תפריט עמוד

מתחמי אירוח למשפחות: האטרקציות כבר בפנים

חוות סוסים, גן חיות אוסטרלי, פארק שעשועים, קטיף עצמי ואפילו חוות אנטילופות - ברחבי הארץ פזורים מתחמי אירוח רבים שמציעים שפע של אטרקציות, כך שאפשר לבלות במקום חופשה שלמה בלי לצאת. כמה מתחמים מומלצים במיוחד

חופשה משפחתית מייצרת זיכרונות מופלאים לכל החיים, אבל למרות זאת, היא עשויה להיות חוויה מאתגרת. לפעמים הילדים משועממים וצמודים לנייד, לפעמים  ההורים רוצים שהילדים ייהנו מחוויות מעשירות במקום לבלות כל היום בבריכה, ורוב הזמן הילדים מבלים את הנסיעות הארוכות במריבות במושב האחורי ואף אחד לא ממש רוצה להיכנס לרכב ולנסוע לכיוון החוויה הבאה. הפתרון – לבחור במתחם אירוח ידידותי למשפחות שמציע אטרקציות נוספות למשפחות מלבד הבריכה המתבקשת, כך שאפשר ליהנות מחופשה פעילה כמעט מבלי להיכנס לרכב.  יותר ויותר מקומות אירוח מציעים חוויה כוללת שמאפשרת בילויים ואטרקציות, ובמקביל, אטרקציות רבות פותחות בצמוד מתחמי לינה שמאפשרים ליהנות מהאטרקציה מבלי להרחיק. הנה כמה מתחמי אירוח משובחים, מצפון לדרום, שמשלבים אטרקציות לכל המשפחה:

כפר הנופש עין זיוון – קטיף עצמי, שוקולד ואוכל טוב

קיבוץ עין זיוון שבצפון הגולן מוכר בעיקר הודות לבוסתן בראשית, אתר הקטיף העצמי הגדול ביותר בגולן. בבוסתן ניתן לקטוף דובדבנים ופירות יער לצד פירות נוספים כמו נקטרינות ואגסים, ויש בו עוד הרבה אטרקציות לכל המשפחה – סיורים מודרכים באופניים חשמליים ומיני טרקטורונים,  סיור בעגלה רתומה לטרטור, פארק חבלים, פינת חי וכן דוכני מזון, ערסלים ופינות ישיבה. בוסתן בראשית מהווה סיבה טובה להגיע לחופשה משפחתית בכפר הנופש עין זיוון, אך בהחלט לא הסיבה היחידה.  אחת האטרקציות החדשות שהקיבוץ מציע היא "חוות שדה" לבנדר, חוות גידול לבנדר בה ניתן לטייל בשדה הפורח, ללמוד על תהליך ייבוש הלבנדר ומיצוי השמנים ולהזמין סלסלות פיקניק. בקיבוץ יש גם שני יקבים עם מרכזי מבקרים שניתן לסייר בהם, וגולת הכותרת – כאן נמצא גם מפעל השוקולד דה קרינה בו ניתן לרכוש מוצרי שוקולד בעבודת יד ולהשתתף בסדנאות שוקולד.

קטיף עצמי בבוסתן בראשית, אחת מהאטרקציות המרכזיות של קיבוץ עין זיוון | צילום: רוני עוז רייזנר

קטיף עצמי בבוסתן בראשית, אחת מהאטרקציות המרכזיות של קיבוץ עין זיוון | צילום: רוני עוז רייזנר

בכפר הנופש עין זיוון יש 49 חדרי אירוח, בקתות וסוויטות. יחידות האירוח מתאימות לאירוח של זוג + ארבעה ילדים לכל היותר, והן כוללות חדרים נעימים, מרווחים ומאובזרים היטב לצד בקתות מפוארות המצויידות בסאונה וג'קוזי. בנוסף לכל האטרקציות של הקיבוץ, בכפר הנופש יש בריכת שחייה ומתקני שעשועים לילדים, והוא ממוקם ממש על שביל הגולן כך שניתן לצאת ממנו לטיולים רגליים. כדי שלא תהיה לכם שום סיבה להיכנס לרכב, תמצאו בקיבוץ שפע של אפשרויות קולינריות – פעם בשבועיים, ביום שישי, מתקיים בו שוק איכרים, ובנוסף יש בו חומוסייה, פיצרייה ובורגרייה (במתחם יקב בהט), וגם את קונדיטוריית מטרלו, שנחשבת לאחת מהקונדיטוריות הטובות בארץ.

