – אפשר להגיע אליו באוטובוס מס' 7, 12, 23, 27 או 28 או ברכבת תחתית בקווים Circle, District או Central, תחנת Notting Hill Gate. שוק הפשפשים פתוח בשבתות 8:00 – 18:30. חנויות העתיקות שמסביבו פתוחות שישה ימים בשבוע – שני עד שבת. בשבתות כדאי להגיע סמוך לשעת הפתיחה או שעה-שעתיים לפני הסגירה כדי להימנע מגדודי המבקרים. מידע נוסף באתר האינטרנט של השוק

על שווקים נוספים בלונדון:

לונדון: סיור שווקים

לונדון: סיור שווקים
בסיור שווקים בלונדון מתערבבים להם אנשים ופריטים מכל המינים והסוגים. מפשפשים, ממששים ומתמקחים

 

 

האדריכלות המפוארת של לונדון

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.