תפריט עמוד

טיול ג'יפים לארמניה הלא מוכרת

מסע ג'יפים מרתק בנופיה הבתוליים של ארמניה, שעדיין לא התגלתה על ידי המוני התיירים. טבע פראי, הכנסת אורחים חמה ואוכל נהדר - כל אלה הופכים את הטיול בארמניה לחוויה מיוחדת במינה

מעטות המדינות שמצליחות להעניק למבקר בהן את חדוות הגילוי של מקום חדש, שהמוני התיירים עוד לא הגיעו אליו. מקום שבו הטבע נותר בתולי ושתושביו משמרים בהצלחה מסורות עתיקות, זוהי בדיוק ארמניה. הטיול במדינה הוא כמו כמסע אחורה בזמן: החקלאים עדיין מעבדים את השדות בשיטות מסורתיות, אזורים נרחבים עדיין ריקים מגדודי מטיילים, והתיירים המעטים שמגיעים מתקבלים בלבביות ובמאור פנים, כשהתושבים המקומיים מרעיפים עליהם ממיטב המטעמים של המטבח המקומי המשובח.

עוד טיולי ג'יפים כאן

נסיעה ביערות עבותים

מגוון הנופים בארמניה יסחרר כל חובב טבע. יערות בתוליים, רכסים געשיים, עמקים ירוקים, קניונים עמוקים ושופעי מים ואזור מדברי עם ואדיות עצומים. הנוף משובץ במבצרים מרשימים, מנזרים עתיקים וכנסיות מרהיבות שעומדות בדד על צוקים, עדות להיסטוריה הארוכה ורבת התהפוכות של ארמניה. רוב שטחה של המדינה הררי, ובמרכזה יש אגם עצום, ימת סוואן. מעיר הבירה ירוואן נשקף מראהו המרשים של הר האררט, שנמצא בתחומי תורכיה – משאת נפשם של הארמנים, המחשיבים אותו אתר קדוש.



קניון ורוטאן ("ערוץ השטן") המרשים

הטיול בארמניה עובר בין כל אלה – נופים דרמטיים של קניונים, רכסי הקווקז הנישאים, נהרות ואגמים, אתרים היסטוריים, כפרים ומפעלים מקומיים בהם מייצרים יין ונעליים בשיטות שלא השתנו כבר מאות שנים. כל היופי הזה מתגלה בנסיעה חווייתית בג'יפים בדרכים מפותלות ומאתגרות.


דוכן ירקות לצד הדרך

לצד אתרי הנוף וההיסטוריה שלאורך הדרך, גם הביקור בכפרים המקומיים הוא חלק בלתי נפרד מחווית הביקור בארמניה. אין כמו אירוח אצל משפחה מקומית על מנת להתוודע לאורח החיים המסורתי ולמנהגים המקומיים בארמניה. המבקרים משתתפים באפיית הלחם ובהכנת וודקה תוצרת בית, וסועדים עם המשפחה המארחת את ארוחת הצהריים.

ואם כבר הזכרנו אוכל, הרי שהצד הזה של הטיול הוא בגדר חגיגה אמיתית. המטבח הארמני מזכיר בטעמיו את המטבח הפרסי, עם הרבה אורז, בורגול, תבשילי חיטה מלאה, שיפודי כבש, דגים על האש והרבה ירקות ופירות טריים. ואת כל אלה מלווה וודקה פירות מקומית טעימה להפליא להגברת השמחה.

בתמונה הפותחת: מתחם המנזרים טאטב, אתר מורשת עולמית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.