תפריט עמוד

מסלולי אופניים בארץ – המלצות

בשנים האחרונות רכיבת אופניים צוברת פופולריות רבה וברחבי הארץ אפשר לראות רוכבים בכל הרמות. ואיפה כדאי לרכוב? לפניכם חמישה מסלולי אופניים מומלצים - חלקם מתאימים לרוכבים מתחילים, כולל משפחות עם ילדים, אחרים ארוכים ומספקים אתגרים גם לרוכבים מנוסים. אז השאירו את האופניים החשמליים בבית והתחילו לדווש!

קשה להתחרות בתחושת החופש והסיפוק שמעניקה רכיבה על אופניים, חוויה ששום נסיעה ברכב או הליכה רגלית לא יוכלו להעניק. לכן זה לא מפתיע שגם בישראל, כמו במקומות רבים בעולם, כמות הרוכבים גדלה כל הזמן ובהתאם – נפתחים מסלולי אופניים חדשים. אז איפה כדאי לרכוב? בחרנו חמישה מסלולי אופניים נהדרים ברחבי הארץ, בדרגות קושי שונות, שעוברים דרך נופים יפים במיוחד. וכדי שלא תישארו רעבים, יש לנו גם המלצות למקומות מוצלחים לאכול בהם בסוף הדרך.

סינגל רום הגלבוע

• נקודת התחלה וסיום: חניון נורית

• אורך המסלול: 43 ק"מ

• רמת רכיבה: גבוהה

זהו מסלול האופניים המאתגר ביותר ברשימה, בשל אורכו, העליות הממושכות ותנאי השטח, אבל קשה להתחרות בנופים שהוא מציע. הסינגל חוצה את רכס הגלבוע, מאפשר גישה לפינות נסתרות ופחות מטוילות. הוא מציע לכל אורכו נופים פנורמיים לעמק יזרעאל ועמק בית שאן, עם השדות המעובדים ובריכות הדגים. בחורף ובאביב נוספת פריחה מרהיבה, כולל פריחה של אירוס הגלבוע. 12 הקילומטרים הראשונים של המסלול כרוכים בעלייה מפרכת, עליה מפצה התצפית הנפלאה מכתף שאול. לאחר מכן המסלול משלב עליות וירידות ולקראת סופו יש שתי ירידות, שמעלות את רמת האדרנלין.

תצפית מכתף שאול אל השדות ובריכות הדגים של העמק

תצפית מכתף שאול אל השדות ובריכות הדגים של העמק | צילומים: שאטרסטוק

• הפסקת אוכל: אחרי רכיבה כל כך מאומצת מגיע לכם להתפנק בארוחה מצוינת. מסעדת חוות התבלינים בגלבוע משקיפה לנופים מרהיבים ומגישה אוכל כפרי ים תיכוני, המבוסס בעיקר על בשרים אבל מציע גם הרבה מנות צמחוניות. מרבית המנות מיוצרות מחומרי גלם מקומיים. כתובת: דרך נוף הגלבוע, כביש 667, טלפון: 04-6531093.

לאורך הירקון

• נקודת התחלה: גן לאומי תל אפק

• נקודת סיום: פארק הירקון

• אורך המסלול: 21.5 ק"מ

• רמת רכיבה: בסיסית

מסלול אופניים מקסים ולא קשה, המציע פינות טבע קסומות לצד נופים אורבניים. המסלול מתחיל בגן הלאומי תל אפק ("אנטיפטרוס"), ממנו יוצא שביל עפר לכיוון גן לאומי מקורות הירקון. המסלול עובר ליד ברכת הנופרים (הנופרים פורחים בין אפריל לספטמבר). בהמשך עוברים לצד אתרים היסטוריים, כמו טחנת הקמח אל מיר ובית הבטון. גולת הכותרת היא הרכיבה הנופית לצד הנחל, שבמימיו אפשר לראות שפמנונים ועל גדותיו – צבי מים ועופות מים רבים. המסלול מסתיים בפארק גני יהושע עם רכיבה נעימה לאורך הנחל וליד האגם, כשברקע נראים הבניינים הגבוהים של תל אביב. אפשר להמשיך ללוות ברכיבה את הירקון עד הנקודה שבה הוא נשפך לים ליד תחנת הכוח רדינג.

שביל אופניים בפארק לאומי תל אפק

שביל אופניים בפארק לאומי תל אפק

• הפסקת אוכל: פארק גני יהושע מציע מקומות יפים לפיקניק, אבל אם אתם מעדיפים לאכול במסעדה, נמל תל אביב, סמוך למקום בו נגמר המסלול, מציע מסעדות ובתי קפה רבים. במהלך השבוע, אפשר לעצור בשוק הנמל לכריכים, פשטידות, גבינות, לחמים ועוד.

סינגל חדיד

• נקודת התחלה וסיום: חניון "חנה וסע" במצפה מודיעין

• אורך המסלול: 11 ק"מ

• רמת רכיבה: בינונית

יער בן שמן הוא אזור הרכיבה הפופולרי בישראל, ובשבתות כבישי הגישה לחניונים עמוסים עד פקוקים. יש לזה סיבה טובה: היער מציע מסלולי רכיבה נפלאים, מוצלים ומלאי עניין באזור קל להגעה, קרוב למרכז הארץ. אחד הסינגלים המוצלחים ביער הוא סינגל חדיד, העובר דרך הפינות הסודיות והפחות מוכרות של היער ומוביל לתל חדיד, גבעה המתנשאת לגובה 147 מטר ומציעה תצפית נהדרת על גוש דן ועל מישור החוף. הדרך, הזורמת ברובה, מציעה תנאי שטח מגוונים ואתגרים רבים, וכוללת פיתולים ופניות, סיבובים מהירים, טיפוס על סלעים, ירידות בין עצי היער, ברמים (שפה חיצונית מוגבהת שמאפשרת רכיבה בזווית צד חדה בפנייה) ועוד. לאורך הדרך תראו שרידים ארכאולוגיים, ובהם מערות מגורים ומתקנים חקלאיים, שדות פתוחים, תצפיות נוף ומרבצי פריחה חורפית של רקפות וכלניות.

