תפריט עמוד
חמי יואב
היציאה מן המיטה בחורף עלולה להיות חוויה מטרידה, אבל אם תדמיינו את עצמכם מתפנקים בבריכות מים נעימים כשעל גבכם אבנים חמות או ידיים נעימות, זה הופך להיות קל. עכשיו תפסיקו לדמיין וצאו אל הנגב, לביקור במרחצאות המים החמים שפזורים בו. 

בעומק של כקילומטר וחצי מתחת לפני הקרקע זורמים מים הכלואים שם כבר עידנים. בגלל העומק הם חמים תמיד ועשירים במינרלים ובגופרית שנספחים מהסלעים שדרכם הם עוברים. בעבר השתמשו במים התרמו־מינרליים להשקיית שדות, ורק חקלאים אחדים רודפי תענוג וסוד נהגו להשתכשך בבריכות קטנות שחפרו במקומות שבהם נשאבו המים. 

היום זו כבר נחלת הכלל, ובמרחצאות חמי יואב תוכלו להתרשם מהדרך הארוכה שעשו המים מבריכות מאולתרות לכדי מרחצאות מעוצבים ומפנקים. מה שהחל כקידוח למציאת נפט התפתח לאתר עם בריכות גופרית, ג'קוזי, מפלי מים ועיסוי מימי. לצד המרחצאות פועל ספא מפואר, ובאווירה רגועה ומבושמת תוכלו לקבל בכל אחד מ־15 החדרים עיסוי אינדיאני באבנים חמות, שיאצו, טיפול רפלקסולוגי, עיסוי שמנים ובוץ ועוד. כמו במרחצאות של העולם העתיק, גם בחמי יואב משולבות פעילויות תרבות (פרטים אצל שרון).

 
 
 

כתובת: חבל לכיש, סמוך לקיבוץ שדה יואב; הגעה: בכביש 35; שעות פתיחה: א' וד' 07:30־17:00, ב' 07:30־22:00, ג' 07:30־23:00, ה' 07:30־חצות, ו' 07:30־16:00, שבת 07:30־18:00; מחיר: 65־77 שקל למבוגר, 69־59 שקל לילד ולגמלאי; תשלום נוסף עבור העיסויים; גישה נוחה לנכים; טלפון: 6721150־08; אינטרנט

כתבה: ניצן שריג

 

חמאם צאלים
בקצה העולם שמאלה, בנופי לס שמבתר נחל הבשור, נמצא החמאם של קיבוץ צאלים. החמאם בנוי מבריכה ומג'קוזי של מים תרמו־מינרליים בטמפרטורה של 37־40 מעלות ומחדר סאונה יבשה, ששלושתם נמצאים בבריכת המים ההיסטורית של הקיבוץ שעוצבה כבית מרחץ לכל דבר. התקרה המקומרת והגבוהה יוצרת הד שמאפיין חמאם תורכי, והאווירה בהתאם: ידידותית וחמימה.

בחדר הטיפולים אפשר להזמין עיסוי שוודי וטיפול אינדיאני באבנים חמות, אך גולת הכותרת היא טיפול בשיטת "עוצמת הרכות" שמעבירה רותי טנר, שנחשבת המומחית בארץ. המטופל מנוענע בכל גופו בקצב פעימות לב של עובר עד להרפיית שרירים מוחלטת וקבלת תחושה של זרימה ואיזון. גם כאן נשמר האיזון העדין בין גוף לתרבות ונערכות סדנאות ספרות ותיאטרון (בהזמנה מראש).