אם תרצו להיכנס לרכב: במרחק דקות נסיעה ספורות תגיעו לעין מוקש, אחד המעיינות היפים והפחות מוכרים בגולן, וכן לפארק הוולקני אביטל, למצפה קונייטרה ולהר בנטל.

פרטים נוספים באתר כפר הנופש עין זיוון

בקתות בכפר הנופש עין זיוון | צילום: תיירות עין זיוון

בקתות בכפר הנופש עין זיוון | צילום: תיירות עין זיוון

תיירות קיבוץ אורטל: סוסים, ריידרים ויין

לא רחוק מעין זיוון נמצא קיבוץ אורטל, שבו יחידות אירוח ובקתות עץ למשפחות לצד מגוון אטרקציות לכל המשפחה. האטרקציה המרכזית של הקיבוץ היא טיולי ריידרים – כלי שטח חשמליים ובטיחותיים המיועדים לרוכב אחד (ילדים יכולים להצטרך בעמידה מלפנים או בישיבה על כסא מאחור, בהתאם לגילם) שמציעים נסיעה מקפיצת אדרנלין בין מטעי הקיווי  והכרמים של הקיבוץ. מלבד זאת, יש בקיבוץ חוות סוסים ממנה יוצאים טיולי רכיבה ויש גם יקב בוטיק, תל שיפון, שבו הילדים יכולים לנשנש גבינות ולאכול פיצות בזמן שההורים טועמים יין. קיבוץ אורטל הוא אחד מאחרוני הקיבוצים השיתופיים, ואם תרצו לחוות את החוויה הקיבוצית תוכלו לשכור אופניים ולדווש בין שבילי הקיבוץ.

טיול ריידר בקיבוץ אורטל | צילום: תיירות אורטל

טיול ריידר בקיבוץ אורטל | צילום: תיירות אורטל

חווית הלינה באורטל אטרקטיבית לא פחות מהאטרקציות שמסביב. המתחם כולל 42 יחידות אירוח נגישות ונעימות הפזורות בין מדשאות מטופחות, וכן בקתות עץ סקנדינביות מפנקות במיוחד הממוקמות בתוך חורש טבעי. הבקתות המרווחות מאובזרות בסלון, מטבחון מאובזר ופינת אוכל, ג'קוזי עגול ענק וקמין עצים, לצד פינוקים קטנים כמו חלוקים ונעלי בית, מכונת אספרסו, יין ושוקולד בוטיק.

אם תרצו להיכנס לרכב: אתרי קטיף עצמי, אתר החרמון, יער אודם, הר בנטל ועוד.

פרטים נוספים באתר תיירות אורטל

בקתה בקיבוץ אורטל. אח, ג'קוזי ונוף | צילום:אדריאן סֶבָּל

בקתה בקיבוץ אורטל. אח, ג'קוזי ונוף | צילום:אדריאן סֶבָּל

כפר הנופש מעיין ברוך: קיאקים ופלגי מים

כפר הנופש מעיין ברוך ממוקם ככל הנראה באחד המיקומים האטרקטיביים ביותר בישראל, בלבה של ארץ פלגי מים ובצמוד לנחל שניר (החצבאני), עם המון שמורות טבע שופעות מים במרחק נסיעה קצרצרה. אחד מן הפלגים של נחל שניר עובר ממש בלב כפר הנופש, ולמרות שבסוף הקיץ הוא רדוד למדי, עדיין מדובר בתענוג גדול. כפר הנופש כולל אתר קמפינג עם אוהלים בהקמה עצמית בלב חורשה ירוקה שבה פלגים ובריכות שכשוך, מתחם אוהלי גלמפינג ממוזגים המאובזרים במקרר ובמזרנים, וגולת הכותרת – מתחם צימרים. במתחם הצימרים יש שמונה בקתות עץ חדישות ומצוחצחות שמותאמות לזוג עם עד שלושה ילדים. בכל בקתה שני חדרי שינה, סלון ומטבחון (וכמובן שירותים ומקלחת), ובחוץ, בצמוד לבקתה, יש שולחנות אוכל וערסלים ליד המים ובצל העצים.

