תפריט עמוד

פסטיבל פנסי השמיים במחוז פינגשי, טאיוואן

אחד מהמנהגים המפורסמים ביותר בטאיוואן הינו להפריח פנסים אל השמים, ואיתם תקוות ואיחולים אשר כותבים עליהם. אחד מהמקומות המפורסמים לקיים את המנהיג הוא בפסטיבל פנסי השמיים (Lanterns Festival) אשר מתקיים מידי שנה במחוז פינגשי

טאיפיי, ה-27 ביוני, 2021 – אחד מהמנהגים המפורסמים ביותר בטאיוואן הינו להפריח פנסים אל השמים, ואיתם תקוות ואיחולים אשר כותבים עליהם. אחד מהמקומות המפורסמים לקיים את המנהיג הוא בפסטיבל פנסי השמיים (Lanterns Festival) אשר מתקיים מידי שנה במחוז פינגשי.

פנסי השמיים הומצאו אי שם בשנות ה-200-265 לפני הספירה על ידי צו'גה ליאנג, מדינאי מפורסם ואסטרטג צבאי ופותחו במקור להעברת מידע צבאי. במאה ה-19, פנסי השמיים הגיעו לטאיוואן כמסורת שבה החקלאים המקומיים היו כותבים את תפילתם לשנה הקרובה ומפרחים אותם עם איחוליהם. המשאלות כללו ברכות לשפע, פרנסה טובה ואדמה דשנה ופורה. לפי האמונה המקומית, כאשר  הפנסים מופרחים אל השמיים הם מגיעים לאבות הקדומים של המשפחה אשר מסייעים להגשים את המשאלה אשר כתובה עליה.

מקור: מחלקת התיירות, ממשלת מחוז ניו טאיפיי

מקור: מחלקת התיירות, ממשלת מחוז ניו טאיפיי

עם הזמן התפתחה מסורת זו בעיירת פינגשי, באזור ניו טאיפיי שבצפון טאיוואן והפכה לפסטיבל של ממש אשר מתקיים מידי שנה בחודש פברואר או מרץ בתקופת הירח הראשון של השנה הסינית. האירוע המרכזי במהלך הפסטיבל הוא שחרור בו זמנית של עשרות פנסי שמיים. בנוסף, הפסטיבל מהווה הזדמנות לצפות בהופעות עממיות, להשתתף בתחרויות חידות ומסיבות רחוב.

מקור: מחלקת התיירות, ממשלת מחוז ניו טאיפיי

מקור: מחלקת התיירות, ממשלת מחוז ניו טאיפיי

בפינגשי תוכלו גם לבקר ברחוב הישן המשומר להפליא, שבו הרבה דוכני אוכל מסורתיים וחנויות מזכרות ודבר אשר מושך אליו תיירים לאורך כל השנה. הרחוב הישן ממוקם בין הרים פסטורליים, עם מסלול רכבת שעובר ממש דרכו. רבות מהחנויות נבנו במהלך שנות השלושים והארבעים, ואילו רבים מבתי העץ הם מתקופת המושבות היפניות. הרחוב הישן כולל גם את תיבת הדואר העתיקה ביותר בטאיוואן, שעדיין נמצאת בשימוש עד היום!

כדי להגיע למחוז פינגשי, המטיילים יכולים לקחת את הרכבת מטאיפיי הבירה בקו TRA לכיוון העיר אילן או את הקו הצפוני לתחנת רכבת באדו או לתחנת רכבת רויפאנג, ומשם לעבור לקו הרכבת סניף פינגשי אל תחנת הרכבת פינגשי.

אמנם לאחרונה חלה עלייה במספר מקרי הקורונה בטאיוואן, וגבולותיה סגורים כעת לתיירים זרים, אך יש לקוות שגבולות טאיוואן יפתחו בקרוב לתיירים ישראלים והם יוכלו להשתתף בפסטיבל המפורסם בשנה הבאה. ממשלת טאיוואן מיהרה ליישם נהלים וכללים שיעזרו למזער את התפשטות וירוס הקורונה, וכתוצאה מכך נדחו והתבטלו אירועים, פסטיבלים ופעילויות מסוימות . לשכת התיירות בטאיוואן ממליצה לעקוב באתר האינטרנט הרשמי של הלשכה(eng.taiwan.net.tw) אחר עדכונים אחרונים בנוגע לאירועים ופסטיבלים שעתידים להתקיים בטאיוואן.

על משרד התיירות הטאיוואני

משרד התיירות הטאיוואני (TTB) הוא המשרד הממשלתי הרשמי של טאיוואן (R.O.C) המופקד על מדיניות התכנון, הפיתוח והשיווק של תיירות הפנים והחוץ של טאיוואן. השוק הישראלי מנוהל על-ידי הסניף הסינגפורי של משרד התיירות הטאיוואני. הסלוגנים המלווים את שיווק טאיוואן הם "זה הזמן לטאיוואן" ו-"הלב של אסיה", כשהדוב הלאומי של טאיוואן מהווה את הסמל הראשי.

###

למידע נוסף על טאיוואן, אנא בקרו אותנו באתר הרשמי: https://eng.taiwan.net.tw או בדף הפייסבוק שלנו www.facebook.com/Taiwan.org.il

פסטיבל הפנסים באיי מאטסו

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.