תפריט עמוד

לבלות באילת בלי לשלם

אולי תתקשו להאמין, אבל באילת אפשר לבלות נהדר בלי לפתוח את הארנק. ירדנו לעיר הנופש הדרומית כדי לבדוק אחדות מתוך 101 החוויות החינמיות שמוצעות למבקרים. טיילנו במדבר בלוויית מדריך מוסמך, חתרנו בסאפ בים האדום, למדנו ריקודי בטן, צפינו בכוכבים, הגענו לנקודות תצפית יפהפיות. והארנק? לא ראה אור יום

כמה פעמים אמרתם, או שמעתם אחרים אומרים, שאילת יקרה ויותר זול לטוס לחופשה בחו"ל? מן הסתם, לא מעט פעמים. אז הרשו לנו לחדש לכם: מעבר ללינה ולאוכל, שעליהם אפשר לשלם המון או פחות, תלוי בבחירה ובהעדפה שלכם, אפשר לבלות באילת בזול. לא סתם בזול, ממש בלי להוציא שקל.

הקורונה, כידוע, הביאה שינויים רבים לחיינו, חלקם, כך מסתבר, דווקא מוצלחים. תאגיד התיירות של אילת, למשל, השיק לפני שנה קמפיין שהציע אטרקציות חינמיות למי שהתארח באילת. הקמפיין הזה חוזר ובגדול השנה תחת הכותרת "101 חוויות, אפס שקלים, אילת אחת". ומה הוא כולל? ממש כפי שהשם מציע – יותר מ-100 חוויות ייחודיות ללא עלות. בין אם תרצו לתרגל יוגה מול הים בבוקר או פילאטיס בשקיעה, להשתתף בסדנת יצירה לכל המשפחה או לצאת לסיור קולינרי – פשוט היכנסו לאתר של תאגיד התיירות של אילת, בלשונית 101 חוויות, בדקו אילו פעילויות מתקיימות בזמן הביקור שלכם והירשמו. כיוון שהפעילויות נערכות בקבוצות קטנות וחלקן מתמלאות מהר, כדאי להירשם מראש, עוד לפני שאתם יוצאים דרומה.

טיול רגלי בשמורת הרי אילת. אחת מ-101 חוויות חינמיות בעיר וסביבתה

טיול רגלי בשמורת הרי אילת. אחת מ-101 חוויות חינמיות בעיר וסביבתה | הצילומים בכתבה: רותם בר כהן

101 חוויות, אפס שקלים

ירדנו, אם כן, לאילת לבדוק מה אפשר לקבל באפס שקלים במהלך חופשה בעיר הדרומית. הנה כמה אפשרויות, כולן מוצלחות ובקלות אפשר להפוך בעזרתן את השהות בעיר למעניינת וכיפית, מבלי לפתוח את הארנק. אגב, כל הפעילויות החינמיות מיועדות למבקרים ולתושבי אילת, שגם הם לפעמים מגלים מקומות ופעילויות שלא הכירו בעיר שלהם.

שירים ולחם

אחת ההנאות שמחכה למבקרים באילת היא המפגש עם הקהילה המקומית. זה בדיוק מה שקורה בפעילות שנקראת משירים עד לחם, שמתקיימת בביתה של גלית איבגי כהן. גלית היא אישה מרשימה ורבת פעלים, שעם הקורונה יצאה לחל"ת מעבודתה כדיילת אוויר. אבל לא אישה כמוה תשב בבית בחיבוק ידיים, וכך, לראשונה בחייה החלה לאפות לחמי מחמצת. יום אחד, כשנשארו לה כמה לחמים מיותמים, היא העלתה פוסט בפייסבוק בו הזמינה את השכנים לבוא לקחת לחם. מכאן הכל התגלגל במהירות, וכיום גלית מארחת אנשים בביתה לבראנץ' מעשה ידיה, שכולל הקראה של שירים שכתבה. המפגש הזה אינו בחינם, אבל במסגרת 101 חוויות, אפס שקלים, אפשר לבקר אצלה בבית, ללמוד על הכנת לחמי מחמצת, לשמוע אותה מקריאה שירים ולסיים בטעימה של לחמים. אורך המפגש כשעה והוא מתאים לכל המשפחה. וכאמור, אינו עולה כסף.

