תפריט עמוד

אומרים שבארץ אפשר להשיג כבר הכל, ושאין שום סיבה לנסוע לחו"ל בשביל לעשות קניות, אבל למרות שיש מידה של אמת באמירה הזו, היא בהחלט לא מדויקת. נכון שהמבחר בארץ היום גדול בהרבה משנים עברו, ואמנם יש אפשרות להזמין דברים באינטרנט, אבל יש לא מעט מוצרים, ממוצרי אלקטרוניקה ועד מעדני גורמה, שעדיין עדיף לקנות במקומות שמתמחים בהם.

אספנו כמה מקומות בעולם ששווה להגיע אליהם בשביל לעשות קניות, בין אם בגלל המחירים הזולים, בגלל השפע העצום, בגלל האיכות המובחרת או פשוט בגלל חווית קניה ייחודית, שעבור חובבי הקניות היא חלק בלתי נפרד מהדיל.

ריהוט בדנמרק
בכל הנוגע לחנויות לריהוט ועיצוב הבית, אין לסקנדינביה מתחרים. אמנם, יש מדינות נוספות שמציעות עיצובים מרשימים יותר, אבל העיצוב הסקנדינבי הוא פשוט, נקי ופונקציונלי, והרהיטים נודעים באיכותם ובעמידותם הגבוהה למשך שנים. בארץ כולם מכירים את רשת איקאה השוודית, אבל ברחבי סקנדינביה יש עוד הרבה רשתות וחנויות רהיטים מצוינות.

כורסא בצורת ארנב של Normann Copenhagen

אחת הערים הסקנדינביות המוצלחות ביותר לקניית רהיטים ופריטים לעיצוב הבית היא קופנהגן. ברחבי העיר הקטנה פזורות לא מעט חנויות רהיטים מצוינות. הנה כמה מהן:

Normann Copenhagen היא חנות לרהיטים ועיצוב הבית ששוכנת בבית קולנוע ישן ומתמחה בעיצוב לא שגרתי. אפשר לרכוש במקום מגוון פריטים, מכורסא סגולה בצורת ארנב ועד לכלי מטבח משעשעים. הביקור בחנות הוא חוויה גם אם אינכם מתכוונים לקנות דבר – החנות זכתה כמה פעמים בפרס החנות עם העיצוב הכי מדליק בעיר, והיא מארחת לעיתים קרובות מסיבות, תצוגות אפנה, תערוכות ושאר אירועים.
כתובת: Østerbro 70, אתר אינטרנט

BoConcept היא רשת חנויות דנית לעיצוב הבית, שהסניף הראשון שלה נפתח ב-1952, ומאז נפתחו חנויות רבות של הרשת ברחבי העולם. סוד ההצלחה הוא עיצוב נקי ונעים ומחירים סבירים. לרשת יש סניפים רבים ברחבי דנמרק וכמובן גם בקופנהגן.
אתר אינטרנט

כסאות צבעוניים של Hay. פונקציונלי אך שמח


עיצוב עכשווי אפשר למצוא ב-Hay, שנפתחה ב-2002 ומושפעת מהעיצוב הדני של שנות השישים עם נגיעה עכשווית. הכיסאות, הספות, השטיחים – כולם פונקציונליים אבל צבועים בצבעים עליזים. כדאי לבקר בחנות הדגל היפה ואולי גם לרכוש בה משהו.
כתובת: Østergade 61, אתר אינטרנט

מעדני גורמה בפריז
גם למי שנוסע לחו"ל בעיקר בשביל ליהנות מארוחות במסעדות גורמה מגיע לחזור הביתה עם כמה מזכרות מהטיול. ברחבי העולם יש לא מעט מעדניות משובחות שבהן ניתן למצוא מעדנים מקומיים לצד בינלאומיים. אבל בירת הגורמה העולמית היא ללא ספק פריז, שאפשר למצוא בה לא מעט מעדניות מובחרות עם תוצרת משובחת ומחירים שבהחלט לא מתאימים לכל כיס.

המעדנייה הכי מפורסמת בעולם, ככל הנראה, היא פושון (Fauchon), מעדנייה שנוסדה ב-1886 והפכה למוסד פריזאי. המעדנייה המעוצבת נראית כמו בוטיק יוקרתי ובשש המחלקות שבה אפשר למצוא כבד אווז, פטריות כמהין, יינות, פירות ים, גבינות, שוקולדים, מקרונים בשלל צבעים, ריבות ועוד. הרבה מהמוצרים מגיעים באריזות קטנות, מה שהופך אותם למתאימים כמתנות לקרובים שנשארו מאחור.
כתובת: 24-26 Place de la Madeleine, אתר אינטרנט.

