תפריט עמוד

מלונות מיוחדים במינם

מלון ייחודי, במיקום מושלם או בעיצוב יוצא דופן, יכול להפוך חופשה מוצלחת לבלתי נשכחת. בין אם שנת הלילה שלכם מלווה ברחש גלי הים או באוושת העלים בלב יער - בכל אחד מהמלונות האלה נפלא לסיים את היום

ההנאה מטיול בחו"ל תלויה בגורמים שונים, המשתנים ממטייל למטייל. יש מי שמחפש מקומות חדשים ולא מוכרים, האחר מעדיף לשוב לאותם מקומות אהובים, יש השם דגש על אוכל טוב ויין משובח ויש מי שמתמקד דווקא בצד הרוחני או התרבותי של הטיול. אבל על דבר אחד כולם מסכימים: מלון טוב יכול לשדרג כל חופשה ולהפוך אותה ממוצלחת לבלתי נשכחת. ליקטנו עבורכם כמה מלונות מיוחדים, שבכל אחד מהם כיף לסיים את היום, להניח את הראש על הכר ולהאזין לרחש הגלים או לאוושת העלים ביער. הוספנו גם מלונות עירוניים מוצלחים במיוחד לטובת מי שמעדיף את הלמות לבה של עיר גדולה.

מלון תת ימי פוסידון, פיג'י
בין מלונות בעיצוב מיוחד למלונות אחרים שנמצאים במיקומים מדהימים, מלון אחד, שעדיין נמצא בשלבי בנייה ופיתוח, קוטף ללא כל קושי את התואר המלון הכי מיוחד בעולם. זהו מלון פוסידון (Poseidon Undersea Resort), שמוקם בימים אלו מתחת לפני המים בלגונה יפהפייה בפיג'י.


מלון מתחת למים. כל החדרים בפוסידון צופים אל שונית האלמוגים

בשונה ממלון תת ימי אחר, הנמצא בפלורידה, פוסידון יהיה מלון חמישה כוכבים יוקרתי במיוחד עם 22 סוויטות, כל אחת בגודל של כ-50 מ"ר, עם חלונות ענקיים שמשקיפים על ריף אלמוגים ססגוני. עוד מתחת למים תמצאו מסעדה, בר, ספרייה, אולם כנסים, אולם חתונות וספא. לרשות האורחים תעמוד צוללת שתיקח אותם מהחוף אל מתקני המלון והחדרים וגם לטיול בסביבת ריף היפה. העולם התת ימי הזה מרגש אבל בהחלט לא זול  – זוג ישלם עבור נופש של שבוע כ-30 אלף דולר. אבל האפשרות לשכב על המיטה רחבת הידיים ולצפות בדגים המרהיבים החולפים על פניכם כל כך מפתה, שכבר עכשיו יש רשימת המתנה לחדרים. פרטים נוספים באתר האינטרנט.


דגים צבעוניים שוחים מול חלונות החדרים במלון פוסידון

קמפינג אטראפ'ריב, דרום צרפת

פירוש שמו של המקום הזה – Attrap'Reves – הוא "לוכד חלומות", ואכן קל לחלום וקל לא פחות ללכוד חלומות במיקום הקסום הזה, בלב חורשה ירוקה בדרום צרפת, ממזרח למרסיי. אתר הקמפינג הלא שגרתי הזה, פרי חלומם של בני משפחה אחת, מציע לינה בחדרים פשוטים, שקסמם נובע מצורתם הייחודית – כל חדר נראה כמו בועה שקופה, והנמצאים בו מרגישים חלק בלתי נפרד מהטבע. כל חדר-בועה שכזה מצויד במיטה כפולה נוחה, שמאפשרת מבט מושלם על העצים ועל שמי הלילה זרועי הכוכבים (יש גם טלסקופ למי שרוצה לבחון את הכוכבים מקרוב). אם תרצו מעט אינטימיות, אפשר לסגור את הבועה שלכם מהעולם החיצון. על התענוג הזה תשלמו מ-110 אירו ללילה לבועה פשוטה ועד 250 אירו לבועה משודרגת, הכוללת ג'קוזי זוגי מתחת לכיפת השמיים. פרטים נוספים באתר האינטנרט.


לישון בתוך בועה. חדר שקוף ב-Attrap'Reves | Attrap'Reves ©

הנקודה, צפון מדינת ניו יורק
עשירים מופלגים לא תמיד אוהבים ללון במלונות נוצצים עם פינוקים ברמת חמישה כוכבים. לפעמים, דווקא הפשטות קוסמת להם. כך במקרה הזה, כשוויליאם אברי רוקפלר (אביהם של האחים המפורסמים, שייסדו את חברת הנפט "סטנדרט אויל") רצה לנפוש, הוא נהג לקחת את המשפחה לאחוזה כפרית מבודדת בצפון מדינת ניו יורק. שם, בלב הרי אדירונדק (Adirondack Mountains), על שפת אגם יפהפה, המשפחה היתה יכולה להתנתק מלחצי היום-יום, לשוט ולדוג באגם, לשבת מול האח בבית העץ היפה או לבהות שעות בשלכת האדומה שאחזה בעצי היער.


אחד מבתי העץ על שפת האגם ב-The point. לישון כמו רוקפלר

גם אתם יכולים ליהנות מכל אלה, שכן האחוזה המשפחתית הזאת הפכה למלון כמעט סודי (אין כל שילוט מכוון בדרך הנידחת המובילה אליו וגם השם – The Point, שומר על ניטרליות ולא מעיד על מיקומו). 11 חדרים פזורים בארבעה בתי עץ כפריים, בעלי חזות מחוספסת ופריטים מקוריים מתחילת המאה שעברה. בפנים, כל חדר מצויד במיטה ייחודית בעבודת יד, חלונות ענקיים הצופים אל האגם, חדרי אמבטיה מושקעים ואווירה קסומה. כששוכבים במיטה וצופים החוצה, אל האגם ואל היער המקיף אותו, קל להבין ללבם של הרוקפלרים שבחרו במקום המצוין הזה כבית שני. ואם אתם זקוקים להוכחה נוספת לרמת המלון, כדאי לדעת שהוא שייך לרשת רלה ושאטו (Relais & Chateaux), המתמחה במלונות איכות ייחודיים בעולם. הבעיה היחידה היא שכדי לנפוש כאן תצטרכו חשבון בנק מסדר גודל רוקפלרי: חדר משודרג עם נוף לאגם עולה בסביבות 2,000 דולר ללילה, מחיר סוויטה המשקיפה אל האגם מתחיל ב-2,200 דולר ללילה ומטפס מעלה בהתאם לעונה ולסוג הסוויטה. פרטים נוספים באתר האינטרנט.


הנקודה (The Point). לשבת מול האגם ולהתפעם מצבעי הסתיו

לאדרה ריזורט, סנטה לוסיה
לפעמים חלומות מתגשמים – זאת ההרגשה שמלווה את האורחים המגיעים בפעם הראשונה למלון לאדרה (Ladera Resort) שבאי הקריבי סנטה לוסיה. הנוף הנשקף מחדרי המלון יכה אתכם בתדהמה: הרי געש קונוסיים ממסגרים את הים הכחול הנמצא מאות מטרים היישר מתחת למרפסות החדרים. אפשר לשבת שעות מול הנוף הזה, שנשקף דרך קיר פתוח בחדר או מהבריכה הפרטית שלכם.


סוויטה בלאדרה ריזורט. להתנדנד מעל הבריכה הפרטית אל מול נוף עוצר נשימה

בפנים החדרים מרוהטים בסגנון קריבי, עם מיטות אפיריון ורהיטי עץ מרופדים בכריות לבנות. לא צריך להיפרד מהנוף גם בזמן הארוחות – מנות מעוצבות להפליא מוגשות על מרפסת שתלויה מעל המפרץ. כשהשמש השוקעת צובעת את הכל בוורוד וכתום, קשה לחשוב על מקום יפה יותר או רומנטי יותר לבלות בו.

וכמה כל זה יעלה לכם? לילה בחדר זוגי עם בריכת טבילה פרטית מתחיל ב-400 דולר, סוויטה של שני חדרים עם בריכת טבילה עולה החל מ-900 דולר ללילה, והטופ של הטופ – וילה על ראש ההר עם נופים שאין שניים להם עולה החל מ-1,900 דולר ללילה. אתר אינטנרט.


החדרים בלאדרה ריזורט מרוהטים בסגנון קריבי, עם קיר פתוח אל מול הנוף

מלונות אקולוגיים בדרום צ'ילה
שמורת הטבע וילו וילו (
Huilo Huilo) בדרום צ'ילה היא מקום מצוין לטיולים, לגלישת אומגה בין הצמרות (בקו הארוך ביותר בדרום אמריקה), לצפייה בציפורים ולביקור במפלים יפים. אבל לא פחות חשוב – בשמורה הפרטית יש כמה אפשרויות לינה מיוחדות במינן, שכולן מתמזגות להפליא בלב הטבע הירוק.


