תפריט עמוד

לגלות את ארמניה

נופים פראיים, הרי געש מרשימים, כפרים אותנטיים, עיר בירה תוססת והכנסת אורחים חמה - מכל אלה תוכלו ליהנות במהלך טיול ג'יפים חוויתי בארמניה, יעד חדש ובתולי שעדיין לא נכבש על ידי התיירים

לא צריך להרחיק לקצה העולם בשביל לגלות יעד מפתיע, עם נופים מרהיבים וכפרים אותנטיים. במרחק שעתיים וחצי בלבד (בטיסה ישירה!) מישראל נמצאת ארמניה, המספקת שפע של עניין למטיילים שכבר ראו הכל ורוצים להגיע למקום שונה ומפתיע.

יש הרבה סיבות טובות להגיע לארמניה. בראש וראשונה, הנוף הפראי ועוצר הנשימה, אבל חשוב לא פחות הוא המפגש עם התושבים המקומיים הלבביים ומכניסי האורחים, ששומרים על אורח חיים מסורתי. הארמנים, שעברו שואה בראשית המאה שעברה, מרגישים שותפות גורל עם העם היהודי ומקבלים בחום את המטיילים מישראל. גם האוכל המקומי ראוי לציון, עם מגוון גבינות, תבשילי ירקות, בשרים על האש וקוניאק מצוין.

כפרייה אוספת ירקות בשדה. המסורת חיה וקיימת בארמניה של ימינו
צילום: ריטה וילרט, פליקר

הנה כמה משיאיו של טיול ג'יפים בארמניה:

ביומו הראשון של הטיול יוצאים בג'יפים לכיוון העיירה ג'רמוק, על הגבול התורכי, עיירת ספא הידועה במים המינרליים המצוינים שלה.  בדרך לג'רמוק נוסעים בתוך קניון מערות מרשים, מבקרים במפעל מסורתי שכבר אלפי שנים מייצר יין ונעלי עור, ונהנים מהנופים המרהיבים של הר אררט, שעליו על פי המסורת נחה תיבת נוח לאחר המבול. בעיירה עצמה טועמים מהמים המינרליים המקומיים ומבקרים בערוץ המפורסם. משם ממשיכים לאגם ספנדריאן ומטפסים עם הג'יפים לעבר פסגות הרכס הגעשי העצום אוחטאסר, הר הגמל, בגובה 3,300 מטר.



השתקפויות באגם. נופיה של ארמניה מגוונים להפליא ושובי לב

התחנה הבאה של המסלול היא העיר סיסיאן שבה ובסביבתה מבלים את היומיים הבאים של הטיול, בהם צוברים חוויות מרגשות נוספות: נסיעה מעל ודרך ערוץ מדהים של נהר וורוטאן וחציית הקניון הגדול בעזרת הרכבל הארוך בעולם, שנמתח לאורך של 5.7 קילומטרים והנסיעה בו נמשכת 11 דקות תמימות, מעל נוף עוצר נשימה. אחרי שמבקרים במתחם המנזרים הגדול שנבנה במאה התשיעית, לומדים להכיר את אורח החיים של ימינו דרך אירוח אצל משפחה מקומית שכולל אפיית לחם, הכנת וודקה וארוחת צהריים.


בארמניה מקפידים על שימור מלאכות מסורתיות

ביום הבא, אחרי שנפרדים מימת סוואן, נהנים מנסיעה בנופי הקווקז המרהיבים, עם נהרות, יערות עד ותצפיות מרהיבות. הערב מסתיים בארוחה "על האש" כמיטב המסורת הארמנית.


טיול ג'יפים מאפשר להגיע לפינות היפות ביותר של ארמניה

יומו האחרון של הטיול נפתח בטיפוס בדרך מתפתלת אל הארגטס, ההר הגבוה בארמניה, ומסתיים בטעימה מכל הטוב שיש לעיר ירוואן להציע: אווירה מערבית עם מרכזי קניות, בידור ובילוי, שווקים, מסעדות ובתי קפה.

– כתבה פרסומית –

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.