תפריט עמוד

ערד ובקעת קנאים: רוח מדבר

ערד, הנמצאת על גבול מדבר יהודה, משקיפה על נוף מדברי יפהפה. לצד שבילי הליכה ומסלולי שטח, ערד מציעה שפע של פעילויות מיוחדות, סדנאות, אירוח ביתי מכל הלב ואפילו מסלול מרוצים שבו גם אתם תוכלו לחרוך את האספלט. ובלילה, כשאינספור כוכבים נוצצים בשמיים, אין כמו לינה בלב מדבר, במקום אירוח ייחודי שייכנס לכם ללב

דמיינו את התמונה הבאה: לילה במדבר, מסביב חושך מוחלט, קור יבש וחד כמו שרק לילה חורפי במדבר יכול להיות. אנחנו צועדים בטור עורפי, משתדלים לא למעוד על האבנים. בראש השיירה הקטנה שלנו צועד יוני מכפר הנוקדים, בידו פנס אולטרה סגול שצובע את אדמת הלס בפס לבן. המטרה: לזהות עקרבים. שכשמאירים על עקרבים באור אולטרה סגול הם מופיעים בצבע טורקיז זוהר, כמו שאנחנו מגלים עד מהרה. מתחת אבן שיוני מזיז מתגלה עקצן צהוב, שזוהר בחשכה המדברית כאילו היה חלק ממסיבת טבע פסיכדלית. יוני מספר שהעקרב הזה נפוץ בכל הארץ, אפילו בתל אביב, דבר שהופך אותו למסוכן כל כך. אחרי שאנחנו מתפעלים מהעקרב הזוהר ומצלמים מכל זווית אפשרית, יוני מכבה את הפנס ומחזיר את האבן למקומה. לילה טוב עקצן צהוב, אנחנו ממשיכים הלאה.

סיור עקרבים לילי הוא רק אחת ההפתעות שמצפות לנו במהלך טיול בערד והסביבה – יום, לילה ועוד יום, שבמהלכם גילינו עולם מדברי קסום ובסופם היה ברור לחלוטין שנחזור לכאן עוד כמה פעמים במהלך החורף.

היש יפה מהמדבר בחורף? הר גורני כפי שהוא נראה מכפר הנוקדים | צילומים בכתבה: רותם בר כהן

היש יפה מהמדבר בחורף? הר גורני כפי שהוא נראה מכפר הנוקדים | צילומים בכתבה: רותם בר כהן

לפני שנרחיב על הלילה במדבר, נחזור להתחלה, ורגע לפני שנפתח את הבוקר בקפה מצוין בסטודיו קופי, בית הקפה של אנה, כמה מילים על ערד. ערד, שנבנתה בשנות השישים נחשבת לעיר המתוכננת הראשונה בישראל. היא נמצאת על גבול מדבר יהודה, בגובה של 600 מ' מעל פני הים ותוכננה באופן כזה שיהיו בה אזורים נפרדים לשימושים שונים, תוך התייחסות לסביבה המדברית. מרבית מבתי העיר פונים אל הנוף המדברי היפהפה, ושבילי הטיול מתחילים ממש בדלת הבית.

הנוף מחצר בית בערד. רבים מבתיה של ערד משקיפים למדבר ואפשר לצאת מהם ישירות לשביליו (ראו גם תמונה פותחת)

הנוף מחצר בית בערד. מבתים רבים אפשר לצאת ישירות אל שבילי ההליכה והאופניים במדבר (ראו גם תמונה פותחת, שצילמה הילה צחי)

לאורך השנים ערד קלטה עולים חדשים מכל קצות תבל – מארצות הברית ומקנדה, מדרום אפריקה, ממדינות ברית המועצות לשעבר, מאתיופיה ועוד. התוצאה: קהילה מגוונת ומרתקת, שבדומה למקומות אחרים הרחוקים מהמרכז, אפשר למצוא בה אנשים מיוחדים עם חיבור לסביבה, לאמנות ולרוח. מתוך המגוון הרב, ליקטנו כמה מקומות וכמה אנשים, שיבהירו לכם למה ערד שווה הרבה יותר מעצירה קצרה בדרך לים המלח, ומהי אותה רוח מיוחדת שפגשנו בעיר ובסביבתה.

חורף חם במדבר

החורף הוא העונה הטובה ביותר לטייל בערד ובמדבר יהודה. מזג האוויר במשך היום בהיר ונעים (בלילות קר מאוד, אל תשכחו להביא בגדים חמים!), הגבים מלאים במים ופריחה עונתית צובעת פה ושם את החום-צהוב המדברי. מעבר לטבע היפהפה, יש גם שלל אירועים בתקופה זאת של השנה. פרטים על פעילויות תמצאו באתר של תיירות ערד.

סטודיו קופי: מארצות הברית לערד דרך דרום קוריאה

כדאי מאוד, ואפילו חובה (נעימה ביותר, יש לומר), לעצור מתישהו במהלך הטיול בסטודיו קופי, בית הקפה המקסים של אנה ליין. אנה, עולה חדשה מארצות הברית, הגיעה לאולפן בערד וחיפשה מקום שבו תוכל לשבת בנחת, לשתות קפה טוב, לפגוש חברים ולעשות את שיעור הבית לאולפן. כיוון שלא מצאה מקום כזה בעיר, היא ויתרה על המחשבה לעזור לתל אביב, נשארה בערד ופתחה בית קפה שלא מבייש את בתי הקפה התל אביביים, ובמובנים מסוימים אף עולה עליהם.

אנה ליין בבית הקפה שלה. חיפשתי מקום שבו אוכל לשבת אם חברים, אז פתחתי את סטודיו קפה, היא מספרת

אנה ליין בבית הקפה שלה. חיפשתי מקום שבו אוכל לשבת אם חברים, אז פתחתי את סטודיו קופי, היא מספרת

סטודיו קופי נמצא ברובע האומנים של ערד, במקום בו היתה בעבר הגלריה של הצייר צבי ליאונרד. על הקירות תלויים ציורים של ליאונרד, הדלפק הפתוח לאורך החלל הפנימי מאפשר לראות את אנה בפעולה, מכינה סלטים מושקעים ומסדרת לתצוגה את המאפים המופלאים שלה. מאחור, בחצר הקטנה, נעים לשבת ביום חורף שמשי, אם קר מדי (בגובה הזה במדבר תתפלאו כמה קר יכול להיות גם בשעות צהריים), אפשר לשבת בפנים, ליד התנור הגדול. הייחוד של המקום הוא הקפה, שאנה קולה בשיטה מיוחדת, שלמדה באי ג'יוג'ו בדרום קוריאה, לשם נסעה במיוחד כדי ללמוד על הקפה וקלייתו. פולי הקפה שהיא קולה משמשים לא רק את בית הקפה שלה, היא משווקת אותם גם לבתי קפה בתל אביב. לצד הקפה המשובח (אם אתם מעדיפים, יש גם סוגים שונים של צ'אי) אפשר להזמין טוסט מושקע מלחם איטלקי שנאפה במקום בכל יום או את אחד המאפים הטריים של אנה, בהם סינבון מושלם שפשוט אי אפשר להפסיק לאכול.

כמה מהמטעמים של סטודיו קפה

כמה מהמטעמים של סטודיו קופי

  • בית הקפה סטודיו קופי נמצא ברחוב הסדן 7/3 ברובע האומנים בערד. פתוח בראשון, שלישי וחמישי מ-8:00 עד 22:00, ברביעי עד 19:00 ובשיש עד 14:00. סגור בשבת ובימי שני. טלפון: 058-6275976

מסלול מרוצים ערד: חורכים את הכביש

האמת שעשינו טעות קטנה, ואתם מוזמנים ללמוד מהניסיון שלנו: רצוי מאוד לא להתמלא בטוסטים, מאפי שמרים ובראוניז לפני שמגיעים לכאן, ותכף תבינו את הסיבה… מסלול מרוצים ערד, שנחנך ב-2017, היה מסלול המרוצים החוקי הראשון בארץ. אורכו 1.6 ק"מ ויש בו שלל פיתולים וסיבובים, שמוסיפים אתגר לנהיגה, ואם תסתכלו עליו ממבט הציפור (או הרחפן) תגלו שצורתו כצורת גמל רובץ.

נסיעה לצדו של נהג מרוצים מקצועי היא בהחלט חוויה מאתגרת, לפחות לנהגים שרגילים לכבישים הפקוקים ונטולי הריגושים של מרכז הארץ. הנסיעה עם  ליאור, נהג מרוצים עטור פרסים, הדגימה לכל אחד מאברי גופי למה אני נמנעת מלעלות על רכבות הרים… האמיצים והמסוקסים שבחבורה העדיפו לנהוג בעצמם, ועשו זאת תחת עינו הפקוחה של פיליפ רוזין, שמנהל את המקום. חריקות הצמיגים החרישו את צעקות ההתפעלות או האימה, כך או כך כולנו יצאנו מסוחררים אך מלאי סיפוק ומרוצים מעצמנו.

פיליפ רוזין מסביר על המסלול

פיליפ רוזין מסביר על המסלול (בצילום העליון) לפני שעולים על הרכבים לנהיגה מסחררת והופכת קרביים

פיליפ רוזין מסביר על המסלול (בצילום העליון) לפני שעולים על הרכבים לנהיגה מסחררת והופכת קרביים

מסלול מרוצים ערד מציע מגוון פעילויות, מנסיעה במכונית מרוץ מקצועית, דרך נהיגת מרוצים עצמית ועד קורסים לנהיגה ספורטיבית.

  • מידע שימושי: המסלול פתוח 7 ימים בשבוע, אפשר להתעדכן בדף הפייסבוק של מסלול מרוצים ערד לגבי הפעילויות השונות. המחיר 1,000-100 שקל, תלוי בחוויית הנהיגה שתבחרו ובאורכה. פרטים נוספים בטלפון 08-9951888.

ארוחה ביתית אצל חגית בסלון

הקורונה, תאמינו או לא, עשתה טוב לכמה תחומים, בהם אירוח ביתי של מטיילים. הסיבות ברורות: שילוב של הגבלות שהוטלו על ארוחות במסעדות, בשלנים ביתיים ושפים מקצועיים שמצאו את עצמם ללא עבודה ומטיילים שיוצאים יותר ויותר לרחבי הארץ ומחפשים מקום לאכול. ערד היא לא יוצאת מן הכלל, ויש בה כמה בתים מארחים, שמציעים למטיילים באזור ולאורחי הצימרים ארוחה טובה אצלם בבית. אנחנו אכלנו ארוחת צהרים אצל חגית ארביב, שעבדה במשך עשרות שנים בעיריית ערד וכשפרשה החליטה להפוך את אהבתה לבישול ולאירוח לדרך חיים חדשה.

אירוח מכל הלב אצל חגית בבית

ארוחה טריפוליטאית מכל הלב אצל חגית בבית

אירוח מכל הלב אצל חגית ארביב

חגית מתמחה באוכל טריפוליטאי, וכך הונחו על השולחן חריימה, מפרום, קציצות לחם (קוקלס), קציצות תפוחי אדמה ובשר (בסטיל), סלטים וממרחים מעשה ידיה, וכדי שלא נצא רעבים חס וחלילה הגיעו תבניות של תפוחי אדמה מהתנור ועוף צלוי. לצד האוכל הטעים מאוד, כיף לפגוש את חגית ואת בעלה מאיר לשיחה נעימה, כולל סיפורים משפחתיים. בהזמנה מראש אפשר להגיע לבית משפחת ארביב לארוחה מלאה או להזמין כריכים לטיול, ארוחת בוקר לצימר ועוד.

  • מידע שימושי: אירוח ביתי אצל חגית ארביב, רחוב ניגונים 10, ערד. ארוחה בשרית (מינימום 10 אנשים) – 200-150 שקל לסועד, ארוחה צמחונית – 120-100 שקל לסועד; ארוחת בוקר זוגית לצימר – 150 שקל לזוג. הכל בתיאום מראש. פרטים נוספים בטלפון: 077-4490794.

טיול ג'יפים במדבר: כשהרוח והנוף נפגשים

בחורף השמש שוקעת מוקדם, וכך יצא שאל כפר הנוקדים הגענו בזמן דמדומים ואת יופיו המפעים של המדבר המקיף את המקום מכל עבר ראינו במלואו רק בבוקר למחרת. אבל עוד לפני שנתעכב עליו נקפוץ כמה שעות קדימה, אל בוקר המחרת ואל טיול הג'יפים במדבר יהודה עם מיכל ואוֹרי.

יופי שאין לו סוף: מראש מצוק בנחל צאלים

יופי שאין לו סוף: מראש מצוק בנחל צאלים

מיכל ואורי גדלו בערד ולמדו באותו בית ספר, אבל כל אחד מהם פנה לדרך אחרת ובנה חיים שונים. הם נפגשו שוב הרבה שנים לאחר מכן, כשמיכל, מדריכת טיולים, ג'יפאית ובעלת הגסט האוס "ציפור מדבר", חלתה והיתה זקוקה לניתוח דחוף. היא חיפשה אנשים שיעזרו להחזיק את העסק שלה עד שתחלים, ואורי, שבא מתחום הרוח ועסק בארגון והפקת פסטיבלים, התייצב ושאל איך יוכל לעזור. מיכל הפקידה בידיו את מפתחות הג'יפ שלה והוא הוביל במקומה מטיילים בשבילי המדבר. כשמיכל החלימה, היה ברור לשניהם שהם צריכים להמשיך לשתף פעולה. אורי קנה ג'יפ וביחד הם פתחו את חברת "במדבר", שמשלבת את עולם הטיולים של מיכל עם עולם הרוח של אורי.

נופי מדבר מפעימים

טיול ג'יפים עם "במדבר" בנופים מדבריים יפהפיים

טיול ג'יפים עם "במדבר" לוקח אתכם ללבם של נופים מדבריים יפהפיים

גם אם בדרך כלל אתם לא מתחברים לעולם הרוח, מחכה לכם חוויה יוצאת דופן בטיול של "במדבר". במהלך טיול הג'יפים בנחל צאלים, בנופים שאין לתאר את יופיים במילים, עצרנו להפסקה של תה צמחים שהתבשל על גזייה. בעוד אנחנו לוגמים את התה ומתפעלים מהנוף, אורי לקח את הפאנטם והתחיל לנגן. קשה להביע כמה יופי יש בצלילים השמיימיים שמילאו את האוויר, בין הרים לוואדיות, פשוט צריך להיות שם כדי להבין את החוויה המופלאה.

הפסקה מוזיקלית: אורי והפאנטם בנחל צאלים

הפסקה מוזיקלית: אורי והפאנטם בנחל צאלים

  • מידע שימושי: "במדבר" מוציאים טיולים לקהלים שונים, החל במשפחות ועד ימי גיבוש לחברות, והפעילות משתנה בהתאם ומותאמת לסוג המטיילים, הגילאים וההעדפות שלהם. בין השאר, אפשר לצאת לטיולי שטח בג'יפ או ברגל, להשתתף בסדנאות בלב מדבר, לעצור לתצפיות מיוחדות וליהנות מתה, קפה ונשנושים ואפילו ארוחות מלאות בשטח. המחירים נעים בין 260-60 שקלים למשתתף, תלוי בסוג הטיול ובגודל הקבוצה. פרטים נוספים בטלפון: 052-5958833 (מיכל), 052-2713481 (אוֹרי).

סוקולנטלי: צייר לי עציץ

בדומה למקומות אחרים בפריפריה, גם בערד אנשים מפתחים ללא הרף יוזמות חדשות, לעיתים יוצאות דופן, ובמהלך הטיול כדאי מאוד להתנסות בכמה מהן. כך, למשל, ביקור בחצר של עמית, המוכרת לעוקבים הרבים באינסטרגרם ובטיקטוק בתור עמית סוקולנטלי. היא  באה ממשפחה של מגדלי צמחים, סבא שלה גידל המוני עציצים, לאבא שלה יש משתלה, אבל היא עצמה לא ממש הצליחה לגדל בתחום. עד שהגיעה הקורונה והחזירה אותה הביתה, לערד.

עמית לקחה על עצמה למלא את השטח שמאחורי הבית בצמחים, או ליתר דיוק בקקטוסים וסוקולנטים, "כי קל מאוד לגדל אותם", היא צוחקת. מה שהתחיל כתחביב נחמד לימי הקורונה הפך להצלחה של ממש. כיום עמית מתמקדת בסדנאות סוקולנטים למשפחות. בגינה השופעת היא מציעה ארבעה סוגים של סדנאות: צביעת עציצים, סדנת מיניאטורות, הכנת טרריום וסדנת מקרמה (הסדנאות אורכות בין שעה לארבע שעות). אנחנו התנסנו בסדנת מיניאטורות, שבמהלכה מקבלים עציץ חרס, שוברים ממנו חלקים, ממלאים באדמה ומעמידים את השברים בצורות שונות, ואז שותלים צמח ומעטרים במיניאטורות חמודות – פטריות, חגבים, בתים זעירים ועוד. התוצאה לא רק משמחת את העין, אלא גם מוסיפה חן רב למרפסת הפרטית, כשחוזרים הביתה.

כמה יצירתיים אתם יכולים להיות? עציצים שהכנו בסדנת סוקולנטלי

כמה יצירתיים אתם יכולים להיות? עציצים שהכנו בסדנת סוקולנטלי

  • פרטים נוספים על הסדנאות של סוקולנטלי בטלפון 054-5535135 ובפייסבוק

יקב צוף: מדורת השבט ויין טבעי

המקום של אליעזר ודגנית בר שדה לא דומה לשום מקום אחר שפגשנו, בערד או בכלל. בבית הנאה שלהם הם מייצרים יין ומאכילים אנשים, אבל זהו בהחלט לא יקב שגרתי וגם לא מסעדה רגילה. אליעזר מקבל את פנינו בגינה, כשברקע מתנגנת מוזיקה מרנינה. "פעם בשנה אני מכין פסקול", הוא מספר, "בשלב מסוים של גידול הגפנים – אני מפסיק להשקות ושם מוזיקה. הפסקול הזה מלווה את הענבים מהבציר, דרך התסיסה ועד לבקבוק. מי שקונה שישיית בקבוקים, מקבל דיסק און קיי עם הפסקול".

יינות של יקב צוף

יינות טבעיים של יקב צוף

יינות טבעיים של יקב צוף

מלבד מתחם הקיץ בחזית הבית, במהלך הקורונה משפחת בר שדה בנתה מתחם חורף מקסים במפלס התחתון של הגינה, עם מרפסת יפה וחדר פנימי חמים ומזמין. זה המקום שבו הם מגישים את ארוחת מדורת השבט – כשלוש שעות של אוכל, שיחה, הסברים על היינות שמלווים את המנות השונות ועל הבשרים הרבים שמוגשים בארוחה, עם הפסקה לסיור ביקב וחזרה לקינוח. אפשרות אחרת, למקרה שזמנכם קצר, היא סיור ביקב וטעימות יין וגבינות. אבל אם מתאפשר, קבלו המלצה חמה על מדורת השבט. כפי שכבר שאפשר לצפות אחרי מפגש ראשוני עם אליעזר, אין תפריט, רק לצמחונים מותר לבחור מנה, הוא אומר, כל השאר נהנים משמונה מנות בשריות מלוות בתוספות וסלטים. על השולחן מונחות פרוסות לחם ביתי, שאליעזר קורא לו "לחם טעות, כי טעות לאכול יותר מדי ממנו בהתחלת הארוחה". האוכל טעים באופן יוצא דופן, בעיקר אם אתם אוהבי בשרים. על האסדו שלנו אחראי הבן צוף, שעל שמו נקרא היקב, ואחריו הגיעו עוד ועוד בשרים, כל אחד טעים מקודמו. גם הסלטים, הלחמים והמטבלים נהדרים, כולם מעשה ידיה של דגנית. הקינוח – בראוניז שוקולדיים במיוחד ותה צמחים הוגש במרפסת, אבל עוד קודם אנחנו נכנסים ליקב הקטן לסיור מלווה בהסברים.

שולחן ערוך: מתכוננים לארוחה של מדורת השבט

אסאדו פותח את ארוחת הבשרים, שכוללת שמונה מנות

מדורת השבט: למעלה, השולחן מוכן לארוחה, למטה: אסאדו פותח את ארוחת הבשרים, שכוללת שמונה מנות

"כמו שאנחנו לא מסעדה, ככה אנחנו גם לא יקב", אליעזר אומר. "אי אפשר למצוא את היינות שלנו בשום מקום בארץ או בעולם. אנחנו מוכרים רק למי שמגיע לפה, ורק אחרי ששמע את הסיפור שלנו, טעם מהיין והיה לו טעים. וגם אז אנחנו מוכרים במשורה". היין של יקב צוף הוא יין טבעי, כלומר ממש כמו שנוצר בתוך הענב, ללא תוספת של חומרים משמרים.  "אמרתי, בואו נפסיק לקלקל את היין. אם ביקבים אחרים נפטרים מהקליפות אחרי שעה או יום, מקסימום אחרי 7 ימים, ביקב צוף נפטרים מהקליפות אחרי 70 יום", אליעזר מספר, ומוסיף כי יין הוא מזון-על ומומלץ לשתות כוס אחת של יין בכל יום. רעיון לא רע בכלל, במיוחד אחרי שטועמים את היין שלו.

  • מידע שימושי: מדורת השבט נמשכת כשלוש שעות ואף יותר, וכוללת ארוחת בשרים, מלווה ביינות והסברים (יש מנות לצמחונים או טבעונים, הם היחידים שרשאים לבחור מנה, כל השאר נהנים ממה בושל או עושן באותו יום). המחיר 250 שקל לאדם. ביקור ביקב, טעימות יין וגבינות – 120 שקל לאדם. ואם תרצו לרכוש יין: יין שיושן בחבית עץ – 120 שקל לבקבוק, יינות צעירים – 100 שקל. שישיית בקבוקים מזכה את הקונה בפסקול שלצליליו היין נוצר. הביקור ביקב והאירוח רק בתיאום מראש, פרטים והזמנות בטלפון 050-4224777 (אליעזר).

איפה ישנים? לילה מדברי בכפר הנוקדים

בערד יש לא מעט מקומות אירוח נחמדים ומומלצים, שמתאימים לכל תקציב – מלונות, צימרים, גסט האוסים ועוד. אבל אם אתם מחפשים חוויה מדברית יוצאת דופן, כפר הנוקדים, שנמצא כרבע שעה נסיעה מערד, הוא המקום בשבילכם. הדרך מערד לבקעת קנאים, שם נמצא המתחם של כפר הנוקדים, יורדת בפיתולים חדים ובסופה תשמחו לעמוד על הקרקע יציבה. עכשיו הסתכלו מסביבכם: בלב הנוף הפראי של מדבר יהודה המקום נראה כנווה מדבר מושלם עם בוסתנים, עצי דקל, ביתנים מאבן מקומית ואוהלים עם יריעות שנארגו מצמר עיזים. למרות שהמקום יכול להכיל עד אלף אורחים, הוא משתרע על מרחב עצום ושוררת בו תחושת שלווה מושלמת.

כפר הנוקדים. איזורי האירוח פזורים בשטח גדול, עם שלל פרטי עיצוב ייחודיים

כפר הנוקדים. איזורי האירוח פזורים בשטח גדול, עם שלל פרטי עיצוב ייחודיים מאבן מקומית בחצרות הפנימיות ובחדרים

כפר הנוקדים. איזורי האירוח פזורים בשטח גדול, עם שלל פרטי עיצוב ייחודיים מעץ ומאבן מקומית

האירוח בכפר מתחלק לכמה סוגים: אוהלים גדולים שמכילים עד 30 אנשים, מחוממים וממוזגים; סוכות אירוח (גלמפינג) עם קירות וגג מבד ארוג מצמר עיזים ורהיטים מעץ גולמי (שירותים ומקלחות משותפים); שלושה סוגים של חדרי אירוח עם מקלחות צמודות – חדרי מטיילים, חדרים מדבריים וחדרי סופריור. כל החדרים מתאימים למשפחות עם עד שלושה ילדים, ההבדל ביניהם הוא בגודל ובמיקום. אנחנו התארחנו בחדרי המטיילים, שהיו מושלמים – מיטה זוגית, מיטת יחיד ומיטת קומתיים, חדר רחצה נפרד, מזגן, פינת קפה והמון פריטים ייחודיים מעץ ואבן, כולל מנורות מגבישי מלח מים המלח. אזורי האירוח בנויים מסביב לחצרות פנימיות, בכל חצר כזאת יש פינות ישיבה, שולחנות, ערסלים ופריטים דקורטיביים, כמו מזרקות אבן, עמודי אבן שנראים כמו גזעי דקל, תאורה אינטימית ועוד.

ארוחת ערב בכפר הנוקדים. רעבים לא תצאו מפה...

ארוחת ערב בכפר הנוקדים. רעבים לא תצאו מפה…

בשטח הכפר פזורים מטבחים ציבוריים עם מקררים וכיריים לשימוש חופשי של האורחים, ויש גם חדר אוכל שבו אפשר לאכול ארוחות ערב נהדרות של השף מוטי אלמקייס וארוחות בוקר מול הנוף המפעים של הר קנאים. ואם נשאר לכם כוח אחרי יום עמוס בטיולים ופעילויות, תוכלו לסגור את הלילה בקומזיץ עם מדורה ומרשמלו.

עקרב זוהר באור אולטרה סגול, מנפלאות סיור עקרבים בכפר הנוקדים

עקרב זוהר באור אולטרה סגול, מנפלאות סיור עקרבים בכפר הנוקדים | הצילום באדיבות כפר הנוקדים

עוד בכפר הנוקדים: גמלים, חמורים ובעלי חיים נוספים שאפשר ללטף ולהאכיל, סיורים שונים, בהם סיור העקרבים שהוזכר בתחילת הכתבה, ואם אתם משכימי קום, אל תפספסו את הזריחה ממצדה – חוויה שלא תישכח במהרה.

מידע על פעילויות, אפשרויות לינה ואוכל, אירועים ועוד בערד תמצאו באתר של תיירות ערד

בתמונה הפותחת: שביל אופניים על רקע בתיה של ערד | צילום: הילה צחי

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.