תפריט עמוד

צרפת – פארקים לילדים

אחרי כמה שנים של טיולים לאורכה ולרוחבה של צרפת, אני משוכנעת שהארץ הזו נוצרה עבור ילדים. במקרה היו שם כמה מלכים, מהפכה, נפוליאון, וכמה צפרדעים. אבל הדברים החשובים והבלתי נשכחים באמת הם עשרות הפארקים המקסימים ושובי הלבבות. בעיני ילדים אסטריקס יותר חשוב מנפוליאון, ואם התיירים נהנים – גם הצרפתים מרוויחים.

דיסנילנד: הכל אשליה
כשראה העכברון שלי את טירת נוישוואנשטיין (Neuschwanstein) בגרמניה, אמר: "אמא, המלך לודוויג העתיק מיורודיסני את הטירה". מה המקור ומה החיקוי לא הטריד אותו. דיסנילנד פריז הוא אכן הפארק החלומי עבור ילדים בכל גיל, כולל ילדים שהם כבר מזמן הורים. בכך גם יתרונו הגדול: אף אחד, מגיל שמונה עד שמונים, לא ישתעמם כאן. הפארק כולו אשליה אחת גדולה. הוא מחולק ל"ארצות", ובכל אחת מהן עשרות מתקנים ופעלולים לגילאים שונים, גובה שונה ורמת אומץ שונה; רובם מבוססים על דמויות, על אירועים ועל סרטים של דיסני.

המלצות לשוטטות בפארק: כדאי לקבוע נקודת מפגש למי שעלול ללכת לאיבוד. הורים יותר דאגנים יציידו את הילד בפתקית עם פרטיו ויראו לו את העובדים של הפארק כדי שיידע אל מי לפנות בעת מצוקה; לקחת בכניסה מפה וכרטיס מעבר מהיר לאטרקציות, המקצר משמעותית את זמן ההמתנה; את הסיבוב המפתה בחנויות כדאי לשמור לסוף היום, כדי לא להסתובב עם בובת פרווה ענקית יום שלם; לא להכריח אמהות לעלות על מתקנים שנראים להן מפחידים; לא לפספס את מצעד הלילה עם ילדים צעירים, גם אם ראו את מצעד היום והם עייפים נורא.

ווליבי: גבוה יותר, מהר יותר, מפחיד יותר
רכבות הרים יותר מפחידות ויותר מסוכנות, תמצאו בפארקים של רשת ווליבי (Walibi), שיש לה שלושה פארקים בצרפת: Walibi Rhone-Alpes בדרום, Walibi Sud-Ouest ו-The Music Battle. העיקרון של שלושתם: גבוה יותר, מהר יותר, סיבובי יותר. בהחלט מתאים לדעתי לנוער, ולא לילדים מתחת לגיל 12, מה עוד שבחלק גדול מהמתקנים ישנה מגבלת גובה. לכל אחד מהפארקים נושא מרכזי משלו, אבל המתקנים דומים בכולם: רכבות הרים מהירות; סירות פיראטים ענקיות; אודיסיאה – גלישה מהירה בסירות גומי רטובות; עמוד החלל, המקפיץ לגובה את היושבים בו, במהירות שיא; ובכל הפארקים גם שעשועים רטובים כמו מגלשות וסירות מסתובבות.

רכבת הרים בפארק ווליבי. לופ אחרי לופ אחרי לופ | צילום: אייסטוק

פארקי הרפתקאות: אמא בפאניקה
בעשור האחרון יש נטייה לכיוון של פארקי הרפתקאות מסוג אחר: בכניסה מקבלים קסדה, חגורות בטיחות, פטישים ואנקולים, ועם כל המטען הזה יוצאים למסע בין גשרי חבלים, מעברים טבעיים, עצים וכן הלאה. זו ההזדמנות לתרגל את יכולתכם להיות טרזן. פארקים כאלה מיועדים יותר למתבגרים, אף שבחלקם יש מסלולים גם לאחים הקטנים. בכל מקרה, מדובר בחוויה משפחתית אקטיבית מיוחדת. תמיד תזכרו את התמונה של אמא עומדת לפני הגשר וצועקת שהיא "לא עולה על הדבר הזה", ואת הבעות הפנים שלה כשהיא כן עולה, וכבר תלויה בין שמים וארץ.

שתי רשתות צרפתיות גדולות הן לה אקרובוי Les Acrobois ופארקי אוונטור (Avanture). למהדרין קיימים גם פארקי הכבלים, כמו Fantasticable באלזאס – ריחוף מעל עמקים, על גבי כבלים מתוחים, בתוך "שק" המחזיק את המשתתף.

פוטורוסקופ: ממעוף הפרפר
המרכזי והמפורסם מבין הפארקים הנושאיים נמצא במרחק של כ-300 ק"מ מדרום-מערב לפריז. פוטורוסקופ (Parc du Futuroscope) אינו פארק של רכבות הרים וצווחות אימה, אלא של טכנולוגיה קולנועית עתידנית מדהימה. רוב היום אתם יושבים על כיסא זה או אחר, מרכיבים משקפיים מיוחדים, ובלי לזוז אתם צונחים, ממריאים, צוללים, זוחלים ועפים.