לודג' הפטרייה בלב שמורת הטבע Huilo Huilo בצ'ילה

בין אם תבחרו ללון במלון Nothofagus המפנק, ב-Montana Magica Lodge, לודג' קסום החבוי כולו בין עצי היער או בלודג' הפטרייה (Reino Fongi Lodge) החדש שנראה כמו פטרייה ענקית, המרכיב הדומיננטי בכל אחד מהם הוא עץ: כל המבנים עשויים מעץ, המיטות והרהיטים בחדרים הם מעץ ושלל עצי היער מקיפים אתכם מכל עבר, נוגעים בחלונות החדר ומשרים אווירה רגועה במיוחד. בלילה תוכלו להירדם לסימפוניה של קריאות בעלי החיים, קולות אוושת העלים וחריקת ענפי העצים.


חלונות Montana Magica Lodge מציצים מבעד לצמחייה הענפה

באתר האינטרנט של השמורה תמצאו פרטים על כל אחד מהמלונות, הלודג'ים ובתי ההארחה שבשמורה.

מלון מוזיקלי בברלין
מלונות מיוחדים לא חייבים להיות ממוקמים בלב יער או על מצוק גבוה מעל הים כדי לכבוש את הלב. nhow הוא מלון עירוני להפליא, בלב ברלין התוססת, על גדת נהר השפרה, ולמרות שהוא שייך לרשת בינלאומית, השהות בו ייחודית ומענגת מאוד. הנושא המרכזי כאן הוא מוזיקה: צוות המלון כולל מנהל מוזיקלי, אורחים יכולים להזמין לחדר לא רק שירות חדרים אלא גם גיטרה או קלידים, יש חדרי חזרות, שבהם אפשר להתאמן או לערוך אירועים מוזיקליים, ושני חדרי הקלטות מקצועיים.


סוויטה במלון nhow בברלין. האורחים יכולים להזמין גיטרה לחדר

מלבד מוזיקה, תוכלו ליהנות כאן גם מספא מושקע ומנוף פנורמי של הנהר והעיר. לרשת nh יש עוד מלון ייחודי דומה, במילאנו, המתמקד באופנה. יש כאן כמה סוגי חדרים, מחדרים רגילים בלי נוף ועד סוויטה ענקית עם נוף לנהר ולעיר. חדר זוגי רגיל עולה בסביבות 100 אירו ללילה (פחות אם מזמינים מספיק זמן מראש), ג'וניור סוויטה עם נוף כ-200 אירו ללילה. פרטים נוספים באתר האינטרנט.


מלון nhow על גדת נהר השפרה בלבה של ברלין

לויסאבה ווילדרנס, קניה
כל מי שהיה בספארי בקניה מכיר את הלודג'ים המצוינים שאליהם מגיעים בסופו של יום ארוך ועמוס במעקבים אחרי בעלי חיים. החוויה הזאת מתעצמת פי כמה וכמה בלויסאבה ווילדרנס (Loisaba Wilderness), במרכז קניה סמוך לקו המשווה. אפשר ללון כאן בלודג' יפהפה מאבן ועץ, מוקף בעצי יער ומשקיף לעבר הר קניה, באחד משתי בקתות עץ מקסימות עם בריכת שחייה משותפת או בבית אחוזה מעוצב להפליא עם נופים עוצרי נשימה על הסביבה. אבל גולת הכותרת כאן היא ללא ספק מיטות השמיים (Sky beds), שתי מיטות אפיריון מופלאות, עשויות בעבודת יד, הניצבות על משטח עץ מוגבה.


מיטת שמיים בלויסאבה ווילדרנס. שום קיר לא מפריד בינכם לבין הטבע

שום קיר לא מפריד ביניכם לבין הטבע האפריקאי המפעים או המוני הכוכבים שמנצנצים מעליכם. שמונה קילומטרים מפרידים בין כל אחת מהמיטות הללו, כדי לא לפגום בבדידות המזהרת. לילה קסום על מיטת שמיים עולה החל מ-420 דולר מחוץ לעונה ועד 700 דולר בעונה (1 ביוני עד 30 בספטמבר); הנחות למזמינים שישה לילות. פרטים נוספים באתר האינטנרט.