הבקתות בכפר הנופש מעיין חדישות, מרווחות ומצוחצחות | צילום: creaTV

הבקתות בכפר הנופש מעיין חדישות, מרווחות ומצוחצחות | צילום: creaTV

הילדים יכולים לבלות שעות מהנות בפלג שזורם בין הבקתות – לשכשך בו, להשיט בו סירות נייר או עלים ופשוט לקפוץ מגדה אחת לשנייה וליהנות מתחושת החופש.  אם תרצו קצת יותר אקשן, אתר קייקי מעיין הגושרים נמצא ממש בצמוד, ובו תוכלו ליהנות משייט משפחתי רגוע במסלול שאורכו חמישה ק"מ (מגיל חמש ומעלה), או משייט אתגרי במסלול שאורכו שישה ק"מ (מגיל עשר ומעלה). חוויה מסוג אחר לחלוטין תחכה לכם במוזיאון האדם הקדמון שנמצא גם הוא בקיבוץ מעיין ברוך, ובו המון ממצאים פרהיסטוריים שילהיבו ילדים סקרנים. כשתהיו רעבים, תוכלו ללכת או לנסוע (נסיעה של פחות מדקה) למתחם גן הצפון הגדוש במסעדות מכל הסוגים.

אם תרצו להיכנס לרכב: במרחק נסיעה קצרצרה תיהנו משמורת נחל שניר, חורשת טל, שמורת נחל עיון, עמק הנהר הנעלם ומסלולי שייט קייקים ורכיבה על אופניים.

פרטים נוספים באתר כפר הנופש מעיין ברוך

פלג הנחל שזורם בין הבקתות מעיין הופך את כפר הנופש מעיין לאטרקטיבי במיוחד למשפחות | צילום: הבקתות בכפר הנופש מעיין חדישות, מרווחות ומצוחצחות | צילום: creaTV

פלג הנחל שזורם בין הבקתות מעיין הופך את כפר הנופש מעיין לאטרקטיבי במיוחד למשפחות | צילום: creaTV

ורד הגליל: טיולי סוסים ונוף בלי סוף

כשתראו את הנוף הנשקף מהבקתות של חוות ורד הגליל, יכול להיות שממילא לא תרצו לעשות כלום בחופשה, מלבד בהייה אינסופית בנוף המהפנט של הכנרת שפרושה מול העיניים. אבל אם הילדים ממש יתעקשו, הם וגם אתם לא תשתעממו לרגע. האטרקציה המרכזית של ורד הגליל היא חוות הסוסים הוותיקה, שנפתחה ב-1965 ונחשבת לאחת מהטובות מסוגה בארץ. בחווה מוצעים טיולי רכיבה מודרכים שנמשכים שעה או שעתיים מול הנוף עוצר הנשימה של הכנרת והרי הגליל והגולן. הטיולים מתקיימים בקצב רגוע ומתאימים לגיל 10 ומעלה, גם למי שלא רכב מעולם. מלבד תצפית מרהיבה על הכנרת, הרכיבה מספקת ריגושים נוספים  – אנחנו, למשל, נהנינו מתאנים מתוקות שהמדריכה קטפה לנו בדרך מבוסתן החווה ופגשנו משפחת צבאים, חוויה שתישאר חקוקה בזיכרון עוד זמן רב. ילדים צעירים יותר יכולים לרכב על סוסים בשטח החווה או להצטרף לשיעור רכיבה.