פוטורוסקופ. צונחים, ממריאים, צוללים, זוחלים ועפים, והכל בלי לזוז מהכיסא | צילום: אימאג' בנק

באחת החוויות, צופים בשלווה בסרט רגוע על חיי הים, כשלפתע פוער כריש ענק את פיו מתחת למושבכם, והנעל כמעט נופלת לו בין השיניים. יש גם תעופה עם פרפרים, שבה אתם ממש חשים כמו פרפר, או מסע במכונית מרוץ, כשבדרך אתם כמעט דורסים עוברי אורח. המופע הלילי – בעיניי, אחד היפים שיש – הוא מופע של קרני לייזר ומוזיקה המשולבת באפקטים מרשימים. הפארק שווה ביקור של יום לפחות. כדי להיכנס לחלק מהמתקנים צריך להיות בריא (ולא בהריון), ובחלקם נדרש גובה מינימום של 1.20 מטר.

פיי דה פו: בחזרה לימי הביניים
מופע מדהים אחר תוכלו לראות בקרבת מקום (ויש גם רכישת כרטיסים משותפת מוזלת), בפארק פיי דה פו (Puy du Fou) העוסק בהיסטוריה הצרפתית דרך קורותיה של משפחה אחת. זהו פארק גדול, השלישי ברמת הביקוש בצרפת (אחרי דיסני ופוטורוסקופ), והוא שווה ביותר. מופע הלילה כאן הוא שעתיים של אורות, צלילים ואלף שחקנים המציגים את התפתחות התרבות מימי הביניים, בשילוב זיקוקים, תצוגת אש ועוד גימיקים.
בפארק יש חלקים המתאימים לצעירים, כמו גן פרחים, חוות חיות ותיאטרון בובות. במרכז הפארק כפר מהמאה ה־18, אמיתי לחלוטין. לצדו גם טירה מרשימה עם מופע כיבוש הוויקינגים – 3,500 איש יושבים ומביטים על הקדוש המקומי הולך על המים כמו ישו ומתפוגג לחלוטין; הקולוסיאום עם מרוצי מרכבות וקרבות גלדיאטורים; קרב השומרים סביב המבצר המסתובב; ביקור בעיר של ימי הביניים, ומופע של נשרים ובזים.



פרה היסטוריה: הדינוזאורים חוזרים
גם לפרה היסטוריה חלק נכבד בצרפת, ולא פלא שבקרבת מערות לאסקו
(Grotte de Lascaux) ואתרים פרה היסטוריים אחרים ממוקמים פארקים חווייתיים לילדים. שני פארקי דינוזאורים לדוגמה הם Dino-Zoo שבמזרח צרפת, ליד בזאנסון (Besancon), והפארק הפרה היסטורי בברטאן שבמערב – Parc de Préhistoire de Bretagne. בפארקים אלו פזורים המון דגמי דינוזאורים מסוגים שונים בגודל טבעי, חלקם נגישים למבקר, ולצדם שחזור חיי האדם הקדמון ואורח חייו.

פארק פרה היסטורי. כשהאדם הקדמון פגש דינוזאורים | הצילום באדיבות הפארק הפרה היסטורי בברטאן

עיר החלל: אסטרונאוטים ליום אחד
לא רק העבר מעניין את הצרפתים, העתיד מסקרן לא פחות, וביקור בעיר החלל Cité de L'espace בטולוז (Toulouse) הופך אתכם לשותפים לכיבוש החלל. המבקרים בפארק נכנסים לתחנת החלל מיר ויכולים ללבוש בגדי אסטרונאוטים. הם מוזמנים לבחור בין 170 תצוגות אינטראקטיביות, החל מ"חפצים ממאדים" וכלה ב"מסתורי הכוכב האדום". אפשר לחוות נסיעה בחללית – חוויה מומלצת ביותר לכל הגילאים, וללמוד על גילוי החלל, חוקי היקום, הסיכונים והתגמול הכרוכים בכיבוש החלל. במקום פלנטריום, תצוגות קבועות ומתחלפות, אירועי לילה מיוחדים ואולם קולנוע ענקי רב ממדי. מרתק לילדים חובבי מדע.

לידיעת הרוחצים
פארקי מים הם תענוג אמיתי ביום קיץ חם: בריכות, מגלשות, אבובים ושאר פעילויות רטובות. כצפוי, מרבית פארקי המים נמצאים על חופי הים, ולצרפת יש לא מעט חופים. רשת טובה היא Aqualand, שלה שבעה פארק מים ברחבי צרפת.

לקריאה נוספת:

עם ילדים בפריז: מהפכה צרפתית קטנה
עם ילדים בפריז: מהפכה צרפתית קטנה
רותם בר כהן
מה לילדים ולפריז, העיר הרומנטית ביותר בעולם? שבוע בעיר האורות בחברת שני בנים אנרגטיים מבהיר סופית שאף פעם לא מוקדם מדי להתאהב בפריז

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצרפת

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני
מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני

תרבותו של עם צומחת בעיקר מהסביבה הפיזית ומההיסטוריה שלו, מהאירועים שעברו עליו וההשפעות שהוא קיבל מאומות אחרות לאורך השנים. ביקור בחבלי הארץ של נורמנדי ובריטאני הוא ביקור בהיסטוריה של צרפת בזעיר אנפין, כמעט כל חלק ממנה מיוצג כאן ...