תפריט עמוד

לצלם עיטמים באלסקה

עד קצהו של סוף העולם הגיע הצלם שלמה ולדמן כדי לצלם עיטמים לבני ראש כשהם צדים דגי סלמון בנהר קפוא למחצה באלסקה. בזה אחר זה זינקו העיטמים אל המים וגררו את הדגים אל הגדה, שם הם שימשו ארוחה להם ולחבריהם שהמתינו על העצים. כתבה מצולמת

אלסקה נשמעת כסוף העולם. בירת אלסקה, ג'ונו (Juneau), נראית כסוף סופו של העולם. היינס (Haines), צפונית לג'ונו, היא כנראה סוף סופו של סוף העולם. הגעתי בחודש נובמבר אל נהר הצ'ילקט (Chilkat River) הזורם בהיינס. למעשה, הוא זורם רק במשך הקיץ הקצר, רוב חודשי השנה הוא קפוא. ומה הביא אותי למקום המרוחק מאוד הזה, סוף סופו של העולם? העיטם לבן הראש.


עיטם לבן ראש במעוף מרהיב ליד נהר צ'ילקט באלסקה

העיטם לבן הראש (Bald Eagle) הוא מלך העיטמים והציפור הלאומית של ארצות הברית. בכל חודש נובמבר מתרחשת בנהר הצ'ילקט באלסקה תופעת טבע מיוחדת מאוד: במשך כשלושה-ארבעה שבועות מגיעים לכאן העיטמים כדי לסעוד בדגי הסלמון השוחים בנהר. בתקופה זו של השנה המים קפואים למחצה והם אינם זורמים במהירות כמו בקיץ. גם הדגים שוחים באיטיות יחסית, וזה הזמן האידיאלי לתפוס את הדגים ולגרור אותם אל שפת הנהר.

עוד על טיולים באלסקה

תקריב של עיטם לבן ראש, מלך העיטמים והציפור הלאומית של ארצות הברית

המחזה לא פחות ממרהיב: על העצים שליד הנהר עומדים עיטמים וממתינים לתורם. בכל פעם מזנק עיטם לכיוון דג סלמון וגורר אותו מהמים אל שפת הנהר. אז מתחילים העיטמים האחרים להגיע בזה אחר זה, על פי סדר והיררכיה שאינם ברורים לבן אנוש, לסעודת דגים. הם עומדים בשורה וכל אחד לפי התור אוכל את חלקו.

המוני עיטמים עומדים על ענפי העצים לצד הנהר, מחכים לתורם לסעודת דגים

תוך כדי זינוק אל עבר הדג, קורה לא אחת שהעיטמים כמעט מתנגשים זה בזה. אז הם תופסים זה בטפריו של זה, על מנת שחלילה לא יפגעו בשני – פגיעה משמעותה פציעה קשה, שכן הטפרים שלהם חדים כמו סכינים.

צמד עיטמים במעוף לעבר הנהר הקפוא למחצה

עמדתי מהופנט (וקופא מקור) במשך שעות ארוכות ולא הפסקתי לצלם את העיטמים בפעולה. אין ספק שזוהי חוויה אדירה שמצדיקה את המסע הארוך מאוד אל סוף העולם הזה.

כששני עיטמים מתנגשים, הם תופסים זה בטפריו של זה כדי להימנע מפציעה חמורה


מה שנראה כמו ריקוד קרב הוא למעשה דרכם של העיטמים להימנע מהתנגשות

המים הקפואים למחצה של הנהר מקשים על הדגים לשחות במהירות

אך מקלים על העיטמים לתפוס אותם…

הסדר שבו העיטמים מגיעים לסעודת הדגים אינו ברור לבן אנוש, אבל הם מקפידים לשמור עליו

צילומים נוספים של שלמה ולדמן אפשר לראות באתר שלו

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.