תפריט עמוד

מסעדות בזכרון יעקב והסביבה

המונים פוקדים את זכרון יעקב בסופי שבוע, ועם המטיילים בא האוכל. כדי לעזור לכם לבחור בין שלל בתי הקפה והמסעדות שצצו פה בשנים האחרונות, הנה כמה המלצות למקומות מוצלחים במיוחד בזכרון ובסביבה הקרובה

בסיומו של טיול בזכרון יעקב מגיע הזמן להתרווח במסעדה נאה ולהתענג על ארוחה טובה. מקומות יפים לאכול בהם לא חסרים בזכרון, רבים מהם מציעים מרפסות נאות או חצרות פנימיות מוצלות. כדי לעזור לכם לבחור היכן כדאי לאכול, הנה המלצות לכמה מסעדות טובות בזכרון עצמה ובאזור הקרוב:

מנואלה
מסעדה איטלקית פשוטה ונעימה ששוכנת במדרחוב המייסדים. אפשר לשבת בפנים או בחצר הפנימית היפה. התפריט כולל פיצות ופסטות נהדרות תוצרת בית. כדאי לפתוח בקרוסטיני עגבניות ובזיליקום או בסלט ירוק, ולהמשיך באחת מהפסטות המשובחות שמגיעות עם רטבים קלאסיים כמו ראגו, פונגי (שמנת ופטריות) או מטריצ'אנה (חזה אווז, עגבניות שרי, בזיליקום, שום, בצל, פטרוזיליה ושמן זית) או עם אחד הרטבים היותר מיוחדים כמו נוצ'ה (אגוזי מלך קלויים, חלב, לחם, פרמזן ושום), סלמונה וברוקולי (סלמון כבוש, ברוקולי, שמנת ויין לבן) או ג'יארדינו (עגבניות, אפונה, תרד, בזיליקום, שום, רוטב עגבניות וגבינת מסקרפונה). האווירה נעימה, השירות מסביר פנים והמחירים סבירים.
לא כשר.
כתובת: המייסדים 49, זכרון יעקב
טלפון: 04-8735761

מנת פסטה במנואלה, מסעדה איטלקית פשוטה ונעימה | צילום: בועז לביא

אדמה בקתה קולינרית
מסעדת ביסטרו מקסימה במיקום מרהיב בראש גבעת זמרין, אליה הגיעו המתיישבים הראשונים בשנת 1882. קשה להחליט במה להסתכל קודם – בנוף הנפלא הנשקף מהגבעה או בבית האבן העתיק שבו שוכנת המסעדה ואשר שוחזר בקפידה וביד אוהבת. בשבתות אפשר ליהנות משני העולמות ולהצטרף לטיול-ארוחה: סיור מרתק בן כשעה וחצי ברחבי זכרון יעקב, שבסופו מוגשת ארוחה בת שלוש מנות (147 שקל לאדם, יש לתאם מראש). במקום מתקיימות גם סדנאות בשרים שבמהלכן לומדים על הנתחים השונים, שיטות צלייה, הכנת קבבים ועוד (בתיאום מראש, מותנה במספר המשתתפים). המטבח של אדמה משלב בין טעמים מאגן הים התיכון, עם שימוש נרחב בתבלינים שנקטפים היישר מגינת המסעדה. תפריט היינות הנרחב מבוסס על תוצרת של יקבי בוטיק מקומיים, כולל יינות שלא תמצאו במסעדות אחרות. בין המנות המומלצות: חציל קלוי עם טריו עדשים וטחינה אורגנית, כבדים צרובים עטופים בקרמל אגסים ויין אדום על פירה ירקות שורש ולקינוח – פנקוטה קפה לימון.
לא כשר.
כתובת: מעלה הראשונים 8
טלפון: 04-6293183
אתר אינטרנט

מסעדת אדמה שוכנת בבית אבן ששוחזר בקפידה | צילום: מיכל אביטל

הנשיקה
מסעדת שף מקסימה של רונן רביב, דור רביעי בזכרון יעקב שלמד את רזי המטבח האיטלקי והצרפתי והחליט לחזור לשורשים ולפתוח מסעדה בבית סבתו. המסעדה שוכנת בבית עתיק ששופץ להפליא ויש לה חצר צמודה לישיבה בחוץ בימים נעימים. התפריט משתנה לעיתים קרובות וניכרות בו השפעות איטלקיות, צרפתיות וים תיכוניות. נעשה כאן שימוש נרחב בצמחי תבלין ופירות מהגינה הצמודה והיינות המוגשים הם מיקבים מקומיים, בעיקר יקב בנימינה. בין מנות הפתיחה תמצאו סינטה כבושה במלח וארטישוק בשמן זית ושקשוקת חצילים, מרגז וביצה; בין המנות העיקריות יש סטרוגנוף עגל פטריות וזיתים על מצע בריוש, שוק קאצ'קע בבישול איטי על מצע מג'דרה וכרוב אדום וטלה בתנור. בבקרי שישי ושבת מוגשות ארוחות בוקר מושקעות.
לא כשר.
כתובת: המייסדים 37, זכרון יעקב
טלפון: 04-6390133
אתר אינטרנט


