תפריט עמוד
יוקרתי
רכס הפארנסוס (Parnassos)
אתר הסקי המרכזי והמוביל ביוון במרחק כשלוש שעות נסיעה מערבה מאתונה. ממוקם בגובה של 1,700־1,900 מטר. באתר מסלולים באורך כולל של 16 קילומטר, והוא כולל בית ספר לסקי, חנויות להשכרת ציוד סקי, קפטריות, מסעדות ומרכז רפואי. הוא עמוס בסופי שבוע (רבים מתושבי אתונה המבוססים נוהרים לאזור בימי שישי עד ראשון), לכן רצוי מאוד לשריין מראש מקומות לינה. אפשר גם לבקר באתר, לגלוש ולחזור באותו יום. הסעות מאורגנות יוצאות מאתונה אל האתר מדי יום במהלך החורף. ההסעה יוצאת מהעיר בשעות הבוקר המוקדמות, מגיעה ליעדה לקראת עשר בבוקר ומחזירה את גולשי הבזק לאתונה בשעות הלילה.
לינה
צימרים, אכסניות ומלונות שממוקמים על רכס הפארנסוס או בעיירות ובכפרים סמוכים כמו דלפי (Delfi), ארכובה (Arahova) ועוד. אפשרות לינה מומלצת אך גם יקרה ביותר היא אחוזת ההרים "אלטוס"
(Elatos): מתחם של וילות עץ מפוארות ומאובזרות היטב, המוקפות ביער אשוחים בגובה של 1,300 מטר.

אתרים סמוכים

 

האתר הארכיאולוגי המפורסם של דלפי (ראו עמ' 36), המנזר הביזנטי אוסיוס לוקאס (Ossios Loukas) והמפרצים היפים של איטאה (Itea) ואנדיקירה (Andikira).

 

מרהיב
הר הטימפריסטוס (Tymphristos)
אתר סקי הממוקם בחבל אבריטניה (Evritania) , המכונה "שווייץ של יוון" ומהיפים באזורי יוון. הוא נמצא במרחק כחמש שעות נסיעה צפונית-מערבית מאתונה וממוקם בגובה של 1,800 מטר. באתר מסלולים באורך כולל של תשעה קילומטרים, והוא כולל בית ספר לסקי, חנויות להשכרת ציוד סקי, קפטריה ומסעדה.
לינה
מלונות מפוארים כמו "מונטנה" ו"אוואריס" לצד מלונות כפריים, צימרים ועוד. אחד המלונות המומלצים ביותר נמצא בכפר קוריסחאדס (Korishades) המוקף רכסים מושלגים. חצי מבתיו הוסבו למלון ארבעה כוכבים והם מתערבבים בבתי המקומיים, כך ההבדל בין הוויית הכפר למציאות המלונאית מיטשטש.
אתרים סמוכים
אתר הסקי ממוקם בלב אחד מאזורי הטבע המרהיבים ביותר ביוון, לכן מומלצים טיולי ג'יפים סביב האגמים, המפלים והנהרות השוצפים שקיימים בשפע באזור.

 

צפוני
טריה־פנדה פיגאדיה (3-5 Pigadia)
אתר הסקי המרכזי של חבל מקדוניה שבצפון. נמצא במרחק שעה וחצי נסיעה מערבה מסלוניקי, ממוקם בגובה של 1,450־1,950 מטר. באתר מסלולים באורך כולל של שבעה קילומטרים, והוא כולל מסעדה, קפטריה, נקודות להשכרת ציוד סקי ושתי בקתות אלפיניות. אחד מיתרונותיו החשובים של האתר, ביחס לאתרים אחרים ביוון, הוא העובדה שבגלל מיקומו הצפוני, כמויות השלג שנערמות בו באופן קבוע מאפשרות פעילות רציפה של האתר, לכל אורך העונה ושוליה.
לינה
מחוץ לאתר אפשר להתאכסן בנאוסה (Naoussa), בכפרי הסביבה ואפילו בסלוניקי.
אתרים סמוכים
נאוסה, עיר היין המפורסמת של צפון יוון, קברי הטומולוס המקדוניים שבוורגינה (Vergina), עיירת הכנסיות הביזנטיות וריה (Veria), עיר אשדי המפלים אדסה (Edessa), ואגמי פרספה (Prespa) שעל גבול יוון־אלבניה וכן מועדוני הרבטיקה, הבוזוקיות והטברנות של סלוניקי.

 

צעיר
חלמוס (Helmos)
אתר סקי קטן וקומפקטי שנמצא בחלקו הצפוני של הפלפונסוס במרחק כשעתיים וחצי נסיעה מערבה מאתונה וממוקם בגובה של 1,800־2,400 מטר. אופיו של האתר עממי הרבה יותר מזה של שכניו מצפון. את האתר פוקדים בעיקר צעירים (בני עשרים־שלושים), משום שרוב המשפחות מעדיפות את האתרים המשוכללים יותר. בהתאם לכך, תשתיות האתר בסיסיות למדי וכוללות מספר מסלולים, מעליות סקי, קפטריה ונקודה להשכרת ציוד סקי.
לינה
בעלת אופי עממי. בכפר קלבריטה , 14 קילומטר מהאתר, יש כמה מלונות כפריים וצימרים רבים להשכרה.
אתרים סמוכים
המעטפת הגיאוגרפית הרחבה של האזור היא מוקד של פעילות אתגרית ענפה: טרקים, ראפטינג, טיפוס מצוקים ועוד. בין האטרקציות: קניון ווראיקוס (Vouraikos), מערת האגמים (שהיא מערת נטיפים) ומנזרים חצובים בסלע כמו מגה ספיליו (Mega Spileo).

תודת המערכת לחברת אולימפיק איירווייז על עזרתה

 

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.