סינגל חדיד

• הפסקת אוכל: בשבתות הכבישים המובילים ליער עמוסים בדוכני מזון, מפיתות עם לבנה, דרך בורקס טורקי ועד נקניקיות ומלבי לקינוח. אפשר להצטייד באוכל ולשבת לפיקניק באחד החניונים הרבים שביער.

סינגל עדולם

• נקודת התחלה: תחנת דלק צומת האלה

• נקודת סיום: כביש 35, ליד היישוב זוהרים. המסלול אינו מעגלי ומומלצת הקפצת רכבים

• אורך המסלול: 22 ק"מ

• רמת רכיבה: בינונית

נופיה של שפלת יהודה, בה נמצא פארק עדולם, מזכירים את נופי טוסקנה עם גבעות ירוקות עגלגלות, שדות מעובדים וכרמים. בלב הנופים היפים עובר סינגל עדולם, מסלול מהנה אך ארוך ועם עיקולים ופיתולים רבים. המסלול מתחיל בעלייה ממושכת ורצופה בשביל רחב, במשך כארבעה קילומטרים עד להר שוכה. מהשביל יורדים לסינגל שמציע מסלול שבו הרבה עליות, ירידות וסיבובים. בדרך עוברים ליד מוקדי עניין רבים, כמו חרבת עתרי, חורבת בורגין, שבה מערכת ענפה של מערות מסתור וקבורה, וגם נופים של כרמים, חורש ארץ ישראלי ובסיום – יער נטוע ומוצל. המסלול מומלץ במיוחד בחורף, בשעות הבוקר המוקדמות או אחר הצהריים, שכן הוא חשוף כמעט לכל אורכו.

סינגל עדולם

הפסקת אוכל: במושבי האזור תמצאו מסעדות ביתיות קטנות, במרביתן צריך להזמין מקום מראש. בין היתר תמצאו כאן את מסעדת אביבה בשריגים, שמתמחה מטבח כורדי (02-9999333), את המסעדה של רחל וצוקית אהרון בשריגים, שמתמחה גם היא באוכל כורדי מסורתי ומציעה גם ארוחות פיקניק (052-2407232), את המסעדה ההודית של משפחת שריקר בצפרירים (052-2407232) ועוד. במרכז המסחרי של שריגים תמצאו את מבשלת שריגים, מבשלת בירה בוטיק שבסופי שבוע פועל בה בירגארדן, גן בירה בסגנון בווארי, המגיש בירות מהמבשלה הצמודה לצד מנות הולמות כמו נקניקיות עגל, צ'יפס בטטה, הום פרייז, פרצל חם ועוד.

שבילי אופניים ביער בארי

• נקודת התחלה וסיום: החניון בכניסה ליער בארי

• אורך המסלול: 23-9 ק"מ, בהתאם למסלול הנבחר

• רמת רכיבה: בסיסית – גבוהה (בהתאם למסלול)

הגבעות הסובבות את קיבוץ בארי הן אחד מאזורי הרכיבה הפופולריים ביותר בצפון הנגב. זהו אזור נטול מכשולים, עם אדמת לס שנותרת יבשה למדי גם אחרי הגשם ומאפשרת רכיבה בתנאים משתנים של מזג אוויר. לאלה יש להוסיף את הנופים הטבעיים, הכוללים גבעות רכות, חורשות איקליפטוס, שדות מעובדים ובחורף – מרבדים של פריחה מדהימה, בעיקר של כלניות אבל גם של פרחים נוספים.

מסלול אופניים באזור בארי

מסלול אופניים באזור בארי

באזור יש כמה מסלולים בדרגות קושי שונות. למשפחות מומלץ במיוחד המסלול הכתום, מסלול קל ומישורי ברובו, באורך תשעה קילומטרים. לרוכבים מנוסים וחובבי אתגרים מומלץ לבחור במסלול האדום, סינגל סובב בארי. אורכו של המסלול 23 ק"מ והוא כולל עלות וירודת קצרות והרבה אתגרים טכניים, כמו רכיבה בתוך ערוץ נחל שקירותיו מאפשרים סיבובים עם שיפועי צד, פיתולים, חציית ערוצים קטנים ורכיבה על קפלי קרקע (גבנונים). כשמוסיפים לאלה את הרכיבה בשבילים מיוערים, את המפגש עם נחל הבשור ואת התצפית על מרבדי כלניות, מתקבלת חווית רכיבה מוצלחת במיוחד.

בחורף, כשמרבדי כלניות מכסות את הנגב המערבי, יפה שבעתיים לצאת לטיול אופניים

בחורף, כשמרבדי כלניות מכסות את הנגב המערבי, יפה שבעתיים לצאת לטיול אופניים

• הפסקת אוכל: במרכז האופניים לה מדווש בקיבוץ בארי מציע השכרת אופניים, שירותי תיקונים ועוד. במקום פועל גם מזנון עם ארוחות קלות, גם כאלה שניתן לקחת ליער הסמוך, כמו כריכים, טוסטים וגבינות תוצרת מחלבת שביל החלב. כתובת: קיבוץ בארי, טלפון: 08-9949374

עוד טיולי אופניים בארץ ובעולם

בתמונה הפותחת: רכיבה באזור בארי, צילום: Yuriy Chertok / Shutterstock.com

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...