גלית איבגי כהן מארחת בביתה לשירים ולחם

גלית איבגי כהן מארחת בביתה לשירים ולחם

בין מדבר לים

אילת היא לא רק חופים וים, היא גם מדבר והרים וטבע מפעים. בזמן החופשה באילת, אין כמו לצאת לטיול מחוץ לעיר בנופים מדבריים שאין שניים להם. אנחנו הצטרפנו לטיול עם בני גמליאל, מדריך ותיק ומנוסה ואיש משעשע ומלא סיפורים כרימון. טיילנו בשמורת הרי אילת, אל עמודי עמרם. הליכה בנחל, בין סלעים בשלל צורות וצבעים, הביאה אותנו אל עמודי האבן המרהיבים ביופיים. גם אם טיילתם במקומות מקסימים ברחבי העולם, המקום מלא ההוד הזה ללא ספק ירשים אתכם. צרפו לכך הסברים על הגיאולוגיה, הגיאוגרפיה וההיסטוריה של הסביבה ותבינו למה כדאי לכם להירשם לטיול הזה (כן, גם הוא בחינם), ואם תתארגנו מראש, אולי תספיקו לצאת לעוד טיול מודרך או אפילו שניים לפני שאתם חוזרים הביתה.

עמודי עמרם. גם אם טיילתם ברחבי העולם, לא תוכלו להישאר אדישים למראה המרהיב הזה

עמודי עמרם. גם אם טיילתם ברחבי העולם, לא תוכלו להישאר אדישים למראה המרהיב הזה

בין הטיולים שנכללים ב-101 חוויות: טיול רגלי בנחל גשרון עליון, טיול שקיעה לאורך נתיב החקלאות בערבה הדרומית, טיול בוקר להר צפחות וטיולים רבים נוספים. הטיולים נערכים במכוניות פרטיות, בנהיגה עצמית, ומלווים בהדרכה של מדריך מוסמך.

11 שעות באוטובוס בלי מזגן

למרות המרחק הפיזי ממרכז הארץ, כיום ההגעה אל אילת קלה ופשוטה, בין אם אתם מגיעים בטיסה או בנסיעה בת כמה שעות. פעם המצב היה שונה לגמרי: ב-1951 התפרסמה בעיתון דבר ידיעה על פתיחת קו אוטובוסים ראשון בין תל אביב לאילת. האוטובוס, כך נכתב בעיתון, צפוי לצאת פעמיים בשבוע, והנסיעה אורכת 11 שעות. תארו לעצמכם! אם אתם רוצים לראות במה נסעו באותם ימים, בפתח מוזיאון עירי אילת ניצב אותו אוטובוס משנות החמישים, שקישר בין מרכז הארץ לקצה הדרומי שלה. המושבים הנוקשים, החוט שבו משכו כדי לעצור בתחנה, החלונות הקטנים, כל אלה מחזירים את המטיילים לתקופה אחרת, שבה לא היה מזגן לצנן את האוויר הלוהט במהלך הנסיעה הארוכה-ארוכה.

תצוגה במוזיאון אילת עירי, שבו מתחיל הסיור ההיסטורי

תצוגה במוזיאון אילת עירי, בו מתחיל הסיור ההיסטורי

הביקור במוזיאון אילת עירי, שמתעד באופן חינני את החיים בעיר לאורך השנים, הוא תחילתו של סיור היסטורי חדש, שעוקב אחר ההיסטוריה של העיר בדרך מרתקת במיוחד. בין השאר, הסיור עובר דרך תצפיות יפות, שמהן אפשר להשקיף על דרכים עתיקות ועל השכונות החדשות שצצות על ההרים מעל המפרץ ולשמוע סיפורים על ראשוני המתיישבים ועל החיים בעיר, אז והיום. את הסיור מדריכה יעל לרנר, שבעצמה עשתה לפני שנים אחדות את הדרך מתל אביב דרומה, וכיום לא רק שהיא גרה באזור עם משפחתה, היא מעבירה סיורים קולינריים, סיורי אמנות, סיורים עירוניים ועכשיו גם את הסיור ההיסטורי, והכל כחלק מ-101 חוויות, אפס שקלים.

תצפית ממצפור הים האדום על השכונות החדשות, המפרץ וההרים מעבר לגבול

תצפית ממצפור הים האדום על השכונות החדשות, המפרץ וההרים מעבר לגבול

אמנות לעם

בין החוויות החינמיות השונות יש לא מעט סדנאות אמנות, שמתאימות למגוון רחב של גילאים. את הסדנאות האלה מעבירים אמנים ויוצרים מקומיים ולרוב הן אינן דורשות ידע או ניסיון קודם. בין השאר אפשר להשתתף בסדנת ציור מודרכת (עם יין ובירה לתוספת שמחה), סדנת מלאכות יד ברוח האנתרופוסופיה, סדנת קווילינג (אמנות גלגול נייר ויצירת פרטים קישוטיים), סדנת רישום בפחם מול הנוף, סדנת ציור על זכוכית ורבות נוספות.

אנחנו השתתפנו בסדנה שנקראת Max Hacks בהנחיית האמנית הילה שי. זוהי פעילות יצירה מהנה לכל המשפחה, שבמהלכה לומדים איך לשדרג פריטים ממקס סטוק תוך שימוש בכלי עבודה שונים וטכניקות של צביעה ועיצוב מוצר. תחת ידינו (הלא מיומנות, יש לציין) צנצנות קטנות הפכו לסדרה של עציצים תלויים, קרש פשוט הפך לשלט מעוצב לדלת הבית, קופסאות פלסטיק עוטרו והפכו מקומות אחסון לאוספים קטנים וכן הלאה. מלבד המוצר המוגמר, שאפשר לקחת הביתה בסוף הסדנה, כיף גדול לראות אנשים מבוגרים, שביום-יום יושבים במשרד מול המחשב, מתרוצצים בחדווה בין שבלונות, אקדחי דבק, צבעים, נצנצים, צנצנות וחיות קטנות מפלסטיק.

סדנת עיצוב מוצרים מפריטים שמוצאים בחנויות סטוק

סדנת עיצוב מוצרים מפריטים שמוצאים בחנויות סטוק

להזיז את הגוף

חופשה היא זמן לנוח ולהירגע, אבל זאת גם הזדמנות מצוינת לעשות דברים שאתם דוחים בשגרה, למשל לעסוק בפעילות גופנית מהנה. גם בתחום הזה מוצעות חוויות שוות במיוחד, החל בחתירת סאפ בים האדום, דרך סדנת פלמנקו וקצב ועד לעיצוב וחיטוב הגוף בשעת השקיעה. אפשר גם להצטרף לתרגול של פילאטיס, יוגה או טאי צ'י מול נופו המרהיב של מפרץ אילת. במופע המחול האוריינטלי של הרקדנית אבישג אפרתי, שאף הוא כלול ב-101 חוויות, אמנם היא עושה את רוב העבודה, אבל ספק אם תצליחו להישאר עומדים ללא תזוזה לצלילי המוזיקה הסוחפת.

מי אמר סאפ ולא קיבל (בחינם)? | צילום: עומר הרפז

מי אמר סאפ ולא קיבל (בחינם)? | צילום: עומר הרפז

איפה כדאי לאכול באילת?

טיילתם, התעמלתם, חתרתם בסאפ, ציירתם ואפילו סרגתם (כן, יש גם סדנת סריגה), הגיע הזמן לאכול משהו טוב. בין המסעדות הרבות של אילת, הנה המלצות לכמה מקומות מצוינים שאהבתי מאוד:

עומר'ס. המסעדה של טל הרשקוביץ, שנקראת על שם בתו עומר, עברה למקום חדש ונעים, וזאת הזדמנות מצוינת לעצור לארוחה טובה במחירים נמוכים בהרבה מאשר במרכז הארץ. המנות מוגשות ככריכים או במחבתות, וכך או כך הן טעימות להפליא. בין השאר, ניסינו מחבת עוף מפורק, מנה שכוללת עוף אפוי במרינדת סילאן וסויה, צרוב ברוטב שזיפים עם טחינה, סלסה ירקות קלויים, סלסה ורדה ועלים ירוקים. אותה מנה מוגשת גם ככריך. אם אתם אוהבי בשר אדום, לכו על המיוחדים: אנחנו התמוגגנו מנתח קצבים עשוי בדיוק במידה הנכונה, גם בחירה בסטייק אנטריקוט התבררה כטובה מאוד. כתובת: שדרות התמרים 26, אילת, אתר

סטייק אנטריקוט בעומר'ס. אל דאגה, גם לצמחונים יש הרבה אופציות טעימות

סטייק אנטריקוט בעומר'ס. אל דאגה, גם לצמחונים יש הרבה אופציות טעימות

ורקאדה. מסעדת דגים בעיצוב שמזכיר טברנה יוונית שמחה. הדגים פה הם לב העניין: בין מנות הפתיחה תמצאו קרפאצ'ו סלמון, טאטקי טונה, שווארמה בורי, לצד אלה יש גם מבחר סלטים ומטבלים; לעיקריות אפשר לבחור בין דג שלם (בורי, דניס או לברק), דג מפולט או דגים מטוגנים – פיש אנד צ'יפס או ברבוניות. אם מישהו בשולחן פחות מתחבר לדגים, יש גם פיצה יוונית ושני סוגים של פסטה. הקינוחים נשארים באזור הים התיכון, עם טוויסט: מלבי מפורק, כנאפה שוקולד לבן ופוקצ'ה עם מסקרפונה ונוטלה. כתובת: רחוב תרשיש 12, צמוד למלון סוליי, אתר

מסעדת ורקאדה

מסעדת ורקאדה. דגים זה העיקר כאן

פורטונה כולא פיצה. מקום מושלם לאוהבי פיצות (ובינינו, מי לא?) עם פיצות נהדרות, תפריט אלכוהול משמח ואווירה צעירה ותוססת. פורטונה, שנקראת על שם הדודה של הבעלים, נפתחה לא מזמן, אבל כבר תתקשו למצוא בה שולחן פנוי. הפיצות – מרגריטה, חצילים וקישואים, אנשובי, פטריות, פפרוני ופיצת פורטונה הכוללת ארטישוק, זעתר, צ'ילי, רוקולה ופרמז'ן – מוגשות על נייר, היישר על השולחן, וכך גם כמה מהפתיחים, כמו קרפצ'יו בקר ואנטיפסטי. הכל טעים-טעים, טרי ומלא שמחה. כיף של מקום. כתובת: האלמוגים 15, אילת.

