תפריט עמוד
אל מול נופה של הכנרת, בפינה הדרומית ביותר של מושב רמות, שוכנות ארבע בקתות "אור השחר" של משפחת מזור. הן מחוברות ביניהן במערכת של שבילי אבן, חלוקי נחל וגשרונים מעל בריכות נוי ומפל מים המואר בלילה באור צבעוני רך. ובתוך החדרים פנימה, פינוק עד בלי די: אור טבעי חודר מבעד לחלון שהכנרת מהווה תפאורה נאותה לו, וריח של ניקיון עומד באוויר לצד ריחו החריף־עדין של העץ הפיני החדש שממנו בנויות יחידות האירוח.
תשומת הלב לכל פרט ופרט ניכרת מיד: הריהוט כולו נעשה בידי נגר אומן בעבודת יד מעץ מלא, בגוני וניל מעושן. המיטה הזוגית, שמעליה אסופת בדים בצבעי וניל ובורדו המשמשים כאפיריון, שוכנת במפלס העליון, ולידה ג'קוזי זוגי שסביבו פוזרו עלי ורדים ריחניים. משתצאו ממנו יחכו לכם חלוקי רחצה לבנים ומגבות רכות.
כדי להביא את הרומנטיקה לשיא, התרווחו לעת ערב במרפסת העץ, אל מול השקיעה היפהפייה שמעל הכנרת.
טלפון: 6794940־04, 04-6735469, 054-6322998
כשרות: אפשר להזמין לצימר ארוחת בוקר כשרה.
ממליצה: אורית ישי – מעצבת פנים, כתבת וצלמת

 

ניחוח הלבנדר באדניות האבן ומראה הנוריות והכלניות בעציצי החרס הגדולים שבחצר הפנימית, יחד עם קבלת הפנים הלבבית של בעלי הבית, קני ואורלי, מקנים מיד את התחושה של "הגענו למקום הנכון".
בבית אבן משנת 1886 הסבו אורלי וקני אליאס את האורווה בחצר לשני חדרי אירוח לזוגות. החדרים ענקיים ובעלי תקרות גבוהות, רצפה עשויה שברי אבן מקומית, קירות שחלקם צופו עץ ונצבעו בגוני וניל ותכלת עדינים וחלקם נותרו אבן בזלת חשופה, שעדיין קבועות אליה לולאות המתכת ששימשו פעם לקשירת הבהמות. ממש כמו בסרט.
מיטה ערוכה במצעי כותנה מצרית מעומלנת למשעי וכריות נפוחות של פוך אמיתי משלימים את התמונה. למזוג יין לכוסות הקריסטל, להדליק את הקמין ולהתכרבל מתחת לשמיכת הפוך הקלה כשבחוץ סוערת הרוח – פינוק אמיתי.
בצִדה השני של החצר עומד בית עץ קטן דו קומתי, המהווה יחידת אירוח זוגית מרווחת במיוחד שצופה אל נוף החרמון.
עם בוקר מוגשת בפטיו ארוחת הבוקר הנפלאה שמכין קני, שכולה תוצרת בית: חביתות עתירות עשבי תיבול, זיתים גליליים, גבינות, ריבות ולחם טרי מהתנור הביתי.
טלפון: 6937088־04, 052-6848435
אינטרנט: www.orli-elias.co.il
כשרות: ארוחת הבוקר כשרה, ללא תעודה.
ממליצה: אורית ישי

 

בבית עתיק ומשוחזר בן תשעים שנה שוכנים שלושה צימרים בנויים מאבן, הצופים אל נופה של צפת. המקום, הקרוי "הרמוניה", רומנטי להפליא ומיועד רק לזוגות. בחדרים הכל עשוי עץ, אבן ומתכת – מקירות האבן, דרך רהיטי העץ ועד ברזי הברונזה המעוצבים. בחורף יש גם קמין, ואפשר לקבל טיפולים קוסמטיים ועיסוי בחדר עצמו.
כשפותחים את החלון, המשקיף לנופה של צפת, נשמעים צליליהם העמוקים והנמוכים של פעמוני הרוח. את ארוחת הבוקר סועדים בחדר קטן ואינטימי, ועל הכל מחפה מרפסת גדולה ופורחת. מן החדרים מוביל גשרון קטן לפינות ישיבה מפנקות עם נרות וערסלים. הבית טובל בבוסתן עשיר ורחב ידיים, ובו עצי נוי ופרי, ותאנים שניחוחן מעורר תשוקה.
כל היופי הזה מושפע לא מעט מתרבויות האירוח של המזרח הרחוק, שם בילתה בעלת המקום, האמנית ורדה הופמן, שנים רבות מחייה. המקום מומלץ בעיקר בחורף בשל האינטימיות, הפריחה, הצבעים החמים, והחלום הרומנטי שיירד עלינו שלג בצפת.
טלפון: 6972361־04, 050-7263230
כשרות: ארוחת הבוקר כשרה, ללא תעודה.
ממליצה: ורדה הורביץ – מחברת הספר "המלצה רומנטית" ובעלת המדור "פנינה רומנטית" ב"לאשה"

