תפריט עמוד

לא רוצים לישון: בילויים ואירועים ליליים

ללטף קנגורו, להירגע במרחצאות חמים, להאזין למוזיקה בלב המדבר, לאכול ארוחת בוקר בחצות. הצעות לכמה דברים מהנים שאפשר לעשות באמצע הלילה

לילות חייתיים
ספארי לילה וספארי חצות
אם תמיד תהיתם מה עושות האיילות בלילות ואיפה ישנים האריות, הסיורים הליליים בספארי ברמת גן יספקו מענה לכל השאלות הללו. הסיורים נערכים הרבה אחרי שגדודי הילדים שמציפים את הספארי בשעות היום הלכו לישון, ומגלים שבשעות הלילה הספארי הופך מיעד קלאסי למשפחות למקום בילוי רומנטי. ספארי הלילה מתקיים בשעות החשיכה. המבקרים נוסעים בשטח האפריקני הפתוח, מקשיבים לשקט וזוכים למבט מקרוב על הקרנפים, ההיפופוטמים והזברות שמסתתובבים חופשי. ספארי חצות כולל גם כניסה לבתי הלילה של האריות ומתובל בסיפורים על חיי האהבה, החיזור והמין של החיות.

ספארי לילה
שעות פעילות: משתנה בהתאם לרדת החשיכה

למי מתאים: מגיל 5 ומעלה
כמה: 80 ש"ח

ספארי חצות
שעות פעילות: 01:00-22:45
כמה: 90 ש"ח, כולל כיבוד קל ושתיה חמה וקרה

הסיורים נמשכים כשעתיים. פרטים נוספים בטלפון 03-6305305 או באתר הספארי.

ספארי לילה ברמת גן. מבט מקרוב על קרנפים, היפופוטמים וזברות אחרי שעות הביקור המקובלות | צילום: טיבור יגר

סיור לילי בגן גורו
סיור לילי בספארי מבהיר מה עושות האיילות בלילות, אבל מה בדבר הקואלות והקנגורו? במהלך חודש אוגוסט אפשר לגלות את התשובה במהלך סיור לילי בגן גורו. הגן האוסטרלי, הצמוד לגן השלושה (הסחנה), פותח את שעריו ללינת שטח, הכוללת סיור מודרך ברחבי הגן. הסיור מאפשר הצצה אל מגוון התנהגויות ופעילויות לילה של בעלי חיים אוסטרליים הפעילים בחשכה. מלבד האפשרות לפגוש מקרוב מאוד בקנגורו, ללטף אותם ולהאכילם, זאת גם הזדמנות לצפות בקואלות ערות ופעילות, דבר שאין להקל בו ראש. גם מי שלא רוצה ללון במקום יכול ליהנות מביקור בשעות שבהן השמש כבר לא לוהטת, שכן במהלך אוגוסט הפארק פתוח עד השעה 20:00.

לינת שטח, הכוללת סיור לילי, בתיאום מראש בטלפון: 04-6488999
מחיר: 115 שקל למבוגר, 95 שקל לילד.
אתר אינטרנט

סיור לילי בגן גורו. הזדמנות לצפות בקואלות ערות ופעילות | צילום:נדב כפיר

ארוחת בוקר בחצות
אומרים שארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביום, וכשאוכלים אותה במסעדה או בבית קפה מדובר בפינוק אמיתי, ולרוב גם דיל משתלם במיוחד. הבעיה היא שכמשתמע משמה – ארוחת הבוקר מוגשת רק עד צהרי היום. ומה קורה אם מתחשק לכם לאכול ארוחת בוקר דווקא בחצות? כמה מקומות מגישים ארוחת בוקר לאורך כל שעות היום, ורובם נמצאים בתל אביב, שגם כאן מצדיקה את הכינוי עיר ללא הפסקה.
בדיקסי גריל בר מגישים בלילה את ארוחת הבוקר הסטנדרטית, שכוללת שלוש ביצים בכל סגנון שתבחרו עם תוספת של בצל מטוגן וגבינות או עם בייקון או האם
, פרנץ' טוסט מגדל פנקייק (38 – 52 שקל על פי סוג הארוחה). לצד אלו מגישים מאכלים פחות מקובלים לארוחת בוקר כמו פוקצ'ה בגריל על רוסטביף וביצים עלומות והולנדייז (50 שקל) או סטייק אנד אגז (60 שקל).
במסעדת אוונגרד מגישים ארוחת בוקר ישראלית (סלט ירקות, שתי ביצים לפי בחירה, גבינות, לחם הבית, חמאה, ריבה, מיץ טבעי ושתייה חמה – 46 שקל). אבל אם כבר טרחתם להגיע בלילה, כדאי ללכת על הספיישל של המקום:  דיפ וסליפ (46 שקל). הארוחה כוללת תבשיל מקסיקני המורכב משעועית אדומה, בשר בקר טחון ופלפל צ'ילי פיקנטי, בתוספת משולשי טורטיה פריכה, שמנת חמוצה, בצל ירוק טרי וגואקמלי.