פורטונה כולא פיצה. הפיצות מוגשות היישר על השולחן וכמה שהן טעימות!

פורטונה כולא פיצה. הפיצות מוגשות היישר על השולחן וכמה שהן טעימות!

פיני לק. השאירו מקום לקינוח: הגלידריה הכי ותיקה באילת אולי לא נראית נוצצת ומפונפנת, אבל תאמינו לנו שכדאי לכם לעצור כאן. הגלידה המעולה, בשלל טעמים (אל תוותרו על המשמש), מוגשת בתוך ופל מגולגל שמוכן במקום. ואם כבר זרקתם את הדיאטה לכל הרוחות, למה שלא תוסיפו מעל הר של קצפת וסוכריות צבעוניות? פתוח כל יום מ-13:00 ועד חצות. רחוב אילות 102, אילת.

פיני לק. תשכחו מהדיאטה ואל תוותרו על הקצפת והוופל שמכינים במקום

פיני לק. תשכחו מהדיאטה ואל תוותרו על הקצפת והוופל שמכינים במקום

איפה כדאי ללון באילת?

אילת מציעה אפשרויות לינה מגוונות, ברמות מחירים שונות, כך שכל אחד יכול למצוא מקום כלבבו. הנה שלוש אופציות, שונות מאוד זו מזו:

רויאל ביץ. מלון הדגל של רשת ישרוטל באילת ממוקם בטיילת הצפונית מול הים. החדרים המרווחים מאוד עברו שיפוץ ושדרוג בתקופה האחרונה. לכל החדרים והסוויטות יש נוף לבריכות ולים, מה שמאפשר תצפית מושלמת על המפרץ וההרים – יפה במיוחד בשעת השקיעה והזריחה. במלון יש בריכות מול הים, ספא איכותי, מסעדות, טרקלין עסקים, אולמות כנסים ואירועים ורצועת חוף עם פעילויות של ספורט ימי. המלון מתאים לזוגות ולמשפחות. פרטים נוספים באתר.

מרפסת ברויאל ביץ'. כל החדרים פונים לבריכה ולים

מרפסת ברויאל ביץ'. כל החדרים פונים לבריכה ולים

מלון NOW. מלון בוטיק חדש, המיועד למבוגרים מעל גיל 21, ממוקם במרחק של כמה דקות הליכה מהטיילת. במלון יש שתי בריכות מעוצבות, מספר מצומצם של חדרים וכמה סוויטות עם גינה ובריכת טבילה פרטית. במקום פועלת מסעדת שף, MOOD שמה, וגם אם אתם לא מתארחים פה, כדאי להגיע לקוקטייל על שפת הבריכה ומשם להמשיך לארוחת ערב במסעדה. פרטים נוספים באתר.

חדר במלון הבוטיק NOW

חדר במלון הבוטיק NOW

אברהם הוסטל אילת. אם אתם רוצים לשלם סכום שפוי על לינה ורוצים להתחבר לווייב צעיר ומשמח, זה המקום בשבילכם. אברהם הוסטל אילת ממשיך את הקו של הקבוצה, שיש לה הוסטלים בתל אביב, ירושלים ונצרת. העיצוב משחק כאן תפקיד מרכזי, עם גופי תאורה ייחודיים ופלטת צבעים ססגונית במיוחד. לרשות האורחים עומד מטבח להכנה עצמית של ארוחות, בר תוסס ובריכה נחמדה.

צבעוניות משמחת במיוחד, הלובי והבר באברהם הוסטל אילת | צילום: מאיה מימוני

צבעוניות משמחת במיוחד, הלובי והבר באברהם הוסטל אילת | צילום: מאיה מימוני

החדרים נחלקים לחדרי דורם ללינה משותפת, חדרים זוגיים וחדרים משפחתיים מרווחים. ההוסטל ממקום במרכז העיר, לא רחוק מכמה מקומות נחמדים לאכול (בהם פורטונה כולא פיצה ולחם ברייטמן). חברת הבת, אברהם טורס, מציעה סיורים וטיולים מודרכים באילת ובסביבה, בהם שייט בים האדום וטיול רגלי בקניון האדום. פרטים נוספים באתר

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.