תפריט עמוד
פאוזה: זיכרונות מירח דבש
עינת ואביגדור רותם הם מארחים בנשמתם. את האהבה הזאת חיברו לאהבתם לבישול והקימו את פאוזה, פונדק קולינרי ייחודי. הכניסה למקום העלתה בנו זיכרונות מירח הדבש בטוסקנה. הפונדק טובל בגינות ירק ומוקף גבעות דשא עגלגלות, עצי פרי וכרמים. כל אלה משמשים את אביגדור כשהוא מבשל לאורחים. במקום שוכנים שמונה חדרים בגדלים שונים, כולם מעוצבים להפליא, בקווים ישרים ונקיים ובסגנון מינימליסטי ומפנק.
כחלק מדרך חייהם מתחשב המקום באיכות הסביבה, ובני הזוג אף זכו לתואר "תיירנים אקולוגיים" מטעם המועצה האזורית גליל עליון וקרן LIFE של האיחוד האירופי. 

על גבעת דשא ניצב ג'קוזי המומלץ בייחוד בימי החורף. על גבעה אחרת יושבים האורחים בערבי קיץ וצופים בסרטים המוקרנים על קיר הבית. מי שרוצה יוכל להתנסות במשחק הפטנק המגיע מצרפת במגרש שבמקום. בשעה שמונה בערב מתכנסים האורחים לארוחה מרובת מנות ויין המלווה בשיחות נעימות מסביב לשולחן. זהו לא המקום לחופשה רומנטית מבודדת, אלא מקום נפלא לאנשים שאוהבים אנשים ואוכל טוב.

השורה התחתונה: היא: אחד המקומות המקסימים בארץ. הוא: חוויה מיוחדת במינה. 

כתובת: שאר ישוב 
טלפון: 054-6904434
אתר אינטרנט
לא כשר
נגישות: אין נגישות לכיסא גלגלים 
מחיר: סוף שבוע (לילות ה'־ו') – 2,300-2,000 שקל כולל ארוחת בוקר וערב; אמצע שבוע – 700-550 שקל כולל ארוחת בוקר; ארוחות ערב באמצע השבוע לקבוצות בלבד; האירוח מגיל 14 ומעלה

בקתה בחווה: חופשה רומנטית
את בקתה בחווה אי אפשר למצוא במקרה. גם לאחר שקיבלנו הוראות מפורטות בטלפון הצלחנו לעשות כמה טעויות בדרך (ואתם יודעים מי אשם בהן). האחראי על הניווט החל להתלונן על חסרונו המורגש של השילוט בעוד האחראית על הרומנטיקה טענה שזה דווקא מוסיף לקסם של שתי הבקתות המבודדות. כמעט כל צימר בארץ מבטיח שהוא מבודד וצופה לנוף, בקתה בחווה גם מקיים. אף ששתי הבקתות קרובות זו לזו, לא תראו את השכנים שלכם אם לא תרצו. 

הבקתות מרווחות ובהן סלון נעים עם קמין, ג'קוזי גדול הצופה אל המטעים ואל הרי הגולן, מצעים צחורים ומגוון סרטים, ספרים ודיסקים להנעמת זמנכם. תמצאו כאן גם משחקי חשיבה מעץ ובמטבח יש אפילו מכונת אספרסו. כיף
להתרווח במרפסת וליהנות מהנוף ומהשקט המשכר. 

השורה התחתונה: היא: כבר מזמינה מקום ליום הנישואים הבא. הוא: רומנטי, מפנק ומבודד.

כתובת: ליד צומת מחניים 
טלפון: 050-2695218, 04-6821360
אתר אינטרנט
נגישות: אין נגישות 

קן בחולה: אירוח כדרך חיים
בצמוד לביתם של אוולין ואורי פלץ ביסוד המעלה שוכן צימר מיוחד במינו. אורי, אדריכל ואמן, בנה את הבית במו ידיו תוך התחשבות בטבע ושימוש בחומרים ממוחזרים. הצימר, הכולל סלון, מטבח וחדר שינה המרוצפים באבנים אדומות, בנוי בסגנון כפרי אירופאי וניכרים בו המוטיבים ההולנדיים שהביאה עמה אוולין ממולדתה. פאי תפוחים תוצרת בית מקבל את פני האורחים וממלא את האוויר בניחוח חם ומתוק. בחצר הקסומה כדאי לשבת על נדנדת העץ הנהדרת שבנה אורי וליהנות מנוף הגולן ומהשקט הפסטורלי. אבוסי עץ עמוסי חציר תוחמים את הגינה ומשלימים את אווירת החווה הכפרית. בחצר תמצאו גם פינת מנגל בנוי אבן וערסל, ואם תרצו תוכלו לשאול אופניים לטיול בסביבה. בני הזוג התגלו כבני שיחה מרתקים ולבביים, הרואים באירוח דרך חיים. בילינו איתם שעה ארוכה בשיחה על ציונות, אמנות וחקלאות אורגנית. שעה קלה במקום הספיקה כדי לגרום לנו לרצות לנטוש את חיי הכרך הגדול ולחזור לשורשים.