מסעדת בנדיקט מתמחה בארוחות בוקר – מגישים כאן מגוון עצום של ארוחות בוקר, 24 שעות ביממה. התפריט המגוון כולל מגוון רחב של שקשוקות (57-47 שקל), אגס בנדיקט מסוגים שונים, כריכי בוקר משולשים, פנקייקס, פרנץ' טוסט ועוד. הארוחות המיוחדות של המקום, כוללות, בין היתר, ארוחת בוקר אנגלית (נקניקיות פרנקפורטר, קריספי בייקון וביצת עין, מוגשים עם שעועית ברוטב עגבניות ותערובת של תפו"א, בצל, פטריות ועגבניות שרי מוקפצים – 63 שקל), ויש גם ארוחה מקסיקנית, ישראלית ועוד ועוד. שוחרי הבריאות ייהנו מארוחת בוקר אורגנית (ביצת עין על מצע של עדשים מונבטות, בורגול, חמוציות ורוקט עם אגוזי מלך ויוגורט עיזים בתוספת לחמים מהמאפיה שלנו ומיץ טבעי לבחירה – 57 שקל).

דיקסי גריל בר
כתובת: רחוב יגאל אלון 120 פינת תוצרת הארץ 3, תל אביב
טלפון: 03-6966123

אוונגרד
כתובת: הברזל 3 רמת החי"ל , תל אביב
טלפון: 057-9442870

בנדיקט
כתובת: בו יהודה 171, תל אביב
טלפון: 03-5440345

בריא או לא, אין ספק שזה טעים. ארוחת בוקר באמצע הלילה | צילום: אייסטוק

תאוות הבצקים
למי שרוצה משהו קטן וטרי להשביע את רעב הלילה, במקום ארוחה של ממש, כדאי לו לשים את פעמיו לדרומה של העיר הגדולה, לאחת המאפיות הפתוחות עד אור הבוקר.

כל אוהד כדורגל מקומי מכיר את נשיקה צרפתית, מאפייה הפתוחה 24 שעות ביממה (נסגרת עם כניסת השבת ונפתחת שוב במוצאי שבת), שנמצאת ממש מול אצטדיון בלומפילד. מאפים, בורקסים, פיצות אישיות, פיתות, לחמניות, לחמים מסוגים שונים ועוד – והכל טרי-טרי וחם מהתנור.
עוד מקום שפתוח 24 שעות ביממה הוא בורקס העגלה התורכית, שכפי ששמו מעיד עליו הוא גן עדן לחובבי בורקס. מעבר לתוצרת המוכרת, תמצאו פה גם גרסאות מעניינות כמו בורקס במילוי תרד וגבינה, בורקס עם חצילים ואפילו בורקס ממולא בשר. המאפה הטרי מוגש עם רסק עגבניות ואפשר לצרף גם ביצה קשה – ארוחה פשוטה, טעימה וזולה (15 שקל למנה, תוספת של שני שקלים לביצה).
כל מי שגדל על בייגלה במכולת השכונתית מכיר את ההתלבטות הקבועה – עם מלח או עם שומשום? במאפיית הבייגלה בנווה צדק אפשר להפסיק להתלבט ולקנות גם וגם – הבייגלה שיוצאים ללא הרף מהתנור כל כך חמים וטעימים שפשוט חבל לוותר. פה לא תמצאו רוגלך, פיצות בורקס או תוצרת בצקית אחרת. כאן אופים רק בייגלך, שעם שחר הם יפוזרו למכולות ברחבי העיר.

נשיקה צרפית
כתובת: שארית ישראל 31, תל אביב
טלפון: 6810067 – 03, 6826327 – 03
פתוח 24 שעות ביממה, סגור בשבת

בורקס העגלה הטורקית
כתובת: הרצל 23, תל אביב
טלפון 03-5172838

מאפיית בייגלה
כתובת: פינס 11, נווה צדק, תל אביב
פתוח: 20:00 – 6:00

סיורי סליחות
סיפורי סליחות בשכונת הבוכרים
אלול, החודש האחרון בלוח העברי, נחשב לחודש שבו עושים חשבון נפש על השנה שחלפה ומתכוננים לקראת השנה החדשה. בחודש הזה נהוג להתחיל באמירת סליחות. גם מי שלא נוהג לבקר בבית הכנסת בימים הנוראים יכול להתוודע אל מנהג הסליחות בסיור בשכונותיה של ירושלים. מכון יד בן צבי מוציא בכל שנה סיור סליחות מודרך בירושלים. השנה הסיור ייערך בשכונת הבוכרים וסביבותיה, בהדרכת הסופר דן בניה סרי אשר גדל בשכונה. המסע המיוחד הזה מתקיים ברחובותיה הפיזיים של השכונה וגם בנבכי הזיכרונות מהרחובות הללו. משתתפי הסיור חייבים להקפיד על לבוש צנוע, כולל שרוולים ארוכים.

