תפריט עמוד

עשרה דברים שלא ידעתם על סלובקיה

מאות טירות, מעל אלף מעיינות חמים, יותר מאלפיים מערות והמון המון שלג. כמה דברים שאולי לא ידעתם על סלובקיה (ולא העזתם לשאול...) אשר ישכנעו אתכם שזה היעד המושלם לחופשת שלג מדהימה ועמוסת חוויות

1. בדרום סלובקיה ובברטיסלאבה החורפים מתונים למדי, אבל באזורים ההרריים, ובעיקר בהרי הטטרה, השלג יורד במהלך כל החורף והטמפרטורות צונחות עמוק-עמוק מתחת לאפס. הידעתם? בהרי הטטרה יש 11 פסגות שגובהן עולה על 2,500 מטר. אחת הפעילויות החוויתיות המומלצות באזור היא רכיבה על אופנועי שלג במרחבים הלבנים.

פעילויות חווייתיות בשלג הסלובקי

2. סלובקיה היא מעצמה של ספורט חורף. לצד סקי וסנובורדינג אפשר לעסוק בסלובקיה בשלל פעילויות חורף מלהיבות, דוגמת גלישה במזחלות אלפיניות, רפטינג שלג ועוד ועוד.


בחורף בהרי הטטרה אפשר ליהנות משלל פעילויות בשלג

3. אחרי שמבלים כל היום בשלג, אין תענוג גדול יותר מטבילה במרחצאות חמים. ברחבי סלובקיה יש בערך 1,300 מעיינות חמים בעלי סגולות רפואיות. לצד עשרות אתרי ספא תרמיים, יש גם פארקי מים רבים שמציעים שילוב של בריכות תרמיות לצד בריכות שחייה, מגלשות ושאר שעשועי מים. מומלץ במיוחד למשפחות.

אחרי יום מלא בפעילויות, אין כמו להירגע בבריכה חמימה

4. סלובקיה היא לא מדינה גדולה במיוחד – שטחה הוא 49,035 קמ"ר – והשטח הלא הגדול הזה משופע ביותר מ-300 טירות ומבצרים עתיקים – יותר טירות לנפש מבכל מדינה אחרת בעולם! אחת מהטירות המרשימות ביותר היא טירת ספיש, הגדולה ביותר במרכז אירופה.

5. אחת מהטירות של סלובקיה, טירת צ'אכטיצה, שימשה למגוריה של הרוזנת אליזבת בתורי, שנחשבת לגרסה הנשית לדרקולה. הרוזנת כונתה "רוזנת הדם".


בסלובקיה יש יותר טירות לנפש מבכל מדינה אחרת בעולם

6. סלובקיה מתהדרת לא רק בטירות אלא גם במערות. יש בה יותר מ-2,400 מערות, ובהן מערות נטיפים ומערות קרח. רבות מהן הוכרזו כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו.

7. שבעה אתרים בסלובקיה מוכרזים כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, ובהם, בין היתר, העיר העתיקה לבוצ'ה, הכפר ולקולינץ' שבתיו בנויים בסגנון מסורתי וכנסיות העץ שבחלק הסלובקי של הרי הקרפטים.


הכפר ולקולינץ', אתר מורשת עולמית

8.
המטבח הסלובקי משופע בארוחות קדירה עשירות – הדבר הטוב ביותר שאפשר לבקש ביום חורף קר. בין המנות הטיפוסיות ניתן למנות את ההאלושקי, כופתאות בצק או תפוחי אדמה שמבושלות עם גבינת ברינזה, פירוגי, כיסונים במילוי תפוחי אדמה או בשר וקפושניאק – מרק כרוב עם נקניק מעושן.


כיסונים ממולאים בבשר או בגבינות, ממטעמי המטבח הסלובקי

9. כארבעים אחוזים משטחה של סלובקיה מכוסים ביערות, מה שמבטיח למטיילים במדינה הרבה ירוק בעיניים. העצים העיקריים שגדלים ביערות של סלובקיה הם עצי אשור וסוגים שונים של אשוח.


המטיילים בסלובקיה נהנים מהרבה ירוק בעיניים

10. אם אתם מטיילים ביערות, יש לכם סיכוי לא רע לפגוש דובים – בסביבות 800 דובים חיים באזורים ההרריים בצפון ובצפון-מזרח סלובקיה.

כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.