תפריט עמוד

טייוואן – גן עדן לאוהבי אופניים

אחת הדרכים המיוחדות והמהנות ביותר לתור את טייוואן וליהנות מהטבע הנפלא של האי, היא באמצעות אופניים. כבר בשנות השמונים טייוואן כונתה "ממלכת האופניים", ומאז רק השתדרגה. יש בה מספר מדהים של מסלולי אופניים מתוחזקים ונוחים, חנויות מקצועיות שבהן אפשר לשכור אופניים ברמה גבוהה מאוד, תחנות מנוחה שנבנו במיוחד לרוכבים, אירועי אופניים למקומיים ולתיירים, ושלל תשתיות אופניים יצירתיות נוספות

לפי הסיפור המפורסם, במאה ה-16 הפורטוגלים שטו במימי האוקיינוס השקט כשלפתע זיהו צוקים דרמטיים מזדקרים מעל המים – זו הייתה טייוואן. הם קראו לה "איליה פורמוזה", כלומר "האי היפה", ולא בכדי – טייוואן היא אמנם אי די קטן, אך בשטחו מתקבצים נופים מגוונים וייחודיים. רכסי הרים גבוהים וירוקים בכיוון אחד, נופי אוקיינוס תכולים בכיוון השני, מעיינות חמים, שדות חקלאיים, אגמים, יערות עבותים, וגם נופים אורבניים מרשימים ביותר, הם רק חלק ממה שטייוואן מציעה למבקרים בה.

עוד טיולי אופניים כאן

אחת הדרכים המיוחדות והמהנות ביותר לתור את טייוואן וליהנות מהטבע הנפלא של האי, היא באמצעות אופניים. כבר בשנות השמונים טייוואן כונתה "ממלכת האופניים", ומאז רק השתדרגה. יש בה מספר מדהים של מסלולי אופניים מתוחזקים ונוחים, חנויות מקצועיות שבהן אפשר לשכור אופניים ברמה גבוהה מאוד (ובראשן Giant המקומית, שהיא אחת מיצרניות האופניים הגדולות בעולם), תחנות מנוחה שנבנו במיוחד לרוכבים, אירועי אופניים למקומיים ולתיירים, ושלל תשתיות אופניים יצירתיות נוספות, כמו למשל האפשרות לתקן אופניים בתחנות משטרה. בנוסף, תוואי השטח בטייוואן מגוון מאוד כך שגם רוכבים מנוסים ואמיצים ימצאו מסלולי רכיבה מאתגרים (כולל מסלול של כחודש המקיף את כל האי), וגם רוכבים חסרי ניסיון לחלוטין יוכלו ליהנות מרכיבות קצרות בשבילי אופניים סלולים באזורים מישוריים.

2021 - השנה של רוכבי האופניים

Video Credit: 2021 Year of Cycling Tourism / Taiwan Tourism Bureau

אז עבור הקוראים בעלי רוח ההרפתקנות, בחרנו 4 מקומות מומלצים לטיולי אופניים בטייוואן:

  1. עמק הבקע המזרחי (East Rift Valley):

רקע גיאוגרפי קצר: את מרכז טייוואן חוצה לאורכה רכס הרים גדול, ולכן נהוג להתייחס ל"חוף המזרחי" ו"החוף המערבי". יחד עם זאת, לצד החוף המזרחי יש רכס הרים נוסף, קטן יותר, ומעבר לו עמק הבקע המזרחי – אזור פחות מוכר של טייוואן אבל לא פחות נהדר. זהו עמק צר וארוך המשתרע בין הערים חואליין (Hualien) וטאידונג (Taitung), ובו נופים חקלאיים יפהפיים של שדות אורז ואננס לצד כפרים אבוריג'יניים בהם חיים ארבעה מהשבטים הילידיים של טייוואן. ברקע של כל אלו מתנשאים רכסי ההרים המהממים שמשני צידי העמק.

עמק הבקע המזרחי הוא גם אזור פופולרי מאוד לטיולי אופניים, בזכות תוואי השטח המישורי (יחסית) והדרכים הפסטורליות המתפתלות בין נופי העמק.

Photo Credit: Chishang Rice Fields / Taiwan Tourism Bureau

Photo Credit: Chishang Rice Fields / Taiwan Tourism Bureau

שלושה מקומות שכדאי לדווש אליהם:

  • שדות האורז של צ'ישאנג (Chishang) – שדות האורז הם בין הנופים האופייניים והיפים ביותר של עמק הבקע המזרחי, ובאזור העיירה צ'ישאנג הם באמת בשיאם. בין השדות האינסופיים עוברים כבישים סלולים ושקטים המיועדים לכלי רכב דו-גלגליים ולהולכי רגל בלבד, כך שמדובר במקום אידיאלי לטיול יום באופניים. מומלץ להשאיר מספיק זמן לעצירות מרובות כדי לנוח מהרכיבה, לצלם, ופשוט לשבת בשקט ולהאזין לרשרוש גבעולי האורז ברוח. שדות האורז משנים את צבעם בהתאם לעונה ויש לקחת בחשבון שבעונות מסוימות הם נקצרים.
  • הכפר האבוריג'יני Bunun Tribe Culture Village – פארק התרבות של שבט בונון (Bunun), אחד מהשבטים הילידיים של טייוואן, הוא מקום מצוין לחוות את התרבות האבוריג'ינית במיטבה. בחווה תמצאו מיצגים של אמנות מסורתית, פארק אקולוגי, תיאטרון, ואפילו "בד אנד ברקפסט" שאפשר ללון בו. מומלץ לסנכרן את ביקורכם עם שעות המופעים שעולים בתיאטרון וכך ליהנות מתצוגות של ריקודים ושירה מסורתיים.
  • Butterfly Valley Resort – אתר נופש הנמצא בקרבת העיירה רויסוי (Ruisui), ומהווה בסיס מצוין לטיולי רכיבה על גדות הנהר הסמוך וכן בפארק הלאומי של יער פו-יואן (Fuyuan). לחובבי הזואולוגיה: באביב אפשר לראות באזור מגוון פרפרים וגחליליות, ובאתר הנופש יש מוזיאון אקולוגי המספק מידע על הפרפרים המקומיים ועל בעלי חיים אחרים. כמו כן, יש במקום מספר בריכות גיאותרמיות (מעיינות חמים טבעיים), בהן תוכלו לפנק את השרירים העייפים אחרי הדיוושים.
  1. אגם השמש והירח:

אגם השמש והירח (Sun Moon Lake) הוא מקור המים הגדול ביותר בטייוואן ושוכן ברכס ההרים המרכזי, בגובה של כ-750 מ' מעל פני הים. בזכות הנופים ההרריים, השקט הממכר ומגוון האטרקציות שסביבו- הוא נחשב אחד מאתרי התיירות הפופולריים בטייוואן. את השם המעניין האגם קיבל בזכות צורתו (אם כי צריך קצת דימיון כדי לראות את זה) – חלקו המזרחי מזכיר שמש, והמערבי ירח. אם אתם רוכבים קשוחים במיוחד תוכלו לדווש במעלה ההרים כדי להגיע לאגם, אך למטייל הממוצע אנחנו ממליצים להגיע ברכב, ולשכור אופניים באחת החנויות שלחופי האגם. משם תוכלו לצאת לרכיבה בשבילי האופניים הסובבים את האגם.

Photo credit: Sun Moon Lake / Zen S Prarom/Shutterstock.com

Photo credit: Sun Moon Lake / Zen S Prarom/Shutterstock.com

שלושה מקומות שכדאי לדווש אליהם:

  • מקדש וון-וו (Wen Wu Temple) – מקדש מרשים בסגנון צפון-סיני שממנו נשקף נוף נהדר על האגם. אפשר להגיע בקלות עם אופניים לכניסה הראשית של המקדש, שם כדאי לקשור אותם ולטפס במדרגות אל נקודת התצפית. המקדש פופולרי מאוד בקרב קבוצות תיירים ולכן מומלץ להגיע מוקדם בבוקר וליהנות מהשקט.
  • Ita Thao Old Street – 'איטה ת'או' היא עיירה בגדה הדרום-מזרחית של אגם השמש והירח, והיא ביתם של אנשי שבט הת'או האבוריג'יני. לפי האגדה, אבות השבט ישבו בתחילה באלישאן (Alishan) ורדפו אחרי צבי לבן עד לאגם רחוק, הלוא הוא אגם השמש והירח, שם הם מצאו שפע של דגים ולכן החליטו להעביר את כל השבט למקום. ברחוב של איטה ת'או תוכלו למצוא חנויות מיוחדות והרבה אוכל מקומי טעים, כמו "גלידה אמריקאית" מעלי התה הגדלים באזור האגם, מנות אבוריג'יניות מסורתיות ויין אורז תוצרת מקומית. בקצה הרחוב נמצא המזח, ממנו נשקפים מראות מקסימים של האגם.
  • Holy Monk Shrine – "מקדש הנזיר הקדוש" נקרא בסינית 'Xuanzang Temple' (או 'Syuentzang Temple'), והוא אחד המקומות המומלצים ביותר למטיילים שאוהבים לחמוק מההמולה. במקדש הבודהיסטי השקט הזה שמורה חתיכה זעירה מהגולגולת של הנזיר שואנזאנג, נזיר בודהיסטי חשוב שערך מסע בן 17 שנה להודו במאה השביעית לספירה, ומכאן מגיע שמו.
  1. העיירה דאנשוואי (Tamsui / Danshui):

