תפריט עמוד

מסלול טיול מפרנקפורט לאגם קונסטנץ

את הטיול שלנו נתחיל בפרנקפורט שבמערב גרמניה ומשם נצא ברכב דרומה, דרך כמה ערים יפהפיות והטבע הירוק ושופע המים של היער השחור ונסיים אותו בחופי האגם הגדול בודנזי, המוכר יותר בשמו הנוסף – אגם קונסטנץ. חשוב לדעת שגם אם אתם מגיעים לאזור היער השחור ממדינות שכנות, עדיף לשכור את הרכב בגרמניה, שכן המחירים שם לרוב נוחים יותר, לא רק דמי ההשכרה אלא גם דמי ההחזר אם אתם מחזירים את הרכב במדינה שונה (אם אתם מחזירים את הרכב בגרמניה, גם אם בתחנה שונה מזו שבה קיבלתם אותו – אין דמי החזר). ועוד משהו: המרחקים בין המקומות שלאורך המסלול אינם גדולים – לרוב לא יותר משעת נסיעה, מה שמאפשר לכם לבלות זמן רב יותר בכל אתר שבדרך. בכלל, רצוי לקחת את הזמן, לא למהר, להישאר עוד יום במקום שמצא חן בעיניכם במיוחד, ואם תוכלו, כדאי מאוד לטייל גם בצד השווייצרי של אגם קונסטנץ. 

נקודת המוצא שלנו היא העיר פרנקפורט, המרכז הפיננסי של גרמניה. לצד גורדי שחקים מרשימים, יש בה מבחר מקומות יפים וגם מוקדי תרבות ואמנות מצוינים: בלט ברמה עולמית, אופרה, תיאטרון, תערוכות ואירועים. הדרך הטובה ביותר לתצפית על נופי העיר היא ממרומי המגדל המכונה The Main Tower, בו ממוקמת גם מסעדה ממנה נשקפים נופים פנורמיים. תוכלו לבקר גם במוזיאון השוכן בביתו של הסופר והוגה הדעות הגרמני המפורסם, גתה, לטייל בכיכר ההיסטורית Römerberg, לבקר במוזיאון לאמנות מודרנית, המזכיר בצורתו פרוסת עוגה ולצאת לקניות ברחוב זייל (Zeil). אם תרצו לגעת בטבע, בקרו בגן הבוטני Palmengarten, בו גדלים צמחים אקזוטיים מאפריקה לצד עצים ופרחים בשלל צבעים.


קו הרקיע של פרנקפורט בשקיעה

דרמשטדט: חגיגה אדריכלית
מפרנקפורט נצא בכביש המהיר A5 לכיוון דרום ובתוך כ-40 דקות נגיע לדרמשטדט (Darmstadt), עיר מרתקת הנחשבת למרכז המדעי של גרמניה. בעיר יש אוניברסיטה ידועה ומרכז העיר שוקק חיים ומלא מסעדות, ברים ובתי קפה ויש בו חנויות רבות. הפארק העירוני הוא מקום שטוף שמש ומתאים מאוד לטיול ולפיקניק – בקיץ נערכים בו קונצרטים ומופעים באוויר הפתוח. חובבי אדריכלות יחגגו כאן עם שלל סגנונות מרתקים. נציג בולט של העשורים האחרונים הוא ה-Waldspirale (ספירלת היער, בגרמנית), קומפלקס מגורים צבעוני בצורת ספירלה שנראה כאילו יצא מתוך סיפור ילדים. מתנועת האר נובו, שדרמשטדט שימשה מרכז חשוב שלה, נותרו בעיר כמה מבנים נפלאים, בהם מגדל החתונה. מגדל נוסף מתקופה עתיקה בהרבה הוא המגדל הלבן (Der Weiße Turm), אחד השרידים האחרונים של חומות העיר העתיקה.

