תפריט עמוד
לצאת מלונדון לטיול באיזור הכפרי נראה לעתים כפרויקט מסובך, אבל הרושם הזה ראוי לניפוץ. במרחק קצר מלונדון ישנם אתרים מקסימים שכדאי לבקר בהם, גם עם ילדים.מי שחושש מנסיעה בצד שמאל של הכביש לא חייב לשכור מכונית – שירות הרכבות המעולה של לונדון יאפשר לכם לצאת לטיול יום מחוץ לעיר ולחזור בערב לבית המלון (יש לציין כי נסיעה באוטובוס זולה יותר).

כדאי לקנות את כרטיסי הנסיעה לרכבת בקופות התחנה, שם הכרטיס עולה פחות מאשר בתוך הרכבת עצמה. כרטיס הלוך ושוב משתלם יותר משני כרטיסים נפרדים. מידע על לוחות זמנים תוכלו לקבל באינטרנט. נסיעה של שעה לכל היותר ברכבת תביא אתכם לכל אחד מהמקומות שעליהם נמליץ פה.

טירת לידס: ציפורים אקזוטיות וקולרי כלבים
טירת לידס (Leeds Castle), ששוכנת במחוז קנט, היא אחת הטירות הציוריות ביותר באנגליה. מרחבת הכניסה מובילה לטירה דרך עפר העוברת ליד אגם קטן ונחל שעשרות עופות מים משכשכים במימיהם, ואפשר לתת להם חתיכות לחם. יש גם שירות הסעות מהרחבה עד הטירה, אבל הרבה יותר נעים לעבור את המרחק בהליכה  קצרה (כעשרים דקות) על דרך העפר.

טירת לידס שוכנת על שני איים קטנים בלב האגם. היא אמנם נבנתה כבר לפני כ־1,200 שנה כמצודת עץ, אך היה זה הנרי השמיני – שחמד נשים וטירות יותר מכל – אשר הפך אותה לארמון מפואר.

ככל הטירות, תוכלו לראות בה חדרים מלאי הוד ואולם נשפים מרשים, ובקרבתה ישנו גם מבוך שיחים, אך יש לה גם שתי אטרקציות ייחודיות. הראשונה היא העופות האקזוטיים שחיים בפינת החי של העופות, כמו טוקנים ססגוניים וטווסים צרחניים. האטרקציה השנייה היא מוזיאון המוקדש כולו לקולרים יצירתיים לכלבים, שאין בינם לבין רצועות העור החגוּרוֹת בימינו על צוואר ידידו הטוב ביותר של האדם כמעט דבר.

הגעה: מתחנת Victoria בלונדון לוקחים את הרכבת בקו Kent Coast Line לתחנת Bearsted, ומשם ממשיכים באוטובוס עד לטירה. אפשר לרכוש כרטיס הכולל גם את הנסיעה ברכבת ובאוטובוס וגם את הכניסה לטירה.
פרטים: אתר הטירה

טירת לידס. הנרי השמיני, שחמד נשים וטירות, הפך אותה לארמון מפואר
הצילום באדיבות Leeds Castle

המפטון קורט: מטבחים, קרני איילים ורוחות מייללות
גם בארמון המפטון קורט (Hampton Court Palace), השוכן במחוז סארי (Surrey), נתן הנרי השמיני את עינו. בעל הבית, הארכיבישוף של יורק תומס וולסי, נתן אותו להנרי במתנה כדי להציל את צווארו, לאחר שנכשל בנסיונותיו לשכנע את ראשי הכנסייה לאפשר למלך להתגרש מאשתו. הנרי לקח את המתנה, ובכל זאת החליט להוציא את וולסי להורג (אך זה הספיק להחזיר את נשמתו לבורא לפני ביצוע גזר הדין).

הנרי שיפץ את הטירה והפך אותה לארמון המפואר ביותר באירופה: אלף חדרים היו בה, וגם מערכת ביוב, מגרש טניס, גנים יפהפיים ובעיקר – כמה מטבחים ענקיים, שבאו לספק את תאוות האכילה של המלך.

במאה ה־17 מינה המלך וויליאם השלישי את האדריכל המפורסם כריסטופר רֶן לשפץ שוב את הארמון, אך השיפוץ נקטע ושני הסגנונות השונים משולבים בו עד עצם היום הזה.

בביקור בארמון אפשר ללכת במסלולים רבים, אך אחד המעניינים שבהם, גם לילדים, הוא מסלול המטבחים. המסלול מתחיל במרתף, שם אפשר לראות דגם מוקטן של המטבחים. בהמשך רואים סיר ענקי עם מים רותחים, שבו בישלו את מיני הבשר הרבים, ועוברים במטבחים הגדולים, שמציגים הכנות לקראת סעודה חגיגית, עם כל הכלים, המצרכים והתנורים הדולקים. הדרך אינה פוסחת גם על חדרי קישוט המנות ועל מרתפי היין ומסתיימת בקפטריה קטנה, למי שרעב תקף אותו בדרך.

מסלולים אחרים עוברים בחדרים מרהיבים, כמו חדר עם קרני איילים על הקירות או גלריית רוחות, שבלילות, כך מספרים, מרחפת בה רוחה המייללת של קתרין הווארד, אשתו החמישית של הנרי השמיני, שהוצאה להורג. ליד הטירה נמצא מבוך השיחים המפורסם בבריטניה. כיף לקנח את הביקור בפיקניק על גדת התמזה.

