תפריט עמוד

לב הערבה: אטרקציות משפחתיות

הערבה מציעה מגוון אטרקציות למשפחות: מאתרי טבע, דרך תיירות חקלאית ועד למפגשים מרגשים עם בעלי חיים. הנה כמה פעילויות משפחתיות מהנות בצפון הערבה ובמרכזה

המרכז לתיירות חקלאית מתקדמת
במרכז לתיירות חקלאית מתקדמת בתחנת יאיר, שנמצאת בסמוך לצומת חצבה, ניתן להתרשם מהחקלאות המשגשגת של הערבה. התחנה עוסקת בפיתוחים חקלאיים בתחומים שונים – ירקות, פרחים, גידולי מים והמצאות חקלאיות שמסייעות להתמודד עם אתגרי הקרקע והאקלים המדברי ולהפוך את החקלאות בערבה לסיפור הצלחה. בסיורים המודרכים שמתקיימים במקום בתיאום מראש, המבקרים מבקרים בחממות הניסויים, נחשפים להמצאות חקלאיות מהפכניות ולזנים חדשים של ירקות ופירות, כמו פלפל סגול, עגבנייה מנומרת ואפילו פלפל בטעם שוקולד. יש גם זנים רבים ומרהיבים של פרחים ואפילו אקווריומים בהם גדלים דגי נוי, ובהם דגי נמו.
טלפון: 052-6838449, 08-6581653

קטיף עגבניות שרי בערבה | צילום: באדיבות מו"פ ערבה

מלא הטנא
מקום נוסף בו ניתן להתרשם מן החקלאות בערבה הוא מלא הטנא, חממה אורגנית תיירותית בסמוך לעין יהב, בה מגדלים ארבעים זנים של עגבניות שרי, עשרים זני פלפלים, חצילים, סלק ושאר מיני ירקות. כאן אפשר להראות לילדים שהעגבניות לא גדולות בסופר או אצל הירקן – הילדים והוריהם מוזמנים לסייר בחממה ולקטוף עגבניות ופלפלים בשלל צבעים, שטעמם המשובח יפתה גם ילדים סרבני ירקות. אפשר גם למלא סלסלה בירקות ולקחת הביתה. בסיורים המודרכים שמתקיימים במקום אפשר ללמוד על ההתיישבות בערבה, על החקלאות במדבר, על חקלאות אורגנית וגם על תהליך האבקה בעגבנייה ופלפל בעזרת דבורי הבמבוס. אפשר לראות את הכוורת וללמוד על הדבורים ותפקידם בכוורת ובחממה. אחרי הסיור הצבעוני והטעים הילדים יכולים לעסוק ביצירה בפינת היצירה ללא תשלום נוסף.
טלפון: 052-3666606, 052-2913379

פארק ספיר
פארק ספיר, שנמצא בסמוך לישוב שנושא את אותו השם, הוא פינת טבע ירוקה באמצע המדבר הצחיח. בפארק יש אגם קטן בו שטים בנחת ברווזים, מפל קטן ותעלות מים, מדשאות, חורשת תמרים, דקלי דום ועצי באובב, שולחנות פיקניק, מתקני שעשועים ועוד. כל מה שצריך כשמחפשים מקום ירוק לפיקניק. באביב מגיעות לפארק ציפורים נודדות מה שמוסיף לקסמו של המקום. סמוך לפארק יש גן פסלים – פרויקט פיסול סביבתי משותף לקבוצת אמניות מקומית, "נשים מפסלות במדבר", ותלמידים מבית הספר שיטים, וכן פסלים סביבתיים של הפסל האוסטרלי אנדרו רוג'רס.
טלפון: 1800-225007, 08-6592271

פארק ספיר. פינה ירוקה בלב הערבה | צילום: פרדי נפתלי

חוות האנטילופות
חוות האנטילופות שליד מושב צופר היא כנראה האטרקציה המובילה למשפחות באזור הערבה. באמצע המדבר נמצאת פיסה קטנה של אפריקה – בשטח החווה מטיילות בחופשיות, כאילו היו בלב הסוואנה, כמאתיים אנטילופות מ-14 סוגים שונים: ראמים דישונים, קודו, יעלים, איילים ועוד. המבקרים בחווה יכולים לצפות באנטילופות בסיור רכוב, וליהנות, בנוסף לצפייה בבעלי החיים, גם ממרחבי המדבר. כל משפחה מקבלת דפי הסבר שמסייעים בזיהוי החיות שפוגשים בשטח. בנוסף, יש במקום מבנה מרשים דמוי תיבת נח, שבו חיים בעלי חיים נוספים: סוריקטות, שפני סלע, ארנבות, עזים, כבשים, מיני עופות, ציפורים ותוכים. יש גם פינת ליטוף לילדים. ניתן ללון במקום באתר הקמפינג או בצימרים.
טלפון: 054-4791533, 052-3666041
אתר אינטרנט

קרוקולוקו
לא רק אנטילופות יש במדבר, כי אם גם תנינים. בחוות התנינים קרוקולוקו שליד עיר אובות חיים כאלפיים תניני יאור בבריכות מים גיאותרמיים. חלק מהתנינים הגיעו לאורך המרשים של חמישה מטרים. המבקרים במקום משתתפים בסיור מודרך בו הם צופים בתנינים ממש מקרוב, שומעים סיפורים מרתקים על חיי התנינים ולבסוף אפילו פוגשים גורי תנינים, מלטפים אותם ומצטלמים איתם. באביב ובקיץ מתקיימים במקום גם סיורי לילה עם פנסים, וכדאי מאוד להשתתף בהם.
טלפון: 052-8991088

תנין צעיר בחוות קרוקולוקו

מרכז הרכיבה בעין יהב
אזור הערבה מציע הרבה מסלולי טיול ברגל, ברכב ובאופניים, אבל אחת האפשרויות המהנות ביותר לטייל בו היא דווקא על גבו של סוס. מרכז הרכיבה בעין יהב הוא חווה משפחתית של משפחת אסא שהגיעה לעין יהב כדי להגשים חלום ולהקים במקום בית ספר לרכיבה אנגלית. בנוסף לשיעורי רכיבה מתקיימים במקום טיולי שטח שמתאימים למטיילים שמגיעים לאזור. באחד מן המסלולים, שנמשך כשעה, רוכבים בנחל נקרות נחל קדום שניזון ממי שיטפונות. בטיול רוכבים בין עצי אשל ושיטה, נהנים מתצפית מרהיבה לעבר ירדן והרי אדום ועוצרים ליד מאגר מים מרשים. טיולים אחרים עוברים במטעי התמרים של עין יהב, חוצים את נחל ערבה, משקיפים על עין יהב ועל נופי הערבה ועוד. בתיאום מראש ובתוספת תשלום, אפשר גם לעצור למדורה בשטח והכנת פיתות על הטאבון.
טלפון: 052-3666660

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.