תפריט עמוד

מונטריאול: עשרה דברים נפלאים לעשות

מונטריאול, העיר הכי צרפתית בצפון אמריקה, היא עיר מלאת שיק, עם גורדי שחקים גבוהים לצד רחובות עתיקים ומלאי אווירה, שפע של פארקים וגנים, מוזיאונים משובחים וחיי תרבות עשירים, עם המון פסטיבלי קיץ. הנה כמה מהמקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ במונטריאול שבקנדה:

1.להשקיף על העיר מהר רויאל
הר רויאל (Mont Royal), אשר חולש על מונטריאול, אינו ממש הר כי אם גבעה שמתנשאת לגובה 233 מטר מעל העיר. אבל איזו גבעה נהדרת! מהפסגה נשקפת תצפית פנורמית נפלאה על העיר, על האי מונטריאול ועל נהר סט. לורנס. הר רויאל הוא חלק מפארק הר רויאל, שבו המון עצים וצמחייה, אגם, מסלולי הליכה וריצה, גן פסלים ועוד. בסתיו, כשהעצים שבפארק מכוסים בשלכת בשלל צבעים, יפה פה במיוחד, ואילו בחורף אפשר להחליק על הקרח באגם הקפוא ולעשות סקי במדרונות.


תצפית על העיר מהר מונט רויאל המכוסה בשלכת סתווית | צילום: שאטרסטוק

2. לבלות בנמל הישן
הנמל הישן (Vieux Port), הסמוך לעיר העתיקה, הוא מאזורי הבילוי האהובים בעיר, עם המון אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה. גם בלי לקחת חלק באטרקציות המיוחדות, נעים לטייל ברגל, באופניים או בקורקינט (ניתן לשכור במקום) ברציפים המשופצים ולספוג את האווירה התוססת. בין האטרקציות הבולטות ניתן למנות את מגדל השעון משנות העשרים של המאה העשרים, מרינה, מוזיאון מדע מצוין, קולנוע איימקס, ואפילו חוף עירוני קטן. בנוסף יש פה המון פעילויות לכל המשפחה: סיורי סגוויי, שייט בסירות מנוע מהירות, בסירות פדלים או בספינת נהר, אוטובוס אמפיבי, רכבת קטנה שמטיילת ברחבי הנמל, השטת סירות קטנות בשלט רחוק, אומגה ועוד. מלבד זאת הנמל הישן גדוש במסעדות ובתי קפה ומתקיימים בו מופעי רחוב.


הנמל הישן, אחד מאזורי הבילוי הפופולריים בעיר | צילום: Tourisme Montréal, Stéphan Poulin ©

3. לבקר בבזיליקת נוטרדאם
בעיר העתיקה של מונטריאול נמצאת בזיליקת נוטרדאם (Notre-Dame Basilica of Montreal) שהיא אחת מהגדולות והמרשימות בצפון אמריקה. לכנסייה חזית נאו גותית מרשימה, ופנים הכנסייה מרהיב וססגוני לא פחות, עם תקרה בצבע כחול עמוק, גילופי עץ נהדרים, עוגב מרשים וויטראז'ים יפהפיים.
כתובת: 110 Notre Dame Street West


בזיליקת נוטרדאם, מהגדולות והמרשימות בצפון אמריקה | צילום: שאטרסטוק

4. לשוטט ברחוב סן-דני
רחוב סן-דני (Rue St-Denis), המקביל לנהר סנט לורנס, הוא אחד מהרחובות האופנתיים בעיר. הבתים ההיסטוריים מאמצע המאה ה-19 הוסבו לבוטיקים, מסעדות שף, בתי קפה וגלריות, והמקום גדוש בסטודנטים מאוניברסיטת מונטריאול הסמוכה שתורמים לאווירה הצעירה והתוססת. זהו גם מקום נהדר לשופינג עם הרבה חנויות ספרים וחנויות מעצבים אופנתיות.

