תפריט עמוד

נסיעת מבחן: משחק שהוא גם טיול בפארק

פארק גני יהושע בתל אביב מכיל פינות חמד רבות, חלקן לא מוכרות גם למי שגר באזור. דרך מהנה וקלה להכיר את הפארק היא במשחק חדש, נסיעת מבחן שמו, המתקיים ברכבים חשמליים. הפעילות מתרחשת באוויר הפתוח והיא מתאימה מאוד גם למשפחות

על שמו של מי נקרא פארק גני יהושע? איזה זן תפוזים גדל בפארק? אילו שני נחלים נפגשים בשטח הפארק? פארק הירקון, או בשמו הרשמי גני יהושע, הוא מקום חביב על תושבי גוש דן לבילויים משפחתיים, משחקים ופעילויות ספורטיביות, אבל גם מי שזהו הדשא הביתי שלו לא תמיד מכיר את כל פינות החמד שהמקום טומן בחובו.

כדי להכיר את הפארק טוב יותר, ובה בעת לחדד את הידע שלנו בגיאוגרפיה וההיסטוריה המקומיות, טיפסנו  לרכב חשמלי ויצאנו לרחבי הפארק מצוידים במפה, אפליקציה ושאלות שצריך לפתור. אם אתם כמונו, סביר להניח שעוד תחזרו לכאן בעתיד, כדי לחקור לעומק כמה מהמקומות המקסימים שגיליתם במהלך הפעילות המהנה הזאת.

שבע טחנות, אחת מפינות החמד שהמשחק הוביל אותנו אליה

שבע טחנות, אחת מפינות החמד שהמשחק הוביל אותנו אליה | צילום: רותם בר כהן

איך הכל התחיל? שמענו שחברת Trippy, החברה הגדולה בארץ להשכרת רכבי גולף, יצאה במשחק חדש שנקרא "נסיעת מבחן". וכיוון שבקיץ הישראלי הליכה רגלית בפארק מעיקה עלינו, קסם לנו הרעיון לטייל במרחבים הירוקים בנסיעה רכה, שקטה ומוצלת.

הרעיון של המשחק פשוט, ועם זאת אל תצפו לפצח אותו בקלי קלות: כל קבוצת משתתפים מקבלת מפה של הפארק, מורידה אפליקציה ייעודית ויוצאת לדרך – יש רכבים חשמליים המתאימים לארבעה וכאלה שמתאימים לשישה. בעזרת המפה מנווטים ברחבי הפארק לשלל תחנות, בכל תחנה עונים על חידות שקשורות במקום עצמו, בפארק ובהיסטוריה של תל אביב והארץ. חלק מהחידות אפשר לפתור רק כשמגיעים לנקודת הציון, אחרות מצריכות ידע כללי. בסיום הפעילות מקבלים את התוצאה הסופית, שקלול של הזמן שלקח לכם לסיים את המשחק בתוספת "קנס" של שתי דקות על כל תשובה לא נכונה.

אקליפטוסים על גדת הירקון. קשה להאמין שהמקום הפסטורלי הזה נמצא בלב העיר הגדולה

אקליפטוסים על גדת הירקון. קשה להאמין שהמקום הפסטורלי הזה נמצא בלב העיר הגדולה |צילום: רותם בר כהן

אגם, טחנות קמח וראש ציפור

פארק גני יהושע משתרע לאורך נחל הירקון, משכונת הדר יוסף במזרח ועד לשפך הירקון אל הים במערב. למרות שהרעיון להקים את הפארק עלה כבר בסוף שנות העשרים של המאה הקודמת, ההקמה עצמה החלה רק כשני עשורים מאוחר יותר. בנוסף לעצים ומדשאות, כבר בעת תכנון הפארק הוקצה מקום מיוחד למתקני משחקים לילדים ואזור לפעילות של מחנאות. בשנות השבעים, הפארק הורחב ונוספו לו האגם המלאכותי, גן הוורדים והספורטק. בשנת 2009, לכבוד חגיגות מאה שנה להקמת תל אביב, נחנכו בעיר כמה מסלולי הליכה, בהם שביל העובר לאורכו של הפארק, לצד נחל הירקון.

פארק הסלעים. מלבד סלעים מרחבי הארץ יש כאן גם מגוון צמחים מקומיים

פארק הסלעים. מלבד סלעים מרחבי הארץ יש כאן גם מגוון צמחים מקומיים | צילום: רותם בר כהן

בין האתרים המרתקים בפארק, שאל חלקם מגיעים במהלך המשחק "נסיעת מבחן", ראוי לציין במיוחד את אתר שבע טחנות, שבו היו טחנות קמח בתקופה העות'מאנית, גן הסלעים שבשטחו יש סלעים מכל חלקי הארץ לצד צמחים ארץ ישראלים, גן בוטני עם צמחייה טרופית סבוכה, שמשכיחה לרגע שאנחנו בכלל נמצאים באזור ים תיכוני שחון, אגם שאפשר לשוט בו בסירות, כדור פורח (שהמראה שלו בשמיים יעזור לכם להתמצא במרחב), מתקני משחקים, אנדרטאות ועוד ועוד. בהזדמנות נפרדת מומלץ מאוד להגיע אל ראש ציפור, המקום בו נחל הירקון ונחל איילון נפגשים. זהו אזור ירוק ופסטורלי שמושך אליו ציפורים רבות ובעקבותיהן – חובבי ציפורים ואוהבי טבע.

האגם ומעליו הכדור הפורח, נקודת ציון שתעזור לכם להתמצא במרחב

האגם ומעליו הכדור הפורח, נקודת ציון שתעזור לכם להתמצא במרחב | צילום: רותם בר כהן

הנסיעה בין התחנות השונות במהלך המשחק מאפשרת להסתכל על הפארק במבט חדש, השמחה על תשובות נכונות ומשימות מוצלחות תורמת להנאה. וגם אם טעיתם – ממש לא נורא, במקרה הזה בהחלט אפשר לומר שההשתתפות חשובה יותר מהניצחון.

מידע שימושי

המשחק מתקיים על גבי רכבי גולף חשמליים, שאיתם נוסעים ברחבי הפארק בהתאם להוראות באפליקציה. חלק מהמשימות מצריכות ירידה מהרכב והליכה קצרה, למרות שלא מדובר באתגר פיזי מסובך כדאי לבוא בסנדלים או נעלים נוחות להליכה. וכמובן חשוב להצטייד במים ולטובת המשתתפים הצעירים – פירות וחטיפים. הפעילות אורכת כשעתיים והיא מתאימה מאוד למשפחות עם ילדים סקרנים.

נסיעת מבחן. נוסעים ברכבים חשמליים ופותרים חידות | צילום: טריפי

נסיעת מבחן. נוסעים ברכבים חשמליים ופותרים חידות | צילום: טריפי

המחיר – 360 שקל לרכב של ארבעה נוסעים, 540 שקל לרכב של שישה נוסעים. במתחם של חברת Trippy אפשר גם לשכור רכב חשמלי לטיול עצמאי בפארק או לבחור במשחק נוסף, אקו דרייב קווסט, שמזכיר פעילות של חדר בריחה ברחבי הפארק (המחיר לפעילות הזאת – 115 שקל למשתתף). פרטים נוספים בטלפון 050-8855618 או באתר

יפו החדשה ישנה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...