פושון. הגרסה האלגנטית לכדורי שוקולד

לחנות הכלבו המפורסמת לה בון מרשה Le Bon Marche יש אגף מזון בשם Grand Epicerie. המקום הוא מעין סופרמרקט אדיר מימדים שמציע מבחר עצום של מעדנים מכל העולם שקשה למצוא שכמותו במקומות אחרים, כמו סוגים רבים של חרדל, מגוון מרשים במיוחד של מלחים, פטריות מיובשות או ריבות משובחות.
כתובת: 24 rue de sevres
אתר אינטרנט

גם לחנות הכלבו היוקרתית גלרי לאפייט Geleries Lafayet יש היכל מזון מרשים, עם דוכנים של שוקולד בלגי משובח, גבינות צרפתיות, לחמים ריחניים, פירות אקזוטיים ארוזים בצורה מפתה, נקניקים ובעצם, מה לא?
כתובת: 40, bd Haussmann
אתר אינטרנט

אמנות בהולנד
אין להתפלא על כך שהולנד, שהצמיחה כמה מגדולי הציירים בעולם, ובה נמצאים כמה מוזיאוני האמנות הטובים בעולם, היא המקום הנכון לקנות בו אמנות.

לחובבי האמנות, שיכולים להרשות לעצמם לקנות יצירה או שתיים הביתה, כדאי לבקר ברובע Spiegelkwartier באמסטרדם. ברובע נמצא הרייקסמוזיאום מצוין, לצד הרבה מאוד גלריות שכדאי לבקר בהן. מקום נוסף שכדאי לאספני האמנות לבקר בו הוא כיכר ספוי (Spui), אליה מגיעים בימי ראשון אמנים רבים שמוכרים את עבודתם.

גלריות אמנות באמסטרדם | צילום: אייסטוק

הולנד מארחת גם כמה ירידי אמנות חשובים בעלי קנה מידע עולמי. מדי מרץ מתקיים בעיר מאסטריכט שבדרום הולנד יריד האמנות Tefaf שנחשב לאחד המובילים בעולם. ליריד מגיעים סוחרי אמנות ועתיקות מכל העולם, והמוצגים ידועים באיכותם הגבוהה. ביריד אפשר למצוא תמונות, פסלים, אמנות דקורטיבית, קרמיקה ועוד. אתר אינטרנט.

יריד חשוב נוסף הוא Amsterdam Art שמתקיים באמסטרדם בכל חודש ספטמבר. כ-90 גלריות שנבחרות בקפידה מציגות ביריד, יותר משליש מהן מגיעות ממדינות זרות. אתר אינטרנט.

מעניין במיוחד יריד האמנות המשתלמת (The Affordable Art Fair), שמתקיים באמסטרדם מאז 2007. זה המקום לאספנים חובבים ומתחילים ובעיקר לכל מי שרוצה לעטר את הקירות ביצירות אמנות מבלי לפשוט את הרגל. מחירי היצירות ביריד נעים בין 5,000-100 דולר. המבחר גדול – מאמנות פיגורטיבית ועד אבסטרקטית, מאמנות מסורתית ועד לאוונגרד. אתר אינטרנט.

חנות ספרים בהיי און ווא
חנות ספרים בהיי און וואי | צילום: JohnConnell, Flickr

ספרים בוויילס
יש כמה וכמה מקומות שבהם תענוג לקנות ספרים – לונדון, למשל. אבל בירת הספרים המשומשים של העולם היא דווקא העיירה הקטנה היי און וואי (Hay On Wye) שבוויילס, ואם יש לכם אהבה מיוחדת לספרים משומשים, זה המקום לבקר בו.

בעיירה, בה מתגוררים בסך הכל כ-1,500 תושבים, יש יותר מ-40 חנויות ספרים משומשים. למעשה, כמעט כל החנויות בעיירה מוכרות ספרים. חלק מהחנויות מתמחות בתחום ספציפי, כמו ספרי מתח או ספרי ילדים; יש חנויות שהן האנגרים ענקיים של ספרים, למשל אולם הקולנוע של העיירה, שהוסב למחסן ספרים עצום; ויש גם חנות שכל הספרים בה נמכרים בלירה סטרלינג אחת. החנות המפורסמת מכולן היא טירת היי (Hay Castel) הענקית, ששוכנת במבנה עתיק מהמאה ה-16.

מדי שנה בקיץ מתקיים בעיירה פסטיבל הספרות פסטיבל וואי, אותו כינה נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון "הוודסטוק של השכל". לצד אירועי הספר מתקיימים בפסטיבל מופעים מוזיקה, תצוגות אמנות, מופעי תיאטרון ויריד אוכל.