5. לבלות עם המשפחה בפארק ז'אן דרפו
פארק ז'אן דרפו (Parc Jean Drapeau) שוכן על שני איים בלב נהר סנט לורנס ובו אטרקציות רבות לכל המשפחה, חלקן נותרו פה מאז נערך בפארק יריד אקספו העולמי בשנת 1967. בין היתר, יש בו את הביוספרה, מוזיאון סביבתי ששוכן בכדור מתכת מרשים ובו תצוגות אינטראקטיביות שעוסקות במים ונושאים אקולוגיים נוספים, פארק השעשועים לה רונד, בריכת שחייה עצומה, חוף ואטרקציות נוספות לכל המשפחה.


הביוספרה, מוזיאון סביבתי במבנה מרהיב, עם תצוגות אינטראקטיביות | צילום: Tourisme Montréal, Stéphan Poulin ©

6. לשבת באחד מבתי הקפה של העיר

במונטריאול יש סצנת בתי קפה תוססת ואחת ההנאות הגדולות במהלך ביקור בעיר היא פשוט לשבת באחד מבתי הקפה הרבים, להתבונן בעוברים ושבים ולספוג את האווירה. הנה כמה בתי קפה מומלצים: Le Cajibi הוא בית קפה היפסטרי שמארח באופן קבוע הופעות מוזיקה (כתובת: 5490 boul St. Laurent), Kafein Café Bar מציע קפה משובח ומבחר משקאות מרעננים לצד ערבי ג'אז והקראת שירה (1429 Rue Bishop), Le Milieu הוא בית קפה טבעוני אורגני שמציע, לצד אוכל טעים להפליא, גם סדנאות יצירה (כתובת: 1251 Rue Robin), ו-La Petite Cuillère הוא בית קפה נוסטלגי עם ריהוט וינטג' ואווירה טובה (כתובת: 3603 Rue Saint-Denis).


קפה Ferreira. מונטריאול ידועה בסצנת בתי קפה תוססת | צילום: Tourisme Montréal, Susan Moss ©

7. לעשות קניות בשוק איכרים
במונטריאול יש שווקי איכרים רבים, שהביקור בהם הוא חוויה לכל החושים. השווקים של מונטריאול ידועים בתוצרת הטרייה והאיכותית שלהם, במיוחד בקיץ, אז המגוון גדול במיוחד. כאן אפשר להתענג על פירות יער נהדרים, על מייפל טהור ומעדנים נוספים מאזור קוויבק. השוק הוותיק והגדול בעיר הוא שוק ז'אן טאלון (Jean-Talon Market)  ובו תוצרת טרייה שכוללת ירקות, פירות, גבינות, נקניקים ועוד. השוק פתוח מדי יום. בעיר פועלים שווקים עונתיים רבים, כמו השוק האורגני Marche Bio Outremont שפועל בכל יום ראשון בסתיו ושוק האיכרים Côte-des-Neiges Farmers Market


שוק ז'אן טאלון, הוותיק והגדול בעיר, מציע תוצרת מקומית טרייה | צילום: Tourisme Montréal ©

8. להתחבר לטבע בגן הבוטני
ריאה ירוקה נוספת היא הגן הבוטני (Jardin Botanique) המקסים שבפארק Parc Maisonneuve, שנחשב לאחד מהגנים הבוטניים המובילים בעולם. זוהי פינת חמד אמתית עם בריכות מים צלולות ושפע של צמחייה. במקום גנים שמייצגים אזורים שונים בעולם, ובהם גן אלפיני, גן יפני מרהיב ביופיו עם מפלי מים וגן סיני יפה לא פחות, גן מים, שפע של צמחייה והמון ציפורים שמתעופפות בין עצי הגן. לכל הפסטורליה הזו יש להוסיף את החממות הטרופיות המרשימות שבהן תצוגת שרכים יפה במיוחד ואת תצוגת הסחלבים היפהפייה.
כתובת: 4101 Sherbrooke St East, אתר אינטרנט