 
 
 

כתובת: קיבוץ צאלים; הגעה: נוסעים מבאר שבע עד צומת גילת, פונים שמאלה לעבר אופקים (כביש 241) ובצומת אורים שמאלה לצאלים (כביש 234); שעות פתיחה: א'־ד' בתיאום מראש, ה' 13:00־22:00, ו' ושבת 10:00־19:00; מחיר: 45 שקל למבוגר, 35 שקל לילד; 120־170 שקל לטיפול; אין גישה נוחה לנכים; טלפון: 9989272־08; אינטרנט

כתבה: ניצן שריג

 

נווה מדבר
לצד הכביש המוביל למצפה רמון, ליד צומת משאבי שדה, משתרע בית מרחץ מפואר, וכשמו כן הוא: נווה מדבר מוריק ושופע בלב הצהוב. באולם המקורה של נווה מדבר בנויות שלוש בריכות מדורגות, ג'קוזי ובריכת פעוטות (שיכולה להפוך לבריכת שמנים לקבוצות). הבריכה החיצונית הגדולה והיפה מוזנת במים חמים, ואפשר לרחוץ בה בחורף כשהטמפרטורה בחוץ צונחת. גם הריח נעים; בזכות מערכת סינון של מי המרחצאות לא מורגש ריחה החריף של הגופרית שמאפיינת מרחצאות טבעיים.

מרכז הבריאות מספק מגוון עיסויים קלאסיים, טיפולי בוץ ומים ופעילויות פחות שגרתיות כמו סדנת קריאה בכף הרגל (מיועד לקבוצות). הבריכות המרווחות מתאימות לבילוי משפחתי עם ילדים, ובעתיד מתוכננת הרחבה של מרכז הטיפולים כדי שיתאים גם לקטנטנים.

בערב מוארות הבריכות באור תת קרקעי המשווה להן מראה קסום. בהחלט פנטזיה בלב המדבר.

 
 
 
 
כתובת: ממערב לכביש 40 ולקיבוץ משאבי שדה; שעות פתיחה: א', ב', ד' ושבת 09:00־18:00, ג' וה' 09:00־22:00, ו' 09:00־16:00; מחיר: 56־66 שקל למבוגר; הנחות לילדים, לגמלאים ולקבוצות; תשלום נוסף עבור העיסויים; גישה נוחה לנכים; טלפון: 6579666־08; אינטרנט

כתבה: ניצן שריג

 

מסעדת חוות התבלינים בגלבוע
השדות הירוקים של עמק יזרעאל משתרעים לרגלי חוות התבלינים, החווה הכפרית ומסעדת הגורמה של פנינה ויוסי מס. בעוד שפרות רועות באחו המנוקד בפרחי חרדל צהובים ובסביונים, מתכסה השולחן בהפתעות, והארומה הנפלאה שעולה מהמאכלים מתערבבת עם ריח השדות.

ב־1982 פונו פנינה ויוסי מס ממושב שדות שבחבל ימית, ואחרי חיפושים רבים הגיעו לגלבוע. בארבע השנים הראשונות לא היה להם חשמל, ואת המים שאב יוסי מבריכה קרובה. היום יש כאן חווה פורחת ומסעדת גורמה מצליחה. יוסי ופנינה מכינים כמעט הכל בעצמם. בני המשפחה מגדלים כשלושים סוגי תבלינים וגם ירקות רבים, על הגג מייבשים עגבניות ופלפלים, מענבי הכרם מופק יין, וממטע הזיתים יוכלו בקרוב לייצר שמן.

פנינה מנצחת על המטבח ואחראית לכל אחת מהמנות, בהן מעדנים כמו קרפ עירית ממולא בכבד עוף ובעלים ירוקים, פטריות פורטבלו בתחמיץ עם גבינת צאן על פולנטה, צלעות כבש ברוטב דבש ועוד.  

בחורף בוערת אח, ומחלונות המסעדה אפשר לראות את התבור, הרי צפת, הרי נצרת, הכרמל ועמק יזרעאל. האח והאווירה החורפית הולכות טוב עם הקינוחים: פרפה שקדים עם עוגיות בקלאווה, עוגת תפוחי עץ ברוטב מרווה וגלידת קינמון, או אולי בעצם פינוקי שוקולד שנמסים בפה.