 

אין ספק ש"בית אמיתי", הבקתה (או אם תרצו, צימר בעברית) של אהרוני ויעל אמיתי במצפה מתת, הוא אחד המקומות היותר רומנטיים שאפשר לברוח אליהם בחורף, בתנאי כמובן שאתם לא תושבי מתת. המקום משובח, לא רק בגלל הג'קוזי רחב הידיים שמתאים לג'קז בו בשניים, לא רק בגלל תנור הברזל המחמם את כל הסביבה עם עצים בוערים, לא רק בגלל הבוסתן היפה ולא רק בגלל השקיעות. כי כאן השלם באמת גדול יותר מסכום חלקיו.
אם תגיעו לכאן ביום חורפי ותסגרו את הטלפונים הניידים שלכם, אף אחד לא יידע איפה אתם ועד כמה אתם נהנים.
טלפון: 9870890־04.
כשרות: ארוחות בוקר וערב כשרות.
ממליץ: דןי ססלר – במאי טלוויזיה וטייל־טועם ותיק

 

מי היה מאמין שבריאות יכולה להיות כל כך מפנקת? מלון מצפה הימים מבוסס על תזונה צמחונית ואורח חיים בריא, אבל בעיקר – יודעים שם לפנק. החדרים המעוצבים למשעי, המוקפים בוסתנים, גנים, בריכות דגים ומפלים, הנוף המדהים המקיף את המלון – הכנרת בדרום, החולה והחרמון בצפון, מגוון הטיפולים והפעילויות לגוף ולנפש, אבל בעיקר – השלווה.
מצפה הימים בנוי על עיקרון של משק סגור, שמספק לעצמו את כל צרכיו: יש כאן מחלבה, מאפייה, מגבנה, ואפילו את הסבונים מייצרים כאן. המלצה חורפית היא לשבת ביום קר וגשום בג'קוזי, הממוקם במרפסת שצופה אל החרמון, כשכל הגוף טובל במים החמים והמבעבעים.
טלפון: 6994555־04, 666־555־800־1.
כשרות: חלבי בלבד, ללא תעודה.
ממליץ: יואל שתרוג – עורך הצילום של מסע אחר

 

כר דשא גדול מוקף ברושים לפני בניין של שתי קומות, לאורך חזיתו מרפסת בקומה השנייה, והכל מעוטר בערמות של גרניום ורוד ואדום עם עלים ירוקים וורדים לבנים מטפסים. וואו. המראה חגיגי כל כך, שחתנים וכלות נוהגים להגיע כדי להצטלם שם לסרט החתונה, רוקדים וממתיקים עפעופים בסלואו מושן.
ערסל בין העצים, מנגלים בחוץ, ג'קוזי בחלק מהחדרים, נוחוּת ונעימוּת. ארוחת בוקר ישראלית עשירה, הכוללת ריבות ביתיות שבאחת מהן מתפצפצים בפה דובדבנים, מוגשת בביתם של רחל ודוד בראל, מהלך של כמה דקות ברגל. שני אנשים לבביים עם אור בעיניים (טוב, ברור, רחל היא ילידת טבריה).
טלפון: 6981686־04
אינטרנט: www.hunters.co.il
כשרות: ארוחת הבוקר חלבית, אך אין תעודה.
נגישות: יש חדרים עם נגישות ושירותים מותאמים
ממליצה: עפרה ריזנפלד

 

הדרך ליישוב נמרוד מתפתלת בין מטעי תפוחים וחבושים, שרבים בהם הזולות והדוכנים למכירת פירות. זו היתה היאחזות נח"ל נטושה, ועכשיו מתגוררות בה שש משפחות בלבד. תשעת הצימרים של לילך וגיא אשתר פזורים על צלע ההר, ליד ביתם ובמטע. לכל חדר אירוח (בהם שני צמדים) יש אופי קצת שונה — אלה כפריים יותר ואלה בסגנון מלון, כולם יפהפיים, מטופחים ונעימים מאוד, עם וילונות מבד של שמלת כלה וג'קוזי מול הנוף של ברכת רם.
רק כאן ובמג'דל שמס (ראו בהמשך) ראיתי חלונות גדולים בחדרי אירוח. טלוויזיות אין, "וזה מביא אוכלוסייה מופלאה" לדברי המארחת. אפשר להזמין ארוחות ממטבחה של לילך אם לא מתחשק לצאת בגלל השלג או מסיבות אחרות, והפירות על העצים – חופשי. עוד מספקים ספרים בהשאלה, יינות מהאוסף הפרטי, מסז'ים וקשר לטיולי ג'יפים ולהפקות שונות. מהמקומות המוצלחים ביותר.
טלפון: 6984218־04, 2697718־052
אינטרנט: http://www.bikta.net
כשרות: יש מטבח חלבי נפרד, אך אין תעודה
נגישות: יש גישה לשתי בקתות, אין שירותים מותאמים
ממליצה: עפרה ריזנפלד

 

 

צילום באדיבות הסעודה האחרונה

 

מקום שיש בו מסעדה, גלריה וסוויטות אירוח בנוף ירוק ופסטורלי עם תחושה כפרית המזכירה את שוייץ ועם עיצוב תואם. כבר בכניסה לחצר ניתן להבחין במזרקה מאבן, פסלים והרבה צמחייה שניתן לחוס בצילה. בקומה התחתונה מצויה המסעדה המשלבת גלריה לאומנות ומרפסת המשקיפה על הנוף הירוק וההררי. ירידה למפלס תחתון מובילה לבריכה המוקפת ברציף עץ, אך גולת הכותרת נמצאת בקומה העליונה המכילה 3 סוויטות – האחת יותר קסומה מהשנייה, המיועדות כולן לזוגות בלבד. בכולן ניתן למצוא קמין, ג'קוזי, מיטה רחבת ידיים, וילונות פרחוניים, שטיחים מחממים ואוסף רהיטים עתיקים התואמים את האווירה האירופאית. בכל סוויטה יש גם מטבח מאובזר וחיבור למודרניזציה: טלויזיה 29 אינץ', מכשיר DVD עם מגוון סרטים לבחירה ואופציה לחיבור אלחוטי לאינטרנט. לסוויטות ניתן להזמין ארוחות בוקר וטיפולים מפנקים.

המסעדה המצויה במקום היא מסעדה אורגנית העושה שימוש בעשבי תיבול טריים המוסיפים הידור וטעם נפלא אפילו לתבשיל הצנוע ביותר.

טלפון: 04-6989788 , 054-7742291
אינטרנט: www.haseudah-haacharonah.com
ממליצה: איריס לקנר

 

4 בקתות עץ נחמדות הממוקמות באחת הפינות השקטות של הקיבוץ עם מדשאה רחבת ידיים במרכזן ועץ עתיק המצל על כולן. ומה יכול להיות רע כשרואים את הים עת יושבים בג'קוזי המצוי בבקתה ולוגמים יין? אם רוצים להרגיש את הים מקרוב, החוף השמור נמצא במרחק של 5 דקות הליכה.
ארוחת בוקר עשירה ומפנקת מוגשת בבקתות. בימי שישי מוגש בראנץ' – מהמשובחים באיזור – במתחם שייעדו למטרה זו.
כדאי לבקר במוזיאון לארכיאולוגיה ואקולוגיה ימית או בצריף הראשונים במקום. בימים אלו ממש, מתחם התיירות "פלמחים על הים" מציע גם מגוון סיורי חורף בסביבת קיבוץ פלמ"חים בשילוב ביקורים במוזיאון. לפעילויות אלה ניתן להוסיף שיעור יוגה מול נוף הים, התעמלות בשיטת "פלדנקרייז", ארוחת צהריים כשרה במסעדת הקיבוץ או לסירוגין קפה ועוגה ליד המוזיאון ו/או ארוחה קלה בזמן הטיול או אחריו בעלות של 15 ש"ח – 20 ש"ח.
טלפון: 9538401,050-6434121- 03
ממליצה: איריס לקנר

 

למי שטרם מעודכן, במלון 'דניאל' הוותיק נפתח "שיזן", מלון ספא וסגנון חיים ייחודי עם ניחוחות מהמזרח הרחוק. במלון הושם דגש על התמקדות בפרטים הקטנים ויחס אישי.
הרוגע ניכר כבר מרגע הכניסה למתחם המופרד בדלת גדולה. העיצוב הוא נקי ומינימליסטי והשירות אדיב. במלון עצמו 40 חדרי בוטיק מעוצבים בסגנון יפני עם ריהוט אותנטי. את הנוף המשקיף לים, ניתן לראות גם מהמיטה.
מי שמעוניין להפוך את הרגיעה למושלמת, מוזמן לספא, בו ניתן מגוון עשיר של טיפולים ועיסויים. בספא ניתן ליהנות גם מבריכה מקורה, חדרי סאונה יבשה ורטובה, ג'קוזי, מכון כושר, בריכה אולימפית פנימית, בריכה חיצונית, חוגי ארובי, יוגה או פילטיס. כמו כן, קיימת גישה ישירה לים בעונה.
ומה בדבר ההיבט הקולינרי? כאן התשובה היא מסעדת גורמה מקורית הנקראת "שיזן יפאס בר". היפאס – מושג קולינרי חדש של השף קולין גילון, משלב בין המטבח היפני והטפאס הספרדי, עם מגע ים תיכוני.
טלפון: 09-9528222
אינטרנט: www.shizenhotel.com
ממליצה: איריס לקנר

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו