תפריט עמוד

צילום בניצנה

נופי הקירטון, הגיר והצור באגן נחל ניצנה יוצרים מראה נהדר. המקום מושך את חובבי הטבע ואוהבי הצילום, בעיקר בשעות אחר הצהריים

חמוקים של סלע לבן ורך, ובתוכו פזורות פיסות שחורות של סלע צור. קווים רכים חרוצים במעטה סלע הקירטון הלבן ונותן בו עדינות. הטבע מפסל את הסלע ויוצר מראה מרהיב. כל שנותר הוא להושיט יד עדינה, לחוש וללטף את חמוקי הסלע. נופי הקירטון, הגיר והצור נמצאים בפינה חבויה באגנו של נחל ניצנה ויוצרים שילוב מרתק. מה יש בו, במקום, שמושך את אוהבי הטבע ומרגש את הצלמים?

נחל ניצנה, אחד הגדולים בנחלי הנגב, מתחיל באזור הר רמון וגולש צפונה. תחילה הוא עובר בנופים מישוריים, אך באזור ניצנה, לא רחוק מהגבול עם מצרים, הנחל מתחתר בין קירות סלע. ומאחר שקירטון הוא סלע רך, המים מפסלים בו צורות מעוגלות ולא מצוקיות, ואגב כך חושפים את סלעי הצור. יש לא מעט מחשופי קירטון בנגב, ועדיין, המקום הזה הוא פנינה אמיתית גם לעומתם.

הסלע הלבן ונוף הגיר הבהיר מרגשים פחות בשמש מלאה, ולכן רצוי להגיע למקום בשעות אחר הצהריים, כשהשמש נמוכה וצובעת את המקום בגוני צהוב עדינים. לאט לאט השמש יורדת, הסלע מחליף את צבעו והגוונים האדומים מתחילים לעטות אותו. אם הזדמנתם למקום ביום מעונן, יש סיכוי טוב לראות גוונים של אדום משתלטים על חמוקי ניצנה גם בשעות אחרות.

בגלל רכותו של הסלע ובגלל צבעו הלבן – המקום רגיש לפגיעה, ואם תנעלו נעלי הליכה בעלות סוליה קשה, תגלו במהרה שאתם חורצים בסלע ומשאירם אחריכם סימני סוליה שחורים וצורמים. לכן אני ממליץ להגיע לשם בנעלי ספורט דווקא ולא בנעלי הליכה.

המלצתי החמה היא לשוטט בכל האזור ולא להסתפק בשרשרת הסלע הקירטוני, אף שהיא האטרקציה המרכזית (רק שימו לב באמצעות מפת סימון שבילים מספר 16 שאינכם נכנסים לשטחי אש). סביב השרשרת הזאת פרושים עוד עשרות סלעים מפוסלים בצורות שונות, חלקם בגובה של חצי מטר בלבד.

אם תצעדו מעט מערבה משרשרת הסלעים תגלו בקעה קטנה וחבויה שמזכירה מכתש קטנטן. רצוי לרדת לסיבוב מקיף ולא להסתפק בהצצה מלמעלה. רק כשיורדים (בזהירות) מתחילים לראות את קסמו של המכתש. על רצפתו הבנויה מסלע קירטון נוצרים עשרות ציורים קטנים המורכבים משבילים עדינים מאוד של פסי צור. לחובבי דמויות ולילדים צעירים – זה המקום שבו הסלע הופך לפתע לאוסף של דמויות הנשקפות בכוחו של הדמיון.

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהר הנגב

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

מבוא לנדודים 53: השביעי בספטמבר
מבוא לנדודים 53: השביעי בספטמבר

נסענו בנוף מטורף של שלושה הרים חרוטיים שליוו את נחל סרפד. שורות של אבנים פילסו חלקות חקלאיות והעידו על נוכחות אנושית בצפיפות היסטורית. שפע של מאגורות נחפרו בסלעי הקירטון ותעלות חפורות הזינו אותן במים. השעה מתאחרת, השמש שוקעת, ...

מבוא לנדודים 52: עזוז – על גמלים, אנשים ואבנים
מבוא לנדודים 52: עזוז – על גמלים, אנשים ואבנים

רונן רז נודד בעקבות חלום ילדות – להקים חווה לטיולי גמלים. בחאן בארותיים שבאזור עזוז הוא פוגש את עופר וגלי שהגשימו את חלומו בעשר אצבעותיהם, מטייל במדבר עם הג'יפ ופוגש גמלים צעירים, עדויות מרשימות לנוכחות הנבטים – מערכות ...