"ספירלת היער", אחד המבנים המרתקים בדרמשטדט

ויינהיים: צעירה בת יותר מאלף
מדרמשטדט נמשיך דרומה בכביש A5 וכעבור כשעה נגיע לוויינהיים (Weinheim), עיר עתיקה שכבר מזמן עברה את הגיל המופלג של 1,200 שנה. נעים לשוטט ברחובות הקטנים ברובע העתיק ולהתבונן במבנים ההיסטוריים. מומלץ להתחיל את הביקור בכיכר העיר Markplatz, סביבה מסעדות המגישות אוכל גרמני מסורתי, בתי קפה וחנויות. בעיר יש שתי טירות: טירת Windeck נבנתה בשנת 1100 על גבעה המשקיפה אל העיר ואולם ב-1674 היא נחרבה כמעט עד היסוד על ידי צבאו של המלך הצרפתי לואי ה-14. מאז היא שוקמה אך לא שופצה לגמרי ומצבה ההרוס למחצה מוסיף למראה הרומנטי שלה. הטירה השנייה חדשה ממנה בהרבה, טירת Wachenburg נבנתה בראשית המאה ה-20 ואף היא בנויה על גבעה מעל העיר. יש בה מסעדה עם גינה ממנה נשקף נוף יפה.

כיכר ברובע העתיק של ויינהיים

היידלברג: בזכות הרומנטיקה
ממשיכים דרומה על כביש A5 אל היעד הבא בטיול שלנו – היידלברג. היידלברג (Heidelberg) נחשבת לאחת הערים הרומנטיות בגרמניה בשל מיקומה על גדות נהר הנקר, יובל של הריין, הגשרים העתיקים, הטירות המפוארות והסביבה ההררית והירוקה. התיוג שלה כעיר רומנטית הואיל לה, כך נראה, גם במהלך מלחמת העולם השנייה, שכן בשונה מערים גרמניות אחרות היא כמעט שלא סבלה מהפגזות והרובע העתיק לא ניזוק. במהלך שהותכם בעיר תוכלו לטייל בסמטאות העיר העתיקה המלאות במבנים מרשימים וכנסיות יפות. הרחוב הראשי, Hauptstrasse, הוא מדרחוב שאורכו כקילומטר וחצי והוא חוצה את העיר העתיקה. על גבעה בצפון העיר נמצאת טירת היידלברג המרשימה, דוגמת מופת לאדריכלות רנסנסית. למעשה, במאה ה-13 היו כאן שתי טירות ואולם אחת נהרסה בשריפה שפרצה כתוצאה ממכת ברק. במאות ה-17 וה-18 הטירה שנותרה הלכה והתפוררה. מאז היא שופצה ואולם חלקים ממנה נותרו הרוסים, מה שתורם למראה המסתורי שלה. עוד כדאי לבקר במהלך השהות בעיר באוניברסיטה העתיקה ביותר בגרמניה ובגשר קארל תיאודור שעליו פזורים פסלים יפים. אם אתם מטיילים עם הילדים, הקדישו כמה שעות לבילוי בגן החיות העירוני.

הטירה של היידלברג על גבעה מעל העיר והנהר

קרלסרוהה: המניפה היפה
היעד הבא בטיול שלנו נמצא אף הוא על כביש A5 בכיוון דרום. לאורך ההיסטוריה, העיר קרלסרוהה (Karlsruhe), שנוסדה במאה ה-18, הייתה ביתם של אמנים ואנשי רוח, שנהנו כאן מחופש יצירה גדול יחסית לערים אחרות. העיר העתיקה בנויה בצורת מניפה, כשהרחובות יוצאים מהכיכר המרכזית – המבנה הסימטרי הזה נראה היטב ממגדל ארמון קרלסרוהה,  המוקף גנים מרהיבים. מלבד ביקור בארמון ובגנים המקיפים אותו, כדאי להתרשם מהבניינים הרבים של האדריכל הגרמני פרדריך ווינברנר, בן המאה ה-18, לבקר באחד המוזיאונים שבעיר, לטייל בפארק Stadtgarten ולצאת לשופינג ברחוב Kaiserstraße העמוס בחנויות מותגים. 

