תפריט עמוד

מסעדות בעמק חרוד ובגלבוע

אזור הגלבוע ועמק חרוד הוא אולי אחיו הקטן והפחות מיוחצ"ן של הגליל, אבל כשמדובר באוכל לא חסר לו כלום • מסעדות שכדאי לבקר בהן

מלוא הטנא: מעדנייה אורגנית
הנופים הירוקים ומזג האוויר הנאה עשו לנו חשק לפרוש שמיכה, לפתוח בקבוק יין ולהוציא את הגבינות. בעודנו מחפשים אחר מקום להצטייד במצרכים צלצל הטלפון. אמא שלו. שוב. וגם הפעם באמתחתה המלצה חמה על מקום ש"אתם פשוט חייבים להיות בו, משהו נורא מיוחד". כך הגענו למעדנייה האורגנית של בני, שבקיבוץ בית השיטה.
בני ברוד עשה שינוי גדול בחייו לפני כמה שנים. לאחר שעבר כמנהל מכירות של מפעל החמוצים של הקיבוץ, נסע לטיול באיטליה והתוודע לעקרונות תנועת ה-Slow Food, הדוגלת בשימוש במוצרי מזון טריים שגודלו על ידי חקלאים מקומיים. את עקרונות השיטה מיישם בני במעדנייה שפתח, שבה אפשר למצוא מטעמים מגוונים, מפסטות אורגניות, דרך לחמים ממאפיות האזור, וכלה בתבלינים שהוא מכין במו ידיו. גם את החמוצים הטעימים, את הדגים המלוחים ואת הסלטים מכין בני בעצמו. במקום מבחר גבינות, יינות, ירקות, שמן זית, ואפילו מוצרי קוסמטיקה טבעיים. אם תבקשו, בני ישמח להכין לכם כוס קפה ממבחר התערובות בחנות ולספר לכם את החדשות האחרונות של הקהילה האורגנית.
השורה התחתונה: הוא: מקום נפלא לקניית מוצרים איכותיים במחיר סביר בהחלט. היא: אפילו חמותי צודקת לפעמים.
מיקום: קיבוץ בית השיטה
שעות פתיחה: ב'-ה' 19:00-10:00, ג' עד 14:00, ו'-שבת 16:00-8:00, א' סגור. שעות הפתיחה עשויות להשתנות ולכן כדאי להתקשר ולברר.
טלפון: 04-6536900
נגישות: נגיש
כשר בלי תעודה

דג דגן: פעם רפת, היום מסעדת דגים
במסגרת השינויים שעוברים על התנועה הקיבוצית, לא מפתיע לגלות שגם הרפת הראשונה של עמק חרוד משמשת כיום מסעדת דגים ומושכת קהל רב. העיצוב מעלה חיוך: הרצפה מכוסה שבבי עץ, ועל הקירות תלויים שלטים הומוריסטיים.
כמו ברוב מסעדות הדגים, גם כאן הארוחה נפתחה בסלטים, שהיו שגרתיים אך חביבים. מרק הבצל (22 שקל) היה עשיר. התפריט כולל גם פלטות מטוגנים וסלטים. בהמלצת המלצרית בחרנו למנה עיקרית פילה לברק בחרדל דיז'ון ויין (81 שקל) ופילה מוסר בטחינה (79 שקל), שהיו עסיסיים וטעימים ולוו בצ'יפס מצוין ובתפוח אדמה אפוי. בתפריט יש מנות מיוחדות לילדים. קינחנו בעוגת שוקולד חמה בציפוי שוקולד לבן (29 שקל) ובעוגת מוס שוקולד ופירות יער (26 שקל) שהיו סבירים.
השורה התחתונה: הוא: מסעדת הדגים הטובה בעמק. היא: ידידותית לילדים, אפשר למצוא גם פינה רומנטית.

מיקום: קיבוץ חפצי-בה
שעות פתיחה: ב'-ה' 16:00-12:00, 23:00-19:00; ו'-שבת 23:00-12:00; א' סגור
טלפון: 04-6534359
נגישות: נגיש. אין שירותים מותאמים
כשר בלי תעודה

חוות התבלינים בגלבוע: בגלל המיקום
אל חוות התבלינים הגענו ביום שישי בערב עם ציפיות גבוהות. שמה של המסעדה יצא למרחוק כמקום ששווה נסיעה מיוחדת. משפחת מס מגדלת בחווה תבלינים וירקות ומשתמשת בהם במגוון המנות המוגשות במקום.
הנוף הנשקף מהחלונות מרהיב. האח הבוערת והסועדים שגדשו את השולחנות שיוו למקום אווירה חמימה. אבל בהמשך הערב נכונה לנו אכזבה. פתחנו בפטריית פורטבלו עם גבינת צאן ובקרפ עירית ממולא בכבד עוף (32 שקל), ושניהם היו סתמיים למדי. הסלט הירוק עם אגסים וגבינת פוקרינו (48 שקל) היה טעים, והארוחה מלווה בלחמים מצוינים. המנות העיקריות אכזבו: הפילה מיניון (110 שקל) והסטייק אנטריקוט (105 שקל) שחו ברוטב יין דליל והיו צמיגיים. הקרם ברולה (29 שקל) היה נוזלי מעט, אך פינוקי השוקולד המריר (37 שקל) הצליחו להמתיק את אכזבתנו, והיו המנה הטעימה בארוחה.
השירותיפ הלא נקיים רק הוסיפו לתחושת חוסר ההתאמה בין המחיר הגבוה לתמורה. נדמה שהמקום מתאים יותר לארוחת צהריים בשעה שבה אפשר ליהנות מהנוף.
השורה התחתונה: הוא: הבשר אכזב. היא: אבל אין מתחרים למיקום ולאווירה.

מיקום: דרך נוף הגלבוע (כביש 667), יש שילוט
שעות פתיחה: ב'-שבת 21:00-12:00, א' סגור.
טלפון: 04-6531093
נגישות: יש שלוש מדרגות בכניסה, אבל אפשר לבקש מראש רמפה; אין שירותים מותאמים.
לא כשר

ברבוניה: מסעדת דגים
מה שזכרנו מטיולים קודמים בבית שאן הם דוכני הפלאפל והשווארמה השגרתיים, ולכן הגענו לעיר בלי ציפיות מההיצע הקולינרי. אבל לפני כחודש נוספה לעיר אפשרות מרעננת, מסעדת הדגים החלבית ברבוניה. אלי ביטון, שכבר ניהל מסעדה בתל אביב, החליט לחזור למקורותיו ולתת לתושבי האזור ולמטיילים בסביבה סיבה טובה לעצור בבית שאן.
בתחילת הארוחה הוגשו סלטים שגרתיים. מרק הדגים שאיתו המשכנו היה טעים, ועזר לנו להפשיר ממזג האוויר המקפיא. התפריט כולל גם סלטים ופסטות, אך רצוי להתמקד בדגים. הפילה דניס בגריל היה מצוין, ופלטת הדגים המטוגנים כללה שלושה סוגי דגים והיתה שגרתית. המנות גדולות, ויש בהן גם תוספות של תפוח אדמה אפוי או ירקות מאודים, שהתגלו כגזר גמדי ושעועית ירוקה. לכו על התפוח אדמה.
השורה התחתונה: הוא: חידוש מרענן בבית שאן. היא: מקום נעים לעצור בו אחרי העתיקות.

מיקום: שדרות מנחם בגין 1, בית שאן.
שעות פתיחה: א'-ה' מ-12:00 עד לקוח אחרון, ו' מ-10:00 עד שעתיים לפני כניסת השבת, במוצ"ש משעה אחת אחרי יציאת השבת.
טלפון: 04-6060961
נגישות: נגיש, אין שירותים מותאמים.
כשר עם תעודה

סגפרדו: ארוחת בוקר על הדרך
השכמנו קום והיינו בין ראשוני האורחים של בית הקפה שבמתחם תחנת הדלק בצומת השיטה. המקום התמלא עד מהרה בתושבי האזור שבאו לפתוח את היום עם קפה טוב. בארוחת המוזלי היו סלט פירות, גרנולה, יוגורט ודבש. ארוחת הבוקר השנייה כללה חביתת עשבי תיבול, לחם, גבינות, ריבה וחמאה. עם הארוחות הוגשו קפה ומיץ. הבראוני שאכלנו ליד הקפה היה סיום מוצלח לארוחה. דרך חביבה להתחיל את היום.
השורה התחתונה: הוא: הקפה מצוין. היא: האוכל סביר.

מיקום: צומת השיטה
שעות פתיחה: א'-ה' 24:00-6:30, ו'-שבת מסביב לשעון
טלפון: 04-6531181
נגישות: נגיש. אין שירותים מותאמים.
לא כשר

 

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.