סיור הסליחות יתקיים ביום שלישי כ"א באלול (31.8) החל בשעה 19:00; אורך הסיור כשלוש שעות וחצי. הרשמה בטלפון: 02-5398855
אתר אינטרנט של מכון יד בן צבי

רחצה לילית
טבילה במים היא מהחוויות המרגיעות והמענגות ביותר שיש, בין אם מדובר בחוף הים, בבריכה השכונתית או במעיינות חמים. בימים לוהטים אלה המחשבה על טבילה במים חמים כשהשמש קופחת עשויה להיראות הזויה למדי, אבל בשעות הערב, כשרוח קלה נושבת והירח מאיר ממעל, מדובר בתענוג אמיתי.

לא מעט אתרי מרחצאות פועלים בישראל בשעות החשיכה. הוותיק מכולם, חמת גדר, פתוח בימי חמישי ושישי עד 22:30. במתחם המעיינות יש בריכות רחבות ידיים המכילות מים בעלי סגולות בריאות ומרפא, מיטות וכיסאות ג'קוזי המעסים את כל חלקי הגוף, תותחי מים לשחרור הצוואר, הכתפיים והגב, בריכת בועות מפנקת ומפל ענק להרפיית הגוף. מי שרוצה להצטנן יכול לעבור לבריכת המים הקרים.
אזור הדרום שופע אתרי מרחצאות. אחד מהם הוא חמי יואב, שפתוח בחלק ימות השבוע (יש לברר מראש) עד 23:00 ומציע, בנוסף לבריכות מים תרמו-מינרליים, מפלי עיסוי, מתקן עיסוי מימי וג'קוזי ענק, גם ריקודים והופעות לתוך הלילה.
גם במרכז הארץ אפשר ליהנות מרחצה לילית: בחמי געש שבימים שני-חמישי פתוחים עד 23:00. במקום יש שלוש בריכות תרמו-מינרליות שהטמפרטורה בהן נעה בין 40-36 מעלות, חמאם ובו מקלחות עם זרם של מי גופרית ובריכת שחייה חצי אולימפית.

חמת גדר
טלפון: 04-6659965,04-6659999
שעות פעילות: ב'-ד' 17:00-9:30, ה'-ו' 22:30-8:30, ש' 17:00-8:30. סגור בראשון.
אתר אינטרנט

חמי יואב
טלפון: 08-6721150
שעות פעילות: יש לברר מראש בטלפון
אתר אינטרנט

חמי געש
טלפון: 09-9529404
שעות פעילות: א' 18:00-10:00, ב'-ה' 23:00-8:00, ו' 16:00-8:00, ש' 18:00-8:00
אתר אינטרנט

מופעים מוזיקליים לתוך הלילה בפסטיבל התמר

הופעות עד אור הבוקר
פסטיבל התמר
השילוב של לילה, מדבר ומוזיקה הוא שילוב מנצח ואפשר להתנסות בו בפסטיבל התמר, אחד הפסטיבלים המוצלחים בארץ, שמתקיים כל שנה בחול המועד סוכות. והשנה, החגים חלים בחודש ספטמבר, כך שלא צריך לחכות עוד הרבה זמן. פסטיבל התמר מאפשר ליהנות ממוזיקה ישראלית ובינלאומית על רקע של נופי בראשית – ים המלח, מצדה ואתרים נוספים ברחבי המועצה האזורית תמר. השנה המופע הפותח הוא "קונצרט מדברי" של להקת מיומנה בשיתוף עם דין דין אביב ומוזיקאים נוספים; אסף אבידן יופיע בלב המדבר בלוויית פסנתר וכלי נשיפה, ועמיר בניון יופיע אל תוך הזריחה באתר בית הכנסת הקדום במצדה. עוד יופיעו השנה: הפרויקט של עידן רייכל, הבלקן ביט בוקס וזמר הרגאיי מתיסיהו. במהלך הפסטיבל יפעל מתחם יין, גבינות ואמנות באמפי עין בוקק, וכן יתקיימו מופעי שקיעה ללא תשלום עם אלון אולארצ'יק, הגרובטרון, ילד פעם ועוד.
לצד הפסטיבל יתקיימו מסיבות לילה, טיולים ליליים ופעילויות מדבריות, אפשר יהיה לבקר בבתים פתוחים של אמני המועצה ויופעלו מתחמי לינה אלטרנטיביים.

פסטיבל התמר, 29-24 בספטמבר, הפעילויות מתחילות בשעה 17:30 ועד אור הבוקר.
אתר האינטרנט של הפסטיבל


אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו