תפריט עמוד
קליאופטרה טבלה באמבט חלב, כוכבות הוליוודיות דיווחו על טבילה בשמפניה כאחד מסודות היופי שלהן, ובצ'כיה, שאנשיה ידועים באהבתם למשקה הקרמל הכהה, אפשר להשתכשך באמבט בירה. בשם הבריאות והיופי, כמובן: טבילה באמבט בירה משפיעה על מחזור הדם ו"פותחת" את נקבוביות העור, שדרכן מופרשים רעלים ולכלוך מהגוף.

באירופה ישנם ארבעה אתרי מרחצאות בירה בסך הכל – באוסטריה, בגרמניה ובצ'כיה. האתר הצ'כי ממוקם במערבה של המדינה, בעיירה חודובה פלאנה (Chodová Planá), שבה נמצא מפעל הבירה המשפחתי חודובר (Chodovar) הקיים שם לפחות משנת 1573. זהו מפעל הבירה העתיק ביותר במערב צ'כיה, ואפשר לומר שהוא בהחלט אינו קופא על שמריו, תרתי משמע. מנהליו השכילו ליזום במקום שירותים ייחודיים, אשר הפכו את המפעל לקומפלקס תיירותי של ממש, הכולל את המפעל, בית מלון חדיש ברמה של שלושה כוכבים ומסעדה.

המלון, או סלאדקה (U Sládka) שמו, ממוקם במרכזה של העיירה הקטנה והשקטה. הוא מציע לאורחיו חדרים נוחים וקומפקטיים. האטרקציה המרכזית במקום היא ספא הבירה המיוחד הנמצא במרתף. בתפריט הספא יש אמבטיות בירה, מסאז'ים עם בירה ומוצרי קוסמטיקה המבוססים על בירה.

אלבי מגלה מעיין נסתר
הטבילה באמבט הבירה היא תענוג מיוחד במינו. באמבט המיועד לאדם אחד ממלאים כ–90 ליטרים של בירה כהה, המיוצרת בתהליך מיוחד שפרטיו חסויים, מחוזקת בעשבי מרפא ומהולה במים ממעיין המספק את מימיו למלון בלבד.

מגלה המעיין, כך מספרים במקום, היה לא אחר מכלב בשם אלבי. אלבי היה לקמע של המקום במשך מאות בשנים, ודמותו אף הונצחה בלוגו של מבשלת הבירה. כדי להבטיח את יכולתו של הכלב המופלא להגן על המקום ולהוסיף לדאוג למזלו הטוב, היה נהוג שהעובד הצעיר בחבורה, בסופו של כל יום עבודה במרתפי הבירה, מוזג קנקן בירה לקערית של אלבי, אשר היה בלי כל ספק בעל מזג תוסס ועליז.
נחזור לאמבט הבירה, ולאורח המאושר המשקיע את גופו באמבט הזהב, מתעטף בנוזל המחומם לטמפרטורה של 34 מעלות ומתכסה בשכבת קצף ענוגה למשך כעשרים דקות. כוס בירה צוננת מאזנת היטב את חום המים, ומי שלא מסוגל לשתות לבד יכול לזמן את עצמו לאמבט זוגי, שלתוכו יצקו כ–150 ליטרים של בירה, ולהתענג בצוותא.

מוזיקת רחוב בפראג

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.