סוויטות מול הנוף בחוות ורד הגליל | צילום: רועי קלטן

סוויטות מול הנוף בחוות ורד הגליל | צילום: רועי קלטן

קסמה של החווה בכך שהיא מצליחה לעשות את הבלתי אפשרי ולהתאים בה בעת הן למשפחות והן לזוגות בחופשות רומנטית. מלבד זאת, החווה משתרעת על שטח של 120 דונם של מדשאות עם פינות ישיבה וערסלים, גני שעשועים, בוסתנים בהם ניתן לקטוף פירות, נקודות תצפית ושפע של צמחייה – כל אלה מזמינים לטיול נעים. מלבד זאת, יש בריכת שחייה מקסימה שמשקיפה לנוף. במתחם יש 31 בתי נופש בגדלים שונים, הבנויים מעץ ואבן בזלת.  יש בהם בקתות רומנטיות לזוגות, קוטג'ים מרווחים שמתאימים למשפחות, עם סלון וחדר שינה וחדרי סטודיו מרווחים במיוחד שמתאימים גם הם למשפחות ומצוידים בג'קוזי. גולת הכותרת הן הסוויטות שנמצאות בקו הראשון לנוף. הסוויטות מרווחות ומפנקות במיוחד וכוללות סלון (בו הילדים יכולים ללון) עם פינת ישיבה מול הנוף ואח, חדר שינה עם ג'קוזי גדול שמשקיף לנוף ומרפסת. כדי שלא תהיה לכם שום סיבה לצאת, תוכלו לאכול את ארוחת הערב במסעדת השף טיבי'ס (של השף חיים טיבי) שממוקמת בחווה ומתמחה בבשרים.

אם תרצו להיכנס לרכב: גן לאומי כורזים, פארק הירדן, חופי הכנרת, שייט קיאקים בלגונות של הכנרת, ראש פינה ואגמון החולה מכל אלה תוכלו ליהנות במרחק נסיעה קצרה.

פרטים נוספים באתר חוות ורד הגליל

הבריכה בחוות ורד הגליל

הבריכה בחוות ורד הגליל | צילום: רועי קלטן

כפר הנופש עין גב: קסם על ים כנרת

כפר הנופש הוותיק והאהוב ששוכן ממש על שפת הכנרת בקיבוץ עין גב, לא מפסיק להתחדש ולהפתיע. מוקד המשיכה העיקרי של הכפר אמנם היה ונותר חוף הרחצה הצמוד, מהיפים והמטופחים שבחופי הכנרת, שהופך אותו לאידאלי למי שחושק בחופשת בטן-גב. אבל בכפר הנופש עין גב ובמתחם התיירות הצמוד בנמל עין גב לא מסתפקים בזה ומציעים לאורחים הרבה חוויות, פעילויות ותוכן עבור מי שמצליח להיפרד מהחוף ורוצה ליהנות מחופשה עם ערך מוסף, כך שזה לא מפתיע ש-60 אחוז מהאורחים בכפר חוזרים אליו שנה אחרי שנה. בכפר הנופש עצמו יש מתקני שעשועים לילדים, מתקני כושר לגדולים, משחקייה ומועדון עם שולחם ביליארד ופינג פונג, וגם אופניים שניתן לשאול בקבלה ולטייל איתם ברחבי כפר הנופש ובאזור. בשנה האחרונה התחדש כפר הנופש בחדר יין, בו מוצעים למכירה בקבוקי יין מיקבים באזור הגליל והגולן, חלקם מיקבי גראז' או יקבי בוטיק קטנים ואחרים מיקבים גדולים. אם הילדים מספיק גדולים, השאירו אותם במשחקייה או בגינת השעשועים הצמודה, והצטרפו לסדנת היין שמתקיימת בימים שני, רביעי ושישי בשעה 17:00  בחדר היין, סביב שולחן האבירים. בסדנה שומעים הסברים וטועמים ארבעה סוגי יין, המלווים בנשנושים טעימים – לחמים, מטבלים כמו ריבת בצל וממרח חצילים ונענע וגבינות בוטיק. בימי חמישי, אחת לחודש, מתקיים מפגש הכולל סיפורים וטעימות עם יינן מאחד מיקבי הבוטיק המוצגים בחדר היין.

חדר היין בקיבוץ עין גב | צילום: איה בן עזרי

חדר היין בקיבוץ עין גב | צילום: איה בן עזרי

מתחם התיירות בנמל עין גב מציע מוקדי עניין נוספים, שהמלהיב מכולם הוא מתחם הספורט הימי WakeUp Ski School, בבעלותו של ליאור אליהו, מאמנה לשעבר של נבחרת ישראל בוייקבורדינג. במתחם אפשר לעסוק במגוון פעילויות ספורט ימי, מבננה ואבובים הקשורים לסירת מרוץ ועד לשכירת סאפ או קיאק והשתתפות בשיעור וייקבורד. אנחנו בהרכב שכלל זוג ההורים, מתבגרת בת 15 וילדה בת 8, נהנינו במיוחד משייט בסירת טורנדו שהפך לאחד משיאי החופשה. כשהסירה דוהרת על הגלים, מסביב נשקפים הרי הגליל והגולן והמטעים שלשפת הכנרת ומוזיקה של הביטלס נשמעת ברקע – יכול להיות יותר טוב?

