תפריט עמוד

מסלול טיול באומבריה, איטליה

מחוז אומבריה, שבמרכז איטליה, הוא אזור ירוק ויפהפה, והדרך הטובה ביותר להכיר את פינותיו הקסומות והנסתרות היא בטיול ברכב. הצעה לטיול של חמישה ימים בין גבעות עטורות כרמים, עמקים מיוערים, ערים עתיקות וכפרים מלאי קסם

איטליה היא אחת המדינות האהובות והמתויירות בעולם, ויש לזה הרבה סיבות טובות. זו מדינה יפהפייה שמציעה נופים מגוונים של הרים מושלגים ואגמים בצפון, גבעות, כרמים ועיירות עתיקות במרכז, מצוקים תלולים מעל קו חוף פראי בדרום והרבה ערים נפלאות כמו רומא, ונציה ופירנצה. לאלה נוספים האוכל המשובח, השווקים הססגוניים והמוזיאונים המצוינים.

חלק גדול מההנאה שבטיול באיטליה הוא לגלות את העיירות והכפרים הקטנים, לקנות בשווקים המקומיים, לשבת בבית קפה בכיכר יפה, לאכול במסעדה שמגישה אוכל אזורי נהדר. במילים אחרות – לגלות את החיים הטובים. בשביל כל אלה כדאי לרדת מהמסלול המוכר, והדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא טיול ברכב שכור.

השכרת רכב באיטליה מאפשרת להגיע לכל פינות החמד, גם אלה שלא מופיעות במדריכי התיירים. את הרכב כדאי לשכור עוד בארץ, על מנת להימנע מהפתעות לא צפויות ולהבטיח שתקבלו את הדגם המועדף עליכם. הנהיגה באיטליה קלה ובטוחה, תשתית הכבישים נוחה והנהגים האיטלקים, למרות התדמית שיצאה להם, נחשבים נהגים מצוינים. חשוב לנסוע לפי כללי התנועה המקומיים ולא לחרוג מהמהירות המותרת, שכן באיטליה קיימת אכיפה מוגברת והכבישים מרושתים במצלמות מהירות ותנועה.

טיול ברכב מאפשר להגיע לדרכים הקטנות ולפינות החמד הנסתרות של אומבריה

טיול ברכב מאפשר להגיע לדרכים הקטנות ולפינות החמד הנסתרות של אומבריה | צילומים: שאטרסטוק

אחד האזורים היפים שכדאי לגלות בטיול ברכב הוא אומבריה. בדומה לטוסקנה, גם כאן תגלו נופים נפלאים של גבעות עגולות ומוריקות, כרמים ויקבים, עיירות מלאות קסם ועמקים פוריים, והכל פחות עמוס ומתויר מטוסקנה השכנה.

הנה הצעה למסלול של שבוע שכולל את כל הטוב שיש לאומבריה להציע:

יום 1: רומא – מפלי מרמורה – ספולטו

אוספים את הרכב ברומא ומתחילים בנסיעה צפונה על כביש A1/E35 לכיוון העיר ספולטו (Spoleto), אך בדרך עוצרים במפלי מרמורה (La Cascata delle Marmore), אליהם מגיעים לאחר נסיעה של כשעה וחצי. המפלים, שמשמעות שמם היא "מפלי השיש", הם המפלים המלאכותיים הגבוהים בעולם, והם נופלים מגובה 165 מטר. אל תתנו לעובדה שהמפלים מלאכותיים להרתיע אתכם. זהו מפעל מים מרשים שהקמתו החלה בתקופה הרומית, ב-271 לפנה"ס, כדי לנקז את מי נהר ולינו. השמורה ירוקה ושופעת מים ומראה המפלים עוצמתי במיוחד.

מפלי מרמורה המרשימים

מפלי מרמורה המרשימים

מהמפלים  ממשיכים בנסיעה צפונה במשך כ-35 דקות על כביש SS3 עד ספולטו, עיר עתיקה ומלאת קסם ששוכנת על גבעה ובה כדאי לבלות את שארית היום. ספולטו היא עיר קטנה שתענוג לשוטט בה ברגל ולשבת לקפה בכיכרותיה הנהדרות. על אף ממדיה הצנועים, ספולטו גדושה באתרים מרשימים, בהם אמפתיאטרון רומי, מהגדולים באיטליה, מצודת Rocca Albornoziana שנבנתה במאה ה-14 וחולשת על העיר, גשר המגדלים Ponte delle Tori וכמה כנסיות מרשימות.

