תפריט עמוד

לונדון היא אחת הערים המסעירות באירופה, והיא מציעה אינספור אפשרויות  בילוי, פארקים רחבי ידיים, מוזיאונים, אולמות קונצרטים ותאטראות, מסעדות מצוינות, שווקים ססגוניים וחנויות נהדרות, מבתי כלבו ענקיים ועד בוטיקים ייחודיים. גם אם לא מבקרים באטרקציות החשובות, עצם השיטוט ברחוב הלונדוני מהנה להפליא. אפשר לבקר בבירה האנגלית שוב ושוב, ובכל פעם למצוא פינות חן חדשות ודברים מרגשים לעשות בה. אבל למי שרוצה לוודא שלא החמיץ אף אתר מרכזי או אטרקציה תיירותית, אספנו עבורכם רשימה של עשרת המקומות המרכזיים בלונדון. לא חייבים כמובן לבקר בכולם בפעם אחת, וגם שום דבר לא בוער, תמיד אפשר לשמור כמה מהאטרקציות האלה לביקור הבא. כי בניגוד לשיר הנפלא שכתב חנוך לווין ושרה חווה אלברשטיין – לונדון דווקא כן מחכה לכם. 

1. טאואר אוף לונדון
בנייתה של מצודה מפורסמת זו החלה ב-1078 על ידי וויליאם הכובש. ברבות השנים שימש המקום ארמון, כלא ומחסן נשק, וכיום הוא מאתרי התיירות הפופולריים בעיר, כשהאטרקציה העיקרית היא תכשיטי הכתר המוצגים בו. אפשר לסייר בטאוור עצמאית עם אוזניות המציעות הדרכה קולית, או להיעזר בסיורים המודרכים ללא תשלום של ה-Beefeaters – כינויים של אנשי המשמר. בין תחומי אחריותם של אנשי המשמר נכללת השגחה על העורבים החיים בטאוור, זאת בשל האגדה הבריטית לפיה אם יעזבו העורבים את שטח המצודה היא תתמוטט וממלכת בריטניה בעקבותיה. הטאוור אוף לונדון הוכרז בשנת 1988 כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.

Tower Of London
תחתית: Tower Hill
כתובת: Tower Hill
אתר אינטרנט

טאואר אוף לונדון, מאתרי התיירות הפופולריים בעיר

2. המוזיאון הבריטי
אחד המוזיאונים הגדולים בעולם, שנוסד ב-1753 מאוספיו של סר הנס סלואן. כיום האוסף העצום של המוזיאון כולל פריטים מרחבי העולם, בהם אבן הרוזטה המפורסמת שבעזרתה פוענח כתב החרטומים המצרי, מומיות מצריות, פסלים מהפרתנון באתונה, הממצאים מסאטון הו ועוד. בחצר המוזיאון נמצא אולם הקריאה העגול המפורסם. הכניסה למוזיאון חופשית.

The British Museum
תחתית: Tottenham Court Road, Russel Square
כתובת: Great Russell St
אתר אינטרנט

חיילי משמר המלכה מחוץ לארמון בקינגהאם | צילום: אייסטוק

3. ארמון בקינגהאם
ביתו של הדוכס באקינגהם במאה ה-18, שהפך ב-1837 למקום משכנה של המשפחה המלכותית. בין אוגוסט לספטמבר, עת המלכה יוצאת לביקורה השנתי בסקוטלנד, נפתחים 19 מחדרי הארמון למבקרים, וכן מוצע מסלול הליכה בן כחצי קילומטר בגן המלכותי. כרטיסים לסיור בארמון ניתן לרכוש מראש בטלפון או באינטרנט, וביום הביקור בקופה בשער קנדה (Canada Gate) בגרין פארק (Green Park). בחזית הארמון מתקיים טקס החלפת המשמרות המפורסם. בחודשים אפריל-יולי מתקיים הטקס מדי יום בשעה 11:30, ובשאר השנה פעם ביומיים לערך.

Buckingham Palace
תחתית: Victoria, St Jame's Park
כתובת: The Mall
אתר אינטרנט

הייד פארק. פיסת טבע מענגת בלב העיר | צילום: פולה הנסן

4. הייד פארק
פיסת טבע מענגת בלבה של אחת הערים הגדולות בעולם. השטח הולאם על ידי הנרי השמיני ב-1536 כדי להפכו לשמורת ציד. כיום זהו הפארק הגדול ביותר במרכז העיר, עם מסלולי רולרבליידס ואופניים, שבילי הליכה, אגמים לשיט ומסלולי מירוץ לסוסים. באביב ובקיץ מארח הפארק בשטחו הופעות ענק ופסטיבלים שונים. כדאי לבקר בו בעיקר בימי ראשון, בהם פינת הנואמים (Speakers` Corner) ליד מארבל ארץ' רוחשת פעילות, וכל עובר אורח מוזמן לעלות על הבמה ולנאום על כל עניין כטוב על לבו.

