תפריט עמוד

פארק תמנע: יצירת מופת של הטבע

על רקע הנופים הקדומים, פארק תמנע לא מפסיק להתחדש. אל הטבע המדברי, הסלעים בשלל צורות והאטרקציות המשפחתיות הנהדרות, נוספו לאחרונה מסלולי אופניים חדשים ומתחם קרוואנים. השקיעות המופלאות והזריחות הכי יפות הן בונוס שאין לו מחיר למי שיישאר ללון בפארק

פארק תמנע הוא מקום יחיד ומיוחד, לא רק בישראל, אלא בקנה מידה עולמי. מעט מאוד מקומות בעולם יכולים להתחרות בנופים הבראשיתיים המופלאים: סלעי גרניט אדומים וסלעי אבן גיר צהבהבים, תצורות סלע מרשימות, קניונים צבעוניים ועוד. בתוך יצירת האמנות של הטבע יש מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים, אטרקציות מרתקות לכל המשפחה ואפשרויות לינה שונות, למי שלא רוצה לעזוב את כל היופי הזה כשהשמש שוקעת.

הנופים יוצאי הדופן של בקעת תמנע הגיעו השנה למיליוני צופים ברחבי העולם, כשמירוץ האופניים המפורסם, ג'ירו ד'איטליה, חצה אותם. וגם מטיילים רבים, ישראלים ותיירים, לא מוותרים על ביקור בפארק הייחודי.

מהווים ביטוי יוצא דופן לכוח היצירה של הטבע | הצילומים באדיבות פארק תמנע

הקשתות, חלונות אבן חול מהווים ביטוי יוצא דופן לכוח היצירה של הטבע | הצילומים באדיבות פארק תמנע

צבע הטבע: אטרקציות בפארק תמנע

פארק תמנע מציע מסלולי טיול ברמות שונות ולכל סוגי המטיילים. משפחות עם ילדים צעירים יכולים לצאת לטיולי הליכה קצרים של עד שעת הליכה, בעוד שמיטיבי ללכת יכולים לבחור במסלול מאתגר בהר תמנע, הכולל עליות וירידות תלולות ושימוש בדרגיות. בסך הכל יש בפארק 25 מסלולי הליכה מסומנים, חלקם עוברים במוקדי העניין הבולטים (ניתן להגיע אליהם גם ברכב): הפטרייה, עמודי שלמה, מקדש האלה חתחור, ציורי המרכבות – ציורי סלע מהמאות ה-12-14 לפנה"ס ועוד.

עמודי שלמה. אפשר להגיע אליהם ברכב, ברגל או באופניים

עמודי שלמה. אפשר להגיע אליהם ברכב, ברגל או באופניים

לנופים הטבעיים הנפלאים התווספו הרבה אטרקציות מעשה ידי אדם, שמתאימות מאוד לבילוי משפחתי: אפשר למלא בקבוקים בחול צבעוני, לשוט בסירות פדלים באגם, לבקר באוהל מועד שבו יש שחזור של המשכן ששימש את בני ישראל במדבר, לצפות במיצג מולטימדיה המוקדש לכריית הנחושת ועוד. בחגים ובחופשות מתקיימות בפארק פעילויות מיוחדות כמו סיורי שקיעה וסיורי עששיות. אחת הפעילויות המיוחדות המרגשות ביותר, במיוחד אם תמיד חלמתם להיות כמו אינדיאנה ג'ונס, היא חפירות ארכאולוגיות. החפירות מתבצעות בשיתוף עם רשות העתיקות, ובמהלכן המשתתפים חופרים, מנפים את האדמה, ממיינים את הממצאים ומתעדים אותם.

אגם בלב מדבר. באגם שבפארק תמנע אפשר לשוט בסירות פדלים

אגם בלב מדבר. באגם שבפארק תמנע אפשר לשוט בסירות פדלים | צילום: חגית גל

לא מפסיקים להתחדש

הנופים של בקעת תמנע אמנם היו כאן עוד בימי קדם, אבל בפארק תמנע לא מפסיקים להתחדש. בין השאר, נחנכו לאחרונה מסלולי אופניים חדשים, באורך כולל של כחמישים ק"מ. אחד המסלולים האלה הוא סינגל תמנע, מסלול מאתגר שמציע תנאי שטח מגוונים, זוויות, עליות וסיבובים וגם תצפיות נוף מדהימות – כל מה שרוכבי אופניים מיומנים ומנוסים מחפשים. מסלולי האופניים בפארק עוברים דרך האטרקציות הבולטות בו, כמו עמודי שלמה והאגם. משפחות ורוכבים פחות מנוסים ימצאו מסלולים קלילים ונוחים שמתאימים לרכיבה משפחתית. ואם לא הגעתם עם אופניים מהבית, אל דאגה – בפארק מוצעים להשכרה יותר ממאה זוגות אופני הרים.

הווילה קמפ בפארק תמנע. לישון קרוב לטבע בתנאים משודרגים צילום: ארן דולב

הווילה קמפ בפארק תמנע. לישון קרוב לטבע בתנאים משודרגים צילום: ארן דולב

אחרי שביליתם יום שלם בפארק, ממש לא צריך למהר לעזוב. להיפך, מי שרוצה להישאר בלב הטבע המדברי המופלא גם אחרי רדת החשכה, יגלה מגוון אפשרויות לינה בלב הפארק. מתחם הקמפינג מציע אלטרנטיבה זולה למלונות של אילת וחוויות מהסוג שלא תמצאו בשום מלון: שקיעות מופלאות שצובעות את השמיים באדום, שמי לילה זרועים באינספור כוכבים והזריחות הכי יפות שאפשר לעלות על הדעת. במתחם הקמפינג אפשר להקים אוהל שהבאתם מהבית,  במתחם תמצאו שירותים משותפים ומקלחות, תשתיות חשמל ותאורת חוץ. מי שרוצה לשדרג את תנאי הלינה, ייהנה במתחם וילה קמפ – אוהלי אירוח משודרגים עם שני חדרים ומבואה. אופציה נוספת, היא חדרי האירוח הממוזגים שבהם יש שירותים ומקלחת, טלוויזיה, פינת קפה ועוד. התוספת החדשה ביותר היא מתחם קרוואנים, שבו עשרה קרוואנים מהודרים של אחד מהם מתאים לעד חמישה אנשים. בכל קרוואן יש חדר שירותים ומקלחת, מטבחון קטן עם מקרר, מיקרוגל ומכונת אספרסו, מחוץ לקרוואן יש פינת פיקניק מוצלת עם מנגל.

הקרוואנים בפארק תמנע, התוספת החדשה ביותר בפארק

הקרוואנים בפארק תמנע, התוספת החדשה ביותר בפארק

פרטים על שעות פתיחה, אטרקציות ופעילויות שונות בפארק תמנע תמצאו באתר הפארק >>

בתמונה הפותחת: אופניים לצד הפטרייה בפארק תמנע

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.