תפריט עמוד

פריז ידועה במזג האוויר ההפכפך שלה. גם בחודש אוגוסט צפויים המבקרים בעיר לימים בהם הגשם לא מפסיק לרדת. זה נחמד כשמגיעים לחופשה רומנטית, אז אפשר להלך בין הטיפות ולהתמוגג מיופיה של פריז בגשם. אבל מה עושים כשמגיעים לעיר האורות עם ילדים, שטיול גשום לא נראה להם רומנטי במיוחד וביקור בלובר או בכל אחד מהמוזיאונים הגדולים שמספקים מחסה מפני הגשם עשוי לגרום להם לפיהוק גדול?

קודם כל, לא מתרגשים. בפריז כאמור יש לא מעט ימים גשומים, ויותר מכך, יש לא מעט תחזיות לימים גשומים (שפעמים רבות לא מתממשות). גם אם יורד גשם, יש סיכוי טוב שתוך זמן קצר הוא ייפסק והשמש שוב תזרח מעל העיר. בינתיים אפשר להעביר את הזמן בבית קפה על עוגה וכוס שוקו חם. בנוסף, אין לשכוח שהעיר מרושתת מתחת לפני האדמה ברשת מצוינת של רכבות תחתיות שמבטיחות שתגיעו ליעדכם יבשים. לכך יש להוסיף את העובדה שילדים רבים נהנים מטיול גשם, וכדי להגביר את ההנאה כדי לרכוש להם מטריה צבעונית לטעמם, כזו שהם רק יחכו להזדמנות להשתמש בה. בחנות של דיסני בשאנז אליזה תוכלו למצוא מטריות עם דמויות דיסני האהובות (ובלי כל קשר מדובר במקום מצוין להעביר בו שעה גשומה, לולא הארנק הריק שיוצאים איתו בסיום הבילוי במקום. כתובת: 44 Avenue de Champs Elysees. מטרו: קווים 1 ו-9, תחנת Franklin D. Roosevelt). במקרה שלנו, גם מטריה בסגול וורוד עם כיתוב של פריז שנמכרת בכל אחד מדוכני המזכרות עשתה את העבודה. ואחרי שהתכוננתם כראוי, הנה כמה דברים נהדרים שניתן לעשות עם ילדים בפריז בכל עת, אבל הם מתאימים במיוחד ליום גשום:

1. האקווריום
האקווריום של פריז (Cine Aqua) הוא אחד מאותם המקומות שלא היינו מגיעים אליהם לולא ירד גשם, וניתן רק לברך על הגשם שירד מכיוון שחווינו במקום כמה מהרגעים המוצלחים ביותר בטיול. האקווריום, ששוכן בגני הטרוקדרו, מכיל אלפי יצורים ימיים מאזורים שונים בעולם, מכל המינים, הגדלים והצבעים, בהם אפשר לצפות דרך חלונות זכוכית גדולים. עבור הילדים מדובר בחוויה מרגשת ומלהיבה, ועבור המבוגרים מדובר בחוויה מרגיעה מאוד. אחת האטרקציות המלהיבות במקום היא בריכת הכרישים. אטרקציה נוספת היא בריכת הליטוף, בה הילדים (וגם ההורים) מוזמנים להכניס יד למים וללטף את הדגים הצבעוניים ששוחים להם בנחת. בנוסף לתצוגות המרשימות מתקיימים במקום מופעים כמו מופע פיראטים ותיאטרון בובות, לצד הקרנות של סרטי טבע וסדנאות יצירה לילדים.

כתובת: Avenue Albert de Mun. מטרו: קווים 6 ו-9, תחנת Trocadero.
אתר אינטרנט

האקווריום של פריז
האקווריום של פריז. אלפי יצורים ימיים מכל העולם

2. עיר הילדים
אחת מהאטרקציות החביבות על משפחות בפריז היא עיר המדעים והתעשייה בפארק דה לה וילט שבצפון-מזרח העיר. זהו מוזיאון מדע ענקי ומוצלח במיוחד עם עשרות תצוגות אינטראקטיביות במגוון נושאים כמו גוף האדם, גנטיקה, מתמטיקה, אקלים, תחבורה, אנרגיה, משחקי אור ועוד ועוד. זהו מקום אידיאלי לבילוי משפחתי ביום גשום (וגם ביום שמש יפה), אבל הוא מתאים בעיקר לילדים בגילאי בית ספר יסודי ומעלה, וגם הם יזדקקו פעמים רבות לתיווך של ההורים כדי להבין את העקרונות המדעיים שמוצגים בצרפתית ובאנגלית. בתוך מתחם עיר המדעים נמצאת עיר הילדים (Cite des Enfants), שהיא למעשה מוזיאון ילדים מקסים ומושקע מאוד שבו כל הילדים (בגילאי 12-2) יכולים ליהנות ללא מגבלות גיל ושפה.