העיירה דאנשוואי (Tamsui) נמצאת בצפון טייפה, על גדות נהר הקרוי באותו שם, והיא אחד המקומות האהובים ביותר על תושבי טייפה בזכות השילוב המנצח של גישה נוחה ומהירה ממרכז העיר, לצד אווירה רומנטית ונוסטלגית ושלל אפשרויות בילוי. בעניין טיול האופניים, תוכלו לבחור את דרגת הקושי של הרכיבה שלכם: האופציה הספורטיבית כוללת דיווש ממרכז העיר טייפה עד לדאנשוואי לאורך טיילת מקסימה על גדות הנהר (רכיבה של כ-20 ק"מ). האפשרות הנינוחה יותר היא להגיע לדאנשוואי ברכב או בקו האדום של רכבת ה-MRT הנוחה, לשכור אופניים שם, ולצאת לרכיבות קצרות ברחבי העיירה ובטיילת השוקקת שלה.

Photo Credit: appleyayee / Shutterstock.com

Photo Credit: appleyayee / Shutterstock.com

שלושה מקומות שכדאי לדווש אליהם:

  • Tamsui Old Street – הרחוב העתיק של דאנשוואי נחלק לחלק "פנימי" וחלק "חיצוני", כאשר החלק החיצוני הוא בעצם טיילת לאורך הנהר, והפנימי הוא הרחוב המסורתי, עם חנויות מדליקות, דוכני רחוב ומסעדות תוססות. ברחוב זה תוכלו לטעום מאכלי רחוב הייחודיים לדאנשוואי, כמו למשל מנה בשם A-Gei – טופו מטוגן במילוי אטריות זכוכית ולצידו רוטב חמוץ-מתוק-חריף ממכר.
  • Tamsui Fisherman's Wharf – בקצה של דאנשוואי נמצא מזח הדייגים הרומנטי, ובו גם "גשר האוהבים" (Lover's Bridge) שעובר מעל הנהר ונחשב לאחד מפלאי טייוואן. מומלץ להגיע למקום לקראת הערב וליהנות ממראה השמש השוקעת באוקיינוס. לאחר מכן אפשר לבלות באחת המסעדות במזח, שבערבים רבים מתקיימות בהן הופעות חיות של להקות מקומיות. ואל דאגה, גם אם מסתדר לכם להגיע דווקא בשעה אחרת ביום – הנוף והאווירה במקום אף פעם לא מאכזבים!
  • Aletheia University – בסמוך לטיילת המרכזית של דאנשוואי עומדת אחת האוניברסיטאות הראשונות של טייוואן, שבעבר אף כונתה "האוקספורד של טייוואן". אוניברסיטת אלת'אה היא מקום נהדר לחוות מהעולם הסטודנטיאלי הטייוואני (שבו האופניים שלכם ישתלבו נהדר באווירה), וכן הזדמנות להכיר מקרוב את הארכיטקטורה הייחודית לדאנשוואי, המשלבת בין סגנון אירופאי קלאסי לבין אלמנטים אסייתיים מקומיים.
  1. רכיבה אורבנית בטייפה:

טייפה (Taipei), בירת טייוואן, היא עיר משגעת, תוססת וסופר מתקדמת. למרות שהיא הומה ועמוסה, או אולי מכיוון שכך, אופניים הם פתרון נהדר לטיולים אורבניים ברחובותיה. העיר מלאה בשבילי אופניים מרווחים ונוחים לצד סמטאות נסתרות ושקטות שגם בהן כיף לרכוב. ישנן חברות שונות שמעבירות סיורי אופניים בעיר, ואפשר גם לטייל באופן עצמאי על ידי השכרת האופניים העירוניים של טייפה – Ubike (בדומה ל'תל-אופן' התל-אביביים). בשביל להשתמש ב-Ubike תצטרכו להצטייד בכרטיס Easycard אותו ניתן לרכוש בכל אחת מחנויות הנוחות הגודשות את העיר (למשל Seven Eleven), וכן במספר טלפון טייוואני. אם אין ברשותכם כרטיס סים מקומי, אנחנו ממליצים לא להתבייש ולהיעזר באחד המקומיים שתמיד ששים לעזור לתיירים אבודים או להעזר בקו החם הזמין 24 שעות ביממה בטלפון 0800-011-765. לאחר ששני אלו יהיו ברשותכם, תוכלו לגשת לאחת ממאות תחנות Ubike הפזורות בטייפה ולשכור אופניים לפי תעריף שעתי.

