תפריט עמוד

רומנטיקה מעולם לא נראתה טוב יותר: רגע לפני שאתם שוקעים באוכל שבצלחת, הסתכלו על הנוף שנשקף מהחלונות. במסעדות הבאות תראו את הנופים הכי יפים בארץ.

 

מסעדת מוסקט. הנוף הוא סיבה טובה להגיע, אבל בהחלט לא הסיבה העיקרית

מוסקט
מהחלונות הגדולים של מוסקט, מסעדת הגורמה הבשרית של מלון מצפה הימים, נשקף נופם של עמק החולה, החרמון והכנרת. הנוף הוא אכן סיבה מצוינת להגיע לכאן, אבל בהחלט לא הסיבה העיקרית. המסעדה האלגנטית נחשבת כבר לא מעט שנים לאחת מהמסעדות הטובות בארץ. השף חיים טיבי אחראי על התפריט, שכולל מנות מופלאות כמו ניוקי במילוי גבינות צאן אורגניות ברוטב מנגולד וחמציץ, פטריות על גריל פחמים עם אווז מעושן וצמחי תבלין, פילה עגל גלילי על גריל פחמים עם בצלי שאלוט מושחמים ויין פורט או דואט ברווז אורגני ברוטב קרמל תאנים וחמישה תבליני תשוקה. גם הקינוחים אלוהיים וכוללים בין היתר, טארט טאטן תפוחים ברוטב רום-וניל וגלידת רוזטה ושקדים, או תמר מג'הול ממולא פיסטוקים ברוטב סילאן וגלידת רום-צימוקים. התענוג הזה בהחלט לא זול, אבל אם אתם רוצים מקום לחגוג בו אירוע מיוחד, זה המקום. להשלמת החוויה, ואם אתם חשים כבדים מכדי לנהוג בחזרה הביתה, אפשר לבלות את הלילה במלון מצפה הימים.

מוסקט
כתובת: מלון מפה הימים, על הכביש בין ראש פינה לצפת
טלפון: 04-6994523
כמה? ראשונות 47-45 שקל, עיקריות 125-80 שקל
אתר אינטרנט

פילה עגל עם בצלי שאלוט ויין פורט במסעדת מוסקט. אוכל מצוין בנופי הגליל

לה פמפה

במצפה הילה, אחד הישובים הקסומים בארץ, במבנה ספון עץ המוקף בחורש טבעי, בצמוד לביתם של ערן ואילנית טבצ'ניק, נמצאת המסעדה הזו שהביקור בה יזכיר לכם קפיצה קטנה לחו"ל. מהמרפסת הגדולה, המקורה בחורף, יש נוף גלילי עוצר נשימה, עם הרים מיוערים, שקיעות יפות וגם פיסה של ים. התפריט הבשרי הוא בהשראת המטבח הארגנטינאי עליו גדל ערן. הארוחה היא בת שבע מנות, וכוללת מנות של בשרים, בצורות הגשה שונות, מאמפנדס עם בשר מעושן ועד נתחים הנצלים במעשנה ונפרסים מול האורחים. הארוחה כולל גם סלטים, תוספות (תפוח אדמה  וירקות מדורה) וכן קינוחים. כדאי לפנות כשעתיים וחצי כדי ליהנות בנחת מארוחה טובה עם כוס יין מול הנוף. המסעדה פתוחה ביום חמישי בשעה 19:30 בערב ובימי שישי בשעות אחר הצהריים והערב (בשלושה סבבי ארוחות). יש להזמין מקום מראש.

לה פמפה
כתובת: מצפה הילה
טלפון: 052-2951177
כמה? 250 שקלים לארוחה בת 7 מנות כולל קינוחים ותוספות (בימי חמישי ב-19:30 ובימי שישי ב-15:30 ב-239 שקלים, כולל משקה ראשון על חשבון הבית)
אתר האינטרנט.

