תפריט עמוד

קייטנות אקסטרים: זה לא מה שהיה פעם

קייטנות זה לא מה שהיה פעם. הלהיט העכשווי, שאמור לסחוף את הילדים הכי "קוליים" של הקיץ הקרוב, הן קייטנות האקסטרים. מסתבר שאפילו לסקייטבורד יש יסודות חשובים שאפשר להנחיל לדורות הבאים

לפני כמה שבועות נערך אופני ההרים והרולרבליידס, מראים לכולם מה הם יודעים וזה לא מעט.

התחום חי, זה ברור והשאלה שבה מתלבטים העוסקים בו היא איך מושכים אליו עוד צעירים, עוד מתמחים פוטנציאליים. הדרך שנחשבת עכשיו לטובה והיסודית ביותר הן הקייטנות שאמורות להיפתח בתחילת החופשה. הקייטנות, שחלק מאנשי הענף מכנים מחנות אימון, נחשבות למקום הטוב ביותר ללימוד היסודות בכל ענף. התלמידים בקייטנות משתתפים בפעילויות אתגריות במסגרות קבוצתיות.

"מחנות האקסטרים שלנו נועדו לתת לצעירים את ההזדמנות להיכנס ולהכיר את הספורט האתגרי", מציין ליאור צלרינג, מדריך בבית הספר לאקסטרים x school, "הם מקבלים הדרכה על איך לעשות את הספורט נכון ובצורה בטוחה. בסיום המחנות הרבה ילדים ממשיכים לעסוק בספורט אקסטרים וזו המטרה הראשית שלנו, שיהיו יותר צעירים בענף. הייחוד שלנו הוא ברצינות שאנחנו משקיעים וברצון שלנו להוציא ילדים מאושרים שמאוהבים בספורט וממשיכים איתו הלאה. כמו כן אנחנו אוהבים לתת לצעירים חוויה הכוללת הרצאות, הקרנת סרטים ומתנות".

בין היתר, ניתן למצוא בבית הספר x school קייטנות גלישת גלים, סקייטבורד, רולרבלייד, bmx, ובקרוב גם קייטנת אופני הרים. הקייטנות מיועדות לבני נוער בין הגילאים 8-18 ונמשכות כשבוע. הילדים מקבלים בהן ידע תיאורטי בכל ענף, לצד הרצאות מקצועיות, וכמובן תרגילים בסיסיים ואימונים בשטח על ידי מדריכים מנוסים בתחום. "אנחנו נותנים הרבה חומר תיאורטי, היסטוריה, ונושא של תחזוקה, שילדים רבים לא ממש מודעים לנושא", מוסיף שי גיטרמן שותף ומדריך לצידו של צלרינג בבית הספר, "הדגש הוא על התרגילים עצמם, כמו מה שרואים בסרטים ומגזינים, בנוסף אנו נותנים להם כמה נקודות מרכזיות שאיתם יכולים לעשות בתור התחלה דברים בסיסיים. ברגע ששולטים, זה אופי של ללמוד לבד, הרבה יותר חופשי כל הספורט האתגרי".

אחד הענפים המבוקשים ביותר בספורט האקסטרים לדברי גיטרמן הוא הסקייטבורד, הרבה בזכות התדמית המגניבה והאופנתית שדבקה בו בקרב הצעירים. "סקייטבורד הוא ספורט נדיר שקשה למצוא הרבה דברים שדומים לו. בתור מישהו שמחליק די הרבה זמן, לפעמים מילה של מדריך יכולה לשנות את הגישה לגבי תרגילים מסוימים והחלקה בכלל, ובעקבות זה מרגישים שיפור רב. סקייטבורד הוא ספורט טכני מאוד וטיפים טובים עושים שינוי עצום. השיפור בהחלקה הוא עניין של התמדה ורצון".

למרות הפריחה המעודדת של ספורט האקסטרים, חוששים העוסקים בתחום כי בראייה לטווח ארוך נשקפת סכנה לעתיד הספורט האתגרי בכלל והקייטנות בפרט.
"ספורט האקסטרים לא נתמך על ידי מוסדות הספורט. הענף היחיד שזוכה לתמיכה הוא גלישת גלים ובמקרה זה התמיכה פשוט מביכה", מוחה צלרינג, "יבואני הציוד והביגוד שמתפרנסים ממכירת "תדמית" האקסטרים, חייבים להבין שהם אלה שצריכים להשאיר את הגחלת בוערת. הם אלה שצריכים לתמוך בספורטאים. הם חייבים לעזור בארגון אירועים ותחרויות שכן הם עצמם עלולים להיפגע מדיעכת הענף."

מידע על קייטנות האקסטרים אפשר למצוא באתר X School.

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...