ב-WakeUp Ski School שבנמל עין גב אפשר ליהנות ממגוון פעילויות ספורט ימי | צילום: ליאור אליהו

ב-WakeUp Ski School שבנמל עין גב אפשר ליהנות ממגוון פעילויות ספורט ימי | צילום: ליאור אליהו

בנוסף למתחם הספורט הימי, אפשר ליהנות בנמל עין גב מפעילויות נוספות לכל המשפחה. למשל, מתחם הבית בנמל, משחקיית עץ מקסימה עם שתי קומות, המעוצבת, בהשראת הנמל הסמוך, כספינת פיראטים, ולא דומה לשום משחקייה אחרת שראיתם. יש בה חבלים שאפשר להתנדנד ולטפס עליהם, מגלשה, קרוסלה, מטבח, פינת בובות, המון מקומות להתחבא בהם  וחלונות שאפשר להציץ מהם על הכנרת. במשחקייה מופעלות סדנאות יצירה מקסימות.
הנמל עצמו מזמין לסיור רגלי נעים, במיוחד בשעת שקיעה, ובקיץ ייפתח בו שוק לילה, בתקווה שייהפך למסורת, עם דוכנים של תוצרת חקלאית טרייה, דוכני אוכל, יין ובירה, מוזיקה של די.ג'יי ופינות יצירה לילדים.

החוף המטופח בכפר הנופש עין גב | צילום: תיירות עין גב

החוף המטופח בכפר הנופש עין גב | צילום: תיירות עין גב

רעבים? אתם לא צריכים לנסוע רחוק. בכפר הנופש עין גב ובמתחם התיירות שבנמל יש מגוון אפשרויות קולינריות כך שבאמת אין שום סיבה לצאת מהקיבוץ. בנמל, לצד מסעדת הדגים הוותיקה שפתוחה כיום רק בשישי ושבת, נמצאת מסעדת מפגש הדייגים. מדובר במסעדת דגים קטנה, אינטימית, רומנטית וכשרה, שממוקמת ממש על המים ומציעה מנות פתיחה משובחות, סלטים, דגים טריים וטעימים להפליא וקינוחים מצוינים (כמו פאי לימון פיסטוק). גם משפחה שמורכבת בעיקר מצמחונים הצליחה ליהנות מאוד (ואף לשבוע) מארוחה שכללה הרבה פתיחים וראשונות, אווירה טובה ותצפית משגעת לשקיעה. אם אתם מעדיפים ארוחת צהריים מהירה וקלילה, תמצאו במתחם הפוד טראקס בנמל את "ים בורגר", פוד טראק שמציע מנות כמו המבורגר, צ'יפס וגולת הכותרת מבחינתנו – פלאפל טרי וטעים להפליא, נטול גלוטן, שמגיע עם סלטים וממרחים מצוינים (כמו לימון כבוש) שכולם נעשים במקום. את הקינוח תוכלו לאכול בפוד טראק הצמוד שמתמחה במתוקים כמו גלידה אמריקאית. ואם זה לא מספיק, בכפר הנופש, בצמוד לחדר האוכל שמגיש ארוחות בוקר עשירות (עד השעה 12:00 בצהריים! חופש או לא חופש?), תמצאו מעדנייה שמציעה כל מה שצריך להכנת ארוחות בחדר – ממצרכים בסיסיים ועד לגבינות, בשרים, דגים, ממרחים ומטבלים, מתוקים ועוד.

ארוחת דגים מול הנוף במפגש הדייגים | צילום: תיירות עין גב

ארוחת דגים מול הנוף במפגש הדייגים | צילום: תיירות עין גב

אפשרויות הלינה בעין גב מגוונות וכולן נעימות, מאובזרות בכל מה שצריך (כולל מכונת אספרסו) ומציעות קרבה גדולה לכנרת. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם, אל תוותרו על הווילות שבשורה הראשונה לים. הווילות היוקרתיות והחדשות מורכבות מחדר שינה להורים, סלון וחדר שינה לילדים, מטבחון מאובזר היטב, חדר רחצה מפנק וגולת הכותרת – מרפסת רחבת ידיים שמשקיפה לכנרת, המאובזרת בפינת ישיבה, ערסל ישיבה תלוי, פינת ברביקיו, מקרר חיצוני, שולחן אוכל ומאוורר תקרה.