אסאדו, יין ונוף במסעדת לה פמפה | צילום: אנטולי מיכאלו

אסאדו, יין ונוף במסעדת לה פמפה | צילום: אנטולי מיכאלו

קימל בגלבוע
מסעדת קימל התל אביבית מושכת מזה שנים מעריצים של השף שאול בן אדרת. עכשיו אפשר ליהנות מהמטבח המשובח שלו גם בנופי עמק יזרעאל המקסימים. הסניף החדש של מסעדת קימל ממוקם במורד הגלבוע ומהחלונות נשקפים שדות חומים-ירוקים יפים כמו ציור. אולי אנחנו משוחדים (אחת מאיתנו נולדה לא רחוק מפה), אבל בעינינו אין יפה מהנוף הפסטורלי הזה. בין המנות הקלאסיות שיוצאות מהמטבח אפשר למצוא קדרת זנב ברוטב יין אדום, אוסובוקו טלה עם ירקות שורש, אנטריקוט בגריל עם דמיגלס יין אדום ואוכף טלה וכבד אווז בפורט וערמונים קלויים. אהבנו גם את הגרסה המקומית לפיש אנד צ'יפס – כאן המנה האנגלית הצנועה מורכבת מנתחי דג קוד הטבולים בבלילת בירה ומוגשים עם מיונז לימוני.
לטובת משפחות מטיילות שעוצרות לארוחה, יש תפריט ילדים שמדגים כי מישהו פה מכיר היטב את נפשם של הקטנטנים, שכן אפשר למצוא בו, בין השאר, פסטה בלי רוטב (המנה החביבה על אחד הילדים הפרטיים שלנו), כדורי בשר ברוטב עגבניות, מיני המבורגר ושניצלונים.

קימל בגלבוע
כתובת: כביש התענכים, דרך נוף גלבוע
טלפון: 04-6895566
כמה? מנות ראשונות 69-22 שקל, מנות עיקריות 139-59 שקל, מנות ילדים 42-29 שקל
אתר אינטרנט

 

הלנה בנמל. הים והנמל העתיק של קיסריה במרחק נגיעה

הלנה בנמל
כמעט מכל מסעדה שיושבת על קו החוף בנמל קיסריה נשקף נוף מנצח, של ים כחול והנמל העתיק השמור היטב של קיסריה. החוכמה היא לא ליפול במקום כזה על מלכודת תיירים, ולבחור מקום שבנוסף לנוף ואווירה מציע גם אוכל משובח. מסעדת הלנה בנמל עונה על כל הקריטריונים האלה. היא יושבת על קו המים, נוף הים והנמל נשקף מהחלונות הגדולים או ממרפסת העץ היפה, והאוכל, שמבוסס בעיקר על דגים ופירות ים, עשוי בקפידה ומחומרי הגלם הטובים ביותר. שווארמה דג ים על טחינה ודגי ים קטנים מטוגנים לפריכות הן מהמצטיינות שבמנות הראשונות, למרות שקשה מאוד ליפול במסעדה הזו על משהו לא טוב. בעיקריות כדאי לנסות סינייה מדג בורי על תבשיל תרד ומנגולד, או פילה ברמונדי על אטריות פפרדלה, ברוטב ציר דגים, תרד וגבינת סנט מור. מצד שני, גם אם תלכו על המנות הפשוטות ביותר, כמו טבעות קלמרי פריכות לצד איולי צ'יפוטלה, לא תתאכזבו. מבחר הקינוחים מצומצם אך משובח, וכולל, בין היתר, ממתק שוקולד עשיר שעונה לשם סניקרס הלנה, ומלבי רוזטה ומרק מלון כתום עם סיגר אגוזים. סיום מתוק לארוחה נפלאה.

הלנה בנמל
כתובת: נמל קיסריה, קיסריה
טלפון: 04-6101018
כמה? ראשונות 52-36 שקל, עיקריות 115-68 שקל
אתר אינטרנט

מנת פנקייקס במנטה ריי. פתיחה מתוקה ליום חדש | צילום: אבי גנור

ג'וז ודניאל
על הגבעה הכי גבוהה בבני ציון, כמה דקות מרעננה, נמצאת אחת המסעדות היפות בארץ. מהמרפסת של המסעדה נשקפים השדות והפרדסים של השרון, ולמרגלותיה יש מטע זיתים וגפנים וגינה יפה בה מגדלים את הירקות והפירות שנכנסים אחר כך לצלחת. התפאורה היפה מעוררת תיאבון, אז מזל שגם האוכל לא מאכזב. שף המסעדה, שניר אנג סלע, יצר תפריט מצומצם אך מוקפד, באווירה אירופאית אבל עם נגיעות אסייתיות וים תיכוניות. בין הראשונות הקלאסיות של המקום יש מרק שורש סלרי עם ערמונים ותפוח עץ ירוק, סלט קיסר, קלמרי מקומי מטוגן עם שעועית בובס וטםנד זיתים וסלט ים תאילנדי עם מוזר פרא, כרוב סגול, כוסברה, נענע, בוטנים ובצל ירוק ברוטב רימונים. בעיקריות  אל תחמיצו את השניצל הווינאי שנעשה מסינטה עגל ומלווה בתפוחי אדמה וסלט מלפפונים, ריזוטו זעפרן עם פירות ים ווניוקי סטרונגוף עם פטריות פורצ'יני, שמנת חמוצה ופילה בקר.

 

ג'וז ודניאל
כתובת: אנשי בראשית 39, מושב בני ציון
טלפון: 09-7714122
כמה? ראשונות  – 78-42, עיקריות 198-88
אתר אינטרנט

מנטה ריי
עוד מסעדה שמציעה הרבה נוף של ים כחול היא מנטה ריי הוותיקה בחוף עלמה בתל אביב. לאורך קו החוף במרכז אין יותר מדי מסעדות שממוקמות על החוף ומציעות גם אוכל טוב, כך שמנטה ריי בהחלט ראויה לציון. מהחלונות הגדולים שבמסעדה או מהמרפסת הצמודה אפשר לראות את הים, ואם אתם יושבים בכיוון הנכון, גם את יפו העתיקה באופק. בקיץ יצטרפו לנוף גם המוני המתרחצים בחוף והמטיילים בטיילת, אבל כשהשמש מציגה מפגן שקיעה מרהיב, אפשר להתעלם מהם בקלות. בחורף, כשיורד גשם בחוץ והים סוער וריק ממתרחצים, החוויה הרומנטית מובטחת. בתפריט, כצפוי, דגים ופירות ים. לפתיחה מוגש מבחר מזטים עשיר, מלווה בלחם בלקני שמגיע עם שמן זית, מלח גס ובלסמי. אחר כך מגיעות העיקריות, בהן אפשר להמליץ על פילה דניס על אורז אורגני אדום ומנגו, ברוטב חמאת צ'ילי, או שרימפס מוקפצים עם ניוקי, כרשה, עלי בייבי תרד ורוטב סנט מור. לאחרונה התווספו לתפריט כמה מנות חדשות עם נגיעה קיצית, כמו קבב מוסר ברוטב יוגורט עם בורגול וענבים, או שרימפס וטבעות קלמרי עם תאנים, ברוטב פרמז'ן. אם תקציבכם לא מאפשר לכם ארוחת ערב, אתם מוזמנים לבוקר של כיף מול הים, שכולל, בנוסף למגוון רחב של אומלטים עם תוספות, גם פנקייקים עם פירות, מייפל וקרם פרש, שקשוקה עם גבינת חלומי, פריטטה עם תפוחי אדמה ובצל, פרנץ' טוסט עם קרם פרש וקונפי פירות וגרנולה עם יוגורט, דבש וסלט פירות, למי שהולך על האופציה הבריאה. קשה לחשוב על פתיחה יותר מוצלחת ליום חדש.

מנטה ריי
כתובת: חוף עלמה ביץ', תל אביב
טלפון: 03-5174773
כמה? מאזטים – 18 שקל למאזט, עיקריות 165-75 שקל
אתר אינטרנט