מיטת שמיים נוספת. שמונה ק"מ מפרידים בין שתי המיטות לפרטיות מושלמת

מלון על עצים בשוודיה
מי לא חלם בילדותו על ימים ארוכים ומתוקים בבית בעץ, כזה שאפשר לארח בו חברים ולהמתיק סודות? החלום הזה יכול להתגשם על הצד הטוב ביותר בכפר הקטן האראדס (Harads) שבצפון שוודיה, 60 ק"מ מהחוג הארקטי. במקומות רבים בעולם אפשר למצוא מלונות על ענפי עצים, אבל בשונה מבקתות העץ הסטנדרטיות, ה-treehotel השוודי מעוצב להפליא – קבוצה של אדריכלים מובילים אחראית לפרויקט, כשכל אחד מהם עיצב חדר או חלל ציבורי בפרשנות עיצובית שונה, תוך התייחסות למיקום, לטבע ולסביבה.

שני חדרים ב-Treehotel – חדר המראות (למעלה) וקן הציפור. כל אחד מחדרי המלון עוצב בידי אדריכל אחר תוך התייחסות לטבע ולסביבה

מהחדרים נשקף נוף נפלא של היער, העמק מעבר לו והנהר השוצף בלבו של העמק ובתקופת החורף אפשר ליהנות ממופעים מופלאים של הזוהר הצפוני. המלון עצמו הוא פרויקט בהתהוות והוא נבנה לאט-לאט, כשבכל פעם נפתחים עוד חדרים או חללים ציבוריים. נכון לעכשיו, השטחים הציבוריים כוללים מסעדה, חדר כנסים ואפילו סאונה התלויה בין ענפי עץ. כיאה לתפיסה האקולוגית של בעלי המקום, הבנייה כאן נעשית תוך פגיעה מזערית בסביבה. וכמה זה יעלה לכם? המחירים משתנים בהתאם לסוג החדר – קן הציפור (ראו בתמונה), לדוגמה, עולה 4,400 קרונה (כ-680 דולר) לזוג ללילה. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

מלון One בפריז
חוויה רומנטית ואינטימית מזו לא תמצאו בשום מקום אחר: בפריז, שרבים רואים בה העיר הרומנטית בעולם, תוכלו ללון במלון המורכב מסוויטה אחד בלבד, בלי אורחים אחרים שיפריעו את מנוחתכם. One by the Five הוא מלון זעיר, אח צעיר למלון הבוטיק המעוצב להפליא, Five Hotel, שנמצא ממש מעבר לרחוב.


עיצוב פנטסטי ב-One by the Five בפריז. בלי רעש מהשכנים

מה תמצאו בחדר האחד הזה? 45 מ"ר מרוהטים בעיצוב פנטסטי, עם מיטה שנראית כאילו היא צפה בחלל, כולל סדיני סטן ותאורת כוכבים קסומה, חדר הסבה עם כורסאות מרופדות בקטיפה אדומה וחדר אמבטיה בצבעים כהים ודרמטיים. אבל זה לא הכל: האורחים מקבלים במתנה בקבוק שמפנייה וסלסילת פירות, ולתוספת אווירה אפשר להפעיל מנורה מיוחדת הפולטת לחלל החדר ניחוחות נעימים. כל הפינוקים האלה לא באים בזול – לילה זוגי בסוויטה עולה החל מ-500 אירו. לא רק המלון עצמו מקסים ומפנק, גם הרחובות מסביב שופעים שיק פריזאי, כיאה לרובע הלטיני, שבו הוא נמצא. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

לקריאה נוספת:

מלונות מפנקים בטבע
מלונות מפנקים בטבע
ג'קוזי בין צמרות העצים בקוסטה ריקה, בריכת טבילה פרטית בלודג' אפריקאי, הוט טאב ליד מפל שוצף בקנדה – חמישה מלונות ברחבי העולם שמציעים חופשה בלב הטבע הפראי בתנאי חמישה כוכבים
לילה מהחלומות: שישה מלונות מדהימים
לילה מהחלומות: שישה מלונות מדהימים
וילה מעל המים, ארמון בלב אגם, סוויטה עם אולם קולנוע פרטי, צי מכוניות רולס רויס, מזרקות וגנים בוטניים, באטלר צמוד ועוד כל מיני פינוקים ברשימה של מלונות שרובנו יכולים רק לפנטז עליהם


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.