יום 2: ספולטו –סקג'ינו – נורצ'יה

היום השני לטיול נפתח בנסיעה דרך עמק נרינה (Val Nerina) היפהפה עד לעיירה נורצ'יה (Norcia). עמק נרינה הוא הירוק משובץ בעירות ימי ביניימיות מקסימות עם בתי אבן.

הנקודה הראשונה שכדאי לעצור בה היא העיירה סקג'ינו (Scheggino), אליה מגיעים אחרי נסיעה של כרבע שעה מזרחה על כביש SS685. העיירה, השוכנת על צלע הר, היא פנינה של ממש. למרגלות העיירה זורם נהר הנרה ובעיירה עצמה אפשר לטייל לצד תעלות מים שחוצות אותה.

ספולטו, עיר עתיקה ומלאת קסם

ספולטו, עיר עתיקה ומלאת קסם

מכאן ממשיכים בנסיעה של כ-40 דקות לכיוון מערב על כביש SS685 לכיוון נורצ'יה, עיירה ימי ביניימית מקסימה השוכנת למרגלות הרכס מונטי סיביליני (Monti Sibilini). העיירה היפה נפגעה ברעידת אדמה באוקטובר 2016 וכמה ממוקדי העניין הבולטים בה, כמו  כנסיית St. Benedict, נהרסו, אבל עדיין נעים לשוטט כאן. נורצ'יה היא המרכז הקולינרי של האזור והיא מפורסמת בנקניקים שלה ובפטריות הכמהין השחורות, שנחשבות לאחד מסמלי האזור. זה המקום להתענג בו על ארוחת צהריים משובחת המבוססת על מטעמים מקומיים. נורצ'יה היא גם בסיס לטיולים בעמק פיאנו גרנדה (Piano Grande), עמק מרהיב ביופיו שמתכסה בפריחה ססגונית באביב ובראשית הקיץ.

העיירה נורצ'יה למרגלות רכס מונטי סיביליני

העיירה נורצ'יה למרגלות רכס מונטי סיביליני

יום 3: נורצ'יה  – טודי  – אורבייטו

ביום השלישי נוסעים בחזרה לכיוון ספולטו ומשם ממשיכים לעיירה טודי (Todi), נסיעה שאורכת כשעה וחצי על כביש SS685. כמו ערים רבות אחרות באומבריה, גם טודי היא עיר ימי ביניימית מוקפת חומות, ששוכנת על גבעה. כדי ליהנות מהנוף הפסטורלי הנשקף מכאן, מומלץ לטפס לראש מגדל הפעמונים של כנסיית סן פורטונטו (Chiesa di San Fortunato). כדאי גם לטייל בסמטאות הצרות והתלולות ולשבת לקפה או ארוחת צהריים באחת הכיכרות היפות ולספוג את האווירה הנינוחה.

בתי העיירה טודי השוכנת בראש גבעה, מעל עמק ירוק

בתי העיירה טודי השוכנת בראש גבעה, מעל עמק ירוק

מטודי ממשיכים מערבה לאורבייטו (Orvieto), נסיעה של כ-40 ק"מ בדרך נופית על גדות אגם קורברה (Corbara). כבר מרחוק אפשר להבחין בעיר הבנויה במיקום דרמטי במיוחד, על סלע געשי המזדקר לגובה 300 מטר. באורבייטו אל תחמיצו ביקור בדואומו, אחת הקתדרלות היפות באיטליה עם חזית ססגונית במיוחד. מומלץ לטייל ברובע העתיק והציורי של אורבייטו, שסמטאותיו גדושות בארמונות וכנסיות. מכאן נשקפים הנופים היפים של העמק המשובץ בכרמים ובמטעי זיתים.

הדואומו של אורבייטו, אחת הקתדרלות היפות באיטליה

הדואומו של אורבייטו, אחת הקתדרלות היפות באיטליה

יום 4: אורבייטו – אסיזי

היום הזה של הטיול יוקדש ברובו לאסיזי (Assisi), אחת הערים החשובות באומבריה, אבל כדי להגיע אליה כדאי לבחור דווקא בדרך הארוכה יותר – לנסוע תחילה צפונה על כביש A1/E35  ובהמשך מזרחה לכיוון אסיזי, כשברקע נשקפים הנופים היפים של אגם טרזימנו. באגם, הרביעי בגודלו באיטליה, ישנם שלושה איים קטנים והוא מוקף בגבעות, עמקים וכרמים. כדאי לעצור לפיקניק על שפת האגם ואולי אף לצאת לשייט. משך המסיעה מאורבייטו לאסיזי ללא עצירות – כשעתיים.

