תפריט עמוד

מסעדות בנצרת: המקומות הכי שווים

נצרת הפכה למעצמה קולינרית בשנים האחרונות עם מסעדות משובחות המשלבות בין המטבח הערבי הגלילי למטבחים מערביים, וגם חובבי החומוס לא יתאכזבו כלל. ומה עם משהו מתוק אחרי הארוחה? קפצו לשוק לכנאפה או קטאייף מהחלומות

נצרת היא מעצמה קולינרית, עם הרבה מסעדות שרק בשבילן שווה להגיע לפה (למרות שיש עוד המון סיבות מצוינות לקפוץ לנצרת). במסעדות מלאות אווירה, שחלקן ממוקמות בבתי אבן עתיקים, מגישים את הקבב הטוב בארץ, תבשילים וסלטים עונתיים, מנות מהמטבח הערבי המסורתי לצד מנות מערביות לחלוטין, בביצועים מוצלחים במיוחד. הנה כמה מסעדות מומלצות בנצרת, שכדאי מאוד לבקר בהן:

מהמטבח של מסעדת דיאנא. בנצרת תמצאו מסעדות ערביות, מערביות ושילוב של השתיים

מהמטבח של מסעדת דיאנא. בנצרת תמצאו מסעדות ערביות, מערביות ושילוב של השתיים

דיאנא

מסעדת דיאנא של השף דוחול ספדי היא אחת מהמסעדות הוותיקות בנצרת, ושמו של קבב הטלה שעושים פה, המשופד על מקל קינמון, יצא למרחקים. ולא רק הקבב מצדיק את הביקור, התפריט כולל מנות ראשונות מצוינות, בהן קובה וספיחה (מאפה פתוח של בשר טלה קצוץ), דגים ומאכלי ים וגם סלטים עונתיים של חובזה ועולש. באגף הקינוחים תמצאו מנות מסורתיות כמו כנאפה ובקלאווה.
כתובת: פאולוס השישי 51, טלפון: 053-9441630

שף דוחול ספאדי במטבח של דיאנא

שף דוחול ספאדי במטבח של דיאנא

תשרין

מסעדת תשרין, ששוכנת בכיכר המעיין בבניין אבן מהמאה ה-19, היא אחת ממבשרות הדור החדש של המסעדות בנצרת. האווירה והעיצוב אותנטיים, המקום חמים וביתי והאוכל הוא פיוז'ן בין מטבח ערבי מסורתי לבין מטבח ביסטרו עדכני.

מנת צלעות בתישרין. רעבים לא תצאו מפה...

מנת צלעות בתישרין. רעבים לא תצאו מפה…

ומה בתפריט? תמצאו כאן מנות מיוחדות כמו נתחי עוף בקפה ברוטב שזיפים ופירות יבשים לצד נפוצות יותר כמו פסטה בולונז או שרימפס בשום ולימון. מומלצות במיוחדות המנות היוצאות מתנור העץ, כמו מחמאר – פיתה מהטאבון שעליה נתחי עוף, בצל וצנוברים, או עראיס – בצק פילו ממולא בבשר וגבינה צהובה ברוטב טחינה. תפריט האלכוהול מפתיע ומגוון עם הרבה מאוד קוקטיילים.
כתובת: כיכר המעיין, טלפון: 04-6084666

פינה במסעדת תישרין, אחת מחלוצות הפיוז'ן בנצרת

פינה במסעדת תישרין, אחת מחלוצות הפיוז'ן בנצרת

ביאת

מסעדת ביאת, הממוקמת גם היא בכיכר המעיין, מציעה אוכל טוב, עיצוב חמים ואווירה נעימה. התפריט רחב מאוד, כך שכל אחד ימצא כאן משהו לטעמו. בין השאר, תמצאו בתפריט כריכים, פסטות, סלט טאבולה, עוף בבירה, קלצונה במילוי בשר עגל עם עגבניות ובצל, סטייק פילה וקלמארי מטוגן. תפריט האלכוהול הגדול כולל קוקטיילים מצוינים.
כתובת: כיכר המעיין, טלפון: 04-6555146

אל רידא

מסעדת אל רידא נמצאת בבית אבן מהמאה ה-19 סמוך לכנסיית הבשורה. בבית היפה, שעבר שיפוץ מקיף, יש קשתות אבן, מרפסות שמשקיפות לעיר העתיקה ופינות ישיבה נעימות. האווירה היא של בית קפה ותוכלו למצוא כאן מנות מהסוג שמגישים בבתי קפה תל אביביים, ולצדן מנות מהמטבח המקומי כמו קובה, מחמאר עם בשר, בצל וצנוברים, צוואר כבש אפוי עם ארטישוק ופריקה ועוד. המקום חביב מאוד על בליינים מקומיים ומציע תפריט יין ואלכוהול עשיר, מוזיקה שנעה בין מוזיקה ערבית למוזיקה קלאסית וערבי ספרות.
כתובת: אל בישארה 23, טלפון: 04-6084404

כיתאבון

מסעדה מלאת אווירה שמגישה אוכל ערבי אותנטי בלב העיר העתיקה. בתפריט: מנות ראשונות, כמו חומוס הבית, חציל בלדי או כרובית בטחינה; סלטים ובהם סלט פריקי, טאבולה ופאטוש, ומנות מסורתיות כמו סינייה כופתה וקבב אפוי עם עגבניות בתנור.