אם תרצו להיכנס לרכב: אתר העתיקות סוסיתא, אשר נפתח לאחרונה לאחר שיפוץ לקהל הרחב, נמצא במרחק חמש דקות נסיעה (בררו בקבלה על סיורים מודרכים לאורחי כפר הנופש). עוד במרחק נסיעה קצרה: פארק הירדן, שמורת המג'רסה, מצפה השלום.

פרטים נוספים באתר כפר הנופש עין גב

וילה משפחתית בכפר הנופש עין גב | צילום: איה בן עזרי

וילה משפחתית בכפר הנופש עין גב | צילום: איה בן עזרי

ניר דוד: הכי פסטורלי

מתחם תיירות ניר דוד הוא כנראה אחד הפסטורליים בארץ. 50 בקתות העץ פזורות בין מדשאות, עצים ופרחים, כשבניהן מתפתל נחל האסי עם מי הטורקיז הצלולים שלו, ורק מזג האוויר החם יזכיר לכם שאתם בעמק בית שאן ולא בכפר נופש בהולנד. כמו בכפר נופש הולנדי, גם כאן תוכלו ליהנות מהמון אטרקציות בלי להתרחק. למעשה, יש המון מה לעשות במרחק הליכה מהבקתות או במרחק נסיעה של עד ארבע דקות. בצמוד נמצאים גן לאומי גן השלושה על המעיינות ופלגי המים שלו וגן החיות האוסטרלי גן גורו. במרחק נסיעה קצרצרה תגיעו לפארק המעיינות בו תוכלו לנסוע בינות לנחל הקיבוצים והמעיינות עין שוקק, עין מודע ועין מגדל ברכבי גולף או באופניים. גם מרכז הספורט של ניר דוד נמצא בסמוך, ובו בריכת שחייה שהכניסה אליה חופשית לאורחי המתחם.

גן גורו נמצא במרחק הליכה או נסיעה קצרצרה מהצימרים של ניר דוד | צילום: ניר דוד

גן גורו נמצא במרחק הליכה או נסיעה קצרצרה מהצימרים של ניר דוד | צילום: ניר דוד

במתחם יש שלושה סוגים של בקתות מרווחות שמתאימות לארבע-שש נפשות, בכולן יש מטבחון מאובזר, ג'קוזי בחדר השינה או בחלל המרכזי וכן מרפסת. בחלק מהבקתות יש גלריה ללינת הילדים.

אם תרצו להיכנס לרכב: מלבד האטרקציות הצמודות, תמצאו במרחק נסיעה קצרה את גן לאומי בית שאן, גן לאומי בית אלפא, גני חוגה, קניון בזלת, הר הגלבוע ועוד.

פרטים נוספים באתר תיירות ניר דוד

ארוחת הבוקר בניר דוד מוגשת ליד הנחל | צילום: תיירות ניר דוד

ארוחת הבוקר בניר דוד מוגשת ליד הנחל | צילום: תיירות ניר דוד

גני חוגה: מים, מים, מים

בקיץ, מה עוד אנחנו רוצים חוץ ממים? ומאלה יש במתחם גני חוגה בשפע. בפארק נובעים מעיינות בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות הזורמים בין שלושה אגמים, מול הנוף של הרי גלעד. נכון, חם כאן בקיץ, אבל בעצם, למה לצאת מהמים? המתחם כולל גם אטרקציות ושעשועי מים, כמו אומגה שגולשת לתוך המים, כלומר, כל מה שצריך בשביל ילדים מאושרים. יש גם מתקני שעשועים לילדים, פארק דיג, הפעלות לילדים וסיורי שקיעה סביב האגם.

במקום יש מתחם קמפינג בו אפשר ללון באוהלים שמביאים הבית, אבל אם אתם רוצים להתפנק, תוכלו ללון באוהלים הממוזגים. במתחם יש 14 אוהלים מונגוליים ממוזגים עם מקרר ומזרנים, חלקם מתאימים לאירוח של עד ששה אורחים ואחרים, גדולים במיוחד, מתאימים לאירוח של 20 אורחים. לאחרונה הצטרפו למתחם גם אוהלי הדום – אוהלים בסגנון כיפה גאודזית המתאימים לחמישה אורחים לכל היותר, ומאובזרים במזגן, מקרר קטן, מזרנים, שקעי חשמל ותאורה. השירותים והמקלחות משותפים.