אסיזי, אחת הערים החשובות באומבריה

אסיזי, אחת הערים החשובות באומבריה

אסיזי היא אחת הערים המתויירות באומבריה. במקום הזה נולד פרנציסקוס הקדוש, שייסד את המסדר הפרנצינסקני. הכנסייה החשובה בעיר היא הבזיליקה של פרנציסקוס הקדוש מאסיזי, שהוכרזה כאתר מורשת עולמית והיא מעוטרת בציורי קיר יפים. כנסיות נוספות וחשובות בעיר הן  הקתדרלה של רופינו הקדוש והבזיליקה של קלרה הקדושה.

דבר נוסף שמייחד את אסיזי הוא הארכיטקטורה הייחודית לה, עם בתים הבנויים מאבן גיר ורודה. על העיר חולשת מצודת רוקה מג'ורה (Rocca Maggiore) שנבנתה במאה ה-12 ומומלץ מאוד לבקר בה. אם תהיו במצב רוח רומנטי, סעו בשעות אחר הצהריים לפסגת הר סובסיו (Monte Subasio) הסמוך לעיר, משם אפשר להשקיף על נופי האזור וליהנות משקיעה מדהימה.

מצודת רוקה מג'ורה, החולשת מעל אסיזי. מומלץ להגיע בשקיעה

מצודת רוקה מג'ורה, החולשת מעל אסיזי. מומלץ להגיע לכאן בשקיעה

יום 5: אסיזי – פרוג'ה

ביומו האחרון של הטיול סעו כ-25 דקות דרומה מאסיזי על כביש SS75 לכיוון פרוג'ה (Perugia), בירת מחוז אומבריה. זוהי עיר היסטורית המוקפת בחומות מרשימות, האחת מימי האטרוסקים והשנייה מימי הביניים. בין החומות נמצא המרכז ההיסטורי השמור היטב ובו כיכרות מקסימות, ארמונות, כנסיות ובתים מהמאות ה-13 וה-14. אל תוותרו על קתדרלת סן לורנצו הגותית ועל פיאצה 4 בנובמבר שסביבה כמה מהמבנים החשובים בעיר ובליבה מזרקה מרשימה, פונטנה מג'ורה.

רחוב מדרגות בפרוג'ה, בירת מחוז אומבריה

רחוב מדרגות בפרוג'ה, בירת מחוז אומבריה

בפרוג'ה יש גם כמה מוזיאונים מעניינים כמו הגלריה הלאומית של אומבריה ובה אוסף עשיר של אמות ימי ביניימית.  אתר נוסף שכדאי לבקר בו הוא מצודת רוקה פאולינה המוקפת בגנים יפים. ואם אתם חובבי מתוק (ומי לא?), אל תחמיצו ביקור במרכז המבקרים של מפעל השוקולד המפורסם פרוג'ינה, שם תוכלו לצפות בתהליך ייצור השוקולד ומטעימות מתוקות.

מפת אומבריה:

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאיטליה

דרך פרנציסקוס הקדוש, איטליה: עלייה לרגל
דרך פרנציסקוס הקדוש, איטליה: עלייה לרגל

המסע לאורך דרך פרנציסקוס, אינו רק מסע בין כנסיות ואינו רק שיעור מאלף בהיסטוריה של איטליה בימי הבינים. זהו טיול על מורדות האפנינים המשלב נופים הרריים יפים, עם שטחים מעובדים. מרביתו של המסע עובר באומבריה, המכונה בפי אוהביה ...

צילום בפסטיבל הצ'רי בגוביו, איטליה
צילום בפסטיבל הצ'רי בגוביו, איטליה

הצלם ברוך גיאן ערך מסע צילום לפסטיבל הצ'רי בגוביו, אומבריה. עשרות מתופפים ומאות משתתפים כבר מילאו את העיר היפה והעתיקה הזו. למשמע קריאתו של ראש הטקס יצאה השיירה לדרכה כדי להעיר את תושבי העיר ליום הגדול

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...