Photo Credit: 44 south village/Taiwan Tourism Bureau

Photo Credit: 44 south village/Taiwan Tourism Bureau

שלושה מקומות שכדאי לדווש אליהם:

  • מאתר ההנצחה של צ׳יאנג קאי שק ל'טייפה 101' – מסלול של כ-5 ק"מ, ברובו לאורך אחד הכבישים הראשיים של העיר, Xinyi Road, שמתאים למי שרוצים לחוות "הכל מהכל", מהמיטב של טייפה – היסטוריה, תרבות, קולינריה וטבע – ברכיבה קצרה.
  • המסלול מתחיל באתר ההנצחה ההיסטורי לצ'יאנג קאי שק, עובר דרך רחוב יונגקאנג (Yongkang) המדליק שבו תוכלו לעשות קניות ולטעום מגוון של מאכלים מקומיים (לא לפספס את קינוח הקרח המגולח עם מנגו!), ממשיך לפארק דאאן (Daan Park) הפסטורלי, ריאה ירוקה והפארק הגדול ביותר בטייפה, ומסתיים ברובע העסקים המודרני Xinyi ובגורד השחקים 'טייפה 101' המתנשא לגובה של.. ניחשתם נכון, 101 קומות.
  • לאורך נהר Keelung – מסלול רכיבה מהנה וארוך יותר לאורך נהר Keelung החוצה את טייפה ממזרח למערב. אנחנו ממליצים על מקטע של כ-18 ק"מ מתחנת הרכבת התחתית Yuanshan MRT ועד תחנת Nangang Exhibition Center. נקודות מומלצות לעצירה בדרך הן: מוזיאון טייפה לאמנות (Taipei Fine Arts Museum) הנמצא ממש בסמוך לנקודת ההתחלה של המסלול, שוק הדגים האקסקלוסיבי והמשובח של טייפה, רחוב פוג'ין (Fujin) הטרנדי עם בתי קפה מקסימים וחנויות בוטיק רבות, וכמובן שוק הלילה Raohe הנהדר הסמוך לתחנת Songshan, שהוא חגיגה קולינרית ובליינית. המסלול מישורי ונוח לרכיבה, אך כמובן שאפשר לקצר אותו ולבחור מתוכו מקטע המתאים לזמן ולכוח העומדים לרשותכם.
  • לאורך נהר Tamsui – אפשרות נוספת לרכיבה פסטורלית לאורך נהר אחר, היא בחלק המערבי של טייפה, לאורך נהר דאנשוואי. גם במקרה זה אפשר לבחור את אורך המקטע המתאים לכם. המלצתנו היא להתחיל ב'גבעת המטמון' (Treasure Hill) שבמחוז Gongguan אשר בעבר היה זה כפר טייוואני צפוף הבנוי בסגנון מסורתי, והיום יש שם מתחם ייחודי של גלריות ותערוכות אמנות שונות. מגבעת המטמון המשיכו לטיילת המטופחת ודוושו לאורך הנהר… עד שימאס. בכל שלב בדרך תוכלו לסטות משביל ה-"riverside" אל תוך רחובות העיר ולמצוא המון מקומות יפים ומעניינים לבקר בהם. למשל, השכונות העתיקות והיפות וואנחואה (Wanhua), ובה מקדש לונגשאן (Longshan Temple) המפורסם, ודאדאוצ'נג (Dadaocheng), שהמזח שלה הוא בין נקודות הרכיבה הפופולריות ביותר בעיר ותמיד הומה רוכבי אופניים. בין שתי השכונות המקסימות ומרובות הסמטאות המסורתיות, תוכלו לבקר גם ברובע שימן (Ximen) התוסס, שנחשב לאזור "הצעירים" של טייפה.

זהו כמובן רק קצה הקרחון של האפשרויות העומדות בפני רוכבי האופניים בטייוואן, ואנחנו ממליצים מאוד לכל הקוראים שרעיון הדיווש קורץ להם – לגלות את טייוואן במו רגליהם. בין אם זו רכיבה קצרה בטיילת בעיר, ובין אם מסע של מספר ימים (או שבועות) ברחבי האי, אנחנו מבטיחים שטייוואן מרגישה אחרת דרך האופניים, ושכלי התחבורה הנפלא (והירוק!) הזה יזמן לכם חוויות בלתי נשכחות.

פסטיבל הפנסים באיי מאטסו

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.