שולחן עמוס בכל טוב במסעדת כיתאבון

שולחן עמוס בכל טוב במסעדת כיתאבון

יש פה עוד מגוון מנות שיקלעו לטעמים שונים, כמו גבינה מטוגנת, שרימפס בשום ולימון, שיפודי פרגית ופסטות. מפעם לפעם מתקיימות פה הופעות של נגני עוד וזמרים מקומיים.
כתובת: אל בישארה 50, טלפון: 04-6800055

סיניית מוחאמר מהטאבון של כיתאבון

סיניית מוחאמר מהטאבון של כיתאבון

לוקנדה

מסעדת לוקדנה, שנמצאת במלון רמדה אוליבייה החדש, משלבת בין המטבח הערבי הגלילי למטבח האיטלקי. בין השאר, תמצאו כאן סלט טאבולה לצד סלט קפרזה, ספיחה לצד פוקאצ'ה וסחלב לצד קפוצ'ינו.

שף אליאס מטר ממסעדת לוקנדה בפעולה

שף אליאס מטר ממסעדת לוקנדה בפעולה

המנות האיטלקיות כוללות פסטות תוצרת בית ופיצות מעניינות, כמו פיצה טרטופו עם ממרח של מסקרפונה וכמהין, מוצרלה, פטריות פורטבלו ושקדים. ויש גם מנות שהן שילוב של מזרח ומערב, כמו פוקאצ'ת קבב חלבי. המסעדה מתאימה מאוד לארוחה רומנטית ויש ממנה תצפית מקסימה על כל העיר.
כתובת: דרך הציונות 29

המטבח של לוקנדה משלב בהצלחה בין טעמים מקומיים לאיטלקיים

המטבח של לוקנדה משלב בהצלחה בין טעמים מקומיים לאיטלקיים

חומוס עימאד

בנצרת, כמו בעכו, יפו וירושלים, יש תחרות קשה על החומוס הטוב בעיר, ואחת המתחרות הרציניות היא החומוסייה של עימאד. כאן מגישים חומוס קליל עם שמן זית, שום וגרגרי חומוס, ואחד היתרונות (או החסרונות – תלוי איך מסתכלים על זה) הוא שלצד החומוס מגישים מנות נוספות, כמו פלאפל ושווארמת עגל מצוינת.
כתובת: תאופיק זיאד 52, טלפון: 04-6456110

חומוס אל שייח'

חומוסייה נוספת שטוענת לכתר הטובה בעיר היא חומוס אל שייח', מקום משפחתי שפועל מאז 1980. החומוס כאן נטחן ביד ומוגש עם שמן זית משובח, גרגרי חומוס או פול. גם פה מגישים בנוסף לחומוס שווארמה ופלאפל.
כתובת: רחוב אכסאל פינת תאופיק זיאד, טלפון: 04-6567664

עבדאללה שרביני

אי אפשר לכתוב על החומוסיות של נצרת בלי להזכיר את עבדאללה שרביני, אחד המוסדות המפורסמים בעיר. לצד חומוס חלק, עדין ואוורירי מגישים פה כדורי פלאפל פריכים, סלט ירקות רענן ושווארמה.
כתובת: פאולוס השישי 86, טלפון: 04-6572689

לקינוח מתוק קפצו לאחת המאפיות של נצרת

לקינוח מתוק קפצו לאחת המאפיות של נצרת | צילום: שאטרסטוק

דיוואן אל סראיה

אחרי הארוחה מגיע הזמן לקינוח. תשכחו מקינוח של גלידה או קרם ברולה, בנצרת המתוקים השולטים הם בקלאווה וכנאפה. אחת הקונדיטוריות הטובות בעיר היא דיוואן אל סראיה של אבו אשרף, שממוקמת בלב השוק בעיר העתיקה. לצד הבקלאווה והכנאפה תמצאו גם קטאייף, ממתק שלרוב אפשר להשיג רק בתקופת הרמאדן – כיסון בצק מטוגן ממולא בתערובת של אגוזים וקינמון או בגבינת עיזים מתוקה, כשעל הכל יוצקים מי ורדים.
כתובת: שוק העיר העתיקה, טלפון: 04-6578697

בתמונה הפותחת: מנה מהמטבח של מסעדת תשרין
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מנצרת

עיר עם נוף: למה שווה לטייל בנצרת
עיר עם נוף: למה שווה לטייל בנצרת

רוב המטיילים המגיעים לנצרת נשארים בעיר העתיקה ובאזור השוק, ויש לכך הרבה סיבות טובות. אבל יש גם סיבות מצוינות לעלות אל ראש הר כדי להשקיף על עמק יזרעאל מצד אחד ומהצד השני – על בתי העיר הגולשים בצפיפות ...

נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם
נצרת וציפורי – טיול גלילי רב קסם

נצרת מספקת למטיילים בה אינספור חוויות, מפגשים מרתקים, טעמים נהדרים ומקומות לינה ייחודיים. ואחרי הטיול העירוני, אפשר לקפוץ למושב ציפורי הסמוך, ולהירגע עם יין מיקב בוטיק, שמני זית איכותיים מבית בד אורגני או טיול סוסים על גבעות ירוקות. ...

חג המולד בנצרת: חו"ל זה כאן
חג המולד בנצרת: חו"ל זה כאן

נצרת, אחת הערים החשובות בעולם הנוצרי, מציינת את חג המולד בשלל אורות וקישוטי חג, עצי כריסטמס עטויים בשלג מלכותי ותהלוכת חג מסורתית. זוהי הזדמנות נהדרת לבקר בעיר ולהכיר את אוצרותיה הרבים ואת פינות החמד המסתתרות בסמטאותיה