לקריאה נוספת על היי און וואי »

אלקטרוניקה בהונג קונג
הונג קונג נחשבת לקניון הגדול בעולם, אבל ההתמחות הכי גדולה של הונג קונג היא במוצרי אלקטרוניקה. זהו גן עדן לחובבי הגאדג'טים.

מרבית חנויות האלקטרוניקה מרוכזות בשדרת החנויות הגדולה Nathan Road ובאזור Mongkok, וכמובן שיש גם חנויות אלקטרוניקה איכותיות במרכזי הקניות הגדולים. המבחר עצום והמחירים זולים, אבל כדאי לשים לב שקונים במקום אמין, לבדוק שהאריזה מקורית ולוודא שלמוצר יש אחריות בינלאומית.

ילדים משחקים בחנות הדגל של סוני בהונג קונג
ילדים משחקים בחנות של סוני בהונג קונג | צילום: Jeremy Toeman, Flickr

אחת החנויות המעניינות בתחום היא Sony Style HK, חנות הדגל של סוני בהונג קונג. בחנות יש מחלקות שמוקדשות למחשבים, מצלמות דיגיטליות ומצלמות וידאו דיגיטליות, קולנוע ביתי, פלייסטיישן, טלפונים סלולריים ועוד. וגולת הכותרת היא האפשרות לגעת, לשחק ולהתנסות כמעט בכל המוצרים. כתובת: East Point Center. 555 Hennesy Road.

כדאי לבדוק גם את רשת החנויות Fortress, רשת גדולה של אלקטרוניקה, מחשוב וצילום, שלה סניפים רבים בהונג קונג.

עתיקות באנגליה
לונדון, ואנגליה בכלל, הן גן עדן לחובבי העתיקות. כל מי שצפה אי פעם באחת מתוכניות הטלוויזיה הבריטיות בהן מומחים מעריכים את שוויה הכספי של תכולת הבוידעם או עלית הגג, יודע שלאנגלים יש הרבה סנטימנטים לשעוני קוקיה או כדי פורצלן ישנים.

בלונדון יש לא מעט שווקים בהם אפשר להשיג עתיקות. המפורסם מכולם הוא שוק הפשפשים פורטובלו שבו יש יותר מ-2,000 חנויות ודוכנים לממכר עתיקות, מזכרות וחפצים משומשים. תענוג לשוטט בשוק, אם כי הסיכויים למצוא בו מציאות קלושים למדי. שוק מפורסם נוסף הוא שוק קמדן, שאמנם יש בו בעיקר בגדים אבל גם הרבה דוכנים שמוקדשים לרהיטים עתיקים ופיצ'פקעס למיניהם, בעיקר בשוק האורוות.

בעיר יש גם שווקים קצת פחות מפורסמים, שדווקא בהם גדל הסיכוי למצוא דברים בעלי ערך. אחד מהם הוא שוק ברמונסי, המכונה גם שוק הגנבים. זה המקום לרכוש בו כלי כסף וחרסינה, כלים מימי המלכה ויקטוריה ועוד הפתעות. שוק מעניין נוסף הוא שוק העתיקות אלפי'ז (Alfie's Antique Market), שבו יש מבחר עצום של עתיקות מכל הסוגים והמינים – ספרים עתיקים, נברשות ויקטוריאניות, רהיטים ועוד.

חנות עתיקות בלונדון
חנות עתיקות בלונדון  | צילום: Kotomi, Flickr

במרחק 45 דקות נסיעה ברכבת מלונדון נמצא שוק העתיקות קומפטון פארק, שפתוח ביום שלישי השני בכל חודש. בשוק יש כ-700 דוכנים שמציעים עתיקות מכל הסוגים – תכשיטים עתיקים, כדי פורצלן, אריחי קרמיקה ועוד. בשוק הזה, כמו ברבים מהשווקים שמחוץ לעיר, גדלים הסיכויים למצוא מציאות וחפצים בעלי ערך אמיתי.

בנוסף לשווקים, מתקיימים ברחבי אנגליה מאות ירידי עתיקות מדי שנה. אחד הירידים המפורסמים הוא יריד העתיקות Chelsa Antiques Fair, שמתקיים בחודשים מרס וספטמבר מיום שלישי השני עד השבת השלישית בחודש. למרבית הפריטים שמוצעים למכירה בשוק יש אישור שמוכיח שהם מקוריים. ירידים נוספים, מפורסמים יותר ופחות, מתקיימים ברחבי המדינה לאורך כל השנה וכדאי לברר פרטים בלשכות התיירות המקומיות.

לקריאה נוספת על שווקים בלונדון »

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.