תפריט עמוד

סיורי חוף מומלצים ביוון

חופים יפים, אתרים היסטוריים, כפרים ציוריים וערים תוססות - סיורי חוף במהלך הפלגה אל איי יוון מאפשרים להכיר את הצדדים היפים ביותר של יוון והאיים. הנה המלצות לכמה סיורי חוף מוצלחים במיוחד

קשה לחשוב על דרך מהנה יותר לטיול ביוון מאשר הפלגת נופש. במהלך ההפלגהנהנים מבריכות, ספא, מסעדות מגוונות, חנויות דיוטי פרי ועוד הרבה פינוקים, וכשעוגנים אפשר לצאת לסיורי חוף מרתקים. יוון מציעתייה ערים מלאות עניין, כפרים ציוריים, אתרים היסטוריים, חופים יפים וטבע מקסים, וסיורי החוף מאפשרים ליהנות מכל אלה. הנה כמה סיורי חוף מומלצים ביוון, בהתאם ליעדי ההפלגה הפופולריים:

כרתים: האי ספינלונגה ואלונדה

אלונדה היתה בעבר כפר דייגים צנוע, אבל היום היא נחשבת לעיירת הנופש היוקרתית ביותר בכרתים. קל להבין את הסיבה לכך: אלונדה נמצאת במפרץ יפהפה המוקף הרים ונעים לשוטט בין וילות הנופש המשקיפות אל הנוף. ת. מהנמל של אלונדה יוצאים סיורי שייט אל האי ספינלונגה הקטן, שנמצא במפרץ מול העיירה. האי זכה לפרסום הודות לספר "האי של סופיה", שעלילתו מתארת את חייה של קהילת המצורעים שהיתה כאן בעבר. אבל ההיסטוריה של ספינלונגה מתחילה הרבה לפני שהאי הפך למושבת מצורעים. בעבר הוא היה מחובר ליבשה, אבל הוונציאנים שכבשו את האזור ניתקו אותו מהיבשה ובנו עליו ב-1578 מבצר גדול. כתשעים שנה מאוחר יותר העות'מאנים כבשו את כרתים, אבל הוונציאנים המשיכו להחזיק בספינלונגה עד 1715. ב-1903 היוונים החלו לשלוח לאי חולי צרעת, ב-1957 חולה הצרעת האחרון עזב את האי. בשנים האחרונות זהו אתר תיירות פופולרי, שמצורף על פי רוב לסיור הכולל גם ביקור באלונדה.

האי המבוצר ספינלונגה ששימש בעבר כמושבת מצורעים הוא היום יעד תיירות פופולרי

האי המבוצר ספינלונגה ששימש בעבר כמושבת מצורעים הוא היום יעד תיירות פופולרי | צילומים: שאטרסטוק

כרתים: חאניה

חאניה היא היפה והציורית בערי כרתים. העיר העתיקה של חאניה היא מבוך של סמטאות מרוצפות אבן, משובצות במבנים היסטוריים, מסעדות, שווקים וחנויות מזכרות. יפה במיוחד הנמל הוונציאני העתיק, שבכניסה אליו ניצב מגדלור ציורי. אזור הנמל גדוש בטברנות, בתי קפה ואתרי בילוי. לתחושה הרומנטית תורמות כרכרות רתומות לסוסים הלוקחות את התיירים לסיבוב בנמל. בעיר העתיקה יש הרבה אתרים שכדאי לשים לב אליהם, בהם המוזיאון לארכאולוגיה הממוקם בתוך כנסייה מרשימה, המוזיאון הימי שבו מודלים של ספינות עתיקות, הקתדרלה האורתודוקסית, המסגד התורכי ובית הכנסת עץ החיים, שריד לקהילה היהודית הגדולה שחייתה כאן בעבר. בימי שישי מתקיימות תפילות בבית הכנסת. בשוק של חאניה תמצאו עשרות חנויות ובתי קפה, זהו מקום נהדר לקנות בו שמן זית, דבש מקומי ומתנות נוספות.