הגנים המטופחים המקיפים את ארמון קרלסרוהה

שטוטגרט: מרצדס, הדור הבא
אנחנו משנים כיוון ומקרלסרוהה לוקחים את כביש E52 לכיוון דרום-מזרח אל עיר הבירה של מדינת באדן-ויטמברג, שטוטגרט (Stuttgart). שטוטגרט היא מרכז תעשיית הרכב הגרמנית והוקמה בה מפעלי רכב חלוציים מסוגם, בהם מרצדס ופורשה. חובבי הרכב ישמחו לבקר בשני מוזיאונים בעיר המוקדשים לעניין – מוזיאון מרצדס בנץ ומוזיאון פורשה, שבכל אחד מהם אפשר להתרשם מהעבר המפואר וללמוד מה צופן לנו העתיד בתחום מכוניות היוקרה.

כיכר שילר בשטוטגרט

שטוטגרט היא עיר גדולה בהרבה מהערים האחרות שלאורך המסלול שלנו ויש לה עבר תעשייתי עשיר, כך שהציפייה למצוא כרך סואן וצפוף. אולם הבנייה הנמוכה והעובדה שהעיר מתפרשת על פני כמה גבעות ירוקות, מוקפת ביערות וכרמים – כל אלה תורמים לתחושה אוורירית, אפילו כפרית במקצת. על הכיכר המרכזית של העיר, Schlossplatz, שולט ארמון מרשים מהמאה ה-18. יש כמה מוזיאונים חשובים בעיר, בראשם גלריית המדינה (Staatsgalerie) המציגה עבודות של ציירים אירופים מהמאות ה-14 עד ה-19. בטירה הישנה (Altes Schloss) נמצא, בין השאר, מוזיאון מדינת ויטמברג (Landesmuseum Württemberg), ובו מוצגים ארכיאולוגיים, תכשיטי הכתר של ויטמברג ועוד. לאורך השנה, נערכים בשטוטגרט אירועי תרבות ומוסיקה רבים ושוק חג המולד של העיר נחשב לאחד החגיגיים בגרמניה.

הכרמים והיערות המקיפים את שטוטגרט משרים אווירה כפרית שלווה על המטיילים כאן

זינדלפינגן: מרצדס, חלק ב'
אם מוזיאון מרצדס בשטוטגרט הלהיב אתכם, אין ספק שתאהבו את התחנה הבאה בטיול שלנו – זינדלפינגן (Sindelfingen), הנמצאת במרחק נסיעה קצרה משטוטגרט, על כביש 831 לכיוון דרום-מערב. גולת הכותרת כאן היא מפעל הרכב של חברת דיימלר, יצרנית מרצדס, בו ניתן לערוך סיור וללמוד על פס הייצור של המכונית המפורסמת (בתיאום מראש). בין האתרים המעניינים בעיר: בית העירייה הישן, שכיום משמש כמוזיאון עירוני, כנסיית סנט מרטין מהמאה ה-11, מגדל מים שגובהו כ-50 מ' הניצב ליד מאגר מים ואשר מראשו יש תצפית יפה על העיר וסביבתה (יש שם גם מסעדה). בכיכר המרכזית ניצבת מזרקה המכונה מזרקת הידידות ומסביבה שש מזרקות קטנות המסמלות את הערים השותפות של זינדלפינגן.

כנסיית סנט מרטין, מהמאה ה-11, בזינדלפינגן

טריברג: שעוני קוקייה ומפלים
עכשיו אנחנו נכנסים ללבו של היער השחור, עם הנופים האופייניים לו: גבעות ירוקות, יערות, אגמים ופלגי מים ועיירות שנראות כאילו יצאו מספרי אגדות. דוגמה נפלאה לעיירות של היער השחור נמצא בטריברג (Triberg), עם בתים שגגותיהם הכהים משופעים וכל החלונות והמרפסות מעוטרים באדניות פורחות. טריברג נחשבת לבירת שעוני הקוקייה של היער השחור ויש בה חנויות רבות שבהן אפשר להתרשם מהשעונים המסורתיים המקושטים בגילופי עץ, לשוחח עם המוכרים על סגולותיהם ולרכוש מזכרת למי שנותר בבית. בעיירה נמצא גם מוזיאון היער השחור (Schwarzwaldmuseum) בו מוצגים ההיסטוריה, התרבות והפולקלור של האזור. סמוך לעיירה נמצאים מפלי טריברג, הגבוהים ביותר בגרמניה.

מפלי טריברג, הגבוהים בגרמניה, נמצאים ליד העיירה טריברג האופיינית ליער השחור

אגם טיטיזי: לשוט ולטייל
מטריברג נוסעים כ-40 דקות דרומה בכביש צר ומתפתל שעובר דרך נופיו המקסימים ושופעי המים של היער השחור עד לאגם טיטיזי (Titisee), הנחשב ליפה באגמי היער השחור. האגם, שמימיו כחולים להפליא, מהווה אזור נופש פופולארי ויש סביבו כמה מלונות נעימים, מסעדות ובתי קפה. אפשר לטייל ברגל לאורך הטיילת על גדת האגם, להתפעל מהנוף ולהאכיל את הברווזים (מומלץ להצטייד מראש בכמה פרוסות של לחם יבש) וכמובן לצאת לשייט בסירת מנוע, בסירת משוטים או בסירת פדלים.

אגם טיטיזי, הנחשב ליפה באגמי היער השחור

אגם בודנזי (קונסטנץ)
מאגם לאגם: מטיטיזי נוסעים בכיוון דרום-מזרח אל אגם קונסטנץ, הנקרא בגרמנית בודנזי (Bodensee). זהו האגם השלישי בגודלו במרכז אירופה והוא נמצא בשטחן של שלוש מדינות: גרמניה, שווייץ ואוסטריה. האגם, שאורכו יותר מ-60 ק"מ, מציע אפשרויות טיול רבות בין כפרים, ערים וחופים שלווים ומוצלים.


אגם קונסטנץ, הנקרא בגרמנית בודנזי, מציע שלל אפשרויות טיול ובילוי

האגם מחולק על ידי לשון יבשה לשני חלקים, האחד גדול והשני קטן יותר, ויש בו שלושה איים מקסימים: מאינאו, רייכנאו ולינדאו. באי מאינאו (Mainau) יש גנים יפהפיים, חממה טרופית, חממת פרפרים ובית אחוזה מרשים, באי רייכנאו (Reichenau), שהוכרז כאתר מורשת עולמית, יש מנזר בנדיקטיני מהמאה ה-8 ושתי כנסיות יפות מימי הביניים. אפשר להמשיך מכאן בקלות לשווייץ ולבקר בכמה ערים ואתרים יפים במיוחד, כמו למשל העיירה היפהפייה שטיין אם ריין (Stein am Rhein), שרבים מבתיה מעוטרים בציורים עתיקים ונשקף ממנה נוף נפלא של נהר הריין או העיר המקסימה סנט גאלן (St Gallen) שבספרייה העתיקה שבה תוכלו להתרשם מכתבי יד עתיקים יוצאי דופן.


בתמונה הפותחת: היידלברג, אחת הערים הרומנטיות ביותר בגרמניה

מפת המסלול מפרנקפורט לאגם קונסטנץ:

לחצו להגדלה

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהיער השחור

טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים
טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים

העיירה באדן-באדן, בדרום-מערב גרמניה, היא הרבה יותר מנקודת מעבר בטיול ביער השחור. ההוד וההדר של העבר ניכרים בה גם היום בכל פינה - מבתי המידות הנאים והגנים המטופחים ועד למרחצאות והקזינו המפורסם שאירח את כל המי ומי של ...

היער השחור הגבוה – הכי ירוק שיש
היער השחור הגבוה – הכי ירוק שיש

באזור היער השחור הגבוה, ההיילנדס, נמצאים כמה מאתרי הטבע היפים ביותר – אגם טיטי, קניון ווטאך, הר פלדברג ואחרים. אפשרויות הטיול מגוונות ומוצלחות והלנים באחד ממאות מלונות ודירות נופש נהנים מהפתעה נעימה: כרטיס המעניק כניסה בחינם ל-100 אטרקציות ...

טיפים ליער השחור
טיפים ליער השחור

באיזה שדה תעופה הכי כדאי לנחות? איך להיכנס לאטרקציות הפופולריות בחינם? מהן מגלשות ההרים הכי מוצלחות? איפה הכי כדאי לאכול את עוגת היער השחור? טיפים מועילים שישדרגו את החופשה שלכם ביער השחור