תפריט עמוד

פריז: מוזיאונים למתקדמים

לצד המוזיאונים הגדולים כמו הלובר ואורסיי יש בפריז גם הרבה מוזיאונים קטנים, פחות מוכרים אבל לא פחות מעניינים, שנפלא לבקר בהם בימים גשומים (אבל לא רק)

גלריית ז'ו דה פום (Galerie du Jeu de Paume)
גלריה זו היא לדעתי המוזיאון לאמנות הכי מעניין ומתחדש בעיר. הגלריה מציגה אמנות עכשווית מצוינת בתערוכות שמתחלפות מדי כמה חודשים.

כתובת: 1 Place de la Concorde, הרובע ה-8
מטרו: Concorde
טלפון: 47031252/0-1-33.

מוזיאון ההיסטוריה של הרפואה (Musée d'Histoire de la Médecine)
מוזיאון הרפואה משעשע אותי. אפשר לראות בו חוקנים מלפני מאה שנה, כלי ניתוח שנראים כמו כלים של נגרייה ועוד פריטים מוטרפים. מקאברי מאוד.
כתובת: 12 Rue de l'Ecole de Médecine, הרובע ה-6
מטרו: Odéon
טלפון: 40461693-1-33.

מוזיאון ז'קמאר אנדרה (Musée Jacquemart André)
בלב פריז מוצג אוסף פרטי של אדון וגברת מהמאה ה-19. המקום מלמד מה אפשר לעשות בהרבה כסף כשיש גם הרבה טעם. האוסף אינו הלובר הענקי אלא דליקטס. אני אוהב מאוד את הקומה השנייה. גם התצוגה האיטלקית פנטסטית, וציור הקיר של טייפולו מהמם.
כתובת: 158 Boulevard Haussmann, הרובע ה-8
מטרו: Saint Philippe du Roule
טלפון: 45621159-1-33.


המשכן האירופי לצילום (Maison Européenne de la Photographie)
מוזיאון הצילום הזה אמנם מוכר מאוד לתושבי העיר אך הוא פחות מוכר בקרב התיירים. זהו אחד מאוספי הצילום הגדולים באירופה עם כ-15 אלף צילומים של צלמים חדשים וישנים, נודעים וידועים פחות, בתערוכות קבועות ומתחלפות.
כתובת: 5-7 Rue de Fourcy, הרובע ה-4
מטרו: Saint Paul, Pont Marie
טלפון: 44787500-1-33.

מוזיאון הקריסטל

מוזיאון מרמוטן מונה (Musée Marmottan Monet)
המוזיאון מציג אוסף גדול ויפה מציוריו ומפסליו של קלוד מונה. המוזיאון אינו מוכר לרבים ונחשב מחוץ למסלול הראשי של תיירים בפריז, אולי כי הוא נמצא באזור שלא רבים מגיעים אליו.
כתובת: 2 Rue Louis Boilly, הרובע ה-16
מטרו: La Muette
טלפון: 44965033-1-33.

מוזיאון סרנוסקי (Museé Cernuschi)
ליד המוזיאון הגדול נסים דה קמונדו (Musée Nissim de Camondo) נמצא מוזיאון סרנוסקי – מוזיאון סיני קטן וחמוד המציג כאלף פריטים. המקום מתאים לחובבי התרבות הסינית שאין להם כוח למוזיאון גימה (Musée Guimet) הענקי (צריך לפחות חצי יום בשביל סיבוב בגימה, ואילו לזה הקטן די בחצי שעה). המוזיאון נפתח לקהל ביוני 2005 לאחר כמה שנים של שיפוצים.
כתובת: 7 Avenue Vélasquez, הרובע ה-8
מטרו: Villiers, Monceau
טלפון: 53962150-1-33.

מוזיאון לאמנות הירידים (Musée des Arts Forains)
המוזיאון הפרטי מציג פריטים מפוארים מירידים שנערכו מאמצע המאה ה-19 ועד לאמצע המאה העשרים, כולל סחרחרות סוסים ומכשירי נגינה ששוקמו. במקום יש גם תצוגות מתחלפות.
כתובת: 53 Avenue des Terroirs de France, הרובע ה-12
טלפון: 43401622-1-33.

מוזיאון הקריסטל (Musée Baccarat)
במוזיאון מוצגים מערכות כלים, חפצי נוי ורהיטים המייצגים את מיטב היצירה העיצובית בקריסטל. המקום, שבעבר גרה בו רוזנת, וכן המסעדה שבתוך המוזיאון עוצבו בידי פיליפ סטארק.
כתובת: 11 Place des Etats Unis, הרובע ה-16
מטרו: Iéna, Boissière
טלפון: 40221100-1-33.


ממליצים: זוהר וידן, יאיר גרבוז ואביטל ענבר

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...