השורה התחתונה: היא: מקום קסום בעמק, אך לא לחובבי הג'קוזי. הוא: צימר מיוחד במחיר שפוי.

כתובת: יסוד המעלה 
טלפון: 04-6800790, 054-7401407
אתר אינטרנט
נגישות: גישה נוחה 

בקצה המושבה: שקט ופרטיות
בקצה יסוד המעלה נמצאים שני צימרים מטופחים וחדשים המיועדים בעיקר לחופשה רומנטית. לנופשים מחכה צימר נעים, מאובזר ומעוצב בסגנון מינימליסטי ונקי, וגם בקבוק יין ואפילו ויסקי שמהם אפשר ליהנות תוך טבילה בג'קוזי שבחצר. אמנם לא תראו את נוף העמק במלוא הדרו, אך תוכלו להרגיש את השקט ואת הפרטיות מקיפים אתכם. בני הזוג הקפידו לבנות את שני הצימרים כך שיתאימו לנכים, דבר שלצערנו אינו נפוץ דיו. תל אביבים שכמותנו, שמחנו לגלות שאפשר להזמין מראש ארוחת סושי מעשה ידיה של יפעת.

השורה התחתונה: היא: עיצוב נעים ויפה. הוא: נחמד לחופשה רומנטית.

כתובת: יסוד המעלה
טלפון: 04-6802233, 050-7902102
נגישות: גישה נוחה 


וילה ויטראז': עם החברים
לפני שמונה שנים החליטו איריס וגילי אולשנסקי להפוך את המטע שלהם למתחם אירוח וספא. בין שבילים מוקפים צמחייה טרופית נבנו שבע יחידות אירוח. בכל יחידה יש סלון, מטבח מאובזר וגלריית שינה. בחצר כל יחידה שוכן ידידו הטוב של הנופש הישראלי – הג'קוזי. למי שרוצה לטבול עם חברים יש במתחם גם ג'קוזי גדול במיוחד. ארוחת הבוקר מוגשת בחממה טובלת בצמחייה, ומקצת הירקות יגיעו אליכם מגינת הירק שבחצר. נופשים עם ילדים ישמחו לגלות את חדר המשחקים שבו שולחן פינג פונג, ביליארד וכדורגל שולחן. לרשות המתארחים עומד ספא ובו טיפולים שונים וסאונה. בלובי החמים תוכלו לשתות חליטת תה או כוס קפה וליהנות מחום האח.

השורה התחתונה: היא: מצוין לקבוצות של חברים. הוא: לא מבודד אבל נעים ומפנק.

כתובת: בית הלל 
טלפון: 04-6950893, 050-3717021
אתר אינטרנט
נגישות: יחידה אחת מותאמת לכיסא גלגלים 


הגושרים מלון בטבע: נופש פעיל
על גדת נחל קורן ועל שרידי ארמון החורף של האמיר פאעור ששלט באזור בתקופה העות'מאנית נבנה מלון הגושרים. המלון משתרע על שטח נרחב, מוקף בצמחייה וכולל 164 חדרים ברמות שונות, בסגנון פשוט ונעים. המקום מציע מגוון פעילויות למשפחות, כמו כניסה חופשית לבריכת הקיבוץ, שימוש במתקני הספורט וטיולי יום ולילה לעמק הנהר הנעלם. בשטח המלון פזורים פסלי אבן של חבר הקיבוץ אריה אשכנזי, המקיים מדי שבת סיור מלווה בהסברים על יצירותיו. באחרונה נפתח בסמוך למלון ספא ובו אפשר לקבל טיפולים מסוגים שונים.

השורה התחתונה: היא: הטבע מסביב עושה את המקום. הוא: מתאים למשפחות שמחפשות נופש פעיל. 

כתובת: קיבוץ הגושרים 
טלפון: 04-6816000/1
אתר אינטרנט
כשר עם תעודה 
נגישות: גישה נוחה בשישה חדרים 

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגליל עליון ועמק החולה

צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות
צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות

הסמטאות של צפת מתמלאות בימים אלה בנגנים חדשים וותיקים, נגנים אשר גומעים קילומטרים רבים בסמטאות העיר ועושים שמח. אולם פסטיבל הכלייזמרים, לדברי המדריך, "הוא לא רק קשור לנגינה. יש בו מסר של פשטות. כולנו מוזמנים להגיע, לפשוט מעלינו ...

מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה
מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה

סמטה מוצלת מובילה אל הבית המוקף בבוסתן המשתלב בגינת ירק ועשבי תיבול שהשף קוטף ומלקט מהם היישר למטבח. נוף פנורמי גלילי והחרמון באופק. בבית שני חדרי אוכל מרווחים. החללים והקירות משמשים רקע לאוסף חפצי אמנות וטעם משובח. השף ...

מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין
מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין

"בעיצומו של קיץ, בחום יולי אוגוסט עליתי מהגליל התחתון אל הגליל העליון. הובלתי את הקרוואן בכביש הצר המטפס דרך הכפר ראמה, חלפתי על פני בית ג'אן וחרשים, ונכנסתי אל פקיעין". רונן רז חונה בגליל העליון, מכיר שכנים יהודים ...