מתחם הבנייה בעיר הילדים
מתחם הבנייה בעיר הילדים | צילום: באדיבות Cite des Enfants

המוזיאון מחולק לשני מתחמים, אחד מהם מוקדש לגילאי שנתיים עד שבע והשני לגילאי חמש עד 12. הפעילות במקום היא במחזורים בני שעה וחצי ומספר הילדים שנכנסים מראש בכל פעם מוגבל, כך שכדאי להזמין מקום מראש באתר האינטרנט או בטלפון (למרות שלנו היה מזל והצלחנו להיכנס ללא הזמנה מראש ביום ראשון גשום). המוזיאון מחולק לכמה אזורים, שמוקדשים להיכרות של הילד עם גופו, פיתוח כישורים מוטוריים, היכרות עם רגשות, פיתוח כישורים חברתיים ועוד. מאחורי השמות המפוצצים האלה יש תצוגות אינטראקטיביות ומשחקים מקסימים, כמו ביתן מראות, ישיבה על אופניים וכסאות בגדלים שונים, תיקון מכונית, הליכה במסלול מכשולים בו הילדים נדרשים לזחול, לטפס ולהפגין שיווי משקל, הפעלה של קרקס מריונטות ועוד. גולת הכותרת היא מתחם הבנייה בו הילדים לובשים חליפות צהובות, חובשים קסדות ונדרשים לשתף פעולה עם חבריהם כדי לבנות בניין, כולל הסעת לבני בניין במריצה, שימוש במנופים ועוד.

כתובת: 30 avenue Corentin-Cariou. מטרו: קו 7, תחנת Porte de la Villette.
אתר אינטרנט

3. שיט על הסן
אחרי שדואגים להעסיק את הילדים בשלל פעילויות, מגיע גם זמן ההורים שרוצים להרגיש את פריז ולא לבלות את כל החופשה באטרקציות שמותאמות במיוחד לילדים. ביום גשום, כשטיול ממושך ברחובות העיר לא בא בחשבון, אפשר להצטרף לשיט על הסן וליהנות מתצפית נפלאה על נופי העיר. בכל הספינות שמציעות שיט לתיירים יש קומת גג פתוחה שנהדרת שליט ביום קיצי, אבל יש גם קומת כניסה מקורה בה אפשר לשוט בנחת ולצפות בנופי העיר דרך החלון. עבור הילדים השיט עצמו הוא חוויה מרגשת, ועבור ההורים מדובר בהזדמנות לתת לרגליים לנוח תוך כדי צפייה ברבים מהמונומנטים החשובים של העיר. חברות רבות מציעות שיט לתיירים אבל המסלולים דומים למדי וכוללים תצפית על קתדרלת נוטרה דאם, הוטל דה ויל, הקונסיירג'רי, מוזיאון הלובר, מוזיאון אורסיי, ארמון בורבון, האינווליד, מגדל אייפל ומונומנטים נוספים לצד שיט מתחת לגשרים היפים של פריז.

מגדל אייפל ונהר הסן
מגדל אייפל ונהר הסן ביום מעונן. לא צריך לוותר עליהם גם בימים גשומים