הגן הסיני בגנים הבוטניים של מונטריאול | צילום: שאטרסטוק

9. אמנות במוזיאון מונטריאול לאמנויות יפות
מבין המוזיאונים הרבים והטובים של מונטריאול, לחובבי האמנות לא כדאי לוותר על מוזיאון מונטריאול לאמנויות יפות (Musee des Beaux-Arts), שבו למעלה מ-41,000 ציורים, פסלים, רישומים, צילומים ופריטי אמנות דקורטיבית. המוזיאון מציג אוסף רחב במיוחד של אמנות קנדית, אבל יש פה גם יצירות של אמנים אירופיים כמו רמברנדט, פיקאסו, מירו ומונה. אוסף האמנות הדקורטיבית מרשים במיוחד. לצד תצוגות הקבע, אל תחמיצו את התערוכות המתחלפות המצוינות שהמוזיאון מפורסם בהן.
כתובת: 1379-1380 Sherbrooke West, אתר אינטרנט


פסטיבל הקרקס, אחד מעשרות פסטיבלי קיץ בעיר | צילום: MONTRÉAL COMPLÈTEMENT CiRQUE, Tim Hussin ©

10. לחגוג באחד מפסטיבלי הקיץ
אחרי החורף הארוך והמושלג, אין פלא שמונטריאול פורחת בקיץ והחגיגות בעיר פשוט לא נגמרות. לאורך הקיץ מתקיימים עשרות פסטיבלים, בהם פסטיבלי חוצות רבים, תענוג לא רק לתושבי העיר אלא גם למטיילים הרבים שמגיעים אליה בעונה זו. היצע פסטיבלי המוזיקה גדול במיוחד, כשהמפורסם מכולם הוא פסטיבל הג'אז הוותיק שמארח את כל השמות הגדולים בתחום, ובנוסף לו מתקיימים פסטיבלי פולק, מוזיקה אלקטרונית, מוזיקת עולם ועוד. לצד אלה מתקיימים בעיר בקיץ פסטיבלי פרינג', הומור, אופנה ועיצוב, קרקס, קולנוע, ציורי קיר, אמנות דיגיטלית ואפילו פסטיבל של זיקוקי דינור.

בתמונה הפותחת: קו הרקיע של מונטריאול מפארק ז'אן דרפו | צילום: Tourisme Montréal ©

קרנבל החורף בקוויבק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מקנדה

חשיפה כפולה 5: הרוקיס הקנדיים מחוץ לעונה
חשיפה כפולה 5: הרוקיס הקנדיים מחוץ לעונה

אורית ורפי חצו את הרוקי'ס הקנדיים דווקא מחוץ לעונה, והיתרונות הרבים עלו החסרונות המעטים: אמנם חלק מהמסלולים לא נפתחו עדיין לטיול, אבל אלה שפתוחים לא עמוסים, נותני השירות פתוחים ולבביים, מקומות האירוח מקבלים גם ברגע האחרון ובמחירים זולים ...

צילום: ליליות אפורות בחורף הקנדי
צילום: ליליות אפורות בחורף הקנדי

כדי לצלם ליליות אפורות, אחד המעופפים היפים בטבע, שלמה ולדמן הרחיק לקנדה בעיצומו של החורף, התמודד עם תנאי קור קיצוניים, חרש את המרחבים העצומים ברכב שטח וקיווה שהמזל יאיר לו פנים... התוצאה: צילומים מרהיבים של ליליות אפורות ובעלי ...

הרוקיס הקנדיים: חלום בירוק, כחול ולבן
הרוקיס הקנדיים: חלום בירוק, כחול ולבן

את יופיים של הרי הרוקי הקנדיים אפילו תמונות לא מעבירות באופן מושלם. שני ישראלים מצוידים במצלמות טיילו מחוץ לעונה החמה בין אגמים קפואים למחצה, פסגות מושלגות והמון בעלי חיים. לפניכם הצצה ליופי שאין לו שיעור