תפריט עמוד

פריז – המלון על הגג

חדר ירוק ניצב על גג המוזיאון לאמנות מודרנית "פאלה דה טוקיו" ברובע ה-16 בפריז. ברוכים הבאים למלון EVERLAND. אפשר לבקר בחדרו היחיד של המלון במשך היום. אפשר גם לישון בו בלילה, אם תזדרזו להזמין מקום. זה כדאי מאוד אם אתם אוהבים את שנות השבעים

מלון אברלנד הוא פרויקט משותף של צמד האמנים השווייצרים סבינה לאנג ודניאל באומן. עבודות קודמות שלהם עסקו באדריכלות ובמרחב והם נוהגים להזמין את הקהל לקחת חלק בעבודות.

מלון אברלנד שהוצב בימים האחרונים בעזרת מנוף ענק על גג פאלה דה טוקיו בלב פריז הוא מלון ירוק בעל חדר שינה אחד, חדר אמבטיה, מיטת ענק ופינת ישיבה. זהו מעין מלון חלומי עם עיצוב ייחודי שמזכיר במכוון את סגנון העיצוב של שנות ה-70, פינות מעוגלות, פטיפון בסגנון מיושן ותקליטי ויניל. האורחים במלון וגם שאר מבקרי המוזיאון מוזמנים לקחת חלק בפרויקט שיוצג במרכז פריז עד סוף שנת 2008. היתרון הגדול ביותר של החדר שעיצבו לאנג ובאומן – הנוף של פריז שנשקף מכמה חלונות גדולים. קשה שלא ליהנות מחדר שצופה אל גגות פריז ואל מגדל אייפל.

היתרון הגדול ביותר של החדר שעיצבו לאנג ובאומן – הנוף של פריז שנשקף מכמה חלונות גדולים | צילום: לאנג/באומן

האמנים השווייצרים קבעו במדויק את אופן הפעלתו של המלון. אפשר להזמין חדר רק ללילה אחד. כל מה שמכיל המיני בר המצויד היטב של המלון כלול במחיר החדר. ארוחת הבוקר מוגשת למיטה והמוזיקה באחריותו של האורח. האורחים גם מוזמנים לגנוב את המגבות. מחיר לינה ללילה אחד באמצע השבוע 333 יורו ובסופי שבוע 450 יורו. הזמנות אפשר לעשות באתר המלון אבל למרבה הצער החדר כבר תפוס בשלושת החודשים הקרובים, עד סוף דצמבר.

המלון בן החדר האחד כבר הוצג בגרסה דומה בתערוכה העולמית בשווייץ ב-2002 ובמוזיאון לאמנות יפה של לייפציג בשנת 2006. ההזמנה מן המוזיאון היוקרתי לאמנות מודרנית בפריז מעניקה לפרויקט כולו ולזוג האמנים פרסום רב.

המלון בן החדר האחד כבר הוצג בגרסה דומה במוזיאון לאמנות יפה של לייפציג בשנת 2006 | צילום: לאנג/באומן

בראיונות שהעניקו בעבר הסבירו לאנג ובאומן שהמלון הירוק בעל החדר הבודד שניצב על גג עוסק מבחינתם בנושאים שונים שקשורים ברובם לתחום האדריכלות, תפיסת הבית והמלון כפי שהיא מקובלת. הבידוד של חדר אחד, כאשר כל אחד מן המלונות הגדולים בעיר מציע לאורחיו כמה מאות חדרים ואנונימיות גדולה, חשוב בעיניהם לא פחות מן הגורמים האחרים. העיסוק במרכיבים נוסטלגיים בני כשלושים שנה מפנה את המחשבות לשאלות כגון האם העיצוב היום טוב יותר, מעניין יותר מזה שממנו נהנינו במאה הקודמת.
אל כל אלה נוספות השאלות שמציגות את החדר והאווירה האינטימית בו כמעין כלוב בגן חיות. המבקרים במוזיאון מוזמנים להתבונן במקום שבו חיים בני האדם. האורחים שלנו כאן הלילה אמנם עזבו לפני זמן קצר (החדר פתוח לביקורים בשעות הביקור במוזיאון והאורחים לנים בו בשעות הלילה משש בערב עד עשר בבוקר) אבל אפשר עדיין לחוש אותם ולשער מהם מנהגי החיזור, האוכל והשעשועים שלהם.

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...