תפריט עמוד

גם בחורף לונדון מחכה לי

בלונדון תמיד יש מה לעשות, גם באמצע החורף ובימים גשומים. בין אם תרצו לבלות במקומות סגורים ומחוממים או שאתם מעדיפים להצטייד במטרייה ולצאת לרחובות ולפארקים, יש לנו המלצות לדברים שכיף לעשות בלונדון כשקר וגשום

החורף הולם מאוד את לונדון, שזוכה לכמות לא מבוטלת של גשם גם בשאר עונות השנה. נראה שאין עוד עיר שהצבע האפור מתלבש עליה כל כך טוב. אולי זה בגלל שלונדון היא עיר חיה ותוססת, וגם בימים קרים או גשומים תמיד קורה בה משהו מעניין. לונדון פחות מושלגת מערים במרכז אירופה, דוגמת ברלין או ורשה, ובכל זאת גם בה יורד מדי פעם שלג, שמכסה את האתרים המפורסמים בשמיכה לבנה. וגם בימים של גשם, שכאמור נפוצים לאורך כל השנה, לא תתקשו למצוא מה לעשות בלונדון. כל מה שנשאר לעשות הוא לחפש טיסות זולות ללונדון, להזמין טיסה ולהתחיל לבלות. הנה כמה המלצות:

מתחת לגג

כיאה לעיר שבה גשם הוא עניין של שגרה, לונדון מציעה כמות גדולה במיוחד במיוחד של אתרים ומקומות בילוי מתחת לגג. מוזיאונים, למשל, הם המפלט האולטימטיבי מהקור או הגשם. בלונדון תמצאו מוזיאונים בעלי שם בינלאומי, כמו המוזיאון הבריטי, הגלריה הלאומית, טייט מודרן ואחרים. גם מי שלא נמנה על חובבי האמנות ייהנה במוזיאונים האחרים, דוגמת מוזיאון הטבע, מוזיאון המדע, מוזיאון לונדון (שמתאר את תולדות העיר), מוזיאון השעווה, מוזיאון התחבורה, מוזיאון הדואר ועוד. ויתרון נוסף יש למוזיאונים של לונדון, ברבים מהם (כולל המוזיאון הבריטי ומוזיאון הטבע הכולל אוסף מרשים של דינוזאורים) הכניסה חופשית. כך שאפשר לבלות במוזיאון זמן קצר בלי להרגיש שאתם חייבים להישאר מעבר למה שמתחשק לכם כדי "להצדיק" את מחיר הכרטיס.

הכניסה המרשימה של המוזיאון הבריטי. מקום מושלם ליום גשום

הכניסה המרשימה של המוזיאון הבריטי. מקום מושלם ליום גשום | צילום: chrisdorney / Shutterstock

לבילוי חורפי מסוג אחר לגמרי, סעו לקיו גרדנס, הגנים הבוטניים המלכותיים הנמצאים במרחק כחצי שעה נסיעה ממרכז לונדון (ראו בהמשך). גולת הכותרת של הגנים היא חממות הזכוכית מהתקופה הוויקטוריאנית שבהן גדלים צמחים טרופיים. כשבחוץ הטמפרטורות צונחות או הגשם יורד, נעים במיוחד לשוטט בחממות (הטמפרטורה בתוכו היא 28 מעלות צלסיוס) וליהנות ממראה הפרחים האקזוטיים, הקקטוסים והעצים מרחבי העולם. איך מגיעים? ברכבת התחתית (הטיוב) בקו דיסטריק, יורדים בתחנת קיו גרדנס. אפשר גם להגיע באוטובוס מס' 65 או 391. הגנים פתוחים מ-10:00 עד 16:15 (כניסה עד 15:15) וכשהעננים מתפזרים והשמש מציצה, אפשר לטייל בשטח הפתוח ברגל או ברכבת קטנה. אתר אינטרנט

החממות הטרופיות של קיו גרדנס

החממות הטרופיות של קיו גרדנס | צילום: Ron Ellis / Shutterstock.com

ואם זהו אחד הביקורים הראשונים שלכם בלונדון, נצלו את מזג האוויר הסגרירי כדי לבקר בכמה מהאתרים הקלאסיים, כמו כנסיית וסטמינסטר (Westminster Abbey) המרשימה, שבה מוכתרים מלכי אנגליה, מתחתנים ורבים מהם אף קבורים שם, קתדרלת סנט פול בלב הסיטי של לונדון, מצודת לונדון השוכנת על גדות נהר התמזה ועוד.

שופינג

חווית הקניות היא חלק בלתי נפרד מכל חופשה בלונדון וכשקר וגשום בחוץ, זאת הזדמנות מצוינת לצאת למסע שופינג בחנויות המחוממות. אז חפשו חבילות נופש ללונדון, אנחנו כבר נמליץ לכם איפה כדאי לקנות מה.

אם אתם חובבי סיילים, כדאי שתדעו שבחודש שלפני חג המולד יש מבצעים מיוחדים אבל הסיילים הגדולים מגיעים אחרי החג, במהלך חודש ינואר. בלי קשר לסיילים, תמיד כדאי לבקר בסלפריג'ס (Selfridges) או בהרודס (Harrods), בתי הכלבו המפורסמים של לונדון. כשבחוץ יורד גשם, אין כמו שיטוט מהנה בין הקומות, מדידת בגדים ונעליים וכמובן עצירה בקומת האוכל לטעימות וקנייה של מאכלים, ממתקים וממרחים, שמיוצרים במיוחד עבור החנות ושלא תמצאו במקומות אחרים. המחירים, יש לציין, גבוהים מאוד, כך שאת הקניות הגדולות השאירו לימים בהירים, שבהם אפשר לעבור ברגל בין חנויות באחד מרחובות הקניות המוכרים, כמו רחוב אוקספורד (Oxford Street), רחוב בונד (Bond Street), דרך טוטנהאם קורט (Tottenham Court Road) ורבים אחרים.

גם אם לא תקנו דבר, עצירה בכלבו המפואר הרודס תמיד משמחת

גם אם לא תקנו דבר, עצירה בכלבו המפואר הרודס תמיד משמחת | צילום: andersphoto / Shutterstock.com

מלבד חנויות בגדים, הנעלה, משחקים, אביזרים ומוצרי אלקטרוניקה, לונדון מציעה אינספור חנויות ספרים. אין כמו לשקוע בין המדפים העמוסים בספרים כשבחוץ הגשם מתדפק על הגג. התחילו בפוילס (Foyles), המתהדרת בתואר חנות הספרים הגדולה בעולם, שם תוכלו למצוא כאן כמעט ספר בו חשקה נפשכם. לחנות יש כמה סניפים בלונדון, הגדול שבהם נמצא בצ'רינג קרוס (כתובת: 107 Charing Cross Road). ספרים עתיקים ונדירים תמצאו ב-Shapero Rare Books, בשכונת Mayfair היוקרתית. הביקור כאן הוא בגדר מסע מופלא אל העבר, עם מפות עתיקות, ספרי טבע מאוירים, כתבי יד נדירים ועוד (כתובת: 32 St. George Street). אם אתם חובבי בישול, אל תחמיצו את Books for Cooks, חנות מקסימה בשכונת נוטינג היל, שמתמחה בספרי בישול. כאן תמצאו כל מה שצריך כדי להרחיב את מלאי המתכונים שלכם לכל קצות תבל ולכל המטבחים ושיטות הבישול והאפייה. ואם השיטוט בין המדפים גרם לכם להיות רעבים, תוכלו לשבת בבית הקפה הנחמד שבקצה החנות (כתובת: 4 Blenheim Crescent).

אם אתם חובבי ספרים, בלונדון תמצאו הרבה מאוד חנויות ספרים נהדרות

אם אתם חובבי ספרים, בלונדון תמצאו הרבה מאוד חנויות ספרים נהדרות | צילום: DrimaFilm / Shutterstock.com

חנות נפלאה נוספת, שאפשר לבלות בה זמן רב, בעיקר כשמגיעים עם ילדים, היא המליס (Hamleys) – חנות הצעצועים המפורסמת בעולם, שנפתחה לראשונה ב-1760. החנות, שמשתרעת על פני שש קומות, מציעה למכירה אינספור סוגים של צעצועים: בובות, רכבות ומכוניות צעצוע, חיות פרווה, אבני בניה, משחקי וידיאו ומשחקי מחשב, צעצועים נוסטלגיים ועוד. אם אתם לא רוצים לבזבז את כל הכסף במקום אחד, לפני הביקור הגבילו את הילדים לצעצוע אחד או שניים… (כתובת: Regent Street 188-196).

דובוני צעצוע בחנות המליס, גן עדן לילדים בכל גיל

דובוני צעצוע בחנות המליס, גן עדן לילדים בכל גיל | צילום: Ink Drop / Shutterstock.com

חווית קניות מסוג אחר תמצאו בשווקים הרבים של לונדון, חלקם מקורים כך שאפשר לבקר בהם גם בימים גשומים. בין השווקים המפורסמים אפשר למנות את שוק ספיטלפילדס בסיטי של לונדון, שוק פורטובלו בנוטינג היל ושוק קמדן שבו תמצאו מוצרים מיד שנייה, בגדים, תכשיטים, ספרים משומשים וחדשים ועוד.

באוויר הפתוח

למרות שאפשר לבלות בלונדון חופשה שלמה ומלאת עניין בלי לצאת מהחימום, חלק מהקסם של העיר נמצא באוויר הפתוח. פשוט צריך להתלבש חם ולהצטייד במטרייה, תמיד אפשר לעצור בחנות או בבית קפה כדי להתחמם קצת.

כדי ליהנות מאווירת חורף אמיתית, תוכלו להחליק על הקרח באחת מזירות ההחלקה הפועלות ברחבי העיר בין דצמבר למרץ, חלקן נהנות ממיקומים מרכזיים הסמוכים לאטרקציות נחשבות. כך, למשל, זירת ההחלקה הצמודה לטאואר אוף לונדון, הזירה בחצר מוזיאון הטבע, זאת שבהפטון קורט ועוד.

זירת החלקה על הקרח, חווית חורף אמיתית

זירת החלקה על הקרח, חווית חורף אמיתית | צילום: Cedric Weber / Shutterstock.com

אם הגעתם ללונדון בעיצומה של סופת שלגים, אל תתאכזבו. להפך: העיר יפה שבעתיים כשהיא מכוסה בשלג. חכו לשוך הסערה וצאו לטייל ברחובות ובעיקר בפארקים הגדולים, כמו הייד פארק או גרין פארק. המראה של העצים, המדשאות ופלגי המים מכוסים בלבן כל כך יפה, שהמצלמה שלכם לא תנוח לרגע ואתם תגלו מיומנויות חדשות בלחיצה על הכפתור בכפפות…

קסם חורפי: גני קנזינגטון בשלג

קסם חורפי: גני קנזינגטון בשלג | צילום: שאטרסטוק

ולסיום, מסיבת רחוב שלא תרצו לפספס, בין אם יורד גשם או שהשמיים בהירים וצלולים: בחודש מרץ מציינים בלונדון את החג האירי יום פטריק הקדוש, עם תהלוכה גדולה שמתחילה בהייד פארק ומסתיימת בכיכר טרפלגר, שכיאה ליום שבו שולט הצבע הירוק, המזרקות שלה פולטות ביום הזה מים ירוקים. החגיגות בכיכר כוללות ריקודים מסורתיים לצלילי מוזיקה אירית, שלא משאירה אף אחד עומד במקום.

האדריכלות המפוארת של לונדון

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.