תפריט עמוד

ניו ג'רזי ופנסילבניה – ממלכת השלכת ומלחמת העצמאות

במרחק של כשעה וחצי נסיעה ממנהטן, בפנסילבניה, מומלץ לבקר בעיירה ניו-הופ (New Hope), בכל עונה, אך במיוחד בתקופת השלכת. העיירה הקטנה שוכנת לגדות נהר הדלאוור (Delaware), בתיה קטנים וצבעוניים, רחובותיה צרים, והיא שופעת גלריות, בוטיקים וחנויות לעתיקות, ושורה בה אווירה של חגיגה אסתטית.

יוצאים ממנהטן לכיוון ניו-ג'רזי דרך Holland Tunnel וממשיכים בכביש המהיר New Jersey Turnpike South. ביציאה 14 (Newark) פונים לכביש 78 West, וממנו אל 287 South, וממנו אל 202 South, שחוצה את נהר הדלאוור. מיד אחרי הגשר פונים לכביש 32 South, כביש מקומי דו-סטרי, המתפתל בין עצים עבותים והופך להיות רחובה הראשי של ניו-הופ. ב-1790 עלו באש טחנות הקמח הישנות, וכשהוקמו הטחנות החדשות קיבלה העיירה את שמה, "תקווה חדשה".

באוקטובר, התקופה המומלצת לביקור, זוהרים כאן בשמש עצים צהובים. במעלה רחוב Mechanic חנויות צבועות בוורוד, כחול ואדום, ציורים על הקירות, גשר עץ אדום עתיק מעל לתעלה צרה, שמימיה מכוסים מרבד של עלים זהובים ואדומים. שביל צר המתמשך משמאל בין עצים עתיקים מוביל אל גדת התעלה. בשביל זה מגיעים לאחד מקסמי המקום: ספינת נהר מהמאה הקודמת השטה, כמו פעם, כשצמד פרדות מושכות אותה!

ספינה הנהר הקטנה (Mule Barg) מחליקה לאיטה על פני המים, בקצב צעדת הפרדות. שתי הבהמות צועדות ללא חיפזון בשביל צר לאורך התעלה, פעמונים מצלצלים לצוואריהן להזהיר הולכי רגל.

פארק וושינגטון קרוסינג
כביש 32 החוצה את ניו-הופ ממשיך דרומה לפארק וושינגטון קרוסינג (Washington Crossing Park), המשתרע על שתי גדות הדלאוור. חלקו האחד במדינת ניו-ג'רזי, ושני חלקיו האחרים מעברו השני של הנהר, במדינת פנסילבניה.

נוסעים לאט בכביש הצר שמקיף כל אחד מחלקי הפארק; המראות מרהיבים. אגם קטן הומה עשרות אווזי בר כהי נוצות, החונים כאן בתקופת הנדידה שלהם; חורש של עצים עתיקים, ענקיים; שמורת פרחי בר; גבעה מיוערת, ובראשה מגדל תצפית.

בדצמבר 1776 חצה גנרל ג'ורג' וושינגטון עם חייליו את הנהר. חציית הנהר הונצחה בציור המפורסם שנקרא "וושינגטון חוצה את הנהר", ומכאן שמו של הפארק. באותו חורף נאלץ וושינגטון לסגת מפני הצבא הבריטי, מניו יורק הוא עבר לניו ג'רזי ומשם לפנסילבניה. רבים מחייליו ערקו וצריך היה לפעול מיד. וושינגטון החליט לחצות את הנהר הקפוא למחצה ולהנחית מהלומת פתע על הבריטים שבעיר טרנטון, מצידו השני של הדלאוור. בעזרת תושבי המקום אסף כמה סירות גדולות בהן העביר את 2,400 חייליו. הוא התקיף את הבריטים, ובניגוד לכל התחזיות – הצליחו הוא ואנשיו לנצחם.

במבנים ששימשו את צבאו של וושינגטון נמצאות חמש הסירות הגדולות שבהן חצה את הנהר, ואפשר גם לצלם את "החיילים שלו" מסתובבים בתלבושת התקופה, נושאים רובים מאותם ימים ומסבירים לכל המעוניין בכך איך טוענים ומכוונים אותם.

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.