 
 
 
הגעה: אחרי צומת מגידו ממשיכים ישר בכביש הסרגל (65), פונים ימינה בצומת הסרגל לכיוון יישובי התענ"כים וממשיכים ישר בכביש 675. בצומת יזרעאל ממשיכים ישר, וקילומטר וחצי אחריו פונים ימינה לדרך נוף הגלבוע (כביש 667). לאחר שלושה־ארבעה קילומטרים תגיעו למסעדה; שעות הפתיחה: ב'־ה' ושבת 12:00־21:00, ו' 12:00־22:30, סגור בימי א'; בשישי־שבת כדאי להזמין מקום; גישה נוחה לנכים, שירותים מותאמים; טלפון: 6531093־04; אינטרנט
כתבה: תמי זר  

 

הטירות הנעות ברוח
גלעד ויעל גולן מהיישוב הפצפון נמרוד עשו הכל כדי שהחוויה הרומנטית שהם מציעים בסוויטות שלהם תהיה מעל ומעבר. בניגוד לצימרים רבים שבהם הסיסמה היא "החיים זה לא מה שכתוב בפרוספקט", בטירות הנעות ברוח הפרוספקט לא מספיק כדי להכיל את כל הפינוקים.

החוויה מתחילה עוד בדרך, בטיפוס לנמרוד, שנמצא בגובה של יותר מאלף מטר מעל פני הים, בין החרמון לברכת רם והרבה מעל לנווה אטי"ב. הגובה מסחרר, הנוף מרהיב, ואם בירושלים האוויר צלול כיין, אז כאן הוא משכר כמו אחרי חצי בקבוק לפחות. המארחת ממהרת להסתלק ומבטיחה שלא לחזור אם לא תקראו לה, כדי שלא תאבדו אפילו רגע אחד של תענוג. כל אחת משתי היחידות מעוצבת ביצירתיות מלכותית וחמה המשלבת ישן וחדש, עץ, מתכת וצפחה, והכל עטוף בתאורה מושלמת. באחת הסוויטות משתקף הנוף העוצמתי במראת קיר גרנדיוזית בחדר השינה.

על השולחן ימתינו לכם פלטת גבינות עזים בייצור עצמי, פירות, מיצים טבעיים ויין מיקבי בוטיק מהאזור. המקרר מלא בכל טוב מתוצרת מסעדת קדרת המכשפה והחלבן (שגם אותה מנהל הזוג גולן). את ארוחות הבוקר אפשר לאכול בחדר או במסעדה שמחלונותיה הרחבים נשקפת ברכת רם.

הג'קוזי הענקי של סוויטת "פעמון הגשם" שוכן בבקתה נפרדת ומוקף ב־360 מעלות של נוף, וילונות צבעוניים ועשרות נרות. כשיוצאים בחלוקי הרחצה הלבנים אל הקור המקפיא אי אפשר שלא להתחבק, וזו רק אחת המניפולציות מעודדות הרומנטיקה שמציע המקום.

כמו בתיבת נח, גם כאן הכניסה לזוגות בלבד. ילדים, שלישיות ומסיבות רווקים או רווקות אינם רצויים.

 
 
 
הגעה: כשנוסעים על כביש 989 מנווה אטי"ב למג'דל שמס פונים ימינה ושוב ימינה עד ליישוב. בכניסה לנמרוד פונים שמאלה וממשיכים כמאתיים מטר על השביל ההיקפי; מחיר: 900 שקל ללילה באמצע השבוע, כולל ארוחת בוקר; 2,200 שקל לשני לילות בסוף שבוע, כולל ארוחת בוקר; אין גישה נוחה לנכים; הערה: מומלץ להזמין מקום לפחות חודש מראש, אבל שווה לנסות גם ברגע האחרון.
טלפון: 2244669־054 אינטרנט
כתב: גידי שפרוט

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו