תפריט עמוד

סיציליה – החופים הטובים ביותר

קו החוף הארוך של סיציליה מציע כמה מהחופים הטובים ביותר בים התיכון, והבחירה אינה קלה. הנה כמה מהכוכבים הגדולים של חופי סיציליה - טבילה נעימה מובטחת, לא משנה באיזה חוף תבחרו

בסיציליה תמצאו כמה מהחופים היפים ביותר באיטליה. אמנם יש המון מה לראות ומה לעשות כאן וכדאי להקדיש חלק ניכר מהשהות שלכם לטיול ברחבי האי, אבל אל תשכחו להשאיר די זמן גם לבילוי בחוף. הבעיה העיקרית שתעמוד בפניכם היא איזה חוף לבחור מתוך ההיצע הגדול והמוצלח מאוד. כדי לעזור לכם במשימה, אספנו עבורכם רשימה של כמה מהחופים היפים ביותר בסיציליה:

סקופלו
חוף סקופלו (Scopello) במערב סיציליה נחשב לאחד השלווים והאידיליים ביותר באי. הכפר סקופלו הוא מאותם כפרים עתיקים שבנויים באופן מסורתי מאבנים גדולות. לצד הבתים יושבים הקשישים בכומתות השחורות. הליכה של כעשרים דקות מן הכפר מובילה למפרץ קטן עם חול לבן ומים תכולים וצלולים להפליא. מה שקצת מפריע הוא מפעל עיבוד הטונה הישן שצופה אל המפרץ היפה אבל אפשר להתעלם ממנו. המפעל הוא תזכורת לתעשיית דיג הטונה הגדולה שפעלה כאן פעם ונקראה "מטאנצה", כיום מדובר בתעשייה מצומצמת מאוד שמפנה את מקומה כמעט לחלוטין לתיירות. אגב, באתר הזה צולמו כמה סצינות עם בראד פיט בסרט "אושן 12". בסוף היום אפשר לסגת באיטיות לכיכר המרכזית העתיקה של הכפר וליהנות מגלידה איכותית תחת עץ האקליפטוס.

מונדלו לידו
חוף מונדלו (Mondello) הוא המקום אליו מגיעים תושבי פלרמו בימי הקיץ. החוף מספק מפלט לא רע מימיה הלוהטים של העיר. החופים כאן רחבים וחוליים ונמתחים על פני שני קילומטרים ממונטה פלגרינו למונטה גאלו. רק חופי טאורמינה נחשבים "קוליים" יותר מבחינה חברתית.

מורטל
חוף מורטל (Mortelle) בצפון מזרח סיציליה נחשב לחוף בעל החול הנעים ביותר באי. מורטל הוא אתר נופש מפותח אליו מגיעים תושבים רבים מסיציליה ומאיטליה. האתר נמצא 12 קילומטרים מצפון לעיר מסינה בפינה בצפון מזרחית של סיציליה. האזור עמוס בחופים חוליים מצוינים, ואפשר לבחור ביניהם. אם אתם אוהבים בתי קפה על החוף ותנאים משופרים כדאי לפנות ללידו דה טירנו. שם זכה הפיתוח לגרסה העכשווית ביותר.

ספיאג'ה סאבי נרה
קשה להרחיק לכת למקום נידח יותר. חוף ספיאג'ה סאבי נרה (Spiaggia Sabbie Nere) שפירושו "חוף החול השחור" נמצא על האי וולקנו, באיים האאוליים, לא רחוק מסיציליה. צריך קצת זמן ויכולת הסתגלות כדי להתרגל לעובדה שהחול שחור. זו כמובן תוצאת הפעילות הגעשית באי שהעניק להרי הגעש בעולם כולו את שמם. בילוי על החוף בוולקנו הוא משהו שאפשר אחר כך לספר במשך שנים על חופים לבנים ברחבי העולם.

לידו מאזארו
לידו מאזארו (Lido Mazzaro) בטאורמינה הוא החוף המצויד הטוב ביותר בסיציליה. לא במקרה הוא נחשב גם אחד החופים היפים ביותר באי. עיקר המוניטין של המקום נעוץ עוד בתקופה, לפני עשרות שנים, כאשר כוכבי הוליווד הגדולים פקדו את האי הזה בכל קיץ. גם היום אפשר לראות בסביבה כוכבי טלוויזיה איטלקיים ולא מעט יפהפיות שבטוחות שבגד הים המינימלי יעזור לקדם את הקריירה הרצינית שלהן בתחום המשחק. ההגעה לחוף נוחה מאוד – נסיעה שנמשכת 15 דקות ברכבת מטאורמינה הימי ביניימית. ברים ומסעדות משמשים כחומת מגן סביב החוף.

ג'יארדיני נאקסוס
חוף ג'ארדיני נאקסוס הסמוך לטאורמינה הוא אחד החופים הטובים באי. יש בו תנאים מצוינים לשחייה, כמה מסעדות טובות, ובתי מלון נוחים. החוף החולי הוא אחד הטובים בסיציליה והוא נמצא בין קאפו טאורמינה בצפון מזרח וקאפו סכיזו בדרום.

מרינה די ראגוזה
בדרום מזרח סיציליה יש כמה חופים מצוינים. מרינה די ראגוזה הוא ללא ספק הטוב שבהם. המקום מאפשר לעסוק בספורט מים כמעט מכל סוג שחלמתם עליו ולטענת הסיציליאנים כאן מוכרים את הגלידה הטובה באי. אפשר כמובן לבקר גם בעיר העתיקה ראגוזה שנמצאת לא רחוק.

בתמונה הפותחת: חוף ליד העיירה היפה טאורמינה בסיציליה | צילום: שאטרסטוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסיציליה

סיציליה: טיול בעקבות המאפיה הסיציליאנית
סיציליה: טיול בעקבות המאפיה הסיציליאנית

המאפיה הסיציליאנית זכתה לפרסום עולמי בשל הספר "הסנדק" והסרט שנעשה בעקבותיו, אבל המציאות מפתיעה אפילו יותר. בוקי נאה מוביל סיור מרתק בין שני חלקיו של האי סיציליה: הכפרים באזור קטניה, שם צולם הסרט, ופולרמו והסביבה, מחוז השליטה של ...

אטרקציות מובילות בפלרמו
אטרקציות מובילות בפלרמו

פלרמו, בירת סיציליה, היא אמנם עיר היסטורית, עמוסה בארמונות, כנסיות ומבנים מרשימים מתקופות שונות, אבל היא בהחלט לא חיה בעבר. לצד האתרים ההיסטוריים המרשימים תמצאו כאן שווקים תוססים, אווירה עליזה ואוכל משובח. הנה כמה מהמקומות שלא כדאי להחמיץ ...

סיציליה: מסלול של שבוע באי
סיציליה: מסלול של שבוע באי

מסלול טיול מעגלי, שמתחיל ומסתיים בקטניה, נותן הצצה לכל הטוב של סיציליה: עיירות מקסימות ומלאות אווירה, מקדשים עתיקים, עמקים ירוקים, חופים יפים, כשמעל הכל חולש הר הגעש אטנה