המרפסת במנטה ריי משקיפה על חוף מקסים ועל יפו העתיקה | צילום: אבי גנור

מסעדת 2C
כמו כל עיר גדולה שמכבדת את עצמה, גם לתל אביב יש מסעדה בראש מגדל גבוה – מסעדת 2C בקומה ה-49 במגדל העגול של עזריאלי. אבל אם ממגדל הטלוויזיה של ברלין אפשר לראות את היערות שמקיפים את העיר, מכאן ביום בהיר אפשר לראות את ארובות חדרה מצפון וארובות אשדוד מדרום. ובכל זאת, המיקום של המסעדה נחמד באמת, ולפני או אחרי האוכל כדאי מאוד ללכת סביב-סביב ולהשקיף מבעד החלונות הפנורמיים על העיר הגדולה המשתרעת מתחת והים הנפלא שלצדו היא שוכנת.
המסעדה כשרה, מה שמאפשר גם לשומרי כשרות ליהנות מנופי המטרופולין המרשימים. את התפריט אפשר להגדיר כים תיכוני, כשהכוונה לכל ארצות הים התיכון, לאו דווקא לחלקו המזרחי. האוכל לא עילאי וגם לגמרי לא זול, אבל הנופים מפצים בהחלט. בין השאר מגישים פה שוק אווז קונפי על מצע של ניוקי, פילה בקר עם פירה חרדל וירקות שורש ופילה לברק על מצע של ריזוטו דלעת. בצהריים יש ארוחות עסקיות במחירים נוחים יותר, ואפשר גם להסתפק בישיבה בבר עם קוקטייל או כוס יין. מומלץ במיוחד בשעת השקיעה.

מסעדת C2
כתובת: דרך מנחם בגין 132, תל אביב, הגעה דרך מעליות הנמצאות בקומה 3 של קניון עזריאלי
טלפון: 03-6081990
כמה? מנות עיקריות 185-74 שקל, עסקיות בצהריים מ-69 שקל לשתי מנות, לחם ושתייה קלה
אתר אינטרנט

רמה בן צבי, הסלטים והטאבון. מטבח ערבי מקומי עם נגיעות צרפתיות

המטבח של רמה
המסעדה הנפלאה הזאת החלה כמעין קוריוז: מסעדה ביתית שפתוחה רק באביב ובקיץ ורק יומיים בשבוע, וגם זה משתנה לפעמים, בהתאם לעיסוקים של רמה בן צבי. גם כיום, כשהמסעדה כבר פתוחה בכל השנה (אבל עדיין רק יומיים בשבוע), כדאי לבדוק היטב לפני שיוצאים אם פתוח או סגור. אבל כל הטרחה הזאת שווה, כי כשמגיעים לישוב נטף בהרי ירושלים מגלים את אחת המסעדות היפות בארץ: נוף ירוק מקסים והמון אוויר הרים צלול כיין. אחרי שנושמים עמוק וסופגים את הנופים, אפשר להתרכז באוכל המצוין. התפריט משלב מטבח ערבי מקומי עם נגיעות צרפתיות וים תיכוניות. אם באתם בערב אל תחמיצו את המאפים הנהדרים שיוצאים מטבון האבן: מאפה גבינת עיזים ואגסים ביין, מאפה סיניה של טלה עם חציל קלוי ועגבניות מיובשות או מאפה רוקפור וארטישוק ירושלמי. לעיקריות יש מנות כמו אוסובוקו טלה באוזו והדרים, אנטריקוט מיושן צרוב בגריל או מג'דרה גלילית עם כדורי גבינת עיזים. אבל הכי כיף להגיע לבראנץ' בימי שישי, אז מוגשים מיני מאפים היישר מהטאבון עם גבינות או בשר, סלטים רעננים, שקשוקה או פריטטה ועוד מיני מעדנים שהולכים נפלא עם הנוף מסביב. שימו לב: המסעדה פתוחה בחמישי לארוחות ערב ובשישי (ולפעמים גם בשבת) לבראנץ'. לעתים היא סגורה לרגל אירועים פרטיים, ולכן יש להתקשר לפני שמגיעים.

המטבח של רמה
כתובת: נטף (ליד המשתלה בכניסה לישוב)
טלפון: 02-5700954
כמה? בערב – מנות ראשונות מ-46 שקל, מאפים מהטאבון 48-12 שקל, עיקריות 148-88 שקל; בראנץ' – מאפים מהטאבון 38-14, סלטים 34-16, ביצים 24-19 שקל
אתר אינטרנט

המטבח של רמה. נוף מקסים והמון אוויר הרים צלול כיין

ועוד קצת רומנטיקה:
איפה רואים את הזריחות והשקיעות הכי יפות בארץ? לכתבה לחצו כאן >>

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...