סמטה ציורית בחאניה

סמטה ציורית בחאניה

האי קפלוניה

האי קפלוניה (Kaelonia), הגדול בקבוצת האיים היוניים, הוא אחד האיים המיוחדים ביוון. זהו אי ירוק והררי עם חופים יפים והרבה אתרי טבע ייחודיים. סיור יום באי כולל לרוב נסיעה בנופים של כרמי גפנים ומטעי זיתים, כשבדרך נהנים מטעימה של היין המקומי. במהלך הסיור מבקרים באחדים מהכפרים הציוריים, למשל כפר הדייגים פיסקארדו (Fiscardo), שבתיו צבועים בשלל צבעים. גולת הכותרת היא מערת מליסני (Melissani) במזרח האי. במערה המרשימה יש אגם תת קרקעי שמימיו בצבע תכול עמוק, שאפשר לשוט בו בסירת משוטים. לסיום, הביקור בקפלוניה לא יהיה שלם בלי עצירה באחד מחופי האי, כמו חוף מירטוס (Myrtos) המקסים, שצוקים חולשים מעליו.

שייט באגם התת קרקעי במערת מליסני בקפלוניה

שייט באגם התת קרקעי במערת מליסני בקפלוניה

רודוס: עמק הפרפרים

האי רודוס מקושר אצלנו לרוב עם העיר העתיקה המרשימה והתוססת שלו, אבל באי נמצא גם אחד מאתרי הטבע היפים ביוון – עמק הפרפרים. העמק בעל השם הציורי מושך מדי קיץ (יולי-אוגוסט) מיליוני פרפרים מזן עש ג'רזי מנומר, אשר נמשכים לעצי הלבנה שבשמורה. גם ללא הפרפרים מדובר בפינת חמד אמתית – זוהי שמורת טבע מוצלת עם עצי תות ולבנה וצמחייה ים תיכונית, אשר בליבה נחל ופלגי מים שביניהם ניתן לטייל על גשרוני עץ.  הסיור בעמק הפרפרים כולל לרוב אתר נוסף – קליתאה . האתר, השוכן על רצועת חוף יפהפייה, שימש בעת העתיקה כאתר מרחצאות תרמיים. בנוסף, הסיור בעמק הפרפרים כולל ביקור בסדנת קרמיקה ייחודית בה אפשר לקנות מזכרת נהדרת מהטיול.

עמק הפרפרים, פינת חמד שופעת צמחייה ומים במרכז האי רודוס

עמק הפרפרים, פינת חמד שופעת צמחייה ומים במרכז האי רודוס

מיקונוס

נופיו של האי מיקונוס, שבאיים הקיקלאדיים, הפכו לאחד הסמלים של יוון ומככבים על גלויות תיירים רבות. אחד המאפיינים של מיקונוס הוא הבתים הקטנים המסוידים בלבן, עם דלתות צבועות בכחול, ולצדם מככבות טחנות רוח השולחות זרועות דקות על רקע השמיים התכולים. סיור במיקונוס כולל תצפית על חוף קאליפטיס, אחד מהחופים היפים באי, ביקור בכפר האותנטי אנו מרה, שבו מנזר מרשים מהמאה ה-16, וטיול בבירת האי, כורה. אחת השכונות היפות בעיר היא ונציה הקטנה, שהבתים הלבנים שלה ממוקמים על קו המים ומרפסות העץ הצבעוניות מעניקות להם יופי מיוחד. בסופו של הסיור המודרך, אפשר פשוט לשוטט בסמטאות העיר, לקנות מזכרות או בגדים בבוטיקים היוקרתיים, לאכול באחת המסעדות המקומיות ולהרים כוסית של אוזו אל מול הים – להמשך ההנאות שמחכות בהפלגה.

ונציה הקטנה במיקונוס. בתים ימיביניימיים על קו המים

ונציה הקטנה במיקונוס. בתים ימיביניימיים על קו המים

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.