הגעה: מתחנת Waterloo לוקחים את הרכבת אל תחנת Hampton Court, משם פונים ימינה וממשיכים עד שחוצים את הגשר.
פרטים: אתר הארמון.

המפטון קורט. אלף חדרים, גנים מטופחים, מגרש טניס וכמה מטבחים לספק את רעבונו של המלך | צילום: Steve Cadman / flickr

בעקבות פו הדב: קסם ילדות כפרי
טיול במחוז איסט ססקס (East Sussex), בעקבותיהם של פו הדב, איה, חזרזיר ושאר החברים המככבים בספרי הילדים האהובים של א.א. מילן, הוא דרך מהנה במיוחד להכיר את הנופים הכפריים של אנגליה.

הגשר ממנו פו וחבריו נהגו להשליך למים כפיסי עץ | צילום: אמנון אבישי

המסלולים השונים מתחילים כולם בחנות "Pooh Corner", שם נהג כריסטופר רובין, בנו של הסופר ואחד מגיבורי הספר, לקנות ממתקים, ושם גם מקבלים חינם מפה של האיזור. היום תמצאו שם, מלבד דברי מתיקה, גם מזכרות רבות הקשורות בפו הדב.

אפשר לבחור במסלולים רבים באיזור, אנחנו נתמקד בדרך אל גשר כפיסי פו (Poohsticks Bridge), האורכת כשעתיים וחצי הלוך ושוב. הדרך עוברת ליד חוות קוצ'פורד, שם בילתה משפחת מילן את חופשות הקיץ שלה. המשך המסלול מוביל אל יער אשדאון (Ashdown), סביבת מחייתם של פו והחברים האחרים, הטובלת בירוק של שדות, עצים ושיחים. בדרך אוספים כמה ענפים קטנים (עוד נזדקק להם מאוחר יותר).

בספר "הבית בקרן פו" ממציא פו משחק: עומדים על הגשר שעובר מעל לנחל עם הפנים נגד כיוון הזרימה, זורקים ענפים קטנים או מקלוני עץ ורצים מהר לצד השני של הגשר – לראות של מי המקל שיוצא קודם. זה הזמן לשלוף את המקלות הקטנים שאספנו בדרך לכאן (כי דווקא ליד הגשר קשה מאוד למצוא כאלה), ולשחק. בפרק המצחיק הזה בספר, לא יצאו ראשונים בנחל המקלות של פו, של שפן או של חזרזיר, אלא איה החמור בעצמו, שט על גבו, אחרי שנמיר הטיל דווקא אותו לתוך המים.

אם ממשיכים במסלול אל מעבה היער, מגיעים לאתרים אחרים שמוזכרים בספר, למשל יער ת"ק הפרסאות, חלקת החול של רוּ וגם הנקודה שבה מצא פו בתום המַנְסַע שלו את הציר הצפוני.

הגעה:
מתחנת Victoria נוסעים ברכבת לעיר איסט גרינסטד (East Grinstead), ומשם ממשיכים למרכז כפר הרטפילד (Hartfield) במונית או באוטובוס מספר 291 (האוטובוס האחרון חזרה יוצא בימי שני־שבת בשעה 20:20 ובימי ראשון בשעה 18:00).
פרטים: האתר של Pooh Corner

בקונסקוט. כפר מיניאטורי עם בתים וגינות, כנסיות וארמונות ואפילו מגרש כדורגל | צילום: Marek69, GNU FDL

הכפר המיניאטורי בקונסקוט: מקום קטנטן, חוויה ענקית
בקונסקוט (Bekonscot) הוא כפר זעיר וקסום, עם בתים וגינות, כנסיות וארמונות, רכבת נוסעת ונמל, ואפילו מגרש כדורגל עם שחקנים. האתר טוען לכתר "הכפר המיניאטורי הוותיק בעולם" ושוכן סמוך לכפר ביקונספילד (Beaconsfield).

הגעה:
מתחנת הרכבת Marylebone נוסעים לכיוון בירמינגהם שבבקינגהמשייר, יורדים בתחנת Beaconsfield וממשיכים בהליכה קצרה אל הכפר הזעיר.
פרטים: אתר בקונסקוט

טיול אופניים: פעילויות בווינדזור
רוב התיירים נוסעים לווינדזור לראות את הטירה המרהיבה ואת חילופי המשמרות. אם מגיעים ליום שלם אפשר לכלול פעילויות נוספות, שסביר כי יעניינו את הילדים הרבה יותר מביקור בטירה המפורסמת. תוכלו לבלות כמה שעות בלגולנד, לצאת לשיט על התמזה או לבחור דווקא ברכיבה על אופניים לאורך הנהר.

במרכז להשכרת אופניים אפשר לקבל חינם מפה של שביל התמזה, שמסייעת בניווט. מומלץ להצטייד מראש במצרכים ולעצור לפיקניק על גדת הנהר. בעודפים מהפיקניק תוכלו להאכיל את הברבורים והברווזים הרבים שיתקבצו סביבכם, וכולם – העופות, הילדים וגם אתם – ייצאו שמחים.

הגעה: שתי אפשרויות – מתחנת Paddington יוצאים ברכבת לתחנת Windsor Central (מחליפים רכבת בתחנת Slough), או נוסעים ברכבת שיוצאת מתחנת Waterloo אל תחנת Riverside בווינדזור.

ההמלצות המופיעות בכתבה הן על פי המדריך "חו"ל משפחתי, לונדון והאזורים היפים בבריטניה", מאת צביקה מאיר בהוצאת כתר

חופשה באירופה למשפחות – כולל טיסה, רכב ומלון, החל מ-$649

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.