שולחן עמוס בכל טוב בחצר היפה של מסעדת הנשיקה

איילת וגילי
מסעדה נעימה שמתמחה במאכלים ביתיים עם דגש על בישול בריא. התפריט הכשר כולל מנות כמו מרק רגל בסגנון תימני, עיקריות כמו קציצות ברוטב עגבניות, סטייק פרגית בצ'ילי ושזיפים או פילה בורי ברוטב נענע ושום, ותוספות כמו מג'דרה, תפוחי אדמה וקינואה. המנות נדיבות והמחירים זולים. יש גם ארוחות בוקר שכוללות שקשוקה או לחוח עם ביצה, טחינה, סחוג, זיתים וסלט ירקות. גילי,הבעלים, הוא גם הסולן של להקת גאיה, והרקע המוזיקלי מוסיף לאווירה במקום. גילי מנגן לאורחים בגיטרה, עוד וחליל, בעוד שאיילת זוגתו אחראית על התבשילים הטעימים. האווירה ידידותית עד מאוד והקהל כולל הרב אורחים קבועים שחוזרים למקום שוב ושוב.
כשר עם תעודה.
כתובת: הנדיב 23, זכרון יעקב
טלפון: 052-2562329, 077-4030455

אתר אינטרנט

מעדן בוטנים וחלבה אצל איילת וגילי. שמים דגש על בישול בריא

פיצ'וטו
מסעדת פיצ'וטו היא אחת המסעדות הוותיקות בזכרון. לא במקרה מצליחה המסעדה לשרוד שנים רבות. ראשית, המיקום. המסעדה שוכנת במיקום רומנטי במיוחד, בבית אבן משוחזר מהמאה ה-19 במדרחוב המייסדים הציורי. בקיץ נעים במיוחד לשבת בחצר המקסימה שמוקפת בצמחי תבלין. שנית, האוכל. התפריט הוא צרפתי-ים תיכוני, והאורחים נהנים ממנות כמו אוסובוקו טלה, רביולי עיזים בחמאת מרווה, קלמארי צרוב במילוי אורז, שרימפס, עגבניות ואורגנו, או שוק אווז קונפי ביין אדום. המחירים לא זולים אבל האוכל משובח והשירות אדיב.
לא כשר.
כתובת: המייסדים 41, זכרון יעקב
טלפון: 04-6290646

דוריס קצבים
בגני הנדיב נמצא סניף של מסעדת הבשרים המפורסמת מראש פינה. גם כאן, התפריט מיועד לקרניבורים וכולל סטייקים ענקיים (אנטריקוט, סירליון, פילה, טי-בון, פורטר האוס ועוד) לצד צלעות, המבורגרים, קבבים וגם מנות עוד ודגים. הבקר המשובח מגיע מרמת הגולן ועובר תהליך יישון. השירות אכפתי וקשוב, הנוף נהדר אך המחירים יקרים.
לא כשר.
כתובת: הכניסה לגני הנדיב, זכרון יעקב
טלפון: 04-6397030

קרפצ'יו פילה בדוריס קצבים. מתמחים בבשרים | צילום: יח"צ

גאיה ביסטרו בנימיני
במושבה בנימינה נמצא ביסטרו גאיה, שמציע תפריט מגוון שמתבסס על מנות מהמטבח הצרפתי עם השפעות ים תיכוניות. העיצוב חמים, עם הרבה עץ ופרחים על השולחנות. האוכל מצוין, ובתפריט אפשר למצוא, בין היתר, כיסוני סלק במילוי גבינת סנט מור, קרפצ'יו סינטה, רביולי כבד אווז ונקניקיות תוצרת בית בליווי שוקרוט. על אף האווירה הרומנטית, המקום ידידותי מאוד למשפחות, וכולל תפריט מוזל למשפחות בשעות הערב המוקדמות ותפריט ילדים שכולל מנות ילדים קלאסיות כמו שניצל ופסטה ברוטב עגבניות, לצד מנות לילדים מתוחכמים יותר כמו סינטה או שרימפס בשמנת. המחירים יקרים.
לא כשר.
כתובת: רחוב האמן 1 פינת הטחנה א.ת. הרכבת
טלפון: 04-6181818

ארוחת בוקר בגינה המקסימה במזווה של ג'ייקוב | צילום: סופיה קליוקין

המזווה של ג'ייקוב
המושב המנומנם אביאל, הסמוך לבנימינה, מציע נופים כפריים ופנינה קולינרית אחת – המזווה של ג'ייקוב. זוהי מעדנייה-מסעדה, שמגישה ארוחות בוקר נהדרות ובראנצ'ים, ואפשר גם לרכוש מעדנים שהבעלים, ג'ייקוב שגיב, מכין במו ידיו, כמו ריבות וממרחים מצוינים על טהרת הגידולים האורגניים בגינה של שגיב. ארוחות הבראנץ' לא שגרתיות וכוללות לחמים מקמח מלא, מטבלים תוצרת בית, זיתים אורגניים, ריבות ביתיות, סלטים מיוחדים, פלטת גבינות עזים אורגניות וגם מנה חמה שמשתנה מדי יום. אפשר לאכול גם ארוחת צהריים, שכוללת מנות צמחוניות כמו המבורגר מקטניות ומנות בשריות כמו פשטידת רועים, ביף בורגיניון ומוסקה בלקנית. יש גם ארוחת תה אנגלית עם סקונס, ריבה, מאפינס, כריכונים וכמובן – קנקן תה אנגלי. הקינוחים נהדרים גם הם וכוללים, בין היתר, קרמבל פירות עם קצפת וקינמון, טארט טאטין וגלידות שמנת תוצרת בית. הישיבה בגינה היפה תורמת להנאה.
לא כשר.
כתובת: מושב אביאל
טלפון: 04-6181839, 054-3195022


אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.