Hyde Park
תחתית: Hyde Park Corner, Marble Arch

כנסיית ווסטמינסטר. מבנה גותי יפהפה עם עבר עשיר ומרתק | צילום: אייסטוק

5. כנסיית ווסטמינסטר
מבנה גותי יפהפה עם עבר היסטורי עשיר: בכנסיה הוכתרו מלכי אנגליה מאז 1066 (למעט שניים), ובין כתליה קבורים אישיים נכבדים רבים, בהם בני מלוכה, ראשי ממשלות, משוררים וסופרים. האחרונים קבורים ב"פינת המשוררים" (Poets' Corner), בה נמצאים קבריהם של רודיארד קיפלינג, צ'רלס דיקנס, ג'פרי צ'וסר, ג'ון מנספילד ואחרים, וכן מצבות הנצחה לזכר יוצרים נפלאים נוספים שאינם קבורים במקום, כג'ון קיטס, ת.ס אליוט, ג'יין אוסטן והנרי ג'יימס. מומלץ לבקר באולם האסיפות המתומן השטוף אור שמש החודר דרך חלונות הזכוכית הנאים, בקפלת הנרי השביעי (The Lady Chapel) המרשימה שהתווספה ב-1503 ובקפלות הסמוכות לה בהן קבורות המלכה אליזבת הראשונה ומרי מלכת הסקוטים, במושבו של כס ההכתרה ובגני הקולג'.

Westminster Abbey
תחתית: Westminster
כתובת: Dean's Yard
אתר אינטרנט

חדר בגלריית טייט מודרן. מקום נפלא לצפייה באמנות מודרנית

6. גלריית טייט מודרן
מוזיאון נפלא לאמנות מודרנית, השוכן בתחנת הכוח הישנה בנקסייד, שזכתה לעיצוב מחודש. בראשה של הארובה המודרנית של המבנה – סימן ההיכר של המוזיאון – שוכנת מסעדה ממנה נשקפת תצפית מקיפה על העיר. האוסף כולל יצירות של סזאן, מאטיס, אנדי וורהול, פבלו פיקאסו, מרסל דושאן ורבים נוספים. הגישה הנוחה ביותר לטייט מודרן היא דרך "גשר המילניום", המוביל לקתדרלת סנט פול. הכניסה חופשית.

Tate Modern
כתובת: Bankside SE1
אתר אינטרנט

7. בתי הפרלמנט והביג בן
בית הנבחרים ובית הלורדים של בריטניה שוכנים בארמון ווסטמינסטר שנבנה במאה ה-19. מכל חלקיו, התפרסם הארמון בזכות מגדל השעון שלו, המכונה "ביג בן" (Big Ben), שהפך במרוצת השנים לאייקון הנודע של לונדון. במבנה נכלל אולם ווסטמינסטר (Westminster Hall) המרשים, ששרד מן הארמון המקורי שנבנה במאה ה-11.

Houses of Parliament
תחתית: Westminster
כתובת: Parliament Square, Westminster

קתדרלת סנט פול. כיפתה היא השנייה בגודלה בעולם | צילום: ס. גרג פנסוניאן

8. קתדרלת סנט פול 
קתדרלת סנט פול של ימינו הוקמה בין השנים 1710-1675 על ידי האדריכל סר כריסטופר רן, לאחר שהשריפה הגדולה של לונדון כילתה את המבנה הקודם. כיפתה האדירה היא השנייה בגודלה בעולם, אחרי כנסיית סן פייטרו ברומא. 

St Paul's Cathedral
תחתית: St Paul
כתובת: St Paul's Churchyard

חממת בית הדקלים בגני קיו המרשימים | צילום: Diliff, GFDL

9. גני קיו
הגנים הבוטניים המלכותיים משתרעים על פני 480 דונם של חממות, מבנים היסטוריים, מדשאות וגינות מעוצבות, על גדת נהר תמזה בדרום-מערב לונדון. כמה מהאתרים במקום: חממת הנסיכה מוויילס (Princess of Wales Conservatory), בה שוררים עשרה סוגי אקלים שונים הנשלטים בידי מחשב; ארמון קיו (Kew Palace) מ-1631 הבנוי לבנים אדומות, חממת חבצלות המים (בין אפריל לאוקטובר בלבד), גלריית מריאן נורת' (Marianne North Gallery) ובית הדקלים.

Kew Gardens
תחתית: Kew Gardens
כתובת: Kew, Richmond
אתר אינטרנט

קמדן טאון. שווקים, חנויות ובתי קפה  תעלת נהר ריג'נט | צילום: אייסטוק

10. קמדן טאון
קמדן שעל תעלת נהר ריג'נט היא האתר בו פועל אחד השווקים הפופולריים בעיר. למעשה אלו הם מספר שווקים הפועלים זה בצד זה, משוק קמדן לוק ועד שוק קמדן קאנאל. לצד דוכני העתיקות, התכשיטים, האמנויות, הבגדים והפיצ'פקעס פועלים בתי קפה אופנתיים, מסעדות, ברים וחנויות שיקיות ומיוחדות. חלק מהדוכנים פתוחים בכל יום בשבוע, אך עיקר הפעילות היא בסופי שבוע, ובעיקר בימי ראשון.

Camden Town
תחתית: Camden Town

צילומים בכתבה: שאטרסטוק

 לונדון – העמוד הראשי>>

 

 

המדריך המלא 
לונדון היא אחת הערים הכי נפלאות בעולם. אין הרבה ערים שמתחרות איתה בקסם, בהיצע האדיר של מוזיאונים, פארקים, חנויות ואפשרויות בילוי מדהימות. אין עוד עיר בעולם שמשלבת באופן מופלא כל כך את התחושה שהכל קורה כאן בדיוק עכשיו, שזהו המקום הנכון להיות בו, עם התחושה שהכל כאן מבוסס על מסורת רבת שנים, המסורת המכובדת של האימפריה הבריטית

 

האדריכלות המפוארת של לונדון

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.