4. מרכז פומפידו
מבין המוזיאונים הרבים לאמנות שפזורים ברחבי פריז, מרכז פומפידו עשוי לקסום במיוחד גם לילדים קטנים. המבנה העתידני בו שוכן המוזיאון הוא מוקד משיכה בפני עצמו, בעיקר בשל הצנרת הצבעונית שממוקמת דווקא מחוץ לבניין. גם המדרגות הנעות שנעות בתוך שרוולי זכוכית אל הקומה השישית ומספקות תצפית נהדרת על פריז הן אטרקציה בפני עצמה. התצוגות עצמן מרתקות ועשויות לגרות את הדמיון של הילדים, שרבים מהם נוטים להתחבר בקלות רבה יותר לאמנות מודרנית. בקומת הכניסה יש גם גלריה לילדים (Gallerie des Enfants) עם הפעלות מיוחדות, אם כי בזמן הביקור שלנו היא לא היתה פעילה. כשיש הפוגה מן הגשם כדאי מאוד לצאת מחוץ לבניין. ברחבה שליד המוזיאון מתקיימים באופן קבוע מופעי רחוב שכוללים קוסמים, להטוטנים, מוזיקאים, מנפחי בועות סבון ענקיות ומופעים נוספים. בכיכר סטרווינסקי הסמוכה נמצאת הבריכה עם מזרקת המים הצבעונית שבנויה מפסלים קינטיים של חיות ושאר יצורים צבעוניים שניצבים וזזים במים.

כתובת: Place Georges-Pompidou. מטרו: תחנת Chatelet או Les Halles
אתר אינטרנט

מרכז פומפידו בפריז
מרכז פומפידו. המדרגות שנעות בתוך שרוולי זכוכית הן אטרקציה בפני עצמה

5. טיפוס על מגדל אייפל
הביקור במגדל אייפל הוא חובה לכל מבקר בעיר, בין אם מדובר ביום שטוף שמש או ביום גשום וסוער. אמנם ביום בהיר הראות מראש המגדל טובה יותר, אבל גם ביום גשום עלייה במעלית לראש המגדל היא חוויה מרגשת לילדים ולמבוגרים כאחד, והנוף שנשקף מלמעלה נפלא בכל מקרה. לביקור במגדל אייפל ביום גשום יש יתרון לא מבוטל – התורים מתקצרים באופן משמעותי, וההמתנה שביום יפה עשויה להימשך שעתיים ויותר, עשויה להתקצר לדקות אחדות בלבד. אנחנו חשבנו לוותר על העלייה למגדל בשל החשש מהמתנה מייגעת בתור עם ילדה בת 4 שסבלנות היא לא הצד החזק שלה, אבל ביקור מקרי במקום ביום גשום גילה לנו שרק תיירים בודדים החליטו לפקוד את המגדל בגשם, וזמן ההמתנה הכולל לקניית הכרטיסים ולמעליות עמד על קצת יותר מחמש דקות. מחוץ למגדל נמצאת קרוסלת סוסים מקסימה, שהקומה התחתונה שלה אמנם חשופה לגשם, אבל הקומה העליונה מקורה ויבשה, מה שמאפשר סיבוב מענג לכל המשפחה.

כתובת: Champ de Mars. מטרו: קווים 6 ו-9, תחנת Trocadero

עוד כמה דברים שאפשר לעשות עם ילדים בפריז ביום גשום:

ביקור במוזיאון הקסמים (Musee de la Magie) ששוכן ברובע המארה וכולל אביזרים של קוסמים, טריקים ומופעי קסמים.

ביקור בגלריה הגדולה של האבולוציה (Grande Galerie de l'Evolution) שמהווה חלק ממוזיאון ההיסטוריה של הטבע שכולו ראוי לביקור. בגלריה יש שפע של פוחלצים של חיות בגדלים שונים, מסנאים ועטלפים ועד לג'ירפות ופילים.

עם ילדים גדולים ואמיצים כדאי לבקר בקטקומבות, אתר הקבורה שנפרש כרשת של מחילות וחדרים מתחת לאדמה. המסלול החשוך מתמשך לאורך כ-1,700 מטר ולכל אורכו שלדים וגולגולות.

לשבת בקרפרי וליהנות מקרפ מלוח של גבינה ופטריות או קרפ מתוק עם ממרח ערמונים או נוטלה ובננות, יחד עם ספל שוקו חם.

עוד על פריז עם ילדים:

פריז מגובה מטר ועשרים
פריז מגובה מטר ועשרים
עיר האורות הרומנטית מציעה שלל אטרקציות גם לבני הדור הצעיר. מהקשת של לה דפאנס ועד שיט תעלות

עם ילדים בפריז: מהפכה צרפתית קטנה
עם ילדים בפריז: מהפכה צרפתית קטנה
מה לילדים ולפריז, העיר הרומנטית ביותר בעולם? שבוע בעיר האורות בחברת שני בנים אנרגטיים מבהיר סופית שאף פעם לא מוקדם מדי להתאהב בפריז

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...