אם תרצו להיכנס לרכב: גן לאומי כוכב הירדן, נהריים בגשר, גן לאומי בית שאן, פארק המעיינות, גן לאומי גן השלושה, גן גורו.

פרטים נוספים באתר גני חוגה

פארק גני חוגה. שפע של מים | צילום: נדב שני

פארק גני חוגה. שפע של מים | צילום: נדב שני

חאן דרך העץ, שדמות דבורה: אטרקציה אקולוגית בגליל התחתון

פארק דרך העץ הוא פארק אטרקציות אקולוגי הסובב כולו סביב נושא העץ. בפארק יש, בין היתר, מבוך העשוי מקורות עץ, מסלולי משחק של מיני גולף ובאולינג, נגרייה לבניית ערכת צעצוע מעץ, מכוניות פדלים, מסלול רטוב עם מתזי מים וגם טיול קרוניות אל מול נופי התבור. אפשר להעביר כאן כמה שעות מהנות, ואחר כך, להישאר לישון בחאן הצמוד ולהמשיך לטייל באזור הגליל התחתון.

חאן דרך העץ. לינה בסיסית אך נעימה עם אטרקציה צמודה

חאן דרך העץ. לינה בסיסית אך נעימה עם אטרקציה צמודה

החאן מציע מגוון אפשרויות לינה – ממתחם קמפינג שאפשר ללון בו באוהלים מהבית, דרך מתחם של אוהלים ממוזגים עם מזרנים, שמתאמים לאירוח של עד שישה אורחים,  ועד לחדרי מטיילים ודירת אירוח משפחתית. חדרי המטיילים הם חדרים בסיסיים אך נעימים שמתאימים לחמש נפשות, עם שירותים ומקלחת צמודים, מצעים ומגבות. יש גם מטבחון מאובזר המשותף לכל קומה. דירת האירוח מותאמת לעד עשרה אורחים וכוללת שלושה חדרי שינה, סלון, מטבח מאובזר, מקלחת ושירותים צמודים, והיא מתאימה לאירוח של עד עשרה אורחים. לא משנה אם תלונו בקמפינג, בחדרים או בדירות, הכניסה לפארק דרך העץ כלולה במחיר הלינה.

אם תרצו להיכנס לרכב: במרחק נסיעה קצרה תגיעו למרכז המבקרים דבורת התבור, כפר תבור, מעיין החמישה ויער בית קשת. קצת יותר רחוק תגיעו לכפר תבור, הר ארבל וטבריה.

פרטים נוספים באתר חאן דרך העץ

רכבת התבור בפארק דרך העץ | צילום: איציק ברוך

רכבת התבור בפארק דרך העץ | צילום: איציק ברוך

מלון צובה: פארק שעשועים, שוקולד וטיולים

בילוי ללא הגבלה בפארק שעשועים, מהפתיחה ועד הסגירה ושוב למחרת, זה החלום של כמעט כל ילד. אז בארץ שלנו אמנם אין פארקי שעשועים בסדר הגודל של פארקי דיסני או מקביליהם, אבל יש לנו את פארק קיפצובה. הפארק האטרקציות החמוד הזה, שמותאם בעיקר לילדים צעירים (עד גיל 12) מציע קרוסלות מסוגים שונים, רכבת הרים, ספינת פיראטים, גלגל ענק ועוד, כמו גם משחקייה מקורה וממוזגת עם ג'ימבורי, מבוך מראות וטרמפולינות ומתחם נינג'ה. כל זה, מול הנוף היפה של הרי ירושלים.

פארק השעשועים קיפצובה הצמוד למלון צובה | צילום: תיירות צובה

פארק השעשועים קיפצובה הצמוד למלון צובה | צילום: תיירות צובה

מלון צובה הצמוד מציע לא רק תצפית על אותו נוף בדיוק וכניסה חופשית לפארק. במלון, שבו 64 סוויטות משפחתיות מרווחות ומאובזרות שמשקיפות לנוף, יש גם בריכת שחייה ואת אחד מהבראנצ'ים הטובים בארץ. בסביבה יש הרבה מה לראות ולעשות, אבל האמת שלא בטוח שתרצו לצאת מהמלון. חוץ מפארק קיפצובה, במתחם נמצאים גם חוות השוקולד גליתא בה אפשר להשתתף בסדנאות שוקולד ויקב צובה בו תוכלו לטעום יינות בזמן שהילדים משתעשעים בפארק הצמוד. סביב הקיבוץ יש כמה מסלולי טיול במרחק הליכה  – להר צובה, שרידי המצודה הצלבנית בלמונט, עין צובה, בין הכרמים או פשוט ברחבי הקיבוץ. בקיץ יוצאים גם סיורי עששיות מהקיבוץ לעת ערב.

אם תרצו להיכנס לרכב: ירושלים על שלל אתריה נמצאת במרחק נסיעה קצרה, כמו גם אתר הסטף, גן לאומי עין חמד ואתרים רבים נוספים.

פרטים נוספים באתר מלון צובה

ממלון צובה אפשר לצאת לטיול רגלי בשרידי מצודת בלמונט וליהנות מהנוף של הרי ירושלים | צילום: תיירות צובה

ממלון צובה אפשר לצאת לטיול רגלי בשרידי מצודת בלמונט וליהנות מהנוף של הרי ירושלים | צילום: תיירות צובה

חוות האנטילופות: חיות בר וקסם מדברי

חוות האנטילופות במושב צופר מהווה כבר הרבה שנים תחנה שרבים עוצרים בה בדרך לאילת. החווה מורכבת משני מתחמים – מתחם הספארי, בו אפשר לסייר ברכב פרטי ולראות מסביב את עדרי האנטילופות, האיילים, היעלים והזברות – כולם מסתובבים חופשי. המתחם השני הוא תיבת נח – תיבה בת שתי קומות בהשראת התיבה התנ"כית, ובה בעלי חיים קטנים יותר. בלב החווה, בסמוך למתחם הספארי, נמצא מתחם הלינה, ולדברי בעלי המקום, הוא זה שמאפשר לקיים כלכלית את החווה שהיא פרטית ולא מקבלת שום מימון. אפשרויות הלינה מגוונות וכוללות קמפינג של אוהלים פרטיים, חאן ובו סוכות בגדלים שונים שמציעות לינת שטח בתנאים משודרגים (הסוכות מאווררות בקיץ ומחוממות בחורף, והלינה בהן היא על מזרנים ומחצלות הפרושות על משטחי בטון. בכל סוכה יש מקרר ושקע חשמל. לאורחי החאן והקמפינג יש שירותים ומקלחות משותפים.

זה לא ספארי באפריקה, זו חוות האנטילופות | צילום: רן זיסוביץ

זה לא ספארי באפריקה, זו חוות האנטילופות | צילום: רן זיסוביץ

בנוסף, יש במקום 12 בקתות המעוצבות בסגנון אפריקאי. כולן ממוזגות ומציעות שירותים ומקלחת פרטיים, טלוויזיה, מקרר קטן, מיקרוגל וקומקום חשמלי. הבקתות בסיסיות אך נעימות, ומאפשרות ללון בנוחות על אף שמוקד העניין המרכזי נמצא בחוץ. אורחי המתחם נהנים מכניסה חינם לחווה, ויכולים להשקיף על חלק מהחיות שמתקרבות לגדר גם מחוץ לשעות הפעילות של החווה.

המרחב גדול ומאוד מזמין, במיוחד לילדים. יש בו בריכות שכשוך ותעלות מים כדי להנעים את השהות גם בימים קרים, והילדים נהנים להתרוצץ ולשחק ומתקשים להיפרד מהמקום.

אם תרצו להיכנס לרכב: בקיץ האזור מזמין מאוד לפעילויות ערב ולילה כמו סיורי עששיות במואה, סיורי מיומנויות קדמוניות וסיורי צפייה בכוכבים (האזור מזמין לצפייה בכוכבים לאורך כל השנה).

פרטים נוספים באתר חוות האנטילופות

מתחם חוות האנטילופות מציע נופים מדבריים והרבה שלווה | רן זיסוביץ

מתחם חוות האנטילופות מציע נופים מדבריים והרבה שלווה | רן זיסוביץ

 

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...